آشنایی با مقررات گمرکی قبرس شمالی

  • 1 سال پیش
  • 0

هر کشوری قوانین خاص و منحصر به فردی را برای ورود و خروج مسافرین و مهاجرین وضع می کند. معمولا کلیات قوانین در بیش تر کشورها مشترک است. اما ممکن است در برخی از جزئیات تفاوت هایی هم وجود داشته باشد. در مورد قوانین گمرکی قبرس شمالی نیز چنین است. پس مهم است که افراد پیش از مهاجرت و یا سفر کاری یا تفریحی نسبت به این قوانین آگاهی کامل را داشته باشند تا با کمترین مشکلات در حین ورود و یا خروج از قبرس شمالی برخورد کنند. بدین منظور در این بخش سعی می کنیم شما را با مقررات گمرکی قبرس شمالی آشنا سازیم. در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات دقیق و دریافت مشاوره رایگان در مورد مهاجرت به قبرس شمالی دارید، می توانید با کلیک کردن روی لینک زیر به طور مستقیم با کارشناسان و مشاوران ادلیا ارتباط برقرار کنید.

مقررات گمرکی قبرس شمالی
فرودگاه ارجان در قبرس شمالی

تماس مستقیم روی واتساپفرم مشاوره رایگان

مقررات گمرکی قبرس شمالی

در بالا بدان اشاره کردیم که هر کشوری مقررات گمرکی منحصر به فرد خودش را دارد. از نظر روش و اصول، مقررات گمرکی در هنگام ورود و خروج از قبرس شمالی شباهت هایی به قوانین گمرکی کشورهای اروپایی دارد. مسافران در مکان، زمان و با هر روش خاصی که وارد قبرس شمالی می شوند، بایستی هر چیزی که به همراه خود دارند و در چمدان خود حمل می کند را به پلیس یا مأمور گمرک اعلام کنند.

مقررات گمرکی قبرس شمالی

اقلامی که به هنگام ورود و خروج از قبرس بایستی اعلام شوند شامل موارد زیر هستند:

  1. کلیه اقلامی که خارج از قبرس شمالی خریداری کرده اید و قصد دارید به عنوان سوغاتی به همراه بیاورید.
  2. تمامی محصولات و کالاهایی که مالیات بر ارزش تجاری آن ها پرداخت نشده باشند.
  3. کالاهایی که پیش از پرداخت مالیات امکان حمل برایشان وجود ندارد.

مسافرینی که در حال ورود ویا خروج از قبرس شمالی هستند بایستی به تمامی سوالاتی که مامور رسمی گمرک قبرس شمالی در ارتباط با چمدان و تمامی اشیایی که با خود حمل می کنند، کامل و صحیح پاسخ دهند. لازم به ذکر است که شما بایستی هر آن چیزی که با خود حمل می کنید (چه در چمدان یا کیف) را در مکان بازرسی به متصدی رسمی گمرک قبرس شمالی نشان دهید. درصورتی که مسافر درخواست بازرسی در مکان خصوصی دهد، این امکان برایش فراهم می شود.

نکته: بر اساس قوانین و مقررات گمرک قبرس شمالی، افرادی که از اعلام اطلاعات مورد نیاز خودداری می کنند و یا نسبت به نشان دادن چمدان و کالایی که با خود حمل کرده، مقاومت می کنند، قانون با آن ها بشدت برخورد خواهد کرد.

به چه کالاهای مجازات گمرکی تعلق می گیرد

مقررات گمرکی قبرس شمالی
قوانین گمرک قبرس

برای مسافرین و کسانی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارند، مهم است که بدانند هر کالایی که بدان مالیات گمرکی و یا هر مالیات دیگری تعلق می گیرد، در زمان بازرسی توسط شما پنهان شده باشد و یا این که کالاهایی که ورود یا خروج آن ها از قبرس شمالی ممنوع باشد، توسط مأمورین دریافت شده و در گمرک به عنوان مجازات نگهداری می شود.

افرادی که به عنوان مسافر وارد قبرس شمالی می شوند و یا قصد زندگی کردن در این جزیره را دارند مجازند مبلغ مشخصی را به همراه خود بیاورند. حداکثر مبلغی که افراد مجازند با خود همراه داشته باشند 10000 دلار آمریکا یا معادل آن به ارز دیگر است.

حداکثر حقوق مسافران در هنگام ورود به قبرس شمالی

مسافرانی که وارد قبرس شمالی می شوند مجاز به حمل برخی از کالاها به صورت محدود و تعریف شده هستند که عبارتند از:

  • 400 نخ سیگار یا 500 گرم تنباکو
  • نوشیدنی های الکلی 150 سی سی
  • شراب 150 سی سی
  • عطر و لوسیون 100 سی سی
  • کالاهای غیر تجاری 75 دلار به ارزش رایگان بیش از 75 دلار مشمول مالیات تعلق شخصی به شرایط اجتماعی مسافر بستگی دارد.

قوانین مربوط به ورود به قبرس شمالی با وسیله نقیله موتوری

مقررات گمرکی قبرس شمالی
قوانین ورود به قبرس با وسیله نقلیه

هر فرد بالغ (بالای 18 سال) که در دو سال اخیر به مدت بیش از 365 روز در خارج از کشور اقامت داشته و اکنون به صورت موقت به قبرس شمالی آمده است به عنوان مسافر در نظر گرفته می شود.

مسافرینی که کمتر از این مدت در خارج از قبرس اقامت نداشته اند، می توانند به عنوان توریست با ارائه کلیه مدارک دال بر زندگی در خارج از کشور به مامورین گمرک وارد این کشور شوند. افرادی با این شرایط نیاز دارند تا مدارک خودرو به همراه 3 ماه بیمه معتبر خودرو را ارائه دهند.

 

سایر نکات مهم گمرک قبرس شمالی

در هنگام ورود و یا خروج از قبرس شمالی مقررات وزارتخانه های مختلف را در طول بازرسی اعمال می کنند. به طور کلی در هنگام واردات، این موارد کنترل می شود:

  • مواد مخدر شامل تریاک، هروئین، مورفین، کوکائین، حشیش و غیره)
  • سلاح های گرم (تفنگ)
  • مهمات و مواد منفجره

از دیگر مواردی که هنگام واردات مورد بازرسی قرار می گیرند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع محصول
اسکناس تقلبی
ابزار و نشریات نامشروع
نهال، کلوخه و بذر
حیوانات و پرندگانی که نیاز به قرنطیه دامپزشکی دارند.

از جمله مواردی که در حین صادرات کنترل می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع محصول
داروهای کنترل شده
مهمات، مواد منفجره و سلاح گرم
عتیقه جات
کالاهای مختلف باستان شناسی
حیوانات وحشی در TRNC
مقررات گمرکی قبرس شمالی
بنادر قبرس شمالی
مقررات گمرکی قبرس شمالی
بنادر قبرس شمالی

پیش از مرحله کنترل در صادرات، اخذ مجوزهای لازم از ارگان های ذیصلاح ضروری است، در نتیجه قبل از ورود به بنادر صادراتی بایستی تمامی تشریفات به صورت کامل انجام شده باشد.

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.