بررسی وضعیت اقتصاد قبرس شمالی

  • 2 سال پیش
  • 0

اطلاع از وضعیت اقتصاد قبرس شمالی و آشنایی با این جزیره، یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که پیش از مهاجرت باید در نظر داشت. جزیره قبرس شمالی در شرق مدیترانه قرار داشته و تنها 4 ساعت با اروپای مرکزی فاصله دارد. سرزمین های همسایه آن در نزدیک ترین نقاط ساحلی عبارتند از ترکیه در ضلع شمالی، سوریه در ضلع شرقی، لبنان در سمت جنوب شرقی، اسرائیل در 180 ضلع جنوب شرقی و مصر در سمت جنوب این کشور قرار دارد. همچنین سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. کوچکتر از سیسیل و ساردینیا و بزرگتر از کورس و کرت است. مساحت کل جزیره 3584 متر مربع است.

اقتصاد قبرس شمالی
بررسی شرایط اقتصادی جمهوری قبرس

قبرس شمالی دارای چهار شهر بزرگ است که پایتخت آن لفکوشا (نیکوزیا) است که به عنوان مرکز اداری و تجاری اصلی عمل می کند. سایر شهرهای اصلی ماگوسا (فاماگوستا)، بندر اصلی کشور؛ گیرنه (گیرنه)، مرکز توریستی اصلی که به‌خاطر بندر باستانی اش معروف است، و گوزلیورت مرکز صنعت مرکبات است.

تاریخ قبرس شمالی

اقتصاد قبرس شمالی
نقشه قبرس شمالی

علاقه بریتانیا به این جزیره به قرن 12 برمی گردد و تا به امروز باقی مانده است. کشور قبرس دارای تاریخ پر فراز و نشیب، با آب و هوای عالی از دریای مدیترانه است. منطقه زیبای قبرس شمالی منبع غنی از مکان های باستانی و قلعه های قرون وسطایی است. بیش از 300 روز از آفتاب بی وقفه، دریاهای شفاف مدیترانه با زیبایی چشم اندازهای بکر و سواحل زیبا و آرام پذیرای توریست ها از سراسر اروپا است.

از سال 1974 پس ازصلح قبرس با ترکیه، اقتصاد و سیاست بخش شمالی این سرزمین (قبرس شمالی) وابسته به کشور ترکیه است. اما روند آن از سال 2003 تغییر یافت. پس از آن اقتصاد جمهوری ترک قبرس شمالی (TRNC) قادر به برقراری ارتباطات متعددی با جهان خارجش شده و بدین ترتیب توانست اقتصادس را بسازد.

در ادامه مطالب به شرایط زندگی و اقتصاد قبرس شمالی ، میزان تأثیر ترکیه در اقتصاد قبرس شمالی ، و همچنین شرایط فعلی اقتصادی قبرس شمالی را بررسی می کنیم. و همچنین شما را با فرصت هایی که بعد از مهاجرت به قبرس شمالی در پیش روی شما قرار خواهد گرفت آشنا خواهیم ساخت.

همچنین شما می توانید سوالات خود را با مشاوران و متخصصان شرکت ادلیا در میان بگذارید. شرکت مهاجرتی ادلیا بیش از15 سال است که فعالیت را به صورت حرفه ای در زمینه مهاجرت به قبرس شمالی آغاز کرده است. این مجموعه در کارنامه خود پروژه های متعددی چون تحصیل در قبرس شمالی ، مهاجرت کاری قبرس شمالی و سرمایه گذاری در قبرس شمالی ثبت کرده است. برای رزرو مشاوره و ارتباط با کارشناسان جهت خرید ملک در قبرس شمالی به صورت تمام اقساط می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس : 905338742205+

مهاجرت به قبرس شمالی

اقتصاد قبرس شمالی
مناظر قبرس شمالی

سرزمین قبرس شمالی با طبیعت بکر و آب و هوای زیبا و صمیمیت مردم محلی اش شما را مسحور خواهد کرد. عملاً کشوری بدون جرم و جنایت است و فرصت های زیادی را فراهم می کند تا زندگی اجتماعی خود را در قبرس شمالی به همان اندازه که می خواهید جالب کنید، با اروپای غربی پر رونق و در حال رشد و جامعه محلی بریتانیایی بزرگ. شرایط مناسب زندگی در قبرس شمالی باعث شده که سالانه تعداد زیادی از افراد در سراسر اروپا و آسیا به این کشور مهاجرت کنند.

مهاجرت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی بهترین سرمایه گذاری با حفظ ارزش پول را در منطقه مدیترانه با استاندارد زندگی بالا ارائه می دهد که به طور قابل توجهی ارزان تر از سایر مقاصد محبوب اروپایی است. با خرید ملک در قبرس شمالی، سرمایه‌گذاری شما دارای ارزش بالقوه بزرگی برای افزایش پس انداز شما است. به دلیل موقعیت قبرس شمالی و نزدیکی آن به کشورهای ثروتمند خاورمیانه، مکانی ایده آل برای سرمایه گذاری خارجی است.

شرایط زندگی در قبرس شمالی

اقتصاد قبرس شمالی
مناظر قبرس شمالی

یکی از کم هزینه ترین مکان ها برای زندگی در دریای مدیترانه، زندگی در قبرس شمالی است. در مقایسه با هزینه های زندگی در بریتانیا، ارزش فوق العاده خوبی دارد. برق، آب و مالیات شهری نسبتاً ارزان هستند و باعث می‌شوند پوند شما بیشتر از این پیش برود. مطمئناً تفاوت را با مکان های منطقه یورو مانند اسپانیا یا فرانسه متوجه خواهید شد. در قبرس شمالی در غرفه های میوه و سبزیجات تازه، انتخاب بسیار خوبی از اقلام فصلی و محصولات محلی وجود دارد. سیگار و الکل نیز در قبرس شمالی ارزان هستند.

هزینه های زندگی در TRNC بسیار ارزان تر از انگلستان و بیشتر کشورهای اروپایی است. در حال حاضر هیچ سیستم نرخ یا مالیات اجتماعی در قبرس شمالی وجود ندارد.

بررسی اقتصاد قبرس شمالی

به طور کلی کلی باید گفت که موضع سیاسی کشور قبرس وابسته به ترکیه است. با توجه به شناسایی در عرصه ی بین المللی و فعالیت های اقتصادی، واردات و صادرات قبرس شمالی در کشور ترکیه صورت می گیرد. اقتصاد قبرس شمالی ضمن کوچک بودن از سال 2003 نرخ رشد بالایی را در طول فعالیت های اقتصادی اس تجربه کرده است. باید افزود که این کشور از اقتصاد بازار آزاد استفاده کرده و میزان درآمد سرانه آن تا سال 2014 حدود 15 هزار دلار بود.

جمهوری ترک قبرس شمالی تحت سلطه بخش خدمات از جمله بخش عمومی، تجارت، گردشگری و آموزش است. از دیدگاه طولانی مدت، فعالیت های اقتصادی از کشاورزی و تولید گرفته به سمت خدمات، خصوصا تجارت و گردشگری، حمل و نقل، ارتباطات، تجارت و خدمات شخصی تغییر شکل می یابد.

آیا ترکیه در اقتصاد قبرس شمالی نقش دارد

حضور ترکیه در رأس اقتصاد جمهوری ترک قبرس شمالی همچنان غالب است. کشور ترکیه کلیه سازمان های دولتی و نهادی را تحت کنترل خودش دارد. جالب است بدانید که واحد پولی لیر ترکیه در سال‌های اولیه پس از تهاجم، به ارز قانونی در TRNC تبدیل شد. هم اکنون با ایجاد یک اتحادیه پولی با ترکیه مشکلات اقتصادی و پولی به راحتی به TRNC انتقال می یابند. در نتیجه، در طی بحران اقتصادی 2000 تا 2001 در ترکیه ناشی از مشکلات بی ثباتی ارز و تورم بالا اقتصاد کشور قبرس شمالی هم تحت تأثیر قرار گرفته و از این موضوع رنج می برد.

بی شک  قبرس شمالی تحت شرایط مساعد دارای پتانسیل های اقتصادی وسیعی خواهد بود. ترکیبی از سیاست ها همسو با هماهنگی با قوانین اروپایی و ادغام بیشتر اقتصادی بخش شمالی با مناطق تحت کنترل دولت و در نتیجه با اتحادیه اروپا، برای قبرس شمالی فرصت های متعددی را پیش رو خواهد گذاشت.

بررسی تأثیر صنعت گردشگری در اقتصاد قبرس شمالی

اقتصاد قبرس شمالی
مناظر قبرس شمالی

بی شک صنعت گردشگری جزو صنایع پیشرو در قبرس شمالی شناخته شده است. این سرزمین به دلیل موقعیت جغرافیایی اش از آب و هوا مدیترانه ای بهره می برد. روزهای آفتابی و سواحل شنی زیبایی سرتاسر این جزیره را در بر گرفته، به طوری که نگاه هر بیننده ای را به خود خیره می کند. بهره مندی از ویژگی هایی که اشاره شد موجب رونق یافتن صنعت گردشگری شده است. بسیاری از شهروندان قبرس شمالی در حوزه گردشگری مشغول به کار هستند.

اگر قصد مهاجرت و سرمایه گذاری در قبرس شمالی را دارید، باید اطلاعات دقیق تری را در ارتباط با اقتصاد آن داشته باشید. شرکت مهاجرتی ادلیا بیش از15 سال است که در زمینه کلیه امور مهاجرتی فعالیت داشته است.شما با ارتباط با کارشناسان و دریافت مشاوره از آن ها می توانید در مسیر خود با کمترین مشکلات روبرو شوید. کارشناسان این مجموعه همراه متقاضیان عزیز  برای رزرو مشاوره و ارتباط با کارشناسان جهت خرید ملک در قبرس شمالی به صورت تمام اقساط می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس : 905338742205+

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.