انواع اقامت قبرس شمالی

  • 2 سال پیش
  • 0

کشور قبرس جزو زیبا ترین جزایر دریای مدیترانه به حساب می آید. از نظر جغرافیایی این کشور در شرق دریای مدیترانه قرار گرفته است. قبرس به دو بخش قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شده است. در سال های اخیر این کشور توجه بسیاری از مهاجران را در کشورهای همسایه و سایر کشورهای اروپایی به خود جلب کرده است. آیا می دانید که چرا تمایل افراد برای مهاجرت به قبرس شمالی در میان سایر کشورهای اروپایی بیش تر است؟ جالب است بدانید که قبرس شمالی این روزها قبرس شمالی همچون دروازه ای برای ورود مهاجران به اروپاست.

انواع اقامت قبرس شمالی
مهاجرت به قبرس شمالی
انواع اقامت قبرس شمالی
دورنمای قبرس شمالی

چرا که از قبرس شمالی شرایط و امکانات مناسب زندگی برخوردار است. قبرس جزو اتحادیه اروپا محسوب می شود. هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور برای مهاجران مقرون به صرفه می باشد. به عبارتی یک کشور ارزان برای شروع یک زندگی نو و جدید است. همچنین اخذ پاسپورت قبرس شمالی نسبت به سایر کشورهای اروپایی آسان تر می باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای مهاجرت کردن، قبرس شمالی را ترجیح می دهند. یکی از سوال های متداول در ارتباط با مهاجرت به این کشور دانستن انواع اقامت قبرس شمالی است، اقامت قبرس شمالی از چه راه هایی امکان پذیر است؟ تحصیل در قبرس شمالی به چه صورت می باشد؟ زندگی در قبرس شمالی و قبرس جنوبی چه تفاوت هایی دارد؟ از شما عزیزان دعوت می کنیم در این مقاله همراه ما باشید تا با انواع اقامت قبرس شمالی آشنا شوید.

برای ارتباط با کارشناسان ادلیا و دریافت مشاوره جهت مهاجرت به قبرس شمالی می توانید از طریق شماره زیر تماس برقرار کنید:

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

آشنایی با انواع اقامت قبرس شمالی

انواع اقامت قبرس شمالی
پرچم قبرس شمالی

در قبرس شمالی، چندین روش برای دریافت اقامت وجود دارد که هر کدام شرایط و مزایای خاص خود را دارند. یکی از محبوب‌ترین روش‌ها، اقامت از طریق خرید ملک است. با خرید ملکی به ارزش حداقل 125000 یورو، می‌توان اقامت موقت و سپس اقامت دائم این کشور را دریافت کرد. این روش به خصوص برای کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری در یک کشور با هزینه‌های زندگی پایین و کیفیت بالای زندگی هستند، بسیار جذاب است. همچنین، قبرس شمالی به دانشجویان بین‌المللی امکان اقامت تحصیلی می‌دهد. با پذیرش در یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور، دانشجویان می‌توانند ویزای تحصیلی دریافت کنند و در طول مدت تحصیل خود به صورت پاره وقت نیز مشغول به کار شوند.

روش دیگر برای دریافت اقامت، ازدواج با یک شهروند قبرسی شمالی است. با ازدواج قانونی و ثبت رسمی، همسر غیر قبرسی می‌تواند درخواست اقامت بدهد و از بسیاری از مزایای شهروندی برخوردار شود. همچنین، دریافت ویزای کار یکی دیگر از روش‌های اقامت در قبرس شمالی است. با یافتن شغلی در این کشور و داشتن پیشنهاد شغلی معتبر، می‌توان ویزای کار دریافت کرد و در قبرس شمالی به کار و زندگی پرداخت. این روش برای کسانی که مهارت‌ها و تخصص‌های مورد نیاز در بازار کار قبرس شمالی را دارند، گزینه‌ای مناسب و عملی است. هر یک از این روش‌ها، راه‌های مختلفی را برای تجربه زندگی در این جزیره زیبا و پر از امکانات فراهم می‌کنند.

اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

انواع اقامت قبرس شمالی
خرید ملک و سرمایه گذاری

شما با خرید ملک و سرمایه گذاری در هر کشوری می توانید اقامت آن کشور را دریافت کنید. در قبرس شمالی نیز یکی از ساده ترین راه ها برای دریافت اقامت، سرمایه گذاری و خرید ملک است.

حال سوالی که پیش می آید این است که چقدر نقدینگی برای خرید ملک نیاز است؟ شرایط پرداخت هزینه های خرید ملک در قبرس شمالی به چه صورت است؟ در پاسخ باید بگوییم که شرایط مختلفی برای خرید ملک وجود دارد. اولین شرط این است که مالک از نظر جسمانی در سلامت کامل باشد. در مرحله بعدی، اگر می خواهید ملکی را در قبرس شمالی خریداری کنید، باید حداقل 125000 یورو بودجه در نظر داشته باشید و حداقل یک سوم از مبلغ را در هنگام عقد قرارداد پرداخت کنید. علاوه بر موارد مذکور اگر شخصی دارای سابقه ی کیفری در کشوری را داشته باشید، امکان خرید ملک برای وی در قبرس شمالی امکان پذیر نخواهد بود.

اقامت قبرس شمالی با تحصیل در دانشگاه

انواع اقامت قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

سریع ترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای مهاجرت به قبرس شمالی، تحصیل در این کشور است. امروزه قبرس شمالی جزو مقاصد مهاجرت تحصیلی برای ایرانی ها در اروپا تبدیل شده است. دلایل بسیاری برای انتخاب تحصیل در این کشور وجود دارد. هزینه های پایین زندگی و تحصیل ضمن بهره مندی از دانشگاه های معتبر، از دلایل اصلی جذب دانشجوها و محبوبیت این کشور برای تحصیل است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید که برای تحصیل در برخی از دانشگاه ها شما نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی نخواهید داشت. همچنین شما می توانید از بورسیه تحصیلی در قبرس شمالی بهره مند شوید.

دانشگاه های معتبر قبرس شمالی

انواع اقامت قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

با توجه به استقبال برای این نوع از مهاجرت شناسایی بهترین دانشگاه های این کشور امری ضروری است. از مهمترین و برترین دانشگاه های قبرس شمالی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • University of Cyprus
  • Frederick University
  • European University of Lefke
  • Cyprus International University
  • European University Cyprus
  • Eastern Mediterranean University
  • Girne Üniversitesi

در گام اول شما بایستی یک نامه ی پذیرش از دانشگاهی که قرار است تحصیل کنید داشته باشید.  در مرحله ی بعدی باید با در دست داشتن مدارک خود که شامل پاسپورت، فرم درخواست، صورت حساب بانکی، عکس و … به سفارت قبرس شمالی در کشور خود مراجعه کنید. پس از دریافت ویزا و ورود به این کشور، بایستی بعد از 90 روز برای اقامت خود درخواست دهید.

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

اقامت قبرس شمالی با دریافت ویزای کار

انواع اقامت قبرس شمالی
دریافت ویزای کاری در قبرس شمالی

شما می توانید با داشتن ویزای کاری در قبرس شمالی و کار کردن در این کشور آینده ای درخشان برای خود و فرزندانتان رقم بزنید. بهتر است در همان ابتدا بگوییم که اگر قصد دریافت ویزای کاری در این کشور را دارید حداقل باید به زبان انگلیسی و ترکی استانبولی مسلط شوید. مهم تر از همه این که شما به طور مستقیم نمی توانید مشغول به کار شوید. بدین صورت که کارفرما باید برای شما دعوت نامه کاری ارسال کند و سپس شما به واسطه ی این دعوتنامه به و سایر مدارک لازم به سفارت مراجعه کنید.

اعتبار مجوز کار در قبرس شمالی از 3ماه تا یک سال است. ضمن این که می توانید آن را تا 8 سال تمدید کنید. اگر شما در این بازه ی زمانی بتوانید خودتان را برای کارفرما به اثبات برسانید می توانید به همکاری خود ادامه دهید، در غیر این صورت شغل خود را از دست خواهید داد. خبر خوب این است که اگر شما بتوانید به طور پیوسته 10 سال در این کشور شاغل باشید، می توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

اقامت قبرس شمالی با ازدواج با شهروند قبرسی

انواع اقامت قبرس شمالی
اقامت از طریق ازدواج

می توانید با ازدواج با شهروند آن کشور اقامت دائم کشور را دریافت کنید، قبرس شمالی نیز مستثنی از این امر نبوده و شما با ازدواج کرد ن با یک فرد قبرسی می توانید اقامت دائم دریافت کنید. این روش جزو ساده ترین با منفعت ترین روش های مهاجرت می باشد. پس از گذشت سال از ازدواج می توانید برای دریافت اقامت دادم قبرس شمالی اقدام نمایید. جالب است بدانید که این امر امتیازاتی را برای شما فراهم می کند و شما می توانید از این طریق پدر و مادر خود را برای زندگی در این کشور دعوت کنید.

اقامت قبرس شمالی با تولد

اقامت در قبرس شمالی از طریق تولد نیز یکی از روش‌های مهم و قانونی برای دریافت تابعیت و اقامت دائم در این کشور است. بر اساس قوانین مهاجرتی قبرس شمالی، اگر یکی از والدین تبعه این کشور باشد، فرزند آنها به طور خودکار تبعه قبرس شمالی محسوب می‌شود. این بدین معناست که کودک می‌تواند از همان بدو تولد از حقوق شهروندی برخوردار شود و در سن قانونی، برای دریافت پاسپورت قبرس شمالی اقدام نماید. این قانون نه تنها به فرزندان والدین قبرسی فرصت زندگی و کار در کشور خود را می‌دهد، بلکه به آنها امکان دسترسی به آموزش و خدمات بهداشتی و اجتماعی را نیز فراهم می‌کند.

از این رو، تولد در قبرس شمالی می‌تواند به عنوان یک راهکار موثر برای دریافت اقامت دائم در نظر گرفته شود. والدینی که دارای تابعیت قبرس شمالی هستند، می‌توانند از این امتیاز برای فرزندان خود بهره‌برداری کنند و امنیت و آینده‌ای مطمئن برای آنها فراهم کنند. علاوه بر این، این روش دریافت اقامت، فشار و پیچیدگی‌های کمتری نسبت به سایر روش‌های مهاجرتی مانند سرمایه‌گذاری، تحصیل یا ازدواج دارد. بنابراین، برای کسانی که قصد دارند اقامت دائم قبرس شمالی را به دست آورند، استفاده از این روش می‌تواند یک گزینه مناسب و کم‌هزینه باشد.

نتیجه گیری

انواع اقامت قبرس شمالی
قبرس شمالی و جنوبی

همانطور که اشاره شد قبرس مقصدی جذاب و تجربه ای فوق العاده برای مهاجران است. اگر تمایل به خرید ملک در قبرس شمالی را دارید و یا قصد تحصیل در این کشور را دارید از طریق تماس با شماره زیر با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.