تحصیل در رشته داروسازی در قبرس شمالی

  • 1 سال پیش
  • 0

یکی از رشته های پر طرفدار در میان دانشجویانی که متقاضی تحصیل در قبرس شمالی هستند، رشته داروسازی است. تحصیل در رشته داروسازی در قبرس شمالی ضمن این که شرایط مساعد و امکانات و تجهیزات مورد نیاز دانشجویان را فراهم می آورد، از نظر مالی نیز برای دانشجویان مقرون به صرفه است. متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی بسادگی و بسیار سریع می توانند در بهترین دانشگاه های قبرس شمالی پذیرش گرفته و ادامه تحصیل دهند. در این بخش در مورد رشته داروسازی در قبرس شمالی صحبت خواهیم کرد. شما می توانید اطلاعات مورد نیاز خود در این مورد را کسب نمایید. همچنین اگر تمایل تحصیل در رشته داروسازی در این کشور را دارید، می توانید جهت دریافت مشاوره و روند ثبت نام با مشاوران تحصیل ادلیا تماس بگیرید.

تحصیل در رشته داروسازی در قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

اخذ پذیرش رشته داروسازی در دانشگاه های قبرس شمالی

رشته ی داروسازی در دانشگاه های قبرس شمالی در مقاطع کارشناسی و دکتری ارائه می شود. دوره مقطع کارشناسی داروسازی پنج ساله و دوره مقطع دکتری شش ساله است. جالب توجه است بدانید که تدریس رشته داروسازی در دانشگاه های قبرس شمالی به زبان انگلیسی است. در نتیجه متقاضیان تحصیل این رشته می بایستی به طور کامل به زبان انگلیسی مسلط باشند. دانشگاه های مدیترانه شرقی و دانشگاه بین المللی قبرس در مقاطع دکتری دانشجو می پذیرند. دانشجویان می توانند با اخذ بورسیه در این دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند.

دانشگاه های برتر برای تحصیل داروسازی در قبرس شمالی کدامند

تحصیل در رشته داروسازی در قبرس شمالی
رشته داروسازی در قبرس شمالی

در این بخش قصد داریم تا شما عزیزان را با دانشگاه های برتر قبرس شمالی برای تحصیل در رشته داروسازی آشنا سازیم. به طور کلی تمامی دانشگاه های قبرس شمالی رشته داروسازی را در تمامی مقاطع ارائه می دهند. دانشگاه های قبرس شمالی در رشته داروسازی کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز دانشجویان را فراهم آورده، به طوری که به داشتن بروز ترین تجهیزات علوم پزشکی و داروسازی زبانزد منطقه هستند. برخی از دانشگاه های برتر رشته داروسازی در قبرس شمالی به شرح زیر است:

رشته داروسازی در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی

رشته داروسازی در دانشگاه مدیترانه شرقی ارائه می شود. دانشگده داروسازی این دانشگاه از سال 2011 افتتاح شده و مورد تأیید وزارت بهداشت ایران است. رشته داروسازی در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود. مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه مدیترانه شرقی ۵ سال (۱۰ ترم) است. همچنین برنامه ۶ ساله داروسازی نیز توسط این دانشگاه ارائه می شود.

رشته داروسازی در دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی

دانشگاه خاور نزدیک به عنوان اولین و بهترین دانشگاه در قبرس شمالی شناخته شده است. رشته داروسازی در دانشکده داروسازی این دانشگاه ارائه می شود. دانشکده داروسازی خاور نزدیک در سال ۲۰۰۶ افتتاح شد. این رشته به زبان انگلیسی تدریس می شود. حداقل معدل مورد نیاز برای اخذ پذیرش در این رشته ۱۶ است. نکته ی مهم این است که رشته داروسازی در دانشگاه خاور نزدیک مشمول بورسیه ۵۰% است.

رشته داروسازی در دانشگاه بین المللی قبرس در قبرس شمالی

دانشگاه بین المللی قبرس جزو دانشگاه های مدرن در قبرس شمالی محسوب می شود. بورسیه های متعددی در این دانشگاه برای رشته داروسازی ارائه می شود. بورسیه های این دانشگاه ۵۰%، ۷۵% و ۱۰۰% از هزینه‌های دانشجویان را پوشش می‌دهند.

رشته داروسازی در دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

پردیس دانشگاه اروپایی لفکه بر فراز تپه ای در یکی از مرفه ترین جزیره‌های قبرس شمالی قرار دارد. موقعیت مکانی این دانشگاه طوری است که به مناظر طبیعی جزیره، آب های دریای مدیترانه و طبیعت بکر اشراف کامل دارد. دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی بورسیه‌های ۵۰% به دانشجویان رشته داروسازی ارائه می دهد.

برنامه مشترک تحصیل داروسازی در قبرس شمالی و ایران

کشور قبرس در همکاری با برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی برای دانشجویان رشته داروسازی دوره های مشترکی برگزار می کند که کشور عزیزمان ایران نیز جزو این برنامه مشترک است. از برنامه های میان این دوکشور می توان به برنامه مشترک دانشگاه مدیترانه شرقی با دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رشته داروسازی اشاره کرد.

این برنامه ۳ سال اول به مدت  ۶ ترم در دانشگاه مدیترانه شرقی ارائه می شود. نیمه دوم  یا همان ۳ سال آخر (۶ ترم) در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می شود. این برنامه مشترک بر گرایش هایی مانند داروسازی و گیاه‌شناسی، داروسازی شیمیایی و سم‌شناسی متمرکز است. در طی این دوره ها دانشجویان به مدت 6 ماه به صورت کارآموزی در شاخه های داروسازی، داروسازی بیمارستانی و داروسازی صنعتی آموزش می بینند.

مدارک مورد نیاز جهت شرکت در این برنامه های مشترک عبارتند از:

مدارک مورد نیاز برای شرکت در برنامه مشترک دانشگاه های قبرس شمالی و ایران
کپی صفحه اول پاسپورت
مجوز اقامت
مدرک زبان انگلیسی از مدرسه آموزش زبان دانشگاه مدیترانه شرقی یا مدرک آزمون تافل / آزمون آیلتس
انگیزه نامه (حداکثر ۵۰۰ کلمه، شامل تاریخ، نام کامل، شماره همراه و امضا)
حداقل معدل ۱۶
نامه پذیرش از دانشگاه
تمکن مالی بین ۶,۰۰۰ الی ۱۲,۰۰۰ یورو

اخذ بورسیه تحصیلی داروسازی در قبرس شمالی

همانطور که در مطالب گذشته اشاره شد، امکان اخذ بورسیه تحصیلی در کلیه دانشگاه های قبرس شمالی برای دانشجویان خارجی وجود دارد. میزان بورسیه ها با توجه به شرایط دانشجو، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و دانشگاه مربوطه از 25 درصد تا 100 درصد متغیر است. برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد بورسیه های تحصیلی در رشته داروسازی باید به وبسایت دانشگاه ها مراجعه کرده و با دانشگاه مکاتبه نمایید. همچنین می توانید با کارشناسان تحصیلی ادلیا تماس گرفته و از آن ها راهنمایی بخواهید.

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

شرایط خوابگاه برای دانشجویان داروسازی در قبرس شمالی

همانند فضاهای آموزشی، خوابگاه های دانشگاه های قبرس شمالی امکانات و تجهیزات فوق العاده ای را در اختیار دانشجویان خارجی قرار داده اند. این خوابگاه ها از امکاناتی مانند اینترنت رایگان، دسترسی آسان به دانشگاه، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مناسب، سرویس های امنیتی و نظافتی و غیره برخوردارند. هزینه های مرتبط با خوابگاه ها بسته به شرایط مختلف و امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می دهند متفاوت است.

بازارکار رشته داروسازی در قبرس شمالی

تحصیل در رشته داروسازی در قبرس شمالی
بازار کار داروسازی در قبرس شمالی

یکی از فاکتورهای مهم برای متقاضیان تحصیل در قبرس شمالی، کارکردن حین کار برای تأمین مخارج زندگی دانشجویی و همچنین بازارکار بعد از فارغ التحصیلی است. جالب است بدانید که تمامی دانشجویان خارجی در طول هفته مجاز به 20 ساعت کار کردن هستند. شرایط کار بعد از فارغ التحصیلی متفاوت است. شما بعد از اتمام تحصیل می توانید در مرکز مورد نظر کار پیدا کرده و ویزای کاری دریافت نمایید. لازم به ذکر است بدانید که قبرس شمالی تحت نظر جمهوری ترکیه است. در نتیجه اگر تصمیم دارید به عنوان داروساز در قبرس شمالی مشغول به کار شوید، ابتدا باید مدرک تحصیلی شما توسط شورای اعتبار سنجی ترکیه (YOK) و قبرس شمالی (YODAK) تأیید شود.

پس از تأئید مدارک شما توسط YODAK، شما بایستی از کارفرمای خود دعوتنامه دریافت کنید. سپس مدارکی که در ادامه بدان اشاره می شود را به کنسولگری قبرس شمالی در کشور خود ارجاع داده و منتظر دریافت ویزای کاری خود شوید.

  • ارائه فرم درخواست ویزا به همراه امضا
  • کپی از گذرنامه
  • ارائه اصل گواهی سوپیشینه
  • ارائه اصل گواهی معاینه پزشکی
  • ارائه صورت حساب بانکی
  • کپی از قرارداد میان فرد و کارفرما در قبرس شمالی

حداقل درآمد داروسازی در قبرس شمالی

درآمد داروسازان در قبرس شمالی نسبتا خوب و قابل توجه است. داروسازان در قبرس شمالی ماهانه حداقل ۲۹۲۰ لیر درآمد دارند.

تحصیل داروسازی در قبرس شمالی چه مزایا و معایبی دارد

قطعا تحصیل داروسازی در قبرس شمالی مزایا و معایبی دارد. برای این که بتوانید تصمیم بگیرید که در این کشور ادامه تحصیل دهید باید مزایا و معایب تحصیل در این کشور را بدانید. برخی از مزایا و معایب تحصیل داروسازی در قبرس عبارتند از:

مزایای تحصیل داروسازی در قبرسمعایب تحصیل داروسازی در قبرس
هزینه پایین تحصیلفرصت های شغلی مرتبط کم
شرایط مساعد برای اخذ بورسیهاعتبار نه چندان بالای دانشگاه های این کشور
هزینه زندگی پایین در قبرس شمالیبه رسمیت شناخته نشدن این کشور توسط اروپا
ورود به قبرس شمالی بدون نیاز به اخذ ویزا 
بهره مندی از خوابگاه های مجهز 
امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.