تحصیل در مقطع کارشناسی (لیسانس) در قبرس شمالی

  • 1 سال پیش
  • 0

تحصیل در مقطع کارشناسی (لیسانس) در قبرس شمالی  قبرس شمالی کشوری با جذابیت های فراوان برای مهاجرت و سرمایه گذاری است. این کشور با رشد اقتصادی و شرایط ویژه برای سرمایه گذاری، و وجود دانشگاه هایی با اعتبار جهانی مورد توجه افراد زیادی قرار دارد. اگر به دنبال کشوری زیبا برای مهاجرت تحصیلی هستید که از خانواده تان نیز زیاد دور نباشید و امکان رفت آماد در طول زمان تحصیلتان برایتان آسان باشد، قبرس شمالی یک گزینه بسیار عالی می باشد. همانطور که می دانید این کشور از بسیاری جهات به ترکیه شباهت دارد.

در قبرس شمالی دانشگاه ها شرایط رفاهی بسیار خوبی  برای د انشجویانشان فراهم می کنند. ضمن اینکه هزینه های تحصیلی در دانشگاه های این کشور بسیار مناسب می باشد و امکان دریافت بورسیه راحت، در مقاطع مختلف تحصیلی فراهم است. شرایط برای مهاجرت تحصیلی در مقاطع مختلف تا حد زیادی شبیه به هم می باشد. در این بخش به طور ویژه در ارتباط با مقطع کارشناسی صحبت خواهیم کرد.

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی

مهاجرت تحصیلی از بهترین روش ها برای کسانی است که قصد مهاجرت دارند. قبرس شمالی از نظر تحصیلی برای دانشجویان خود شرایط مطلوبی فراهم کرده است. این کشور و شرایط ویژه تحصیلی اش برای بسیاری از دانشجویان ایران مورد استقبال قرار دارد. این کشور ضمن نزدیکی از بعد مسافت داراری امکانات رفاهی بسیار و هزینه های قابل قبول می باشد. از سوی دیگر شرایط تحصیل و اعتبار دانشگاه های آن نیز بسیار جالب و قابل بررسی می باشد. مهاجرت تحصیلی در تمامی مقاطع تحصیلی در این کشور می تواند با بورسیه برای شما همراه باشد.

شما می توانید با بررسی شرایط تحصیلی این کشور و انتخاب رشته مورد علاقه تان مهاجرتی تحصیلی آسان و پر مزایا را تحربه کنید. برای این منظور مشاوره با شرکت های مهاجرتی با سابقه در این زمینه سرعت زیادی به مسیر شما خواهد داد. شما می توانید ببا تماس با تیم مهاجرتی ادلیا و استفاده شماوره رایگان تمامی شرایط و نکان مهم برای مهاجرت تحصیلی خود را دریافت کرده و بدون سردرگمی اقدام کنید.

ویژگی های تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در مقطع کارشناسی (لیسانس) در قبرس شمالی
تحصیل در مقطع کارشناسی (لیسانس) در قبرس شمالی

یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل در قبرس شمالی عدم نیاز به مدرک زبان می باشد. این نکته در تمامی مقاطع تحصیلی در قبرس شمالی صدق می کند. شما بدون داشتن مدرک زبان می توانید درخواست پذیرش به دانشگاه های قبرس را داشته باشید. اکثر دانشگاه ها به زبان انگلیسی هستند و دوره های زبان را برای آماده سازی دانشجویان بین المللی خود برگزار می کنند.

درست است که جزیره قبرس شمالی کشوری کوچک است. اما به سرعت در حال رشد می باشد. دانشگاه های این کشور با استفاده از سیستم های به روز آمریکایی  و اروپایی توانسته اند اعتبار جهانی برای خود کسب کنند. از طرفی در قوانین تحصیلی این کشور دانشجویان اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته را دارند. با وجود امکانات رفاهی کافی و هزینه های مقرون به صرفه این کشور وجود این شرط نیز از مزیت ها محسوب می شود.

مقطع کارشناسی در دانشگاه های قبرس شمالی

دوره کارشناسی در دانشگاه های قبرس شمالی دقیقا مثل دانشگاه های ایران شامل 4 سال یا هشت ترم می باشد. زبان تحصیل در آن ها انگلیسی است. با این تفاوت که شما برای گرفتن پذیرش در دانشگاه های قبرس نیازی به داشتن مدارک معتبر زبان انگلیسی ندارید. اکثر دانشگاه ها برای دانشجویان دوره های زبان برگزار می کنند که می توانید در آن ها شرکت کنید. تا آمادگی لازم جهت شرکت در کلاس ها را داشته باشید.

چه مدارکی برای پذیرش در مقطع لیسانس لازم است؟

تحصیل در مقطع کارشناسی (لیسانس) در قبرس شمالی
مهاجرت تحصیلی در قبرس شمالی

قبل از تصمیم گیری برای تحصیل در قبرس شمالی، مهم است که با قوانین و شرایط ویزای مورد نیاز برای ورود و تحصیل در قبرس شمالی آشنا شوید. برای ورود به قبرس شمالی، برخی از مدارکی که نیاز است به شرح زیر می باشد:

  • گذرنامه
  •  مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات
  • فرم تکمیل شده درخواست از دانشگاه
  • ارائه انگیزه و یا هدف خود از تحصیل در این کشور
  • ترجمه مدارک
  • سایر مستندات

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در قبرس شمالی

دانشگاه های متعددی در این جزیره زیبا مجود دارند که از لجاظ سیستم آموزشی برخی از آن ها بر اساس متد های آمریکا و اروپا قرار دارند. همچنین اعتباری جهانی دارند. شما می توانید در دانشگاه های قبرس شمالی در مقطع کارشناسی بورسیه های تحصیلی متعددی را دریافت نمایید. این بورسیه ها در رشته های تحصیلی مختلفی وجود دارد. از رشته های محبوب در دانشگاه های جزیره قبرس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

عنوان دانشگاه رتبه دانشگاه در قبرس شمالیشهر
دانشگاه مدیترانه شرقی1قاماگوستا
دانشگاه خاور نزدیک2نیکوزیه
دانشگاه بین المللی قبرس3نیکوزیه
دانشگاه آمریکایی گیرنه4گیرنه
دانشگاه اروپایی لفکه5لفکه
دانشگاه علوم و بهداشت قبرس9مورفو

از میان دانشگاه هایی که معرفی شد باید اشاره کرد که تنها دانشنگاه هایی که مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند دو دانشگاه زیر هستند:

  • دانشگاه مدیترانه شرقی
  • دانشگاه آداکنت قبرس

همچنین لازم به ذکر است که بر اساس رتبه بندی THE دانشگاه خاور نزدی در رتبه 801_1000 و دانشگاه مدیترانه شرقی دارای رتبه 501_600 قزار گرفته اند. البته این رتبه بندی ها هرساله تغییر می کنند و ممکن است در سطح های بالاتر یا پایین تری قرار گیرند.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی (لیسانس) در قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

به طور کلی دانشگاه های قبرس دارای هزینه های بسیار مناسبی به نسبت کشورهای اروپایی می باشد. از طرفی حمایت دولت قبرس در جذب دانشجوبان بین المللی از طریق اعتای بورسیه در مقاطع مختلف نیز محبوبت مهاجرت تحصیلی به این کشور را بیشتر کرده است. هزینه های تحصیلی به رشته تحصیلی دانشگاه، مقطع تحصیلی و عواملی از این قبیل بستگی دارد. اما در کل در قبرس شمالی شهریه ها در رشته های رایج در میان دانشگاه های مختلف یکسان است.

بیشتر در رشته هایی پزشکی و شاخه های مرتبط با آن شاهد افزایش هزینه شهریه هستیم. متوسط هزینه در اغلب رشته ها بین 4تا 8 هزار دلار در سال می باشد. که در صورت دریافت بورسیه تحصیلی این رقم به نصف می رسد. انتخاب یک رشته مناسب و دریافت پذیرش و بورسیه در قبرس شمالی با استفاده از مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت مهاجرتی ادلیا می تواند مسیر را برای شما آسان تر و سریعتر کند. برای دریافت مشاوره کاملا رایگان می توانید با کارشناسان ادلیا تماس حاصل نمایید.

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.