نیم نگاهی به نقشه قبرس شمالی و کشورهای همسایه

  • 2 سال پیش
  • 0

کشور قبرس شمالی، سومین جزیره‌ی بزرگ در دریای مدیترانه است. بخش ترک نشین قبرس یا همان قبرس شمالی در سال 1983 اعلام استقلال کرد و جمهوری ترک قبرس شمالی را تشکیل داد. جزیره‌ی قبرس شمالی توسط آب‌های مدیترانه احاطه شده است و در بین قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا قرار گرفته است. این جزیره، تقریبا در 50 مایلیِ جنوب ترکیه قرار دارد.

نقشه قبرس شمالی و کشورهای همسایه
آشنایی با قبرس شمالی

آشنایی با موقعیت جغرافیایی، فرهنگ، تاریخ و مردمان کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید، از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید در نظر داشته باشید. به همین منظور در این مطلب قصد داریم تا نیم نگاهی به نقشه‌ی قبرس شمالی و کشورهای همسایه‌ی آن بیندازیم.

نیم نگاهی به نقشه قبرس شمالی

قبرس شمالی کجاست و چگونه کشوری است؟ موقعیت قبرس شمالی به چه شکلی است؟ نقشه‌ی قبرس شمالی و کشورهای همسایه‌ی آن چطور است؟ پایتخت و مهم‌ترین شهرهای قبرس شمالی کدامند؟

شما با پاسخ دادن به این‌گونه سوالات، می‌توانید تا حدودی با این کشور رویایی آشنا شده و شرایط زندگی در آن را مورد بررسی قرار دهید و در صورت تطابق با موقعیتتان، برای مهاجرت به قبرس شمالی اقدام نمایید.

کسب اطلاعات دقیق‌تر و مشاوره با کارشناسان و وکلای مجرب، باعث می‌شود تا شما عزیزان هم در وقت و هم در هزینه، صرفه‌جویی کرده باشید. در صورتی که قصد تحصیل در قبرس شمالی، سرمایه گذاری و یا خرید ملک در قبرس شمالی ( به صورت نقد و تمام اقساط ) را دارید، می‌توانید با مجموعه ادلیا در ارتباط باشید.

شرکت ادلیا، مجموعه‌ای حرفه‌ای از کارشناسان با تجربه است؛ که به صورت تخصصی در حوزه‌ی مهاجرت به قبرس شمالی فعالیت می‌کنند. این هلدینگ، سالانه به تعداد زیادی از مهاجران کمک می‌کند تا اقامت دائم قبرس شمالی را دریافت کنند. ارتباط با کارشناسان ادلیا از طریق شماره تماس زیر امکان پذیر است:

شماره تماس : 905338742205+

نقشه قبرس شمالی و کشورهای همسایه
آشنایی با قبرس شمالی

معرفی جزیره قبرس شمالی

قبرس شمالی و همچنین کل جزیره‌ی قبرس، از آب و هوای معتدل و مدیترانه‌ای، با تابستان‌های طولانی، گرم و خشک از ‌اواسط می تا اواسط اکتبر و زمستان‌های معتدل و مرطوب از دسامبر تا فوریه برخوردار است.

تابستان در قبرس شمالی، فصل هوای گرم، دمای بالا و آسمان بدون ابر است، اما نسیم دریا، فضای دلپذیری را در مناطق ساحلی ایجاد می‌کند. دمای گرم‌ترین ماه‌ها ( جولای و آگوست ) به 34 درجه‌ی سانتی‌گراد و حتی تا 40 درجه‌ی سانتی‌گراد نیز می‌رسد.

در داخل جزیره، دمای هوا در سردترین ماه‌ها بین 7 تا 15 درجه است. زمستان‌ها، معتدل با اندکی بارش باران است و فقط گاهی اوقات برف‌های نرم، در رشته کوه گیرنه می‌بارد.

نقشه قبرس شمالی و کشورهای همسایه
آشنایی با قبرس شمالی

موقعیت جغرافیایی قبرس شمالی

قبرس شمالی، جزیره‌ای کوهستانی است که کوه‌های آن از شمال به جنوب جزیره کشیده شده‌اند. از زمان تقسیم قبرس، به دو بخش شمالی و جنوبی، در سال 1974، قبرسی‌های ترک در بخش شمالی جزیره و یونانی‌های قبرس در جنوب زندگی می‌کنند.

عمدتا فشارهای جانبی، شکل کنونی جزیره را در طول سال‌های مختلف زمین شناسی شکل داده است. در جایی که خشکی در برابر فرسایش دریا قدرت دارد، دماغه‌ها و در جاهایی که خشکی ضعیف‌تر بوده، جای خود را به فرسایش داده‌اند، « خلیج‌ها » تشکیل شده‌اند.

برجسته‌ترین ویژگی شمال قبرس، رشته کوه‌های شمالی آن است که به کوه‌های گیرنه یا کوه‌های پنج انگشت معروف است. محدوده‌ی باریکی، که طول تقریبی آن 130 کیلومتر و به موازات خط ساحلی است. سواحل شمالی و شرقی قبرس شمالی توسط آب‌های شفاف، آبی و گرم مدیترانه پوشیده شده است.

نقشه قبرس شمالی و کشورهای همسایه
آشنایی با قبرس شمالی

نقشه قبرس شمالی و کشورهای همسایه

این جزیره‌ی زیبا، در 65 کیلومتری سواحل جنوبی ترکیه قرار دارد. سایر کشورهای همسایه، سوریه ( 97 کیلومتر )، لبنان ( 108 کیلومتر )، مصر ( 370 کیلومتر )، اسرائیل و یونان هستند.

مساحت کل جزیره تقریبا 9252 کیلومتر مربع است؛ اما قبرس شمالی 3515 کیلومتر مربع یا نزدیک به یک سومِ کل جزیره را پوشش می دهد. عرض آن 242 کیلومتر و عمق آن تقریبا ۶۴ کیلومتر است.

نقشه قبرس شمالی و کشورهای همسایه
آشنایی با قبرس شمالی

نگاهی به تاریخ قبرس شمالی

قبرس در سال 1971 از پادشاهیِ متحده‌، استقلال یافت و دولت مستقل قبرس را بر اساس مشارکت جوامع ترک، در اداره‌ی امور جزیره تأسیس کرد. بریتانیا، یونان و ترکیه حاکمیت دولت قبرس را تضمین کردند.

در سال 2008، نمایندگان اقلیت ترکیه در پی اختلاف بر سر نحوه‌ی اجرای توافقنامه به میدان آمدند و در پی درگیری بین دو طرف، سازمان ملل متحد در سال 2010 یک نیروی حافظ صلح را به جزیره اعزام کرد؛ که ماموریت آن‌ها تا کنون تمدید شده است.

در سال 1976، دولت اسقف اعظم ماکاریوس آقا، رئیس جمهور قبرس، طی کودتایی به رهبری ارتش یونان سرنگون شد و ترکیه با استناد به موقعیت خود، به عنوان یکی از حاکمیت قبرس، واحدهای خود را در شمال این سرزمین مستقر کرد.

ترکیه، به طور موثر جزیره را تقسیم کرد. قبرس در سال 1983 اعلام استقلال کرد و نام خود را به جمهوری ترک قبرس شمالی تغییر داد.

نقشه قبرس شمالی و کشورهای همسایه
آشنایی با قبرس شمالی

پایتخت قبرس شمالی

شهر نیکوزیای شمالی، پایتخت قبرس شمالی است و حدود 73000 نفر جمعیت دارد. ساختمان‌های اداریِ مختلفی در این شهر قرار دارد. نیکوزیا به عنوان پایتخت دو تکه‌ی جهان نامیده می‌شود؛ که با یک نوار سبز از هم جدا شده است.

نیکوزیا پایتخت قبرس، پر از مکان‌های تاریخی جذاب است. دیوارهای عظیمی دور شهر قدیمی نیکوزیا را با یک مدار سه و نیم مایلی همچون حلقه‌ای، در بر گرفته‌اند. این شهر شامل 11 سنگر و 3 دروازه است.

امروزه دیوارها تقریبا دست نخورده باقی مانده‌اند. نیکوزیا دارای موزه‌ها و مساجد جالب بسیاری است، که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. در میان آن‌ها سفال قبرسی، مجسمه‌های سنگی، برنز و جواهرات بسیاری به چشم می‌خورند.

نقشه قبرس شمالی و کشورهای همسایه
آشنایی با قبرس شمالی

مهم ترین شهرهای قبرس شمالی

از آنجایی که این جزیره در مرکز دنیای باستانی است که به عنوان مهد تمدن غرب شناخته می‌شود، مکان‌های تاریخی و دیدنی زیادی را در خود جای داده است. در ادامه به بررسی شهرهای مهم قبرس شمالی می‌پردازیم:

فاماگوستا

 شهر قدیمی فاماگوستا توسط دیوارهای تاریخی احاطه شده است که قدمت آن به قرون وسطی می‌رسد. دیوارها تا به امروز دست نخورده باقی مانده‌اند و به خوبی محافظت شده‌اند. دو عدد از دروازه‌های اصلی قلعه‌ی فاماگوستا هنوز پابرجا هستند. دروازه‌ی دریا و دروازه‌ی زمین همان دو دروازه هستند.

قلعه‌ی کانتارا نیز یکی از شگفتی‌های قبرس شمالی است که به طرز باشکوهی در انتهای بخش شرقی کوه پنج انگشت قرار گرفته است.

گیرنه

گیرنه یک شهر ساحلی جذاب در قبرس شمالی است؛ که در حدود 1600 سال قبل از میلاد شکل گرفته است. گیرنه به دلیل داشتن بندر باشکوه و قلعه‌ی مجاورش معروف است. اعتقاد بر این است که قلعه‌ی گیرنه برای محافظت از شهر، در برابر حملات اعراب در قرن هفتم ساخته شده است.

موزه‌ی کشتی شکسته که در داخل قلعه قرار دارد، قدیمی‌ترین کشتی شکسته شده تاریخ را در خود جای داده است. همچنین صومعه‌ی Bellapais و قلعه‌ی سنت هیلاریون در این منطقه وجود دارد؛ که برای دفاع از جزیره در برابر حملات اعراب ساخته شده است.

گیرنه دارای موزه‌های جالب بسیاری است که می‌توانید از آنها دیدن کنید، از جمله این موزه‌ها می‌توان به موزه‌های  The Folk Arts وThe Icon اشاره کرد.

کارپاز

شبه جزیره‌ی کارپاز، سرزمینی که زمان در آن ایستاده است. کیلومترها سواحل شنی بدون هیچ انسانی. شهرهای باستانی، کلیساها، ویرانه‌ها و مقبره‌ها در بخش‌های مختلف منطقه به چشم می‌خورند. برای چشیدن طعم قبرسِ بیست سال پیش، به توریست‌ها پیشنهاد می‌شود که ازکارپاس دیدن کنند.

گوزلیورت

موزه‌ی Guzelyurt در شهر گوزلیورت وجود دارد. این موزه، مجموعه‌ای از دوران پیش از تاریخ قبرس تا دوره‌ی بیزانس را در خود جای داده است. صومعه‌ی سنت ماماس نیز در گوزلیورت قرار دارد که قدمت آن به قرن هجدهم باز می‌گردد و شامل هنرهای مربوط به قرن شانزدهم است.

نقشه قبرس شمالی و کشورهای همسایه
آشنایی با قبرس شمالی

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

مزیت‌های مهاجرت، زندگی، کار، تحصیل و یا سفر به قبرس شمالی برای افراد، با توجه به هدف و نیاز آن‌ها، می‌تواند متفاوت باشد. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، مزایای عمومی زندگی و سفر به قبرس شمالی است.

  • مقرون به صرفه: قمیت خرید خانه در قبرس شمالی، به نسبت سایر کشورهای حوزه دریای مدیترانه بسیار مناسب‌تر است. همچنین مخارج روزانه در این کشور با لیر ترکیه صورت می‌گیرد بنابراین، طبق نرخ تبدیل ارز، و همچنین در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی، اندک است.
  • خرید اقساطی ملک: برای خرید ملک در قبرس شمالی، شما می‌توانید با پرداخت 30 درصد از کل مبلغ ملک، برای دریافت اقامت قبرس شمالی برای خود و خانوداه‌تان اقدام کنید. مابقی مبلغ ملک را طی اقساط بلند مدت و بدون بهره بپردازید.
  • امنیت بالا: در قبرس شمالی، میزان نرخ جرم و جنایت بسیار پایین است. این موضوع برای توریست‌ها بسیار تعجب آور است که در این کشور، مردم اکثرا خودروهای خود را بدون قفل کردن، پارک می‌کنند.
  • عدم نیاز به ویزا: برای ورود به قبرس شمالی، به خصوص برای ایرانیان، نیازی به دریافت ویزای خاصی نیست. شما چه به صورت تحصیلی، چه توریستی و … بخواهید وارد خاک قبرس شمالی شوید، تنها با داشتن ویزای فرودگاهی می‌توانید این کار را انجام دهید.
  • آینده‌ی روشن: پس از رفع تحریم‌ها و ممنوعیت‌های تجارت و سفر به قبرس شمالی، اتجادیه‌ی اروپا با پرداخت 259 میلیون یورو به قبرس شمالی، برای بهبود زیرساخت‌ها و توسعه‌ی این کشور قدم برداشت. اکنون از سراسر دنیا، سرمایه داران بزرگ برای سرمایه‌گذاری، به قبرس شمالی آمده و آینده‌ای روشن در انتظار این کشور اعجاب انگیز است.
  • آب و هوای مطبوع: آب و هوای قبرس شمالی، معتدل و مدیترانه‌ای است. این موضوع که قبرس شمالی در طول سال بیش از 300 روز آفتابی دارد برای بسیاری از توریست‌ها و مهاجران اروپایی لذت بخش است.
  • وجود دانشگاه‌های بین المللی: افرادی که به قصد تحصیل وارد این کشور می‌شوند می‌توانند از انواع بورسیه استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در قبرس شمالی، این است که شما با پرداخت هزینه‌ای بسیار کمتر از کشورهای آمریکایی و اروپایی، از کیفیت آموزش بر اساس دانشگاه‌های معتبر دنیا مانند آمریکایی، استرالیایی و اروپایی استفاده می‌کنید.
  • تفریحات آبی در تمام طول سال: ورزش‌های آبی و ساحلی از جمله، جت اسکی، شنا، قایق سواری، حمام آفتاب، والیبال ساحلی و … تقریبا در تمام طول سال برقرار است.

آب دریای مدیترانه در قبرس شمالی به شفافیت و زیبایی معروف است. به طوری که اگر شما در مناطق پر عمق دریا نیز بروید، به راحتی می‌توانید کف دریا را ببینید.

در این سواحل، شما اصال نیازی به قواصی ندارید زیرا تمام زیبایی‌های کف دریا را می‌توانید از روی سطح آب هم ببینید.

نقشه قبرس شمالی و کشورهای همسایه
آشنایی با قبرس شمالی

قبرس شمالی از نگاه مجله اقتصادی فوربرز آمریکا

مجله‌ی اقتصادی فوربز آمریکا، که یکی از معتبرترین‌های اقتصادی است، در سال 2021 بهترین خرید ملک‌های ساحلی را معرفی کرد. در این لیست، مقام اول به خرید ویلا در قبرس شمالی در منظقه‌ی اسکله تعلق داشت.

طبق دیدگاه این مجله، قبرس شمالی و به ویژه منطقه‌ی اسکله از لحاظ هزینه‌های زندگی، بهترین منطقه برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک هستند.

نکات قابل توجه دیگری نیز وجود دارد. به طور مثال، امنیت بالا، وجود زیرساخت‌های توریستی مانند کلاب‌ها، هتل‌ها و کازینوهای لوکس و همچنین مهمان‌نوازی کم نظیر قبرسی‌ها باعث شده این کشور وارد رقابت با کشورهای هم‌تراز خود مانند ایتالیا و فرانسه شود.

در این بین، به دلیل ارزان قیمت بودن قبرس شمالی، این کشور از سایر رقبای خود پیشی گرفته است.

طبق قوانین قبرس شمالی، ساخت خانه و ویلا بیش از 2 طبقه تا در فاصله‌ی 100 متری دریا ممنوع است.

اکنون خانه‌ای ساحلی را تصور کنید که ویو اقیانوس و به صورت مستقیم به ساحل دسترسی دارد. این ویلا را بتوانید با قیمت اندک 75 هزار دلار تهیه کنید. این منطقه می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن تعطیلات و یا بازنشستگی افراد به صورت بسیار لوکس باشد.

نقشه قبرس شمالی و کشورهای همسایه
آشنایی با قبرس شمالی

در این بخش، به صورت خلاصه،‌ در مورد نقشه‌ی قبرس شمالی و کشورهای همسایه صحبت کردیم. در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به قبرس شمالی دارید، می‌توانید هم اکنون با کارشناسان ادلیا با استفاده از شماره تماس زیر ارتباط برقرار کنید.

تیم با تجربه و حرفه‌ای ادلیا از صفر تا صد مراحل مهاجرت به قبرس شمالی، از مرحله‌ی دریافت ویزا، خرید ملک در قبرس شمالی، دریافت حقوق شهروندی و … در این کشور همراه متقاضیان عزیز خواهند بود.

شماره تماس : 905338742205+

نقشه قبرس شمالی و کشورهای همسایه
آشنایی با قبرس شمالی

خدمات شرکت ادلیا

هلدینگ ادلیا متشکل از کارشناسان خبره و حرفه‌ای در زمینه‌ی مهاجرت به قبرس شمالی از طرق مختلف است. سابقه‌ی درخشان این شرکت در زمینه‌ی خدمات مهاجرتی، اعتبار این شرکت را نمایان می‌سازد. در همین راستا، چنانچه نیاز به مشاوره‌ی دقیق و حرفه‌ای در هر یک از زمینه‌های زیر داشتید، با کارشناسان ما در تماس باشید:

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

اگر شما نمی‌دانید با توجه به شرایطی که دارید، کدام روش دریافت اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی مناسبتان است، کارشناسان ادلیا می‌توانند بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهند. با ما در تماس باشید.

migration-to-northern-cyprus-1

خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از بهترین و سودآورترین نوع سرمایه گذاری، خرید ملک در قبرس شمالی است. کارشناسان ما با بررسی نیاز، بودجه و شرایط دلخواه شما، بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی کرده و در تمامی مراحل خرید خانه در قبرس شمالی، همراه و یاور شما خواهند بود.

migration-to-northern-cyprus-2

خرید ویلا در قبرس شمالی

خرید ویلا در قبرس شمالی، پیشنهادی هوشمندانه برای افرادی است که نه تنها قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند، بلکه از این طریق می‌توانند درآمد ارزی داشته و یا برای تعطیلات خود و خانواده‌شان موقعیت بسیار مناسبی را فراهم کنند.

هلدینگ ادلیا، بهترین ویلاهای قبرس شمالی را با توجه به شرایط شما، در اختیارتان قرار می‌دهد.

migration-to-northern-cyprus-3

تحصیل در قبرس شمالی

اگر تمایل دارید در دانشگاه‌های بین المللی مانند آمریکایی و اروپایی تحصیل کنید ولی هزینه‌ی کمتری بپردازید، تحصیل در قبرس شمالی را به شما پیشنهاد می‎‌کنیم. برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های عالی کشور قبرس شمالی، کارشناسان ادلیا در کنار شما هستند.

شماره تماس : 905338742205+

5/5 - (1 امتیاز)

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.