هزینه اجاره خانه در قبرس شمالی چقدر است

  • 2 سال پیش
  • 0

مهاجرت به قبرس شمالی از طرق مختلفی امکان پذیر است. یکی از این راه‌ها، اجاره‌ی خانه در قبرس شمالی است. گرچه این اجاره خانه راهی سریع و ساده به نظر می‌رسد، اما باید در نظر داشته باشید که از طریق این روش، امکان اقامت موقت حداقل برای 6 ماه امکان پذیر خواهد بود.

هزینه اجاره خانه در قبرس شمالی
اجاره ملک در قبرس شمالی

اجاره خانه در هر کشوری دارای شرایط و قوانین منحصر به فرد خودش است. قبرس شمالی نیز از این امر مستثنی نیست.

هزینه اجاره خانه در قبرس شمالی

شرایط زندگی در قبرس شمالی چگونه است؟ هزینه اجاره خانه در قبرس شمالی چقدر است؟ قیمت اجاره خانه در قبرس شمالی 2023 چقدر است؟ شرایط اجاره خانه در فاماگوستا چیست؟ اجاره خانه در نیکوزیا چگونه است؟ اجاره خانه‌ی دانشجویی در قبرس شمالی به چه صورت امکان پذیر است؟ وب‌سایت ادلیا در این بخش اطلاعاتی را در موضوعات فوق در اختیار متقاضیان عزیز قرار خواهد داد.

هزینه‌ی اجاره‌ی خانه در قبرس شمالی، بنا به موقعیت مکانی، امکانات، متراژ و … بسیار متفاوت است؛ اما اگر بخواهیم به صورت تقریبی و میانگین اعلام کنیم، هزینه‌ی اجاره‌ی آپارتمان در قبرس شمالی بین 150 الی 500 دلار متغیر است.

البته اینکه شما یک دانشجو باشید و یا اینکه بخواهید همراه با خانواده‌ی خود به قبرس شمالی مهاجرت کنید، میزان توقع و بودجه‌ی شما از محل اقامتتان، در مقدار هزینه‌ی اجاره خانه بسیار تاثیر گذار است.

در جدول زیر، به صورت حدودی مبالغ مرتبط با هزینه‌ی اجاره خانه در این سرزمین زیبا را مشاهده می‌کنید:

نوع ملکمبلغ اجاره در سال
ملک 1 خوابه3 الی 4 هزار دلار
ملک 2 خوابه3 الی 5 هزار دلار
ملک 3 خوابه3 الی 6 هزار دلار

شرکت ادلیا با بیش از 15 سال تجربه‌ی موفق در زمینه‌ی کلیه‌ی امور مهاجرتی و خرید ملک در قبرس شمالی، همراه و راهنمای متقاضیان مهاجرت به قبرس شمالی بوده است.

تیم حرفه‌ای و متخصص مجموعه‌ی ادلیا آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به افرادی است که قصد مهاجرت از طریق تحصیل در قبرس شمالی، کار در قبرس شمالی و یا سرمایه گذاری در قبرس شمالی را دارند. شما می‌توانید با برقراری تماس با کارشناسان این مجموعه، مشاوره و اطلاعات دقیق‌تری را دریافت نمایید.

شماره تماس : 905338742205+

لازم به ذکر است که اجاره‌ی خانه، روشی مناسب برای اخذ اقامت دائم قبرس شمالی نیست. توصیه‌ی کارشناسان ادلیا بر این است که اگر تصمیم به دریافت اقامت دائم این کشور دارید، بهتر است که نسبت به خرید خانه در قبرس شمالی اقدام کنید.

هزینه اجاره خانه در قبرس شمالی
چشم انداز قبرس شمالی

انواع ملک قابل اجاره در قبرس شمالی

به دلیل بالا بودن تنوع املاک در قبرس شمالی، دسته بندی‌های متنوعی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

این دسته‌ها عبارتند از: 1 خوابه، 2 خوابه، 3 خوابه، استدیو ( سوییت )، پنت هاوس، ویلایی و نیمه ویلایی.

همچنین افراد امکان سکونت در داخل شهرک‌ها و یا داخل شهر را نیز دارند.

بررسی شرایط زندگی در قبرس شمالی

در این بخش به بررسی جوانب مختلف زندگی در قبرس شمالی می‌پردازیم:

آب و هوای قبرس شمالی

قبرس شمالی دارای آب و هوای معمولی و مدیترانه‌ای است. تابستان‌ها در این کشور طولانی و خشک و زمستان‌ها کوتاه و بارانی هستند.

میانگین دما در سال، حدودا 19 درجه‌ی سانتی‌گراد است. دمای هوا در اواسط تابستان به حدود 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در زمستان، آب و هوا کاملا معتدل و میزان بارندگی، سالیانه 500 میلی‌متر است.

طبیعت قبرس شمالی

علاوه بر درختان همیشه سبز مانند کاج، درخت پرتقال، سرو، درخت زیتون، ماکی و درختان برگ‌ریز، گونه‌های مختلف گل‌های بومی نیز پوشش گیاهی عمومی قبرس شمالی را تشکیل می‌دهند. آب و هوای مدیترانه‌ایِ غنیِ قبرس شمالی، چنین موهبت طبیعی‌ای را ایجاد کرده است.

جزیره‌ی قبرس شمالی نیز، به دلیل داشتن پرندگان بومی و پرندگان مهاجر، کشوری مملو از گونه‌های جانوری مختلف است. به همین دلیل، شکار در جزیره پیشرفت قابل توجهی داشته است.

تفریحات در قبرس شمالی

در قبرس شمالی، می‌توانید زمان زیادی را با سرگرمی‌های مختلف در فصول تابستان و زمستان سپری کنید. ساختار طبیعی قبرس شمالی به شما این امکان را می‌دهد که از طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها و سرگرمی‌ها با هم لذت ببرید. سواحل کشف نشده، تپه‌های پوشیده از سرو و رشته‌ کوه‌های دیدنی، از جمله‌ی این موارد هستند.

تنوع غذایی در قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی به سبب تعدد فرهنگی که میزبان آن بوده است، با ترکیب طعم‌های شرقی و غربی، خود به یک مدرسه‌ی آشپزی “ شرقی ” تبدیل شده است. در غذاهای قبرس، گوشت، غذاهای دریایی، سبزیجات و میوه‌ها به صورت روزانه و تازه مصرف می‌شود. غذاهای دریاییِ تازه و بسیار متنوع در غذاهای قبرسی، جایگاه ویژه‌ای دارند.

هزینه اجاره خانه در قبرس شمالی
چشم انداز قبرس شمالی

جشن ها و فستیوال ها در قبرس شمالی

اگر بگوییم قبرس شمالی جزیره‌ی جشنواره است، اغراق نمی‌کنیم. گرچه قبرس شمالی پهناور نیست، اما سالانه ده‌ها جشنواره‌ی بزرگ و کوچک در این سرزمین برگزار می‌شود؛ که برای هر سلیقه‌ای جذاب است. در این جشن‌ها، انواع سبک‌ها برای دوستداران موسیقی وجود دارد.

موسیقی محلی قبرس، جاز، پاپ، راک، موسیقی کلاسیک و غیره همگی از جمله‌ی آن‌ها هستند. جشنواره‌های رقص و موسیقی نیز در قبرس شمالی بسیار رایج هستند. جشنواره‌های تئاتر، رقص و فولکلور، هر ساله با حضور شرکت کنندگان بین المللی برگزار می‌شوند.

عوامل موثر در قیمت گذاری اجاره ملک

با توجه به توریستی بودن  قبرس شمالی، تعداد هتل‌ها و مسافرخانه‌ها در این کشور بسیار زیاد است. با تمام این تفاصیر، باز هم این تعداد، نیاز گردشگران را تامین نمی‌کند. نکته‌ی دیگر اینکه به دلیل وجود دانشگاه‌های بین المللی و بسیار معتبر در این کشور، تعداد دانشجویان نیز بسیار زیاد است.

بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند، به جای استفاده از خوابگاه، یک خانه را اجاره کنند. به غیر از توریست‌ها و دانشجویان، بسیاری از افرادی که قصد خرید ملک در قبرس شمالی را دارند، از املاک در حال ساخت خریداری می‌کنند و تا زمان تکمیل شدن ملکشان، ملکی را در قبرس شمالی اجاره می‌کنند.

این سه گروه از افراد تاثیر مستقیم در افزایش قیمت اجاره خانه در قبرس شمالی دارند. برخی دیگر از عوامل موثر در قیمت اجاره املاک می‌توانند میزان نزدیکی به دریا و ساحل، متراژ، تعداد خواب، امکانات ملک، سال ساخت، متریال ساخت و … باشند.

 قیمت اجاره خانه در قبرس شمالی 2023

هزینه‌ی اجاره‌ی خانه در قبرس شمالی، تحت تأثیر عوامل متعدد و متفاوتی است. به عنوان مثال، در فصولی که میزان حضور توریست‌ها بیشتر می‌شود، قیمت اجاره‌ی خانه نیز به مراتب افزایش می‌یابد. برخلاف قوانین اجاره خانه در ایران، در قبرس شمالی پول پیش و مبلغی به عنوان ودیعه‌ی دریافتی وجود ندارد.

این به آن معناست که مستاجر به صورت ماهیانه، اجاره‌ی خانه را پرداخت می‌کند. او تنها مبلغی را به میزان اجاره‌ی یک ماه، نزد صاحب خانه به عنوان دیپوزیت، به امانت می‌گذارد. این مبلغ در صورتی که خسارتی به ساختمان وارد شود، کسر می‌گردد تا جبرانی در مقابل خسارت وارده باشد.

ضوابط اجاره خانه در قبرس شمالی

مدت قرارداد اجاره‌ی خانه به دو صورت بلند مدت ( یک‌ساله ) و کوتاه مدت ( بسته به مدت زمان مورد نیاز ) است. بهتر است بدانید که قبوض آب و برق خانه در قبرس شمالی، به نام مستأجر صادر می‌شود. بدین ترتیب فرد متقاضی بعد از اجاره‌ی خانه، باید به اداره‌ی برق و آب مراجعه نموده و انشعابات خانه را فعال کند؛ زیرا در غیر این صورت امکان استفاده از آن‌ها را نخواهد داشت.

مستاجر در قبرس شمالی باید خانه را همان‌گونه که در ابتدا از مالک دریافت می‌کند، به او بازگرداند. چنانچه  قبل از اجاره‌ی خانه، خرابی در خانه وجود داشته باشد، مالک باید آن را برطرف کند؛ اما اگر در زمان سکونت مستاجر خسارتی به ساختمان وارد شود، مستاجر ملزم به جبران آن است.

هزینه اجاره خانه در قبرس شمالی
چشم انداز قبرس شمالی

املاک مبله برای اجاره در قبرس شمالی

در کشور قبرس شمالی، معمولا خانه‌ها، مبله اجاره داده می‌شوند. اصطلاح مبله بودن به معنای وجود لوازم بزرگ مانند مبلمان، یخچال، گار، لباسشویی، تلویزیون، کولر گازی، میز ناهار خوری، پرده، فر و مایکروفر، تخت و …، داخل ملکِ قابل است.

در برخی از خانه‌هایی که به صورت مبله اجاره داده می‌شوند، لوازم کامل‌تری نیز پیدا می‌شود.

اجاره خانه در فاماگوستا قبرس شمالی

شهر فاماگوستا، یک شهر بندری در جزیره‌ی قبرس است. منطقه‌ی فاماگوستا یکی از بنادر بسیار مستحکم در دریای مدیترانه است. این شهر، یک پل بین خاور نزدیک و اروپا است. همچنین از نظر مکان‌ها و بناهای تاریخی، بسیار غنی است.

سواحل طلایی فاماگوستا، یکی از شناخته شده‌ترین سواحل جهان است. جشنواره‌ی بین المللی فرهنگ و هنر فاماگوستا، هر ساله به طور منظم برگزار می‌شود.

فاماگوستا از شهرهایی است که به دلیل شرایط زندگی و کاری مساعد، سالانه مهاجران بسیاری ساکن آن می‌شوند. ضروری است که از هزینه‌ی اجاره‌ها در این شهر، اطلاعات دقیقی را کسب نمایید. اجاره‌ی خانه در شهر فاماگوستا با توجه به شرایط مختلف افراد، متفاوت است.

جهت دریافت اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید هم اکنون با کارشناسان شرکت ادلیا تماس بگیرید.

شماره تماس : 905338742205+

اجاره آپارتمان در نیکوزیا قبرس شمالی

نیکوزیا، پایتخت  TRNC( قبرس شمالی )، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای این جزیره است. نیکوزیا، مهم‌ترین شهر قبرس شمالی از نظر اقتصادی، تجاری و به ویژه فرهنگی است. خط سبز ایجاد شده توسط سازمان ملل متحد، نیکوزیا را به دو بخش تقسیم کرده و آن را به تنها پایتخت تقسیم شده در جهان تبدیل می‌کند.

منطقه‌ی  Dereboyu، به عنوان قلب نیکوزیا شناخته می‌شود؛ که با مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های فراوان، پر رفت و آمدترین مکان در نیکوزیا است. هزینه‌ی اجاره‌ی خانه در شهر نیکوزیا نیز بسته به متراژ، تجهیزات و موقعیت مکانی‌اش متفاوت است.

اجاره خانه دانشجویی در قبرس شمالی

دانشجویان در قبرس شمالی بنا به شرایطی که دارند، در خوابگاه ساکن شده و یا این که خانه‌های دانشجویی خارج از دانشگاه را اجاره می‌کنند. جالب توجه است بدانید که هزینه‌ی اجاره خانه‌ی دانشجویی، ارزان‌تر از هزینه‌ی اجاره‌ی خوابگاه است؛ اما مشکل اصلی این است که هزینه‌های مرتبط با قبوض آب، گرمایش و سرمایش آپارتمان بالاتر است.

ضمن این که امنیت در خوابگاه‌ها برای دانشجویان بیش‌تر برقرار است. از این رو اجاره‌ی خانه برای دانشجویان بین المللی توصیه نمی‌شود.

هزینه اجاره خانه در قبرس شمالی
اجاره ملک در قبرس شمالی

نکات مهم برای تنظیم سند اجاره ملک

بهتر است قبل از تنظیم سند اجاره‌ی ملک در قبرس شمالی نکات زیر را مطالعه کرده و مد نظر داشته باشید:

  • به مبله بودن و نبودن ملک دقت کنید، تا برای اسباب کشی به مشکل نخورید .
  • معمولا اجاره‌ی ملک به صورت 6 ماهه یا 12 ماهه انجام می‌شود. اگر شما ملک را به صورت 1 ساله اجاره می‌کنید، باید تمام اجاره‌ی توافق شده را به صورت یکجا بپردازید. بهتر است بدانید که هر قدر مدت زمان اجاره کمتر باشد، مبلغ اجاره بالاتر می‌رود.
  • در قبرس شمالی، رهن کامل یا رهن و اجاره وجود ندارد. تنها برای تضمین سلامت وسایل و خودِ ملک، حدودا به اندازه‌ی 1 ماه مبلغ اجاره را به عنوان تضمین به صاحب خانه پرداخت می‌کنید. در صورتی که خانه را به همان سالمی که تحویل گرفته‌اید، تحویل می‌دهید، مبلغ را به شما برمی‌گردانند.
  • عموما اجاره خانه را با پوند دریافت می‌کنند. گاهی اوقات این مبلغ را به لیر نیز می‌توانید پرداخت کنید. در هر صورت زمان تنظیم قولنامه، حتما نوع ارز را ذکر کنید.
  • کمیسیون املاک بابت معرفی فایل و نوشتن قرارداد معمولا به اندازه‌ی 1 ماه اجاره‌ی ملک است که از طرفین گرفته می‌شود.

مراقب باشید

در برخی موارد دیده شده که مشاور املاک، ملک مورد نظر را چنان جذاب و بی‌نقص جلو می‌کند که افراد فرصت بررسی دیق ملک را پیدا نمی‌کنند. البته این موضوع در خصوص افرادی که تجربه‌ی کافی در زمینه‌ی اجاره ملک در قبرس شمالی ندارند، صدق می‌کند.

اصولا افرادی که سال‌هاست در قبرس خانه اجاره می‌کنند، به این روش‌ها آگاه هستند و شخصا کاملا ملک را مورد بررسی قرار می‌دهند. در هر صورت بهتر است مطالب زیر را بخوانید تا با دقت بیشتری ملک‌تان را اجاره کنید.

پریز‌ها را چک کنید.

هرگز به فکر استفاده از کابل‌ها برای جبران کمبود پریز نباشید. گاهی اوقات استفاده از کابل‌ها باعث برهم خوردن تعادل ولتاژ و سوختن دستگاه و در پی آن خسارت به ملک می‌شود. بنابراین چک کنید که همه‌ی خانه به اندازه‌ی نیازتان پریز داشته باشد.

چک وضعیت اینترنت

اینترنت گوشی تلفن همراه در قبرس شمالی بسیار ضعیف‌تر وایفای می‌باشد. اکثر خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی، از وایفای مرکزی استفاده می‌کنند. حتما چک کنید که خانه‌ی مورد اجاره‌تان، وایفای داشته باشد. ضمنا در نظر داشته باشید که برخی خانه‌ها در نقاط کور اینترنت هستند بنابراین چک کردن این موضوع بسیار مهم است.

چک کردن قارچ و رطوبت

وجود قارچ در برخی از خانه‌های قبرس شمالی، موجب به راه افتادن بوی نامطبوع و در برخی مواقع مشکلات تنفسی حتی در بزرگسالان می‌شود. معمولا این مشکل در حمام و توالت‌ها به وجود می‌آید، اما در هر صورت، ممکن است در سایر نقاط خانه نیز مشاهده شوند.

بنابراین چک کنید، اگر لکه‌های سیاه یا سبز لجنی مشاهده کردید، حتما بیشتر بررسی کنید تا بعد به مشکل نخورید.

چک کردن قبض برق

در قبرس شمالی، آب به صورت شارژی می‌باشد و در صورت عدم پرداخت، قطع می‌شود. قبوض برق را قبل از عقد قولنامه، چک کنید که بدهی نداشته باشد. زیرا برخی از خانه‌ها ممکن است تا 5 هزار لیر نیز بدهی برق داشته باشند.

چک کردن شارژ ساختمان

میزان شارژ ساختمانی در مجتمع‌ها، با توجه به امکانات موجود در آن متفاوت است. چک کنید که نفر قبلی شارژ مربوط به خود را تسویه کرده باشد.

خرابی‌های خانه را اطلاع دهید.

اینطور نیست که خرابی‌های احتمالی موارد در خانه، به گردن شما باشد. اگر در خانه چیزی خراب شد، نگران نباشید، ابتدا به صاحب خانه زنگ بزنید و مطرح کنید، پس از رسیدن به توافق برای تعمیر آن اقدام کرده و در پایان مدت اجاره، با در دست داشتن فاکتور، هزینه‌ی آن را مطالبه کنید.

خانه‌ های بالای 3 سال قدمت را انتخاب کنید

اگر قصد اقامت چند ساله در خانه را دارید به سراغ خانه‌های نوساز نروید. زیرا معمولا صاحبان این خانه‌ها، برای تامین مخارج اولیه‌ی و اقساط ملک، آن را اجاره می‌دهند. پس از گذشت چند سال خودشان اقدام به زندگی در خانه‌شان می‌کنند.

تطابق سند ملک و پاسپورت مالک

حتما اصل سند و پاسپورت مالک را طابق دهید. البته این‌گونه مشکلات به ندرت برای اجاره ملک پیش می‌آید، اما به هر حال، بررسی ضرری ندارد.

خدمات شرکت ادلیا

هلدینگ ادلیا متشکل از کارشناسان خبره و حرفه‌ای در زمینه‌ی مهاجرت به قبرس شمالی از طرق مختلف است. سابقه‌ی درخشان این شرکت در زمینه‌ی خدمات مهاجرتی، اعتبار این شرکت را نمایان می‌سازد. در همین راستا، چنانچه نیاز به مشاوره‌ی دقیق و حرفه‌ای در هر یک از زمینه‌های زیر داشتید، با کارشناسان ما در تماس باشید:

living-in-northern-Cyprus-3

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

اگر شما نمی‌دانید با توجه به شرایطی که دارید، کدام روش دریافت اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی مناسبتان است، کارشناسان ادلیا می‌توانند بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهند. با ما در تماس باشید.

خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از بهترین و سودآورترین نوع سرمایه گذاری، خرید ملک در قبرس شمالی است. کارشناسان ما با بررسی نیاز، بودجه و شرایط دلخواه شما، بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی کرده و در تمامی مراحل خرید خانه در قبرس شمالی، همراه و یاور شما خواهند بود.

home-in-northern-cyprus

خرید ویلا در قبرس شمالی

خرید ویلا در قبرس شمالی، پیشنهادی هوشمندانه برای افرادی است که نه تنها قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند، بلکه از این طریق می‌توانند درآمد ارزی داشته و یا برای تعطیلات خود و خانواده‌شان موقعیت بسیار مناسبی را فراهم کنند.

هلدینگ ادلیا، بهترین ویلاهای قبرس شمالی را با توجه به شرایط شما، در اختیارتان قرار می‌دهد.

study-in-northern-Cyprus-1

تحصیل در قبرس شمالی

اگر تمایل دارید در دانشگاه‌های بین المللی مانند آمریکایی و اروپایی تحصیل کنید ولی هزینه‌ی کمتری بپردازید، تحصیل در قبرس شمالی را به شما پیشنهاد می‎‌کنیم. برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های عالی کشور قبرس شمالی، کارشناسان ادلیا در کنار شما هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.