بررسی مشکلات اساسی سرمایه گذاری در قبرس شمالی

  • 11 ماه پیش
  • 0

همانطور که می‌دانید یکی از روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت کشور قبرس شمالی، سرمایه گذاری در این کشور است. قبرس شمالی جزو کشورهایی است که دولت آن برای ارتقا و پیشرفت جمعیِ کشور، به سرمایه‌ی سرمایه گذاران خارجی نیاز دارد و در همین راستا، برنامه‌های بسیاری برای جذب سرمایه‌های خارجی اجرا می‌کند.

برای فردی که قصد سرمایه گذاری از هر روشی از جمله خرید ملک در قبرس شمالی، ثبت شرکت و … را دارد، لازم و مهم است که مزایا و معایب سرمایه گذاری در قبرس شمالی را بداند.

در ادامه‌ی این مطلب به بررسی مشکلات اساسی سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی

قبرس شمالی نیز مانند هر کشور دیگری، بخشی از پیشرفت خود را مدیون سرمایه داران خارجی است. سیاست‌هایی که هر دولتی در پیش می‌گیرد برای جذب سرمایه، متناسب با همان کشور و موقعیت آن است. قطعا همانطور که سرمایه گذاری در قبرس شمالی مزایایی دارد، مشکلاتی هم در این مسیر وجود دارد.

یکی از آن‌ها می‌تواند تحریم‌های بین المللی و عدم به رسمیت شناختن استقلال قبرس شمالی در جامعه‌ی جهانی به عنوان یک دولت مستقل باشد.

برای اینکه بهتر بتوانیم به بررسی مشکلات اساسی سرمایه گذاری در قبرس شمالی بپردازیم، ابتدا باید نگاهی مختصر به شرایط و وضعیت سرمایه گذاری در این سرزمین داشته باشیم.

در حال حاضر، با توجه به اینکه قبرس شمالی یک کشور در حال توسعه است و در مسیر رونق اقتصادی قرار دارد، فرصت‌های سرمایه گذاری برای سرمایه داران خارجی و داخلی، با یک سرمایه گذاری کم ریسک، امن و سودآور، به وفور وجود دارد.

برترین صنف‌های جذاب برای سرمایه گذاری در این کشور عبارتند از املاک و مستغلات، انواع مشاغل خدماتی و …

مالیات در این کشور بسیار اندک و امنیت بسیار بالا است. قبرس شمالی از نظر امنیت در زمره‌ی 5 کشور امن دنیا قرار دارد. تمامی بانک‌ها ترکیه در قبرس شمالی شعبه دارند. افراد خارجی به راحتی می‌توانند از تسهیلات بانکه مانند وام مسکن برای خرید ملک در قبرس شمالی استفاده کنند.

طبق تحقیقات و تحلیل‌های بازار اقتصادی قبرس شمالی، سرمایه گذاری در این کشور در یک بازه‌ی زمانی کوتاه مدت ( حدودا تا 3 سال ) به سوددهی قابل ملاحظه‌ای می‌رسد.

یک نکته‌ی بسیار مهم درباره‌ی سرمایه در قبرس شمالی این است که چنانچه میزان سرمایه‌ی شما به حداکثر نرخ‌های تعیین شده توسط دولت برسد، امکان دریافت سریع‌تر از موعد تابعیت و پاسپورت قبرسی برای شما فراهم خواهد شد.

investment-problems-in-northern-cyprus-2

بهترین راه های سرمایه گذاری در قبرس شمالی

در مرحله‌ی اول، به بررسی راه‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌پردازیم. شرایط اقتصادی رو به رشد و مناسبی که این کشور دارد، باعث شده تا سرمایه گذاران بسیاری از سراسر دنیا به این کشور زیبا جذب شوند. از جمله بهترین راه‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی، موارد زیر هستند.

  • خرید ملک در قبرس شمالی
  • ثبت شرکت در قبرس شمالی

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در قبرس شمالی

این روش یکی از مطمئن‌ترین، محبوب‌ترین و آسان‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی است. دو شرط مهم برای واجد شرایط بودن این نوع سرمایه گذاری، داشتن حداقل 18 سال سن و خرید حداکثر 1 ملک برای هر فرد یا زوج است.

املاک در قبرس شمالی، به دلیل قوانین موجود در این کشور، دسته بندی‌های مختلفی دارند. بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید خانه در قبرس شمالی کنید، هدف، بودجه‌ی مالی و … خود را مشخص کرده و بر اساس آن‌ها با مشاوان حرفه‌ای ادلیا در این زمینه مشورت کنید.

اینکه آپارتمان یا ویلا می‌خواهید، پروژه‌ی ساخته شده یا در حال ساخت می‌خواهید، نیاز به دریافت وام و اقساط دارید یا خیر، همه و همه مواردی هستند که برای اطلاع از شرایط و وضعیت آن‌ها با کارشناسان حرفه‌ای در زمینه‌ی خرید ملک در قبرس شمالی مشورت کنید.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در قبرس شمالی

روش‌های استارت آپ و بیزینسی، یکی از روش‌های ساده و مناسب برای دریافت اقامت قبرس شمالی است.  با توجه به موقعیت قرار گیری این کشور که در میان سه قاره‌ی آفریقا، اروپا و آسیا قرار دارد، افرادی که بیزینسی را در قبرس شمالی راه‌اندازی می‌کنند، توانسته‌اند از پتانسیل این کشور بهره برداری استفاده کنند.

وجود بنادر مهم و تدابیر خردمندانه‌ی دولت این کشور باعث شده تا قبرس شمالی مقصد جذابی برای بیزینس‌های بین المللی شناخته شود. بنابراین اگر با سرمایه‌ی حداقلیِ 40 هزار یورو کسب  و کار خود را در قبرس شمالی شروع کنید، در یکی از بهترین مراکز جهانی سرمایه گذاری کرده‌اید.

بد نیست بدانید که، پروسه‌ی اداری سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکتدر قبرس شمالی در کمتر از 10 روز انجام می‌گیرد.

investment-problems-in-northern-cyprus-3

مشکلات اساسی سرمایه گذاری در قبرس شمالی

مبحثی که امروز قصد بررسی آن را داریم، مشکلاتی است که برای سرمایه گذاران در قبرس شمالی ممکن است به وجود آید. بارها درباره‌ی مزایای سرمایه گذاری در قبرس شمالی صحبت کردیم، اما دانستن معایب نیز برای یک تصمیم گیری اصولی، بسیار مهم و ضروری است.

مشکلات اساسی سرمایه گذاری در قبرس شمالی به شرح زیر است:

  1. تحریم‌های بین المللی
  2. مالیات بر اشخاص حقیقی
  3. ضعیف بودن سیستم حمل و نقل
  4. زندگی کسل کننده
  5. درآمد پایین برخی مشاغل
  6. محدودیت تنوع کالاها و اجناس
  7. زبان مردم قبرس شمالی

تحریم‌های بین المللی

استقلال قبرس شمالی از سوی جامعه‌ی جهانی به رسمیت شناخته نشده و این کشور تحت تحریم‌های بین المللی است. این موارد ممکن است مشکلاتی را در طمینه‌های تاسیس و استقرار بیزینس و یا سایر مشکلات اساسی را برای سرمایه گذاران خارجی به همراه داشته باشد.

مالیات برای اشخاص حقیقی

در این کشور، طرح‌های تشویقی و حمایتی مالیاتی زیادی برای شرکت‌ها وجود دارد و این موضوع یک امتیاز مهم برای این منطقه محسوب می‌شود. بسیاری از سرمایه داران زمانی که از این طرح‌ها مطلع می‌شوند، بیشتر جذب قبرس شمالی می‌شوند.

مالیات بر اشخاص حقیقی، گرچه برای بهبود کیفیت زندگی، امکانات درمانی، توسعه‌ی زیر ساخت‌ها و … استفاده می‌شود، اما به هر صورت یک امتیاز منفی برای این کشور به حساب می‌آید. در هر صورت باید بدانید و مد نظر داشته باشید که 35 درصد از درآمد شما، به عنوان مالیات کسر خواهد شد.

زندگی کسل کننده

زمانی که نام قبرس شمالی را می‌شنویم، به یاد جزایر آفتابی، دلنشین، بکر و زیبای آن می‌افتیم. در حقیقتاین تصویر درست است اما باید در نظر بگیرید که این آرامش مدیون خلوتی جزیره است. حتی می‌توان گفت که سرگرمی‌ها در قبرس شمالی مختص فصل تابستان است که گردشگران و توریست‌ها برای تفریحاتی چون غواصی، اسکی روی آب و … جنب و جوشی را در ساحل برقرار می‌کنند.

با شروع فصل سرد، تمام این جنب و جوش پایان می‌یابد و زندگی یک روال کسل کننده به خود می‌گیرد. اگر جزو افرادی هستید که به دنبال خلوتی و آرامش هستند، مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد، اما اگر فردی با جنب و جوش و فعال هستید، ممکن است این تغییرات برایتان آزار دهنده و زندگی در قبرس شمالی برایتان کسل کننده باشد.

سیستم حمل و نقل ضعیف

یکی دیگراز مشکلات اساسی قبرس شمالی، محدودیت و مشکلات رفت و آمد در این کشور است. اگر قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در قبرس شمالی را دارد، باید بدانید که برای رفت و آمد به این کشور، باید از مدتی قبل بلیط خود را رزرو کنید.

تقاضای سفر به این منطقه زیاد و سیستم حمل و نقل آن ضعیف است. بنابراین نمی‌توانید در لحظه تصمیم به سفر به این کشور را بگیرید. همچنین در خصوص جابجایی‌های بین شهری نیز همین روال است و مشکلات مختلفی وجود دارد.

درآمد پایین برخی مشاغل

همانطور که قبلا گفتیم یکی از مزایای زندگی و مهاجرت به قبرس شمالی، پایین بودن هزینه‌های زندگی در این کشور است. اگر شما تخصص خاصی و یا سرمایه کافی دارید، مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد اما در غیر این صورت، برخی بخش‌ها از برخی مشاغل حداقل درآمد برای یک زندگی معمولی را نیز برایتان نخواهد داشت.

به طور مثال یک کارگر ساده در مزرعjه در بخش کشاورزی، ممکن است در ماه حتی زیر 1000 دلار درآمد داشته باشد. این افراد معمولا از لحاظ رفاهی و مسکن نیز هیچ یک از نیازهایشان برطرف نمی‌شود.

در حالی که اگر فردی با ویزای کاری و با تجربه و تخصص وارد قبرس شمالی شود، درآمد مناسب و بالایی خواهد داشت.

محدودیت تنوع کالاها و اجناس

زندگی در جزیره‌ی کوچک و خلوت قبرس شمالی، مانند زندگی در شهرهای شلوغ و بزرگ نیست. در این جزیره، دسترسی به هایپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و بازارها، آسان نیست. احتمالا برای خریدهای خود باید به مغازه‌های کوچک و بازارهای محلی کوچک مراجعه کنید.

معمولا هایپرهای بسیار دور هستند و حتما باید با وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی به آنج مراجعه کنید. همچنین تنوع کالاها و اجناس در این کشور اندک است. بنابراین نمی‌توانید به آسانی برندی که مد نظرتان است را پیدا کنید.

زبان مردم قبرس شمالی

اکثریت مردم قبرس شمالی به زبان انگلیسی مسلط نیستیند. به همین دلیل فرد سرمایه گذار لازم است که به یکی از زبان‌های ترکی و یونانی و یا هر دوی آن‌ها مسلط باشد.

اکنون بهتر است نگاهی نیز به مزایای سرمایه گذاری در قبرس شمالی بیاندازیم:

investment-problems-in-northern-cyprus-4

مزایای سرمایه گذاری در قبرس شمالی

اکنون به اختصار به برخی از مزایای زندگی و سرمایه گذاری در قبرس شمالی اشاره می‌کنیم:

  • امنیت بالا قبرس شمالی: قبرس شمالی در بین کشورهای جهان، در بین 5 کشور برتر از نظر امنیت است.
  • پایین بودن نرخ بیکاری و تورم: در این کشور نرخ بیکاری و تورم بسیار اندک است. بر اساس سیاست‌های مناسبی که دولت به کار گرفته، بیکاری و تورم در این کشور کنترل شده و کم است.
  • شرایط جغرافیایی: آب و هوای مدیترانه‌ای و طبیعت بینظیر در این کشور مدیون موقعیت جغرافیایی عالی آن است. همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی، این کشور میان سه قاره‌ی اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد و شرایط مناسبی را برای بازرگانان، توریست‌ها و … دارد.
  • دریافت وام: برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی، می‌توانید از وام‌های مختلفی بهره ببرید.
  • اقامت دائم: با سرمایه گذاری در قبرس شمالی، به آسانی می‌توانید اقامت دائم قبرس شمالی را بدست آورید.

اخذ اقامت با سرمایه گذاری در قبرس شمالی

شرایط دریافت اقامت قبرس شمالی از هر روشی با روش‌های دیگر متفاوت است. در روش سرمایه گذاری، حداکثر مدت زمانی که برای دریافت اقامت موقت لازم است، 2 ماه می‌باشد.

اگر بتوانید به سرعت کارهای ثبت شرکت، خرید ملک و یا اوراق قرضه را انجام دهید، در مدت مذکور می‌توانید اقامت موقت قبرس را بدست آورید. اما بدست آوردن اقامت دائم کمی متفاوت است.

برای اخذ اقامت دائم قبرس شمالی لازم است که با افراد خبره در این زمینه صحبت کرده و از وکلای حرفه ای مشورت بگیرید.

خدمات شرکت ادلیا

ما در هلدینگ ادلیا با سال‌ها تلاش توانسته‌ایم تجربه‌ی موفقی در زمینه‌ی مهاجرت به قبرس شمالی، بدست آورده‌ایم. اکنون آماده‌ی پاسخگویی به شما عزیزان درباره‌ی سوالات مهاجرتی به قبرس شمالی هستیم. چنانچه نیاز به مشاوره‌ای حرفه‌ای و دقیق در هر یک از روش‌های زیر داشتید، می‌توانید با ما در ادلیا در تماس باشید:

investment-problems-in-northern-cyprus-5

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

مهاجرت و زندگی در قبرس شمالی، از طرق مختلفی ممکن است. برای اینکه بتوانید بهترین راه را برای دریافت اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی ، متناسب با شرایطتان پیدا کنید، با کارشناسان ما در هلدینگ ادلیا در تماس باشید.

خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از ساده‌ترین، بهترین و مطمئن‌ترین و محبوب‌ترین روش‌ها برای مهاجرت و زندگی در قبرس شمالی، خرید ملک است. کارشناسان خبره‌ی ما در ادلیا، با بررسی نیازها، بودجه و شرایط شما، بهترین گزینه‌های موجود اعم از آپارتمان، در حال ساخت، ساخته شده و … را در اختیارتان قرار می‌دهند و در تمامی مراحل خرید خانه در قبرس شمالی، شما را همراهی می‌کنند.

investment-problems-in-northern-cyprus-6

خرید ویلا در قبرس شمالی

بسیاری از افراد برای دوران بازنشستگی می‌خواهند استراحت و تعطیلات بی‌نظیری را در کنار خانواده‌شان داشته باشند، یا برخی از افراد به دنبال کسب درآمد ارزی از طریق اجاره ویلا در قبرس شمالی هستند. ما در شرکت ادلیا به طور تخصصی به شما خرید ویلا در قبرس شمالی، را پیشنهاد می‌کنیم.

ما در هلدینگ ادلیا، بهترین ویلاهای قبرس شمالی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

investment-problems-in-northern-cyprus-7

تحصیل در قبرس شمالی

دانشجویان بین المللی با تحصیل در قبرس شمالی می‌توانند در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی، با هزینه‌ای بسیار کمتر از آن کشورها و با همان کیفیت، درس بخوانند. کارشناسان ما در هلدینگ ادلیا، برای شما عزیزان پذیرش از برترین دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی که در قبرس شمالی هستند را دریافت می‌کنند.

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.