شرایط اخذ اقامت دائم قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

  • 5 ماه پیش
  • 0

یکی از بهترین روش‌های اخذ اقامت قبرس شمالی، سرمایه‌گذاری در این کشور است. این روش‌ مزایای مختلفی را به دنبال دارد که به همین دلیل، سرمایه‌گذاران جهانی از آن استقبال کرده‌اند. همانطور که می دانید، قبرس یک جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است، که قسمت شمالی آن به عنوان قبرس شمالی شناخته می‌شود. این منطقه به دلیل شرایط جغرافیایی و اقتصادی پویا و پیشرفت‌کار خود، به عنوان یک مقصد جذاب برای سرمایه‌گذاری در آسیا محسوب می‌شود. قبرس فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراوانی در بخش‌های مختلف از جمله املاک و مستغلات، ساخت و ساز، ثبت شرکت و کارآفرینی را ارائه می‌دهد. ناگفته نماند که به دلیل رشد فوق العاده قیمت املاک، قبرس به عنوان یک منطقه سودآور و امن برای سرمایه‌گذاران جذاب است.

با توجه به مزایایی که سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی دارد، بسیاری از ایرانیان در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند. خرید ملک در قبرس شمالی، علاوه بر افزایش سرمایه و سودآوری، امکان اخذ اقامت موقت در این کشور را نیز به شما می‌دهد. همچنین، با بر اساس قوانین این کشور که معمولا دارای پروسه نچندان طولانی است، امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت قبرس شمالی نیز وجود دارد. در چندین سال گذشته، قیمت خانه‌ها در قبرس شمالی حدود 150 درصد افزایش یافته است، که این امر باعث می‌شود خرید ملک در این کشور بسیار سودآور باشد و مزایای فراوانی را برای شما به همراه داشته باشد. پس اگر قصد سرمایه گذاری در قبرس را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله تا با دقت مطالعه کنید.

سرمایه گذاری و دریافت اقامت در قبرس شمالی از طریق خرید ملک

با توجه به قوانین مربوط به به قبرس شمالی، افراد غیر اروپایی که در این منطقه برای خود و خانواده‌شان یک یا دو ملک خریداری می‌کنند، می‌توانند برای اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک در این منطقه اقدام کنند. قبرس شمالی با داشتن فرهنگ غنی و متنوع، محیط امن و پایدار را برای علاقمندان به خرید ملک در این کشور فراهم می‌کند. به همین دلیل است که قبرس شمالی به عنوان بهترین گزینه برای سفرهای جذاب و فوق العاده تلقی می‌شود.

مهم ترین شرایط لازم جهت تایید سرمایه گذاری در قبرس شمالی که منجر به دریافت اقامت موقت و دائم این کشور محبوب می‌شوند شامل موارد زیر است:

  • ارائه مدارک رسمی مبنی بر تمکن مالی و تامین هزینه‌های مربوطه
  • عدم سو پیشینه و عدم دارا بودن سابقه کیفری

با توجه به شرایط فعلی، در صورت خرید ملک و سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، می‌توانید به سرعت درخواست اخذ اقامت قبرس شمالی را آغاز کنید و در حدود 60 روز کاری اقامت موقت یک ساله خود را دریافت کنید.

اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت

از دیگر روش‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی، تاسیس شرکت است. در این خصوص باید گفت تاسیس یک شرکت کاری در قبرس به راحتی امکان‌پذیر است؛ زیرا دولت این کشور به منظور جلب سرمایه‌گذاران خارجی، با استفاده از یک سیستم مالیاتی مفید، افراد را تشویق به ثبت شرکت می‌کند. انواع مختلفی از شرکت‌ها وجود دارد که در قوانین قبرس شمالی تنظیم شده‌اند که شامل شرکت‌های با مسئولیت محدود، شرکت‌های سهامی عام، و شرکت‌های محدود با ضمانت یا مشارکت عمومی و محدود هستند. شرکت با مسئولیت محدود در قبرس، که به اختصار LTD نیز نامیده می‌شود، می‌تواند دولتی یا خصوصی باشد و بسته به نوع سهام و اندازه شرکت، الزامات مربوط به سرمایه و سهام تغییر می‌کند.

برای ثبت شرکت در قبرس، باید یک طرح اقتصادی مناسب و نوآورانه ارائه داد که می‌تواند در زمینه‌های بازرگانی یا گردشگری باشد. یکی از محبوب‌ترین انواع شرکت در این کشور، شرکت با مسئولیت محدود است. اگر شما قبلاً شرکتی داشته اید، می‌توانید یک شعبه از شرکت خود را در قبرس راه‌اندازی کنید. برای این کار، نیاز به وکیلی است که با قوانین حقوقی قبرس آشنا باشد. ناگفته نماند که سرمایه‌ لازم برای ثبت شرکت در این کشور حداقل ۲۵۶۵۰ یورو می‌باشد.

پس از انتخاب نام شرکت، وکیل شما باید تأییدیه‌ نام را دریافت کند و اطلاعات مالک شرکت (اطلاعات پاسپورت) را باید کامل و دقیق وارد کنید. سپس هزینه‌های ثبت شرکت، شامل هزینه‌های مختلفی از جمله ارسال فرم، هزینه گواهی ثبت شرکت، هزینه تایید آدرس شرکت، و هزینه ثبت مدارک را باید پرداخت کنید. پس از ثبت نام، وزارت مالیات باید شماره مالیاتی منحصر به فرد و مالیات بر ارزش افزوده را صادر کند و در نهایت، ثبت نام در وزارت کار برای کمک‌های اجتماعی انجام می‌شود.

 

با استانداردهای سرمایه گذاری در قبرس شمالی آشنا شوید!

قبل از سرمایه‌گذاری در قبرس، یکی از نکات حیاتی، امنیت سرمایه‌گذاری در این کشور است. در سال‌های اخیر، قبرس از نظر اقتصادی رشد چشمگیری داشته است و اشتغال در بسیاری از بخش‌های اقتصادی این کشور بهبود یافته و نرخ بیکاری نیز کاهش یافته است. با افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی، به‌ویژه از سوی سرمایه‌گذاران غیر اروپایی در بخش املاک، فعالیت‌های اقتصادی در این زمینه به‌طور چشمگیری افزایش یافته است که باعث رونق بازار املاک در قبرس شده است.

یکی از استانداردهای حیاتی که در زمان سرمایه‌گذاری باید مدنظر قرار گیرد، فساد در سیستم قضایی این کشور است. دوری از فساد می‌تواند اطمینان دهد که قضاوت ناعادلانه‌ای رخ ندهد که ممکن است منجر به از دست دادن سرمایه شود. دولت قبرس در سال‌های اخیر تلاش‌هایی را برای مبارزه با فساد انجام داده است، از جمله اصلاح قانون کیفری در سال ۲۰۱۲، که به نام کنوانسیون حقوق کیفری فساد شناخته می‌شود.

کارافرینی و اخذ اقامت قبرس شمالی

کارآفرینی در قبرس یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری و به دست آوردن اقامت در این کشور است. دولت قبرس از کارآفرینانی که با نوآوری به راه‌اندازی کسب و کار می‌پردازند، حمایت می‌کند و این امر فرصتی مناسب برای کارآفرینان خارجی است تا انواع شرکت‌ها را به عنوان سرمایه‌گذاران داخلی در قبرس ثبت کنند. حتی اگر رایج‌ترین شکل تجاری شرکت با مسئولیت محدود باشد، انواع دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند ایجاد شوند، از جمله مالکیت انفرادی، مشارکتی، شرکت نامحدود و شرکت محدود با ضمانت.

برای این کار، لازم است یک طرح بسیار مبتکرانه ارائه شود که می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال و کسب درآمد در قبرس شود. طبق قانون شرکت، چندین شرط وجود دارد که باید برای راه‌اندازی تجارت در قبرس رعایت شود. قبل از مراحل واقعی ثبت نام، سرمایه‌گذاران خارجی دعوت می‌شوند که فرم کسب و کاری را که تحت آن فعالیت‌های اقتصادی شرکت را انجام می‌دهد، انتخاب کنند. در این راستا، اگر طرح اقتصادی فرد کارآفرین مورد تایید قرار گیرد، برای وی و خانواده‌اش، شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال، کارت اقامت یک ساله صادر می‌شود که قابل تمدید است و می‌تواند به اقامت دائم در کشور قبرس هم ختم شود.

مدارک موردنیاز برای مهاجرت و اخذ اقامت قبرس شمالی

برای مهاجرت به قبرس شمالی به صورت قانونی، نیاز به مدارک مختلفی از جمله اسناد مالکیت یا گواهی ثبت املاک، نامه تاییدیه بانکی در خصوص سپرده گذاری، اصل و فتوکپی پاسپورت، صورت حساب بانک، بیانیه منبع درآمد، اثبات شغل، مدارک نشانی محل سکونت، اصل معرفی نامه بانکی (حداکثر ۶ ماه)، مدارک بیمه سلامت، اصل گواهی ترخیص پلیس، دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت، و اصل یا کپی گواهی ازدواج یا شناسنامه است.

مهم ترین مزایای رقابتی سرمایه گذاری در قبرس شمالی

اکنون که به بررسی اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری پرداخته ایم، بد نیست نیم نگاهی به مزایای رقابتی سرمایه گذاری در این کشور نیز بیاندازیم. در این خصوص باید گفت قبرس شمالی از نظر سرمایه گذاری می‌تواند جزو کشورهایی با بازدهی بالا به حساب آید. بازار املاک و مستغلات در این منطقه به‌طور عمده پویا بوده و به عنوان یکی از مناطق جذاب برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی شناخته می‌شود.

از مزایای سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌توان به رشد فعالیت‌های بخش املاک و مستغلات و گردشگری پس از بحران در یونان، هزینه زندگی نسبتاً پایین‌تر نسبت به قبرس جنوبی، کیفیت بالای مدیریت کسب و کار، فرصت‌های بسیاری برای سرمایه گذاری به دلیل اقتصاد در حال رشد، وجود هتل‌های ۵ ستاره، سطح بالای امنیت و اعطای اجازه اقامت به سرمایه گذاران اشاره کرد. همچنین، سرمایه گذاران در این منطقه تا یک دوره ۱۰ ساله حق گرفتن وام مسکن را دارند و دوره‌های بازپرداخت سرمایه گذاری نیز به دلیل موقعیت مکانی بین ۸ تا ۱۲ سال متغیر است. با این همه مزایا و امکانات، آب و هوای معتدل در تمام فصول نیز از جذابیت‌های این منطقه است که سرمایه گذاران را به سوی خود جلب می‌کند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی بر آن شد تا بررسی کاملی از شرایط اخذ اقامت دائم قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری داشته باشیم. همانطور که مطالعه کردید، اخذ اقامت دائم در قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری از مزایای متعددی برخوردار است که شامل فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف مانند املاک و مستغلات، گردشگری و …، همچنین امکانات اقامتی و زندگی مدنی مطلوب می‌شود. این راهکار به سرمایه گذاران این امکان را می‌دهد تا از محیط کسب و کار پویا استفاده کنند و در عین حال از مزایای مالیاتی و اقتصادی متنوعی بهره‌مند شوند. با در نظر گرفتن امکانات ارائه شده و مزایای متعددی که اقامت دائم در این منطقه به همراه دارد، سرمایه گذاران خارجی زیادی علاقه مند به سرمایه گذاری در این منطقه می باشند.

 

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.