قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران

  • 7 ماه پیش
  • 0

اخیرا، سرمایه‌گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی، ایرانیان و شهروندان اروپایی را به خود جلب کرده است. این کشور با امنیت بالا، مالیات پایین، عدم ورود در مسائل سیاسی و قوانین اقامتی ارتقاء یافته، به دلیل جمعیت کم بومیان و رشد اقتصادی قابل توجه، مورد توجه سرمایه‌گذاران از کشورهای گوناگون چون سوئد، آلمان، روسیه، ترکیه، انگلیس و خاورمیانه قرار گرفته است. امروزه، قبرس شمالی به‌عنوان بهشتی برای سرمایه‌گذاری، خرید مسکن، زندگی و تحصیل فرزندان شناخته می‌شود. اما قیمت خانه در قبرس شمالی چقدر است؟

مناطق ساحلی دریای مدیترانه در قبرس شمالی، به عنوان یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ترین مکان‌ها برای خرید ملک در سطح جهان شناخته شده‌اند. مجله‌ی اقتصادی فوربز آمریکا نیز قبرس شمالی را به عنوان گزینه‌ای برتر برای خرید ملک توصیه کرده است.

سفر به این جزیره زیبا برخی افراد را به‌خاطر تعطیلات جذب می‌کند، در حالی‌که برخی دیگر تمایل به زندگی بلندمدت در این منطقه دارند. اطلاعات کامل در مورد شرایط خرید ملک، قوانین، قیمت‌ها و امکانات، به ویژه برای افرادی که به دنبال مهاجرت هستند، امری ضروری است. برای این منظور، اگر قصد خرید ملک در قبرس را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

مراحل خرید ملک در قبرس شمالی

قبل از اینکه به مبحث اصلی مقاله، یعنی قیمت خانه در قبرس شمالی بپردازیم، بد نیست بررسی کوتاهی از مراحل خرید ملک در این کشور داشته باشیم. در این خصور باید گفت در مسیر خرید خانه در قبرس شمالی، اولین گام، انتخاب خانه مورد نظر است. در این مرحله، مشاوران ما با همکاری شما، با توجه به هدف و شرایط مالی، بهترین گزینه را از میان پروژه‌های مسکونی قبرس شمالی برای شما انتخاب می‌کنند.

پرداخت دپوزیت و تنظیم قرارداد اولیه

پس از انتخاب خانه، با پرداخت مبلغ دپوزیت، می‌توانید خانه خود را رزرو کنید. این مبلغ ممکن است برای برخی موارد تا 2000 پوند نیز افزایش یابد. با پرداخت دپوزیت، شما یک پیش‌قرارداد از شرکت سازنده دریافت می‌کنید که حاوی مبلغ کل ملک و شرایط پرداخت آن می‌باشد. پس از این مرحله، 30 تا 45 روز زمان داده می‌شود تا 30 درصد از مبلغ قرارداد را تکمیل و قرارداد نهایی خود را دریافت کنید.

انجام کارهای اقامتی

در صورتی که هدف شما از خرید خانه در قبرس، دریافت اقامت باشد، می‌توانید با استفاده از قرارداد خرید، مراحل ثبت نام اولیه در سایت اداره مهاجرت قبرس را انجام دهید. با مراجعه به اداره مالیات و ثبت اسناد و املاک قبرس، می‌توانید سند خانه خود را دریافت کنید. پروسه دریافت اقامت با توجه به شهر خرید ممکن است زمان‌بر باشد (از 12 روز تا 60 روز) و در برخی مراحل، حضور شما ضروری است.

قیمت خانه در قبرس شمالی با توجه به مناطق مختلف

قیمت ملک در قبرس شمالی با توجه به عواملی چون سن ساختمان، موقعیت جغرافیایی، فاصله تا ساحل و دریا متفاوت است، اما به‌طورکلی شما قادر به خرید خانه با هزینه 45 هزار پوند تا 450 هزار پوند در قبرس شمالی می‌باشید. در موارد زیر، قیمت‌های چند نمونه آپارتمان مناسب برای سرمایه‌گذاری در شهرهای مختلف قبرس آورده شده است. این قیمت‌ها بر اساس اطلاعات اواخر سال 2023 می‌باشد.

  • گیرنه: قیمت ملک از 85 هزار پوند الی 320 هزار پوند
  • لانگ بیچ: قیمت ملک از 65 هزار پوند تا 350 هزار پوند
  • فاماگوستا: قیمت ملک از 45 هزار پوند تا 180 هزار پوند
  • نیکوزیا: قیمت ملک از 60 هزار پوند تا 210 هزار پوند
  • اسکله: قیمت ملک از 50 هزار پوند تا 180 هزار پوند
  • لفکه: قیمت ملک از 50 هزار پوند تا 250 هزار پوند.

بررسی کامل قیمت خانه در قبرس شمالی

قیمت خانه در قبرس شمالی بسیار متنوع است و به چندین فاکتور بستگی دارد که شامل شهر خرید ملک، امکانات در نظر گرفته شده، و میزان پیشرفت منطقه می‌باشد. البته ممکن است با توجه به آینده قبرس شمالی دیگر نتوانید با این قیمت‌ها ملک خریداری کنید.

شاید برایتان جالب باشد که یک ملک با شرایط کاملاً یکسان در یک پروژه می‌تواند قیمت متفاوت داشته باشد. اگر به دنبال خرید ملک در قبرس شمالی با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد ما به شما زمان شروع پروژه است. معمولاً واحدهایی که در زمان شروع پروژه به فروش میرسند، دو امتیاز بزرگ دارند که قیمت کمتر و اقساط بلندمدت ازجمله این ویژگی ها است.

مزیت ملک و خانه‌های آماده، فقط امکان سکونت آنها است که به افرادی که بودجه بیشتری دارند و دوست دارند تا از ابتدا در واحد خود زندگی کنند، پیشنهاد می‌شود. اما قیمت ملک نسبت به شهری که ملک را نیز خریداری می‌کنید، بسیار متغیر است. به عنوان مثال، شهر فاماگوستا که شهر دانشجویی است، به دلیل قدیمی بودن و سکونت افراد محلی و نداشتن ساختمان‌های مدرن، قیمت‌های کمتری نسبت به پروژه‌های دیگر دارد.

البته این شهر از امکاناتی همچون بیمارستان و مراکز خرید و ادارات دولتی برخوردار است. اگر به زندگی در اینگونه شهرها علاقمند هستید، می‌توانید با مبلغ 50 هزار پوند یک سوئیت 45 متری در این شهر خریداری کنید و با پرداخت مبالغ بیشتر املاک بزرگتری را نیز می‌توانید خریداری کنید. در این شهر واحد یک خوابه را می‌توان با 60 هزار پوند، دو خوابه را با 70 هزار پوند، و یک خانه ویلایی را با 110 هزار پوند خریداری کرد. پیشنهاد ما قبل از خرید این است که حتماً شهر و امکانات را از نزدیک مشاهده کنید تا بهتر بتوانید در این خصوص اقدام کنید.

ناگفته نماند که پروژه‌های دیگر قبرس شمالی با امکانات بیشتر نیز وجود دارند که برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسب هستند و شروع قیمت اینگونه ملک‌ها از 70 هزار پوند می‌باشد. واحدهای سوئیت و یک خوابه و دوخوابه و ویلایی و … را می‌توانید با تنوع قیمت خریداری کنید. همچنین باید اشاره کرد شما فقط 30 درصد قیمت را در زمان خرید پرداخت می‌کنید و مابقی هزینه را به صورت اقساطی پرداخت می‌کنید.

خرید ارزان ملک در قبرس شمالی

اگر به دنبال خرید خانه ارزان در قبرس هستید، گزینه‌های زیادی وجود دارد. البته درنظر داشته باشید که خرید ملک ارزان، مزایا و معایب خاص خودش را دارد. تنها مزیت خرید آپارتمان ارزان در قبرس، قیمت کم آن است و این قیمت کم باعث می‌شود تا شما هزینه کمتری را برای این موضوع پرداخت کنید.

در شهرهای فاماگوستا، اسکله، لفکه، گوزل یورت و روستاهای قبرس شمالی، گزینه‌های زیادی برای این نوع خرید وجود دارند و حتی با 15 هزار پوند هم می‌توانید در روستاهای قبرس، خانه خریداری کنید. اما هرگز نباید انتظار رشد قیمت خانه خود را داشته باشید. این خانه‌ها رشد قیمتی کمی داشته و حتی ممکن است در آینده مجبور باشید با ضرر خانه خود را بفروشید. اما در مقابل، خرید خانه در مناطق سرمایه‌گذاری و به خصوص لانگ بیچ، بوآز و مناطق ساحلی یک گزینه مناسب‌تر می‌باشد.

قطعاً افراد زیادی با دانستن هزینه‌های زندگی و مواد غذایی در کشور قبرس شمالی تصمیم گرفته‌اند تا با خرید یک خانه در این کشور یک زندگی جدید را تجربه کنند یا اینکه یک سرمایه‌گذاری پرسود انجام دهند.

شما با داشتن این اطلاعات اولیه و در نظر گرفتن شرایط خود از نظر بودجه و مواردی که انتظار دارید، تصمیم نهایی را می‌توانید راحت‌تر بگیرید. پس حتما پیشنهاد می شود از موسسات مهاجرتی و تجربه دیگر افراد در این زمینه استفاده کنید.

خرید اقساطی ملک در قبرس شمالی

در بسیاری از پروژه‌های شهرک سازی قبرس شمالی، می‌توان به صورت اقساطی یا با وام بانکی منزل خریداری کرد. وام بانکی مسکن در قبرس شمالی می‌تواند حتی تا معادل ۷۰ درصد مبلغ خانه را از بانک دریافت کرد. بازپرداخت وام به بانک صورت می‌گیرد و سند خانه در رهن بانک می‌ماند. همچنین بدون اخذ وام نیز می‌توانید در بسیاری از پروژه‌ها ملک را خریداری کنید. بسیاری از این پروژه‌ها شرایط پرداخت اقساطی را برای خریداران فراهم کرده‌اند. بسیاری از این پروژه‌های مسکونی از مشتری سودی دریافت نمی‌کنند. وام‌های شرکتی برای خرید خانه در قبرس دارای پلان پرداخت‌های متفاوتی هستند که بعضی از آن‌ها دارای بازپرداخت ۱۰ ساله هستند.

قوانین خرید ملک در قبرس شمالی

اکنون که با قیمت خانه در قبرس شمالی آشنا شده ایم، بد نیست بررسی کوتاهی از قوانین خرید ملک در این کشور نیز داشته باشیم. در این خصوص باید گفت خریداران خارجی باید قوانین و تبصره‌های لازم در این زمینه را به دقت مطالعه کنند. درخصوص خرید ملک در قبرس شمالی بد نیست بدانید که مهاجران خارجی می‌توانند تا ۱ دونوم معادل ۱۳۸۸ مترمربع زمین را در قبرس شمالی خریداری کنند. خرید هر گونه ملک از جمله مسکونی، تجاری و زمین برای ایرانیان امکان‌پذیر است و برای هر ایرانی مهاجرت‌کننده به قبرس شمالی و هر سازمانی محدودیتی در خرید ملک وجود ندارد. ناگفته نماند که اتباع خارجی  در نواحی نظامی و امنیتی کشور قبرس شمالی اجازه خرید ملک ندارند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی بر آن شد تا بررسی کاملی از قیمت خانه در قبرس شمالی داشته باشیم. همان‌طور که مطالعه کردید، قیمت خانه در قبرس شمالی متغیر بوده و به عواملی نظیر موقعیت جغرافیایی، سن ساختمان، نزدیکی به ساحل و دیگر امکانات بستگی دارد. اما به‌طورکلی امکان خرید خانه با هزینه‌های متنوع از 45 هزار پوند تا 450 هزار پوند در قبرس شمالی وجود دارد. شهرهای گوناگنه، لفکه، فاماگوستا، نیکوزیا، اسکله، و لانگ بیچ از جمله مقاصد محبوب برای خرید ملک هستند، هرکدام با محدوده قیمتی خاص. در ضمن، هزینه‌های جانبی مانند مالیات، هزینه انتقال و سند و انشعابات نیز باید در نظر گرفته شود.

5/5 - (1 امتیاز)

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.