جاهای دیدنی نیکوزیا کدامند

  • 1 سال پیش
  • 0

نیکوزیا پایتخت و همچنین مرکز مهم صنعتی و تجاری جمهوری قبرس است. از نظر اداری، بخش شمالی شهر پایتخت جمهوری ترک قبرس شمالی است که تا حدی به رسمیت شناخته شده است. به عبارت دیگر، نیکوزیا یک شبه – پایتخت جمهوری های قبرس و ترکیه. این شهر با مرزی تقسیم می شود که به آن خط سبز می گویند. نیکوزیا منعکس کننده کل زندگی مدرن جزیره و تاریخ آن است. در این شهر می توانید آثار معماری دوره های عثمانی، ونیزی، یونانی و بیزانسی را ببینید. شهر اصلی با ساحل قبرس متفاوت است و اول از همه دوستداران گشت و گذار و آثار باستانی را به خود جذب می کند. در مطالب پیشین بررسی کردیم که کشور قبرس شمالی کجاست . در این بخش سعی کرده ایم که شما را با این شهر بیش تر آشنا سازیم.

جاهای دیدنی نیکوزیا
مناظر شهری قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی و خرید ملک در شهر نیکوزیا و سایر شهرهای این جزیره خوش آب و هوا در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. بسیاری از مهاجران به دلیل امکانات و جاذبه هایی که دارد، این کشور را به عنوان مقصد زندگی خود برای مهاجرت انتخاب می کنند. کسانی که قصد مهاجرت از طریق تحصیل در قبرس شمالی ، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در قبرس شمالی و یا کار در قبرس شمالی دارند، بهتر است که صفر تا صد امور مهاجرتشان را به وکیلان مجرب و متخصص در این حوزه بسپارند.

شرکت مهاجرتی ادلیا بیش از 15 سال است که در امور مهاجرت به صورت حرفه ای فعالیت می کند. این مجموعه سالانه تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان را تا رسیدن به مقصدشان همراهی کرده اند و پروژه های موفقی را در کارنامه درخشان خود به ثبت رسانده اند. برای رزرو مشاوره و ارتباط با کارشناسان مربوطه می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

شماره تماس : 905338742205+

مشخصات کلی شهر نیکوزیا

مساحت: 111 کیلومتر مربع

جمعیت: بیش از 350 هزار نفر

ملیت ها: قبرس یونانی، قبرسی ترک

واحد پول رسمی: یورو

نام های دیگر: لفکوشا

آشنایی با تاریخچه شهر نیکوزیا

به گفته مورخان، شهر یونان باستان در قرن هفتم قبل از میلاد با نام لدرا تأسیس شد. می توان آن را به قدیمی ترین شهرهای جهان نسبت داد. تا سال 330، نیکوزیا باستان یک ایالت مجزا نسبتاً توسعه یافته باقی ماند. موج دوم توسعه در قرن دوازدهم آغاز شد، زمانی که شهر توسط پادشاه انگلیسی ریچارد اول شیردل فتح شد. در نتیجه این اتفاقات، نیکوزیا پایتخت پادشاهی قبرس می شود. در آینده، پایتخت مدرن چندین دوره از فتوحات و تغییر قدرت را پشت سر خواهد گذاشت. در سال 1974، پس از حمله نیروهای ترکیه، این شهر به دو بخش قبرس و ترک تقسیم شد. مرز بین آنها درست از مرکز تاریخی نیکوزیا می گذرد.

سرنوشت دشوار نیکوزیا اثری پاک نشدنی در تاریخ، فرهنگ و معماری این شهر بر جای گذاشته است. این یکی از عوامل اصلی علاقه مسافران است.

جاهای دیدنی نیکوزیا
مناظر شهری قبرس شمالی

آشنایی با نام پایتخت قبرس

نام باستانی شهر لدرا است. در زمان حکومت بیزانس، آن را به Lefkosia، یعنی “شهر سفید” تغییر نام داد. نسخه ترکی نام قرون وسطایی Lefkosa است. اصطلاح مدرن در قرن سیزدهم مورد استفاده قرار گرفت. نام یونانی باستان نیکوزیا، برگرفته از نام نایک، الهه یونانی پیروزی، به طور فزاینده ای در منابع مکتوب ذکر شده است.

نیکوزیای مدرن

نیکوزیا امروز – پرجمعیت ترین شهر جزیره، مرکز فرهنگ و آموزش. این شهر دارای چندین دانشگاه، مجتمع های خرید و سرگرمی، تعداد زیادی رستوران، مؤسسات و ساختمان هایی به سبک اروپایی، یونانی و ترکی است. طعم غیرعادی و ترکیبی نیکوزیا مسافران را از سراسر جهان به خود جذب می کند. این شهر دسترسی مستقیم به دریا ندارد، اما در عین حال در بین گردشگران کمتر از استراحتگاه های ساحلی محبوبیت ندارد.

آب و هوا و اقلیم شهر نیکوزیا

جاهای دیدنی نیکوزیا
مناظر شهری قبرس شمالی

نیکوزیا در دشت وسیعی بین رشته کوه ها در مرکز جزیره واقع شده است. در نتیجه – آب و هوای مدیترانه ای نیمه بیابانی با زمستان های گرم و تابستان های گرم و خشک دارد. پایتخت قبرس به دلیل بارندگی کم یکی از خشک ترین و گرم ترین شهرهای دریای مدیترانه است. میانگین دمای اینجا در زمستان +10 درجه سانتیگراد و در تابستان +29-30 درجه سانتیگراد است.

در قبرس، فصل اوج تعطیلات ساحلی از آوریل آغاز می شود و تا پایان اکتبر ادامه دارد. اگر در حال برنامه ریزی تعطیلات پر از سفر در اطراف جزیره و گشت و گذار هستید، شروع و پایان فصل را انتخاب کنید، زمانی که گرمای تند و تیز شما را آزار نمی دهد و هوای گرم به شما اجازه می دهد تا تمام مسیرهای برنامه ریزی شده خود را انجام دهید.

حمل و نقل در نیکوزیا

جاهای دیدنی نیکوزیا
مناظر شهری قبرس شمالی

تقریبا 95 درصد از جمعیت قبرس ماشین شخصی خود را دارند. عملاً حمل و نقل عمومی داخلی در شهر وجود ندارد. اتوبوس ها برای رفت و آمد بین شهرها و روستاها راحت هستند. در مورد نیکوزیا، این شهر حدود 20 مسیر اتوبوس به جهات مختلف دارد که در فواصل 30 دقیقه ای حرکت می کنند. در روزهای آخر هفته – شنبه و یکشنبه، تعداد پروازها محدود است.

100 تا 259 مسیرهای روزانه برای نیکوزیا هستند.
از 300 – مسیرهای شبانه نیکوزیا.
وقتی صحبت از اجاره خودرو به میان می‌آید، در نیکوزیا چندین اجاره خودرو معتبر با پیشنهادات متنوع پیدا خواهید کرد.

خدمات ترانسفر از فرودگاه های بین المللی پافوس و لارناکا به هتل ها و استراحتگاه ها با شاتل های جداگانه قابل انجام است.

جاهای دیدنی نیکوزیا
مناظر شهری قبرس شمالی

جاهای دیدنی نیکوزیا کدامند

جاهای دیدنی نیکوزیا
مناظر شهری قبرس شمالی

دارایی اصلی نیکوزیا بناهای معماری، پارک های زیبا، موزه های تاریخی، خیابان های باریک دنج با فضایی وصف ناپذیر است. اگر خود را در پایتخت قبرس یافتید، حتما زمانی را برای قدم زدن در شهر رنگارنگی که در آن دو فرهنگ در هم تنیده شده است، اختصاص دهید.

لطفاً توجه داشته باشید که مناظر نیکوزیا که می‌خواهید ببینید ممکن است از نظر سرزمینی به بخش‌های مختلف شهر – قبرسی و ترکی – مرتبط باشند. هنگام برنامه ریزی برای بازدید از پایتخت تقسیم شده، باید این نکته را در نظر گرفت.

برای ورود به خاک جمهوری ترکیه باید از یک ایست بازرسی عابر پیاده در خیابان لدرا با داشتن گذرنامه اجباری عبور کنید.

جاهایی که در نیکوزیا (جمهوری قبرس) باید دید

جاهای دیدنی نیکوزیا
مناظر شهری قبرس شمالی

در قسمت جنوبی جاهای دیدنی نیکوزیا می توانید بناهای تاریخی و مکان های جالب زیادی پیدا کنید که حتما باید ببینید:

_ کاخ اسقف اعظم

_ موزه باستان شناسی قبرس

_ کلیساهای قدیمی

_ محله قدیمی Laiki Gitonya (Laiki Geitonia)

جاهای دیدنی نیکوزیا
مناظر شهری قبرس شمالی

جاذبه های گردشگری نیکوزیا (جمهوری ترکیه)

در میان انواع مختلف جاهای دیدنی نیکوزیا به موارد زیر می توان اشاره کرد.

_ مسجد سلیمیه

_ بویوک خان

جاهای دیدنی نیکوزیا
مناظر شهری قبرس شمالی
جاهای دیدنی نیکوزیا
مناظر شهری قبرس شمالی

غذا و رستوران ها در جاهای دیدنی نیکوزیا

پایتخت قبرس با غذاهای سنتی قبرسی مشخص می شود که از بسیاری جهات شبیه به یونانی است. برای تهیه غذاهای محلی از روغن زیتون معطر و سبزیجات فصل استفاده می شود. قبرسی ها به پختن گوشت روی آتش باز معروف هستند که در هر رستوران معتبر، میخانه رنگارنگ و حتی در بازار محلی موجود است. باربیکیو در تمام غذاهای قبرس مدتهاست که در رتبه اول قرار دارد.

حقایق جالب در مورد جاهای دیدنی نیکوزیا

جاهای دیدنی نیکوزیا
مناظر شهری قبرس شمالی

_ پایتخت قبرس یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که تمدنی در حدود 3 هزار سال پیش در آن وجود داشته است.

_ نیکوزیا یک شهر تقسیم شده است که به طور همزمان پایتخت دو ایالت است.

_ نیکوزیا ترکیبی بی سابقه از جوامع مذهبی، فرقه ها، کلیساها و مساجد دارد.

_ پایتخت قبرس دارای بزرگترین موزه باستان شناسی در فضای باز در جهان است.

_ نیکوزیا پایتخت جزیره تفریحی است که در عین حال به دریا دسترسی ندارد.

شهر چند وجهی و باستانی قبرس، با تاریخ و فرهنگ غیرمعمول غنی. طعم منحصر به فرد نیکوزیا مهمانان را از سراسر جهان جذب می کند.

همانطر که ملاحظه نمودید در این بخش جاهای دیدنی نیکوزیا را معرفی کردیم. اگر تصمیم به مهاجرت به این کشور را دارید و می خواهید اطلاعات دقیق کسب کنید، می توانید با کارشناسان ادلیا ارتباط برقرار کنید. آن ها اطلاعات مورد نیاز را به شما منتقل کرده و در تمامی مراحل همراه و همگام با شما خواهند بود.

شماره تماس : 905338742205+

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.