معرفی انواع مالیات در قبرس شمالی

  • 1 سال پیش
  • 0

معرفی انواع مالیات در قبرس شمالی

_ مالیات بر نوع کسب‌ و کار

_ مالیات بر میزان درآمد

_ مالیات بر املاک

_ مالیات بر شرکت های خاص

شرح مالیات بر کسب‌ و کار در کشور قبرس شمالی

مالیات در قبرس شمالی
قوانین مالیاتی در کشور قبرس

جالب است بدانید که کلیه شرکت ها در قبرس شمالی به غیر از شرکت های تعامونی موظف به پرداخت مالیات هستند. شرکت هایی تحت عنوان “شرکت های محلی” هستند بایستی حدود 10 درصد از کل درآمدشان را به عنوان مالیات پرداخت نمایند. دسته ی بعدی شرکت ها تحت عنوان “شرکت های خارجی” چه ثبت شده در ایالت بوده یا نبوده، ملزم به پرداخت 10 درصد از کل درآمد خود از تجارت به عنوان مالیات هستند.

لازم به ذکر است که اتباع خارجی که در شرکت های حمل و نقل فعالیت می کنند، مشمول مالیات نیستند.

شرح مالیات بر میزان درآمد در کشور قبرس شمالی

مهاجرانی که اقامت قبرس شمالی را دارند و مشغول به کار هستند هم مجبور به پرداخت مالیات برای درآمدی که کسب می کنند، هستند. ضمن این که به پول هایی که از خارج به این کشور وارد کرده اید هم مالیات تعلق می گیرد.

هر کس هر درآمدی که در قبرس شمالی کسب می کند، بایستی بابت آن مالیت پرداخت کند. به عنوان مثال شما بایستی برای درآمد حاصل از اجاره ملک یا سود بانکی مالیات پرداخت کنید. مالیات بر درآمد از کمترین میزان درآمد تا بیشترین میزان درآمد بین ۱۰ تا ۳۷ درصد است.

شرح مالیات بر املاک در قبرس شمالی

مالیاتی که به املاک قبرس شمالی تعلق می گیرد، مبلغی برابر با ۱,۲۵ لیر معادل (۰,۲ یورو) برای هر مترمربع است. مالک ملزم است که مبلغ فوق را پس از اخذ سند مالکیت، به طور سالانه در شهرداری محل سکونت پرداخت کند. اگر برای اولین بار ملک خود را بفروشید، نیازی به پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه ندارید. اگر برای اولین بار نیست که ملک می فروشید باید مالیات بر عایدی سرمایه را با نرخ ۳,۵ درصد برای فروش ملک پرداخت کنید.

هنگام خرید ملک در قبرس شمالی، باید مالیات های زیر را به صورت مرحله ای پرداخت کنید:

_ تمبر مالیاتی

_ مالیات بر ارزش افزوده

_ شارژ ترنسفرمر

_ هزینه انتقال

تمبر مالیاتی

حق تمبر (هزینه دولتی برای تمبر) یک مالیات اجباری است که برای ثبت قرارداد فروش در دفتر املاک به اداره مالیات پرداخت می شود. این هزینه ظرف 21 روز از تاریخ امضای قرارداد فروش پرداخت می شود. مبلغ حق الزحمه 0.5% ارزش ملک تملک شده مندرج در قرارداد می باشد. پرداخت در مرحله امضای قرارداد انجام می شود.

مالیات بر ارزش افزوده

مبلغ مالیات بر ارزش افزوده 5% ارزش ملک مندرج در قرارداد فروش بوده و حداکثر تا 3 ماه قبل از دریافت کلید قابل پرداخت می باشد.

شارژ ترنسفرمر

مقدار هزینه ترانسفورماتور بسته به شی خریداری شده، از جمله تامین برق و ارتباطات آب و همچنین خطوط تلفن (از 1500 پوند تا 2250 پوند) متفاوت است. ظرف 3 ماه قبل از دریافت کلید قابل پرداخت است.

هزینه انتقال

هزینه انتقال قبل از انتقال عنوان به نام خریدار باید به کمیسیون اموال غیرمنقول محلی پرداخت شود. مبلغ حق الزحمه 6% ارزش تملک شده و بر اساس ارزش برآوردی محاسبه می شود. در حال حاضر، خریدار یک بار حق دارد که هزینه ترانسفورماتور را تا 3 درصد کاهش دهد (در صورت خرید ملک برای اولین بار).

حال بیایید مالیات نگهداری از اموال تملک شده را در نظر بگیریم.

_ مالیات سالانه دارایی

_ مالیات سالانه بر نظافت

مالیات سالانه دارایی

مقدار مالیات بستگی به مساحت ملک به دست آمده دارد و بر اساس نرخ 1,25 TL (0,2 یورو) در هر متر مربع محاسبه می شود. از مساحت سرپوشیده ملک به صورت سالانه (مساحت تراس های باز شامل نمی شود).

این هزینه را باید پس از اخذ سند مالکیت، سالی یک بار در شهرداری محل سکونت پرداخت کنید.

مالیات سالانه بر نظافت

مالیات بر حفظ پاکیزگی شامل تمیز کردن جاده ها، دفع زباله، کارخانه های فرآوری از حشرات است. هزینه آن 100 لیر (صرف نظر از نوع ملک و مجتمع مسکونی) ثابت است.

اطلاعات اضافی در مورد مالیات:

_ مالیات بر درآمد املاک اجاره ای.

اگر آپارتمان خود را اجاره می دهید، باید مالیات را با نرخ 10 درصد از هزینه اجاره بپردازید.

_ مالیات بر عایدی سرمایه

این مالیات مشابه مالیات بر درآمد است و قاعدتاً توسط فروشنده ملک در لحظه فروش ملک خود قابل پرداخت است. مبلغ قابل پرداخت بستگی به این دارد که یک فروشنده حرفه ای (به عنوان مثال یک شرکت توسعه املاک) یا یک فرد خصوصی باشد.

اگر فروشنده حرفه ای باشد، نرخ مالیات 4.7 درصد ارزش ملک خواهد بود.

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.