برآورد هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی

  • 1 سال پیش
  • 0

دانشگاه های قبرس شمالی همتراز بسیاری از دانشگاه های ممتاز در آمریکا و اروپا می باشند. ضمن این که هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی پایین تر است. از این رو امروزه دانشگاه های این کشور مقصد بسیاری از دانشجویان است. شهریه های کم و کیفیت بالای زندگی دانشجویی باعث شده تا بسیاری از دانشجویان برای تحصیل، قبرس شمالی را انتخاب کنند. اگر شما هم قصد تحصیل در قبرس شمالی را دارید و یا اینکه پذیرش دانشگاه های قبرس شمالی را گرفته اید، توصیه می کنیم این مطلب را حتما مطالعه کنید، چرا که در این بخش، در مورد هزینه های زندگی دانشجویی در قبرس شمالی صحبت خواهیم کرد.

هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

اگر بخواهیم در مورد هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور صحبت کنیم، در درجه اول باید بگوییم که به طور میانگین هر دانشجو ماهانه مابین 350 الی 600 دلار هزینه دارد. خبر خوب این است که امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. اگر می خواهید اطلاعات دقیق و کامل تری را در مورد هزینه های زندگی دانشجویی، بورسیه تحصیلی، دانشگاه های معتبر قبرس شمالی و رشته های تحصیلی بدست آورید، می توانید با مشاوران تحصیلی هلدینگ ادلیا در ارتباط باشید. شرکت مهاجرتی ادلیا از بهترین مشاوران و کارشناسان تحصیلی برخوردار است و سعی بر این دارد تا بهترین خدمات را به دانشجویان عزیز ارائه دهد. برای ارتباط مستقیم با این مجموعه و دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

شماره تماس : 905338742205+

هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

هزینه‌ های مرتبط با اقامت دانشجویی در قبرس شمالی و اسکان

هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

هزینه های مرتبط با اسکان دانشجویان یکسان نیست. بسته به این که شما خوابگاه های دانشجویی یا اقامتگاه های خصوصی را انتخاب کنید، هزینه ها متفاوت خواهد بود. هریک از این موارد مزایا و معایب منحصر به فرد خودش را دارد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم. اجاره کردن یک واحد آپارتمان توسط چند دانشجو به ظاهر ارزان تر از هزینه اسکان در خوابگاه است، اما باید بدانید که هزینه ها تنها به اجاره خانه منتهی نمی شود. هزینه های جانبی مانند قبوض برق، آب، مسائل مرتبط با سیستم گرمایش و سرمایش در قبرس شمالی بالا است. از این رو برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، معمولا توصیه نمی شود. علاوه بر این ممکن است مسافت محل سکونت شما دور از دانشگاه بوده و هزینه های رفت و آمد نیز به سایر مخارج اضافه می شود. اما اگر شما در خوابگاه دانشگاه مستقر شوید، نیازی به پرداخت این هزینه نخواهید بود. در جدول زیر هزینه های اسکان در خوابگاه و اجاره خانه دانشجویی را برآورد کرده و برای مطالعه شما عزیزان قرار داده ایم.

نوع اقامتهزینه های ماهانه
خوابگاه دانشجویی200-300 دلار
اجاره خانه320-380 دلار
خدمات شهری(قبوض برق، آب و گاز)10-20 دلار برای هر اشتراک

هزینه های مرتبط با خوراک دانشجویان در قبرس شمالی

هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

پس از اسکان، موضوع مهمی که برای دانشجویان مطرح است، هزینه های مرتبط با خوراک است. هزینه ی تغذیه هر دانشجو به طور متوسط برای یک ماه حدود 100 دلار است. البته این حداقل هزینه برای هر دانشجو است و ممکن است متناسب با سبک زندگی هر فرد متفاوت باشد. توصیه ما به دانشجویان این است که در دوران تحصیل مواد اولیه خوراکی مورد نیاز خود را از سوپرمارکت ها تهیه کرده و خودشان آشپزی کنند و کمتر برای سرو غذا به رستوران بروند. بدین صورت می توانید از هزینه های زندگی خود در دوران تحصیل تا حد امکان بکاهید. در ادامه جدولی از هزینه های مرتبط با اقلام خوراکی آماده ساخته و ارائه خواهیم داد:

نوع خوراکیقیمت
بطری ۱.۵ لیتری آب معدنی۰.۸۸ دلار
یک قوطی شیر (۱ لیتری)۰.۴۵ دلار
برگر مک دونالد۵ دلار
تخم مرغ (بسته ۱۲ عددی)۰.۶۶ دلار
۱ عدد مرغ (۲ کیلویی)۲.۰۶ دلار
۱ عدد نان استاندارد۰.۵۷ دلار

کرایه های حمل و نقل دانشجویان بین المللی در قبرس شمالی

هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

اگر شما ساکن خوابگاه دانشگاه باشید، در هزینه های حمل و نقل خود صرفه جویی کرده اید. در غیر این صورت بسته به این که مسافت محل سکونت شما تا دانشگاه چقدر است، می توانید از مترو، اتوبوس و یا تاکسی استفاده کنید. هزینه های حمل و نقل در قبرس شمالی کمی بالا است. به عنوان مثال هزینه بلیط یک طرفه اتوبوس 1.8 دلار و حداقل کرایه تاکسی 2.7 دلار است. برخی از دانشجویانی که تمکن مالی دارند، می توانند گواهینامه خود را دریافت کرده و اتومبیل کرایه کرده و یا بخرند. هزینه های مرنبط با اخذ گواهینامه حدود 138.8 دلار است. در صورتی که قصد اجاره اتومبیل دارید، باید بدانید که کرایه روزانه اتومبیل در قبرس شمالی حدود 8.5 دلار است.

سایر هزینه‌ های زندگی برای دانشجویان در قبرس شمالی

باید بگوییم که هزینه های دانشجویان بین المللی به مسکن، شهریه دانشگاه، حمل و نقل و خوراک منتهی نمی شود. زندگی دانشجویی در هر کشوری هزینه های جانبی متعددی دارد که گرجه به چشم نمی آید، اما بودجه ی قابل توجه را به خود اختصاص می دهد. هزینه هایی از قبیل پوشاک، بهداشت و غیره که دانستن آن برای هر دانشجویی پیش از تحصیل در هر کشوری ضروری است. در ادامه مطالب به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

هزینه های مرتبط با تفریح در قبرس شمالی

دانشجویان در اوقات فراغت خود معمولا ترجیح می دهند به تفریج بپردازند. از جمله تفریحات دانشجویی در قبرس شمالی گذراندن اوقات فراغت در ساحل، سینما رفتن و همچنین ثبت نام در باشگاه است. دانستن هزینه های مرتبط با تفریح باعث می شود تا شما بتوانید بودجه خود را مدیریت کرده و در کنار درس خواندن از اوقات خود نهایت لذت را ببرید. هزینه بلیط سینمای در قبرس شمالی برای هر فرد 1.8 دلار است. همچنین برای ثبت نام در باشگاه های ورزشی شما بایستی ماهیانه 6.3 دلار پرداخت نمایید.

هزینه های مرتبط با درمان

دانشجویان بین المللی در قبرس شمالی در دوره تحصیلشان از بیمه و خدمات درمانی بهرهمند می شوند. جالب توجه است بدانید که درمان در قبرس شمالی از کیفیت بالایی برخوردار است.

هزینه های مرتبط با تلفن و اینترنت

دانشجویان پس از مستقر شدن در قبرس شمالی نیاز دارند تا سیم کارت خریداری کنند. قیمت سیمکارت تلفن همراه 2 دلار است و هزینه های اینترنت ماهیانه حدود 20 تا 30 دلار می باشد.

کار دانشجویی در قبرس شمالی

هزینه زندگی دانشجویی در قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

شاید سوال شما هم باشد که آیا دانشجویان می توانند در حین تحصیل در قبرس شمالی، کار کنند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دانشجویان 6 ماه بعد از این که در این کشور مستقر شدند، می توانند به صورت پاره وقت (20 ساعت) در هفته کار کنند. شما با کار کردن می توانید بخشی از هزینه های زندگی دانشجویی در قبرس شمالی را پوشش دهید. باید بدانید که دانشجویانی که قصد کار کردن در حین تحصیل را دارند، بایستی در یکی از مؤسسات آموزش عالی معتبر در قبرس ثبت نام کرده و برگه ای صورتی رنگ را دریافت کنند تا امکان کار برایشان وجود داشته باشد. دستمزد کارهای نیمه وقت برای دانشجویان ماهانه حدود 300 دلار است. این مبلغ می تواند بخش بزرگی از مخارج زندگی دانشجویی را تأمین کند.

در این بخش سعی کردیم تا ریز و درشت هزینه های مرتبط با زندگی دانشجویی در قبرس شمالی را شرح دهیم. اما اگر نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات دقیق تری را دارید، می توانید هم اکنون با کارشناسان تحصیل ما در مجموعه ادلیا تماس بگیرید. همکاران ما هر آن چه که شما نیاز به دانستن آن دارید، به صورت کامل شرح خواهند داد.

شماره تماس : 905338742205+

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.