حمایت اداره حسابرسی از اظهارات شهردار پافوس درباره‌ فرودگاه

  • 10 ماه پیش
  • 0

اداره حسابرسی قبرس از شهردار پافوس به دلیل ” غیر قابل قبول خواندن عملکرد دولت قبل ” درباره‌ ی فرودگاه حمایت می‌کند.

در بیانه‌ای مکتوب، دفتر حسابرسی ، در روز سه ‌شنبه پس از اینکه شهردار پافوس، Phedon Phedonos، بار دیگر از فرودگاه شهر انتقاد کرد و از « دستکاری‌های غیرقابل قبول » از طرف دولت سابق، در مورد قرارداد امتیاز برای توسعه و مدیریت آن صحبت کرد، باعث بدتر شدن اوضاع شد.

شب قبل،Phedonos  تعدادی ویدیو در رسانه‌های اجتماعی خود منتشر کرد؛ که نشان می‌داد در حالی که مردم منتظر ورود به کنترل پاسپورت بودند، صف‌ها به بیرون از فرودگاه سرازیر شدند.

او گفت: « آنچه که امشب در فرودگاه پافوس اتفاق می‌افتد، غم‌انگیز است؛ اما در این مورد، برخی از افراد باید پاسخگو باشند. »

cyprus-news-2

دیوان محاسبات در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد که در دولت قبل، وزارت کشور « بدون اینکه یکی از طرفین قرارداد باشد، وزارت حمل ‌و نقلِ ذیصلاح را به حاشیه رانده و با مدیر کل آن، به عنوان رئیس تیم مذاکره‌ کننده، مواضع غیرقابل قبول را برای مدیریت و حل مشکلات اتخاذ کرد. »

این مواضع، مربوط به تعهداتی که در یک قرارداد به صراحت از آن صحبت شده است، می‌باشد. در این قرارداد، شرکت برای توسعه‌ی فرودگاه‌ها، به منظور افزایش ظرفیت آن‌ها ( به اصطلاح فاز B ) و اعطای امتیاز آن به مدت 5.5 سال ( مستقیماً مربوط به واگذاری خدمات با درآمد ناخالص 1.5 میلیارد یورو است ) و ادعاهای مالی مختلف از سوی هر دو طرف، یک قرارداد غیر قانونی منعقد کرده است.

توافق اولیه‌‌ی مفتضحانه‌ای در مورد خدمات شرکت انجام  شد، منجر به تاخیرهای بزرگ برای انجام فاز B گردید. زیرا تمدید 5.5 ساله‌ی توافقنامه، نیاز به تایید کمیسیون اروپا داشت، که در آن ذکر شده برای اعطای آن، به یک تا دو سال زمان نیاز است.

همچنین خاطر نشان کرد که با تأیید رئیس جمهور نیکوس کریستودولیدس، که از تلاش آنها حمایت کرد، وزرای حمل و نقل قبرس و دارایی فعلی مسئولیت پروژه را به وزارت حمل و نقل بازگرداندند.

اکنون وزارت‌خانه از موضع درستی پیروی می‌کند، که  مدت زمان فاز B در حال حاضر به پایان رسیده است و باید بدون توجه به سایر اختلافات بین طرفین، به عنوان موضوعی مهم، در اولویت رسیدگی گذاشته شود.

وی توضیح داد: « آن توافق اولیه‌ی غیرقانونی برای تمدید 5.5 سال، دیگر روی میز و مورد توجه ما نیست. »

در این بیانیه تاکید شد که پست‌های شهردار ” وضعیت غم انگیزی را که در آن وزارت کشور اجازه داده دولت با دستکاری‌های غیرقابل قبول خود، در آن قرار گیرد ” را ثابت می‌کند.

گفته می‌شود که این امر باعث تعارض در نقش دوگانه‌ی دادستان کل کشور می‌شود. زیرا از یک سو به عنوان مشاور حقوقی از اقدامات وزارت کشور آگاه بوده و به آن مشاوره و راهنمایی حقوقی می‌داده و از سوی دیگر به عنوان مدعی العموم وظایفی را دارد.

دفتر حسابرسی گفت: « اکنون از او خواسته می‌شود تا درباره‌ی کسانی که به آن‌ها راهنمایی‌هایی را  کرده است، پاسخگو باشد. »

منبع خبر: https://cyprus-mail.com/2023/10/10/audit-office-supports-paphos-mayor-over-unacceptable-airport/

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.