میانگین درآمد و وضعیت کار در قبرس شمالی + لیست مشاغل

  • 7 ماه پیش
  • 0
income-in-northern-cyprus-1

اطلاع پیدا کردن درباره‌ی وضعیت حقوق و دستمزد و همچنین وضعیت بازار کار در کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید، جزو مهم‌ترین کارهایی است که قبل از اقدام به مهاجرت باید انجام دهید.

یکی از بهترین کشورهایی که سالیانه نه تنها تعداد بسیاری از ایرانیان بلکه بسیاری افراد از سایر کشورها به آن مهاجرت می‌کنند، قبرس شمالی است. جمعیت بومی قبرس شمالی بسیار اندک است. این کشور مهاجر پذیر، بیشتر منبع درآمدش از توریسم و واردات صادرات است. به همین دلیل مشاغل زیادی برای افراد خارجی وجود دارد.

در این مقاله به بررسی میانگین درآمد و وضعیت کار در قبرس شمالی پرداخته و لیستی از مشاغل موجود و پرطرفدار در این کشور ارائه می‌کنیم.

شرایط بازار کار در قبرس شمالی

شرایط کاری در قبرس شمالی، بدین صورت است که شما با توجه به تلاش خود می‌توانید پیشرفت کنید و فرد خاصی نسبت به شما برتری نخواهد داشت. افراد خارجی با داشتن فعالیت‌های شغلی می‌توانند اقامت دائمی این کشور را بدست آورند.

کار در قبرس شمالی به نسبت سایر کشورهای اروپایی، آسان‌تر و بدون ریسک است. درآمد افراد در این کشور بستگی به میزان مهارت، سابقه‌ی کار، میزان تحصیلات و … متفاوت است. در مشاغل پرطرفدار مانند آرایشگری، مهندسی و … می‌توانید درآمدی بالغ بر 35 میلیون تومان در ماه، به صورت کار نرمال بدون اضافه کاری داشته باشید.

income-in-northern-cyprus-2

میانگین درآمد و وضعیت کار در قبرس شمالی

در قوانین کشور قبرس شمالی، برخلاف کشورهای اروپایی، شرایط برای فرصت‌های شغلی برای افراد مهاجر و بومی یکسان است. درآمد افراد در هر شغل و صنف، بر اساس میزان کارکرد، مهارت و تحصیلات او، ممتغیر است. علاوه بر حقوقی که وزارت کار قبرس شمالی به افراد می‌دهد، مزایا و تسهیلاتی هم متوجه آن‌ها است. مانند بیمه درمانی، بیمه بازنشستگی و …

حداقل حقوق و دستمزد به صورت سالانه، توسط دولت قبرس شمالی به ادارات اعلام می‌گردد. حداقل حقوق و دستمرد برای کارگران ساده در سال 2023 در کشور قبرس شمالی معادل حدود 16 هزار و 300 لیر ترکیه بوده است.

برخی مشاغل در این کشور، حقوق و دستمزد را به پوند، یورو و یا دلار دریافت می‌کنند.

لیست مشاغل قبرس شمالی

قبرس شمالی کشوری است که بیشترین درآمد را از صنعت توریسم مانند ارائه‌ی خدمات به به توریست‌ها، مشاغل مرتبط به کافه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، کازینوها، تفریحات دریایی و …. به دست می‌آورد.

همچنین به دلیل وجود دانشگاه‌های بین المللی و بسیار معتبر در دنیا، مشاغل مرتبط با آموزش و تدریس نیز بسیار مطرح هستند.

مورد دیگری که در این کشور بسیار به چشم می‌خورد، وجود بنادر مهم برای بازرگانان و تجار است. مشاغل مرتبط با این صنف کاری نیز بسیار محبوب و پر درآمد هستند.

در لیست زیر برخی مشاغل مهم و با درآمد بالا را مشاهده می‌کنید:

  • هتل داری
  • شیرینی پزی
  • حسابداری و امور مالی
  • صرافی ارز بین المللی و دیجیتال
  • فعالیت‌های تفریحی
  • مشاغل خدماتی
  • کافه رستوران
  • رنت ماشین
  • آرایشگری
  • مکانیکی
  • مهندسی
  • پزشکی
  • مشاغل مرتبط با تدریس
  • فروش مواد غذایی
income-in-northern-cyprus-3

میانگین حقوق دریافتی در برخی مشاغل محبوب

اگر شما دارای مهارت خاصی هستید، خیالتان برای داشتن یک شغل دائمی راحت باشد. در غیر این صورت، این کشور مهاجر پذیر که اقتصاد آن بر پایه‌ی صنعت توریسم است، همواره مشاغل مهمی برای افراد بدون مهارت خاص دارد.

در کنار داشتن حقوق و درآمد، مزایای بسیاری نیز شامل حال افراد شاغل در این کشور می‌شود. در ادامه به بررسی میزان حقوق افراد در برخی مشاغل پردرآمد و محبوب می‌پردازیم:

آرایشگری

متوسط درآمد یک آرایشگر از آماتور تا حرفه ای بین 35 الی 100 میلیون تومان در ماه است. برخی از لاین‌های آرایشی مانند خدمات تخصصی ناخن، فیشیال و … درآمد بالاتری نیز دارند. بالا بودن درآمد به جهت توریست پذیر بودن این کشور می‌باشد.

مهندسی عمران و معماری

یکی از پرکار ترین مشاغل در قبرس شمالی، به واسطه‌ی حجم بالای توریست، مهاجر، دانشجو، بازرگان و … صنعت ساختمان سازی است.

در این کشور همیشه به افرادی که مهندسین با تجربه و با مهارت هستند، نیاز هست. یک مهندس معمار، به طور متوسط و در حالت عادی، حداقل 70میلیون تومان در ماه درآمد دارد. دریافتی مهندسان بر اساس پروژه، متفاوت است.

مکانیک خودرو

به دلیل مشکلات حمل و نقل عمومیکه در قبرس شمالی وجود دارد، حجم زیادی خودرو شخصی در این کشور موجود است. بنابراین یکی از نیازهای اساسی ساکنین این جزیره‌یزیبا، حضور مکانیک‌های با مهارت و تجربه‌ی بالا است. یک مکانیک با تجربه حداقل در ماه 50 میلیون درآمد دارد.

آشپز غذای بین المللی

کشور توریست پذیر که مناطق تاریخی و گردشگری فوق العاده‌ای دارد، همواره در آن، توریست دارد. رستوران و هتل‌ها، در زمینه‌ی آشپزی حرفه‌ای نیازمند آشپزهای بینن المللی هستند. یک آشپز حرفه‌ای برای پخت غذاهای بین المللی با استخدام در مراکز معتبر، بیشتر از 40 میلیون تومان در ماه است.

درآمد کار دانشجویی در قبرس شمالی

بسیاری از دانشجویان برای تامین بسیاری از مخارجشان، نیاز دارند کار کنند. در کشور قبرس شمالی، دانشجویان اجازه‌ی کار دانشجویی و کسب درآمد را دارند. بسیاری از دانشجویان حتی در زمینه‌ی رشته‌‌ی تحصیلی خودشان می‌توانند کار کرده و درآمد داشته باشند.

محدودیت خاصی برای کار کردن دانشجویان در قبرس شمالی وجود ندارد.

income-in-northern-cyprus-4

خدمات هلدینگ ادلیا

هلدینگ ادلیا با داشتن کارشناسان حرفه‌ای و خبره در زمینه‌ی مهاجرت به قبرس شمالی، اسپانیا و  پرتغال، سابقه‌ی درخشانی در زمینه‌ی خدمات مهاجرتی، دارد. سابقه‌ی درخشان ما در ارائه‌ی خدمات، ضمانت کار ما است. اگر به مشاوره‌ی حرفه‌ای و دقیق در هر یک از زمینه‌های زیر داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید:

اقامت و مهاجرت

اگر نمی‌دانید که با توجه به شرایطتان، کدام راه برای دریافت اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی ، اسپانیا و پرتغال مناسب شما است، کارشناسان ما در ادلیا می‌توانند بهترین راهنما و همراه شما در این مسیر باشند. با ما در تماس باشید.

income-in-northern-cyprus-5

مهاجرت از طریق خرید ملک

یکی از بهترین و سودآورترین نوع سرمایه گذاری، خرید ملک در قبرس شمالی، اسپانیا و پرتغال است. کارشناسان ما با بررسی نیاز، بودجه و شرایط دلخواه شما، بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی کرده و در تمامی مراحل خرید خانه در قبرس شمالی، پرتغال و اسپانیا، همراه و یاور شما خواهند بود.

مهاجرت از طریق خرید ویلا

خرید ویلا در قبرس شمالی، اسپانیا و پرتغال، یک پیشنهاد هوشمندانه و جذاب برای افرادی است که نه تنها قصد سرمایه گذاری در این کشورها را دارند، بلکه از همین روش می‌توانند درآمد ارزی داشته باشند و یا برای تعطیلات خود و خانواده‌شان موقعیت بسیار مناسبی را فراهم کنند.

هلدینگ ادلیا، بهترین ویلاهای قبرس شمالی، پرتغال و اسپانیا را با توجه به شرایط شما، در اختیارتان قرار می‌دهد.

income-in-northern-cyprus-6

مهاجرت تحصیلی

اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های بین المللی قبرس شمالی مانند آمریکایی و اروپایی تحصیل کنید ولی هزینه‌ی کمتری بپردازید، تحصیل در قبرس شمالی ، اسپانیا و پرتغال را به شما پیشنهاد می‎‌کنیم. برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های عالی کشور قبرس شمالی، پرتغال و اسپانیا کارشناسان ما در ادلیا کنار شما هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.