برای مهاجرت دختر تنها کدام کشور مناسب‌تر است؟

  • 8 ماه پیش
  • 0

همان‌طور که می‌دانید، سفر و تجربه‌ی ماجراجویی همیشه یک آرزوی پرانرژی برای دختران و زنان است که با خرید بلیت، این آرزو به واقعیت تبدیل می‌شود. با این حال، وقتی موضوع به مهاجرت و کار در خارج از کشور می‌رسد، داستان کمی متفاوت می‌شود. رفتار نسبت به زنان در هر فرهنگی اختلافاتی با سایر کشورها دارد. این اختلافات، اصلی‌ترین نگرانی دخترانی است که تصمیم به شروع یک زندگی جدید در سرزمین‌های دور از وطن دارند. برای این منظور، در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین کشورها برای مهاجرت دختر تنها بپردازیم.

برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دختر تنها، نیاز به بررسی و مد نظر گرفتن موارد زیادی دارید. فاکتورهای مختلفی نظیر سطح زندگی، حقوق، شرایط کاری، سیستم بهداشتی، آب و هوا، و امنیت باید مورد توجه قرار گیرند. کانادا، استرالیا، سوئیس و نروژ از جمله کشورهایی هستند که از نظر این فاکتورها ممکن است گزینه‌های خوبی برای مهاجرت دختر تنها باشند. با این حال، پیش از اتخاذ تصمیم نهایی، مناسب است که شرایط و نیازهای خاص خود را بررسی کرده و با متخصصان مهاجرت مشورت نمایید.

فراهم بودن فرصت تحصیل برای زنان

اختیار دسترسی به تحصیل در زمینه‌های مختلف باید به یکنواختی برای خانم‌ها و آقایان فراهم شود. بسیاری از کشورها تاکنون به طور نابرابری فرصت‌های تحصیلی برای بانوان در برخی از رشته‌های دانشگاهی را در نظر گرفته‌اند. کشور مناسب برای مهاجرت دختر تنها، کشوری است که برابری در دسترسی به تحصیل در همه رشته‌ها را تضمین کند. کانادا با داشتن ۶۴.۴٪ وضعیت دومین بالاترین درصد تحصیلات عالی زنان در جهان را داراست. این وضعیت، نشان از تلاش‌های کانادا در جهت تقویت نقش و قدرت زنان در سطح جهانی دارد. دانشگاه‌های این کشور شرایط مساعدی را برای درخواست دانشجویان بین‌المللی فراهم ساخته‌اند.

امکان مشارکت در جایگاه‌های سیاسی برای زنان

یکی از معیارهایی که می توان در خصوص بهترین کشورها برای مهاجرت دختر تنها درنظر گرفت، امکان مشارکت زنان در جایگاه سیاسی است. در این خصوص باید گفت فراهم‌سازی امکان مشارکت برابر در فعالیت‌های سیاسی، اساسی‌ترین تدابیری است که هر کشور برای برقراری تعادل در جامعه باید انجام دهد. بدون حضور فعّال زنان در صحنه سیاست، هیچ‌کدام از نیازهای زنان به گوش دولت نخواهد رسید و این وضعیت نمایانگر نادیده‌گرفته‌شدن نیازهای اساسی زنان در جامعه است.

 با این حال، شاهد بودن زنان در ایستادگاه قدرت سیاسی و عهده‌داری از مسئولیت‌های سنگین در یک کشور، به‌عنوان انگیزه ای الهام‌بخش برای دختران جوان تلقی می‌شود. به همین دلیل، بهترین کشور برای مهاجرت دختر تنها، کشوری است که سازمان‌های مختلفی برای رفع نیازهای زنان در جامعه وجود داشته باشد و همچنین زنان امکان فعالیت در تمام مواقع سیاسی را داشته باشند.

با بهترین کشورها برای مهاجرت دختر تنها آشنا شوید

همان‌طور که اشاره کردیم، در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین کشورها برای مهاجرت دختر تنها بپردازیم. در این خصوص باید گفت مهاجرت به یک کشور جدید برای یک دختر تنها ممکن است یک تجربه پرهیجان و چالش‌برانگیز باشد. ارزیابی دقیق عوامل کلیدی برای انتخاب مقصد مناسب برای دختران تنها بسیار اهمیت دارد. این عوامل شامل امنیت، فرصت‌های شغلی، سیستم آموزشی، زندگی فرهنگی و اجتماعی، و…، می شود.

امنیت اولین عاملی است که باید ارزیابی شود. برای انتخاب یک مقصد موفق برای دختران، امنیت بسیار مهم است. یک کشور با سطح بالای امنیت می‌تواند آسودگی خاطر فرد و خانواده‌اش را به همراه داشته باشد. در ادامه به بررسی مهم ترین کشورها برای مهاجرت دختران تنها خواهیم پرداخت.

مهاجرت به کانادا

تمایل روزافزون کانادا به بهبود وضعیت زنان و رفع تبعیض‌های جنسیتی، باعث شده است که بسیاری از زنان و دختران تنها، با استفاده از راه‌های مختلف، در تحقق آرزوی دریافت ویزای اقامت این کشور اقدام کنند. تنوع فرهنگی و قومی در کانادا، یکی از جذابیت‌های این سرزمین برای زنان تنها محسوب می‌شود.

کانادا با اختصاص رتبه دوم به تحصیلات عالی زنان در دنیا، نشان‌دهنده پیشروی در حوزه توانمندسازی زنان در مقایسه با دیگر کشورهاست. همچنین این کشور با بیش از ۸۳ درصد فرصت شغلی فعال و در دسترس، در صدر کشورهای جهان در زمینه ایجاد فرصت‌های استخدام قرار دارد. برای زنان تنها، ممکن است پس از درخواست ویزای کاری و کسب سابقه کار مستمر در این سرزمین، امکان دریافت اقامت دائم در کانادا برای آنان فراهم شود.

مهاجرت به قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی برای دختران تنها یکی از بهترین گزینه‌ها در جهت شروع یک زندگی جدید است. این کشور با امکانات زندگی رفاهی، امنیت بالا، و فرهنگ متنوع، یک محیط مساعد برای دختران تنها فراهم می‌کند. با مهاجرت به قبرس شمالی، دختران می‌توانند به سادگی و با آرامش در این جامعه مهربان و دوستانه مستقر شوند. امکانات آموزشی و فرهنگی مدرن، همچنین امکان دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب، به عنوان نقاط قوت این کشور برجسته شده و مهاجران را به انتخاب مقصدی امن و پذیرا ترغیب می‌کند. مهاجرت به قبرس نه تنها یک فرصت برای شروع یک زندگی جدید است بلکه فرصتی برای تجربه فرهنگ جدید و زندگی در یک محیط دوستانه می باشد.

مهاجرت به انگلستان

بسیاری از دختران از سنین پایین برای دستیابی به اهداف طراحی شده برای آینده خود، به فکر مهاجرت به یک کشور پیشرفته هستند. مسیر رسیدن به بسیاری از این آرزوها با تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر هموار می‌شود. مدارس و مراکز آموزش عالی انگلیس با کیفیت بالا و امکانات پیشرفته‌ای، جلب توجه دانش‌آموزان و دانشجویان با استعداد در سراسر دنیا را دارند.

رتبه‌بندی بالای جهانی دانشگاه‌های انگلستان باعث شده است که هر دختر جوانی که به دنبال رویای ساختن یک زندگی مستقل است، به اخذ اقامت در این کشور علاقه‌مند شود. کیفیت بالای آموزش و امکانات پیشرفته در موارد تحصیل در مدارس انگلیس نیز صدق می‌کند. با این حال، احتمالاً هزینه زندگی در انگلستان یکی از نگرانی‌های دختران برای مهاجرت به این کشور است. اطلاع از شرایط بورسیه تحصیلی در انگلستان به شما این امکان را می‌دهد که هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور را به نحو قابل توجهی کاهش دهید.

مهاجرت به استرالیا

یکی از مؤلفه‌هایی که در انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت دختر تنها حائز اهمیت است، شرایط کاری، درآمد و تنوع فرصت‌های شغلی می‌باشد. بر اساس تجربه، زنان تنهایی که به سرزمین استرالیا مهاجرت کرده‌اند، از شرایط کاری خود رضایت بالایی دارند. ساعات کاری مناسب در این کشور باعث ایجاد تعادل مناسب بین کار و زندگی گردیده است.

همچنین از طریق بررسی تجربه‌های زنان مهاجر، از هر 5 زن، 3 نفر اعلام کرده‌اند که در استرالیا توانسته‌اند شرایط کاری بهتری نسبت به کشور خود به دست آورند، بنابراین اگر به‌عنوان یک دختر تنها به‌دنبال مهاجرت به کشوری با ساعات کاری متعادل، درآمد بالا و فرصت‌های شغلی متنوع هستید، استرالیا به‌عنوان یک گزینه مناسب برای مهاجرت به شمار می‌آید. اگر فاکتورهای مرتبط با دریافت ویزای کاری را در نظر ندارید، می‌توانید از طریق برنامه مهاجرت به استرالیا با سرمایه‌گذاری، برای ورود به این کشور اقدام نمایید.

مهاجرت به سوئد

از دیگر بهترین کشورها برای مهاجرت دختر تنها، می توان به سوئد اشاره کرد. در این خصوص باید گفت این کشور معتقد است که زنان و مردان باید قدرت برابر برای شکل دادن به جامعه و زندگی خود داشته باشند. این جمله، بیانگر دیدگاه دولت سوئد است که در صفحه اختصاصی برابری جنسیتی خود قرار داده است. اگر به‌عنوان یک دختر تنها به‌دنبال زندگی در کشوری هستید که اهمیت خاصی به برابری جنسیتی می‌دهد، سوئد به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای مهاجرت شما محسوب می‌شود. بر‌اساس آمار، 96 درصد مردم سوئد به مسئله برابری جنسیتی اهمیت می‌دهند و آن را بسیار حائز اهمیت می‌دانند. این کشور به‌طور مداوم برای از بین بردن تبعیض جنسیتی تلاش کرده و تا‌جایی‌که در شاخص برابری جنسیتی اتحادیه اروپا، در رتبه اول قرار گرفته است.

مهاجرت به آلمان

یکی از کشورهایی که در دهه‌های اخیر تلاش‌های قابل توجهی برای ایجاد جامعه‌ای عادلانه در همه بخش‌ها انجام داده است، آلمان است. تصویب قانون تساوی حقوق زن و مرد در سال 1994 در آلمان، زنان را قادر به کسب موفقیت‌های چشم‌گیری در بخش‌های اجتماعی و شغلی کرده است. به‌علاوه، بر‌اساس قانون حمایت از مادران در این کشور، زنان باردار دیگر با نگرانی از از دست دادن جایگاه شغلی مواجه نمی‌شوند، زیرا کارفرما موظف است تا دو ماه بعد از زایمان حقوق و مزایای کامل کارمند خود را پرداخت کند.

در نهایت، آلمان در سال 2020 یک طرح 9 قسمتی را اجرا کرد به‌منظور تحقق برابری جنسیتی، کاهش شکاف دستمزد جنسیتی، و جلب بیشتر زنان در نقش‌های رهبری و اجرایی، تاثیرات بسزایی داشت. این قوانین به‌طور کلی زنان را شهروندانی برابر با مردان کرده‌ است. به طوری که در حال حاضر 90 درصد زنان در آلمان شاغل اند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی بر آن شد تا بررسی کاملی از بهترین کشورها برای مهاجرت دختر تنها داشته باشیم. همان‌طور که مطالعه کردید، بهترین کشورها برای مهاجرت دختران تنها اغلب شامل مقاصدی هستند که با ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی پویا، حقوق زنان، سیستم آموزشی عالی، و فرصت‌های شغلی مناسب شناخته می‌شوند. کانادا با ایجاد فرصت‌های بی‌شمار در حوزه تحصیلات عالی و شغلی، فرهنگی گوناگون و توجه به برابری جنسیتی، به‌عنوان یک مقصد ایدئال برای مهاجرت دختران تنها شناخته می‌شود. استرالیا با ساعت کاری متعادل، درآمد بالا و فرصت‌های شغلی متنوع نیز گزینه خوبی است. همچنین، سوئد با تأکید بر برابری جنسیتی و ارتقاء نقش زنان در جامعه، به‌عنوان یک کشور پیشرو در این زمینه شناخته می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.