آشنایی با قبرس شمالی

  • 2 سال پیش
  • 3

قبرس شمالی کجاست؟ کشور خوش آب و هوای قبرس، سومین جزیره‌ی بزرگ دریای مدیترانه‌ی شرقی پس از سیسیل و ساردینیا است. قبرس شمالی جزو جزایر فوق العاده جذاب، دیدنی و با قدمتی کهن است. حضور قلعه‌های تاریخی و ردپای هنر یونانی در بخش‌های مختلفش، هر بیننده‌ای را شگفت‌زده کرده و تجربه‌ای به یاد ماندنی و بی‌نظیری را برای هر ناظر و توریست رقم می‌زند.

قبرس شمالی کجاست
آشنایی با قبرس شمالی

با مطالعه‌ی تاریخ در می‌یابید که قبرس شمالی در گذر زمان فراز و نشیب‌های بسیاری داشته و در نتیجه‌ی آن‌ها وجود بقایای بناها و آثار فوق العاده‌ای است که هر کدام در نوع خودشان بی‌نظیرند.

برای این که بدانید قبرس شمالی کجاست، باید این کشور را از جوانب مختلف مطالعه کرده و مورد بررسی قرار دهید. اکنون قصد داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم که کشور قبرس شمالی کجاست؟ واحد پول رسمی قبرس شمالی چیست؟ زبان رسمی قبرس شمالی کدام است؟ پرچم قبرس شمالی چه طرحی دارد؟ دین مردم قبرس شمالی چیست؟ و بسیاری از سوالات دیگر که در ادامه شرح خواهیم داد.

شما می‌توانید با کارشناسان شرکت ادلیا از طریق شماره‌ی تماس زیر ارتباط برقرار کرده و در زمینه‌ی مهاجرت و اخذ اقامت، خرید اقساطی ملک، تحصیل و سرمایه گذاری در کشور قبرس شمالی اطلاعات لازم را دریافت نمایید:

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

قبرس شمالی کجاست
معرفی شهرهای قبرس شمالی

آشنایی مختصر با قبرس شمالی

بسیاری از ایرانیان به دلیل قرار گرفتن در همسایگی قبرس شمالی و رفت و آمد با این کشور، کم و بیش با فرهنگ مردم این جزیره آشنا هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر خلاصه‌ای در مورد این سرزمین و جاذبه‌های آن شرح می‌دهیم.

قبرس شمالی کجاست
مناظر دیدنی قبرس شمالی

جدول اطلاعات قبرس شمالی

پایتختنیکوزیای شمالی
زبانترکی استانبولی- انگلیسی- آلمانی
واحد پولیلیر- پوند- دلار- یورو
اختلاف ساعت با ایران1 ساعت و نیم عقب‌تر از تهران
کد تلفن+375
فرودگاهفرودگاه بین المللی ارجان قبرس شمالی
قبرس شمالی کجاست

قبرس شمالی کجاست

در این بخش به طور مفصل به موقعیت قرارگیری قبرس شمالی، تاریخ و پیشینه‌ی این سرزمین اعجاب انگیز می‌پردازیم:

نقشه تاریخی قبرس شمالی

اگر نیم نگاهی به تاریخ قبرس شمالی بیندازیم، در می‌یابیم که موقعیت استراتژیک قبرس، ناهنجاری‌های زیادی را برای این کشور به همراه آورده و باعث شده که سالیان بسیار زیادی را تحت سلطه‌ی امپراطوری‌هایی چون روم، یونان، عثمانی‌ها، ایران و انگلیسی‌ها قرار بگیرد.

این سرزمین پس از مدت‌ها که تحت سلطه‌ی انگلستان بود، سرانجام در سال 1960 استقلال خود را از این کشور اعلام نموده و حکومتی مبنی بر مشارکت جوامع یونانی‌ها و ترک‌ها بنا نهادند.

در فاصله‌ی بین سال‌های 1963 و 1974، به دلیل وجود تفاوت‌های فرهنگی در جوامع ترک و یونانی، شکاف میان آن‌ها به یک جنگ تمام عیار تبدیل شد. پس از مداخله‌ی نظامی ترکیه، در سال 1974، جزیره‌ی قبرس به دو کشور مستقل تقسیم شد.

در شمال، جمهوریِ ترکِ قبرس شمالی و در جنوب، اداره‌ی یونانی قبرس قرار دارد. مرزی به نام “خط سبز” نیکوزیا را که پایتخت هر دو کشور است، جدا می‌کند و همچنین درست در میان دو کشور قبرس شمالی و جنوبی قرار گرفته است. این منطقه تحت کنترل نظامیانی از سوی سازمان ملل می‌باشد.

 

قبرس شمالی کجاست
پایتخت قبرس شمالی

پایتخت قبرس شمالی

جالب است بدانید که نیکوزیا، در جزیره‌ی قبرس، تنها شهری است که پایتخت دو کشور محسوب می‌شود. نیکوزیا دارای دو بخش بوده که نیمه‌ی شمالی شهر، نیکوزیای شمالی یا ( لفکوشا ) نامیده می‌شود.

این قسمت، پایتخت کشور قبرس شمالی است. نیمه‌ی جنوبیِ این شهر با همان نام مشابه نیکوزیا یا نیکوزیای جنوبی، پایتخت کشور قبرس جنوبی است. از لحاظ جغرافیایی شهر نیکوزیا در مرکز قبرس قرار داشته و بدین وسیله، تمامیِ شهرهای قبرس شمالی و قبرس جنوبی به سادگی به این شهر دسترسی دارند.

بر اساس شواهد، می‌توان گفت که قدمت سکونت در شهر نیکوزیا، به بیش از 4500 سال می‌رسد و این شهر از قرن دهم میلادی به بعد، پایتخت کشور قبرس بوده است.

 

قبرس شمالی کجاست
نقشه جغرافیایی قبرس شمالی

موقعیت جغرافیایی قبرس شمالی

شاید برایتان سوال باشد که از نظر موقعیت جغرافیایی، قبرس شمالی کجاست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که، این کشور در حدود 40 مایلیِ ( 65 کیلومتر ) جنوب ترکیه، 60 مایلیِ ( 100 کیلومتر ) غرب سوریه و 480 مایلیِ ( 770 کیلومتر ) جنوب شرقیِ سرزمین اصلیِ یونان قرار دارد.

به عبارتی جزیره‌ی قبرس، در میان سه قاره‌ی اروپا، آفریقا و آسیا قرار گرفته است. قبرس شمالی، سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه، پس از سیسیل و ساردینیا است. قبرس شمالی از ضلع غربی‌اش، به واسطه‌ی دریا، با اروپا در ارتباط می‌باشد.

جمهوری ترک قبرس شمالی، حدود 160 کیلومتر طول دارد و بزرگترین منطقه‌ی آن، 65 کیلومتر است. مساحت کل کشور قبرس شمالی، 3550 کیلومتر ( 1357 مایل مربع ) است و این میزان، حدود 36 درصد از کل جزیره‌ی قبرس می‌باشد.

قبرس شمالی به پنج استان اصلی مهم تقسیم می‌شود. نیکوزیا، فاماگوستا، گیرنه، گوزلیورت و ایسکله استان‌های این کشور هستند. شش سکونت‌گاه اصلی نیز در این سرزمین وجود دارد: نیکوزیا، فاماگوستا، گیرنه، گوزلیورت، لفکه و ایسکله.

نیکوزیا، پایتخت جمهوری ترک قبرس شمالی است که در ادامه معرفی خواهد شد.

جاذبه‌های طبیعی در قبرس شمالی

قبرس شمالی در مقایسه با قبرس جنوبی، طبیعت بکری دارد. اکثر جهانگردان و توریست‌هایی که به قبرس شمالی سفر می‌کنند از دیدن بسیاری از مناظر طبیعی، شگفت زده می‌شوند.

پوشش گیاهی در قبرس شمالی بسیار متنوع و خاص است. به صورتی که برخی گیاهان و درختان را فقط می‌توانید در قبرس شمالی ببینید.

سواحل، در قبرس شمالی بسیار زیاد هستند و از سواحل ماسه‌ای، سنگی، صخره‌ای و … در این کشور زیبا، وجود دارد. تنوع در این سواحل و همچنین تمیزی و بکر بودن آن‌ها در کنار تفریحات ساحلی که برای گردشگران ایجاد شده، بسیاری از توریست‌ها را جذب سرزمین شگفتی‌ها می‌کند.

جزیره‌ی زیبای قبرس، به قدری زیبا و جذاب است که بسیاری از افراد برای عکس‌های تبلیغاتی، به این کشور سفر کرده و برای تبیغات امور خود، از عکس‌هایی که از مناظر زیبای قبرس شمالی تهیه کرده‌اند، استفاده می‌کنند.

پارک ملی قبرس شمالی که در منطقه‌ی بافرا قرار دارد، یکی از شگفتی‌های بی‌شمار طبیعیِ قبرس شمالی است که در نوع خود کم نظیر می‌باشد. شما در این پارک، می‌توانید گونه‌های کمیاب و خاصی از حیوانات و گیاهان را به صورت محافظت شده، ببینید.

where-is-northern-cyprus?-1

جاذبه‌های دیدنی قبرس شمالی

جزیره‌ی قبرس شمالی، از لحاظ قدمت تاریخی و تمدن، به زمان پارینه سنگی برمی‌گردد. به همین دلیل تمدن در این کشور بسیار قدیمی است. به دلیل موقعیت قرار گیزی این کشور که در میان سه قاره‌ی اروپا، ،افریقا و آسیا قرار دارد، از قدیم، بسیاری از بازرگانان از این محل تردد می‌کردند.

برخی از جاذبه‌های موجود در قبرس شمالی به دلیل قدمت تاریخی از اهمیت بالایی برخوردارند. میزان این اهمیت در شهرت جهانی آن‌ها مشخص است.

بسیاری از افرادی که به تاریخ علاقه دارند، استقبال بسیار خوبی از قبرس شمالی و جاذبه‌های تاریخی آن می‌کنند. در ادامه لیستی از جاذبه‌های تاریخی این کشور را مشاهده می‌کنید:

  • قلعه‌ی گیرنه
  • کلیسای بلاپایس
  • قلعه‌ی بوفاونتو
  • قلعه‌ی کانتارا
  • قلعه‌ی‌ سنت هیلاریون
  • ساحل لاک پشت
  • کلیسای سنت بارناباس
  • شهر باستانی سالامیس
  • مسجد لالا مصطفی پاشا
  • دیوارهای تاریخی شهر فاماگوستا
  • ساحل گل پیدس
  • شهر باستانی سولی
  • کلیسای جامع سنت نیکولاس

 

قبرس شمالی کجاست
پرچم قبرس شمالی

معرفی پرچم قبرس شمالی

اگر به پرچم قبرس شمالی توجه کرده باشید، قطعا متوجه شباهتش با پرچم ترکیه شده‌اید. پرچم این کشور با الهام از پرچم ترکیه طراحی شده است. هنرمند ترک قبرسی با نام “امین چینزل” طراح پرچم کشور قبرس شمالی بوده است.

در طرح پرچم قبرس شمالی، همچون پرچم ترکیه، تصویری از ماه و ستاره دیده می‌شود؛ که اشاره به ترک بودن مردم این سرزمین دارد. ترسیم خطوط سرخ در بخش بالا و پایین پرچم، حاکی از برابری و همبستگی سرزمین قبرس و ترکیه است. رنگ سرخ به کار رفته در پرچم نمادی از خون ترک‌های قبرس است.

برخی قوانین در قبرس شمالی

برخی از قوانین جالب و عجیب در قبرس شمالی به شرح زیر است:

  1. در کشور قبرس شمالی، شما اجازه‌ی ایجاد یک فضای خصوص از طریق در گوشی صحبت کردن را ندارید و این کار یک توهین بزرگ است.
  2. حرف زدن و خندیدن بلند در زمان غذا خوردن بی احترامی محسوب می‌شود.
  3. طبق قوانین قبرس شمالی، کودکان برای سه سال اول زندگی خود، اجازه‌ی تنها خوابیدن ندارند.
  4. در قبرس شمالی، گل سوسن سفید، معنای خوبی ندارد و از آن به عنوان هدیه استفاده نمی‌کنند.

 

قبرس شمالی کجاست
آموزش زبان در قبرس شمالی

زبان رسمی قبرس شمالی

در جمهوری ترک قبرس شمالی، زبان رسمی ترکی استانبولی است؛ اما انگلیسی نیز به طور گسترده درک و صحبت می‌شود. همچنین تعداد کمی از مسیحیان مارونی، عرب زبان و همچنین گروه کوچکی نیز به زبان ارمنی صحبت می‌کنند.

این گروه‌ها هرکدام، تنها چند هزار گویشور دارند و اکثرا دو زبانه هستند؛ که زبان دوم آنها ترکی یا یونانی است.. آموزش زبان انگلیسی در قبرس شمالی در بهبود روابط افراد می‌تواند نقشی پررنگ داشته باشد.

زبان انگلیسی و آلمانی به دلیل توریستی بودن این کشور، رواج بسیار پیدا کرده. این مسئله تا حدی پررنگ شده که در برخی از مشاغل علاوه بر تسلط به زبان ترکی استانبولی، تسلط به زبان انگلیسی نیز الزامی است. اکثر مردم تا حدودی انگلیسی می‌دانند. کارکنان خدمات در مغازه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند.

در این کشور، بی سوادی بسیار کم است؛ که نتیجه‌ی یک سیستم آموزشی عالی می‌باشد. علائم راه، تابلوهای راهنما و اعلامیه‌ها عموماً به زبان‌های ترکی، انگلیسی و گاهی یونانی نوشته می‌شوند. البته زبان آلمانی نیز بسیار رایج است.

خوشبختانه یادگیری زبان ترکی استانبولی، برای ایرانی‌ها به ویژه برای آذری زبان‌ها بسیار آسان است؛ زیرا زبان ترکی استانبولی با فارسی و آذری اشتراکات زیادی دارد. به همین دلیل اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید به سرعت، پس از ورود به آن سرزمین زبانشان را یاد بگیرید.

 

قبرس شمالی کجاست
واحد پول قبرس شمالی

واحد پول قبرس شمالی چیست

واحد پول قبرس شمالی لیر ترکیه است. اگرچه یورو، دلار آمریکا و پوند انگلستان نیز به طور گسترده پذیرفته شده؛ توجه به این نکته، لازم و ضروری است که خرید و فروش ملک و اتومبیل در قبرس شمالی با پوند انگلستان انجام می‌شود.

این درحالی است که خرید سایر اقلام مانند ملزومات زندگی و خوراکی به لیر ترکیه می‌باشد. با وجود همه‌ی گزینه‌ها، توصیه می‌کنیم فقط به لیر ترکیه پرداخت کنید. زیرا این گزینه تقریبا به طور انحصاری بهترین ارزش را به شما ارائه می‌دهد.

بدین صورت شما به عنوان یک سرمایه گذار، به پوند سرمایه گذاری می‌کنید و ارزش سرمایه شما محفوظ خواهد بود. بنابراین شما دیگر نگران کاهش ارزش سرمایه خود نخواهید بود. از طرفی دیگر، سایر مخارج روزمرگی شما به لیر خواهد بود.

 

قبرس شمالی کجاست
دین مردم قبرس شمالی

دین مردم قبرس شمالی

بر اساس گزارش‌های اعلام شده، تقریبا 99 درصد جمعیت قبرس شمالی مسلمان هستند؛ اما نکته‌ی جالب توجه این است که خط مشی سیاسی احزاب این کشور بر پایه‌ی جدایی دین از سیاست است. از این رو با وجود این که دین اسلام در این سرزمین حکم فرماست، اما حضوری کمرنگ در رفتار و اجتماع ترک‌های قبرس دارد.

 

قبرس شمالی کجاست
جدول آمار و جمعیت قبرس شمالی

آمار جمعیتی قبرس شمالی

جمعیت جمهوری ترک قبرس شمالی، طبق سرشماری سال 2017 تقریبا 326000 نفر است. 55 درصد از جمعیت در شهرها زندگی می‌کنند. قبرس شمالی کشوری کم جمعیت محسوب می‌شود و این امر موجب شده تا توجه بسیاری از سرمایه گذاران را برای سکونت و سرمایه گذاری به خود معطوف سازد. از دیدگاه بسیاری از این سرمایه گذاران، قبرس شمالی نماد و مظهری از آرامش می‌باشد.

 

قبرس شمالی کجاست
شرایط آب و هوایی قبرس شمالی

آب و هوای قبرس شمالی در فصول مختلف

قبرس شمالی به لحاظ موقعیت قرار گیری جغرافیایی‌اش، هوایی معتدل و مدیترانه‌ای دارد. در این کشور اروپایی، 360 روز از سال آفتاب درخشان، در آسمان حضور دارد. همین امر نظر بسیاری از توریست‎‌ها را به قبرس شمالی جلب کرده است.

یکی از بهترین آب و هوای جهان متعلق به سرزمین قبرس شمالی است. آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای در قبرس زبانزد است و کمتر کسی وجود دارد که به این جزیره سفر کرده باشد و از آب و هوای خوش این جزیره‌ی زیبا سخن به میان نیاورد.

تابستان‌ها ( ژوئن تا سپتامبر ) آب و هوا خشک و گرم و زمستان‌ها ( از نوامبر تا مارس ) به طور کلی بارانی و گرم است. فصل‌های بهار و پاییز، گرم و معتدل است. میانگین دمای سالانه 20 درجه سانتیگراد ( 68 درجه فارنهایت ) است.

میانگین دما در تابستان 30 درجه سانتیگراد ( 90 درجه فارنهایت ) و در سردترین ماه‌ها ( ژانویه و فوریه ) 10 درجه سانتیگراد ( 50 درجه فارنهایت ) است. موقعیت جغرافیاییِ این منطقه، در مرکز دریای مدیترانه‌، آب و هوای دلنشینی را به قبرس شمالی بخشیده است، که منشا شادابی و نشاط ساکنین آن می‌شود.

در جدول زیر، می‌توانید درمای کشور قبرس شمالی را در فصول مختلف سال مشاهده کنید:

دمای کشور قبرس شمالی در هر فصلفصل
16 الی 27 درجه سانتیگرادبهار
25 الی 35 درجه سانتیگرادتابستان
20 الی 22 درجه سانتیگرادپاییز
16 الی 20 درجه سانتیگرادزمستان

علاوه بر آب و هوا، قبرس شمالی از خاک حاصل‌خیزی نیز برخوردتر است. آب هوای خوب در کنار خاک حاصل‌خیز موجب رشد و پرورش انواع مرکبات شده است. حتی در موارد اشاره می‌شود که در گذشته نهال‌های مرکبات قبرس شمالی به ایران وارد می‌شده است.

امنیت در قبرس شمالی

یکی از مهم‌ترین مسائل برای افرادی که قصد مهاجرت به کشوری را دارند، وجود امنیت در کشور مقصد است. خوشبختانه کشور قبرس شمالی، جزو امن‌ترین کشورهای کوچک جهان شناخته شده است. شاخص امنیت در قبرس شمالی به میزان قابل توجهی بالا است. از همین رو در لیست 5 کشور امن دنیا قرار دارد.

شاید برای شما تعجب آور باشد، اما جالب است بدانید که افراد در قبرس شمالی به ندرت درب اتومبیل‌هایشان را قفل می‌کنند. با توجه به آمارهای اعلام شده در سال‌های اخیر، سرقت اتومبیل در قبرس شمالی دیده نشده است.

همچنین افراد در امنیت کامل در هر زمان از شبانه روز، می‌توانند در خیابان‌ها قدم بزنند. در یک کلام می‌توان گفت که قبرس شمالی کشوری امن برای مهاجرت است.

کشورهای طرف قرارداد با قبرس شمالی

همانطور که گفتیم، قبرس شمالی در اتحادیه‌ی اروپا به رسمیت شناخته نشده است؛ اما در حال حاضر این کشور با کشورایی که در ادامه مشاهده می‌کنسد، مراودات سیاسی دارد:

  • آذربایجان
  • ایالات متحده‌ی آمریکا
  • گینه‌ی استوایی
  • انگلستان
  • گینه
  • یونان
  • کوساوو
  • قرقیزستان
  • لیبی
  • روسیه
  • ترکیه
  • پاکستان

رنکینگ جهانی قبرس شمالی

قبرس شمالی در زمینه‌ی جذب توریست و آب و هوا در جهان بسیار قدرتمند ظاهر شده است. در کشور قبرس شمالی، صنعت توریسم به طور دوره‌ای وجود دارد و فضای مناسبی برای کسب درآمد ایجاد می‌کند.

رتبه‌ی جغرافیایی قبرس شمالی نیز بسیار عالی است و این موضوع باعث افزایش فعالیت‌های تجاری در این کشور شده است.

وجود امنیت بالا و پایین بودن جرم و جنایت د قبرس شمالی، باعث شده تا بانوان بتوانند بدون هیچ مشکلی در این کشور زیبا زندگی کنند.

نرخ بیکاری در قبرس شمالی طبق آمار در سال 2018 حدودا 5 درصد بوده که نشان دهنده‌ی وضعیت مناسب شغلی و کار در این کشور است.

رتبه‌ی مالیاتی قبرس شمالی، پایین است و این به معنای پایین بودن تعرفه‌های مالیاتی در این کشور است.

قبرس شمالی کجاست
مناظر دیدنی قبرس شمالی

مهاجرت ایرانیان به قبرس شمالی

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان، قبرس شمالی را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند. مهاجران ایرانی بیشتر در شهرهای فاماگوستا و اسکله و در شاخه‌های مختلفی مشغول به کار و زندگی هستند.

بین ایرانی‌ها و مردمان قبرس شمالی از نظر فرهنگی وجه اشتراکات بسیار زیادی وجود دارد. از نمونه‌های بارز اشتراکات مردم این دو سرزمین، می‌توان به مهمان نواز بودنشان اشاره کرد.

 

تفریح در قبرس شمالی برای مهاجران

وجود تفریحات مختلف، توجه بسیاری از افراد را برای سفر به قبرس شمالی و مهاجرت به این جزیره جلب کرده است. همانطور که می‌دانید، اکثر شهرهای قبرس شمالی در جوار دریا بوده و از سواحل زیبا و بی‌نظیر بهره می‌برند. از این رو، این جزیره مملو از تفریحات آبی است.

قبرس شمالی کجاست
خوراک در قبرس شمالی

غذاهای قبرس شمالی

از آنجایی که قبرس شمالی تحت سلطه‌ی سرزمین‌های دیگر چون ترکیه و یونان بوده است، تأثیرشان بر فرهنگ غذایی این کشور، به وضوح دیده می‌شود. انواع کباب‌ها، از کباب کوبیده که به زبان آن‌ها، آدانا کباب گفته می‌شود، تا کباب چنجه در این کشور یافت می‌شود. به همین دلیل، ایرانی‌ها به راحتی می‌توانند غذاهای مورد علاقه‌شان را در این کشور نوش جان کنند.

علاوه بر کباب، انواع غذاهای دریایی را می‌توانید در رستوران‌های قبرس شمالی امتحان کنید. غذاهای دریاییِ قبرس شمالی متاثر از فرهنگ غذایی یونانی است. به طور کلی، شما با هر ذائقه‌ای که باشید می‌توانید غذاهای مورد علاقه‌تان را در رستوران‌های قبرس شمالی سفارش دهید.

روغن زیتون و پنیر در قبرس شمالی به وفور یافت می‌شود و اغلب غذاها در این کشور همراه با نان سرو می‌شوند. خوشمزه‌ترین غذاهای این کشور را می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی و رد کوچه پی کوچه‌های این جزیره، پیدا کنید.

هالومی، نام یکی از پیش غذاهای بسیار لذیذ و مشهور قبرس شمالی است که از پنیر سفید و نمکی قبرسی که در قدیم از شیر بز و گوسفند تهیه می‌شد، تشکیل شده. البته اکنون برای تهیه‌ی آن از شیر گاو استفاده می‌شود.

 این پنیر که به صورت کبابی تهیه ‌می‌شود، حتی نظر بسیاری از توریست‌های اروپایی را نیز به خود جلب می‌کند.

در لیست زیر، برخی از غذاها و دسرهای سنتی قبرس شمالی را مشاهده می‌کنید:

  • سوولاکی
  • پاستیتسیو
  • کوپیا
  • شفتلیا
  • استیفادو
  • اکمک کادایف

یکی از نکات جذاب و جالب توجهی که در مورد فرهنگ غذایی قبرس شمالی وجود دارد، این است که غذا خوردن برای قبرسی‌ها برخلاف ایرانی‌ها تفریح محسوب می‌شود. افراد معمولا مدت زمانی که در یک رستوران سپری می‌کنند تا حدود یک ساعت و نیم هم زمان می‌برد. اما در روزهای تعطیل، ممکن است این زمان به سه ساعت و یا بیشتر هم بکشد.

 

قبرس شمالی کجاست
فرودگاه ارجان در قبرس شمالی

فرودگاه ارجان کجاست؟

فرودگاه ارجان قبرس شمالی کجاست؟ این فرودگاه، تنها فرودگاهی است که مسافران می‌توانند وارد قبرس شمالی شوند.

فرودگاه ارجان، در نزدیکیِ شهر لفکوشا قرار دارد. پروازهای قبرس شمالی، معمولا پیش از ورود به آنجا در ترکیه توقف دارند و سپس با یک ترانسفر فرودگاهی وارد فرودگاه ارجان می‌شوند. با خروج کشور انگلستان از اتحادیه اروپا، جهت پرواز مستقیم از این کشور به قبرس شمالی برنامه‌هایی در حال تدوین است. با تحقق این امر، تعداد توریست‌های بریتانیایی به قبرس شمالی افزایش خواهد یافت.

قبرس شمالی کجاست
فرودگاه ارجان در قبرس شمالی

سفر به قبرس شمالی از چه طریق امکان پذیر است؟

اگر قصد سفر به قبرس شمالی را دارید، می‌توانید از طریق سایت‌های مختلف، چه در داخل و چه در خارج از کشور، به صورت اینترنتی و آنلاین بلیط هواپیما خریداری نمایید. لازم به ذکر است که سفر به قبرس ترک، مستلزم ویزای فرودگاهی می‌باشد.

دریافت ویزا قبرس شمالی

برای گرفتن ویزای قبرس ترک، لازم است که شما مدارک خود را که شامل بلیط رفت و برگشت، برگه رزرو هتل و همچنین دعوتنامه‌ی خود را به افسر مربوطه تحویل دهید.

برای مهاجران ایرانی، سفر به قبرس شمالی بسیار آسان و بدون دردسر است. چراکه ایرانیان برای سفر به قبرس شمالی، اصلا نیازی به دریافت ویزای خاصی ندارند. داشتن گذرنامه‌ی معتبر ( 7 ماه اعتبار ) برای سفر به این کشور، کافی است.

با داشتن گذرنامه، در زمان ورود به فرودگاه ارجان قبرس شمالی، می‌توانید ویزای ورود به قبرس را از افسر مربوطه دریافت نمایید.

در آخرین گزارشات، سالانه بیشتر از 4 میلیون نفر به کشور قبرس شمالی سفر می‌کنند. از آنجایی که صنعت گردشگری نقش به سزایی در توسعه و درآمدزایی قبرس شمالی دارد، دولت این کشور، قوانین را برای ورود و جذب گردشگر، آسان‌تر کرده است.

ویزای توریستی که در فرودگاه ارجان دریافت می‌کنید، 90 روز اعتبار دارد و پس از آن، باید از قبرس شمالی خارج شوید و اگر قصد ماندن مدت زمان بیشتری در این کشور را دارید، باید مجددا برای دریافت آن اقدام نمایید.

مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی

در جدول زیر مزایا  معایب مهاجرت به قبرس شمالی و زندگی در این جزیره‌ی زیبا را مشاهده می‌کنید:

مزایامعایب
عدم نیاز به اخذ ویزا برای ایرانیاناتحادیه‌ی اروپا این کشئر را به رسمیت نمیشناسد
پایین بودن هزینه‌ی زندگیسیستم حمل و نقل ضعیف است
آب و هوای مدیترانه‌ایوجود اختلافات طبقاتی
نزدیکی به ایرانمناطق تفریحی اندک
امکان اخذ اقامت دائم با خرید ملک در قبرس شمالی 
امنیت بالا 
نرخ مالیات اندک 

کلام پایانی

در مطالب فوق، بررسی کردیم که قبرس شمالی کجاست؟ شهرهای مهم آن کدامند و سفر به این کشور از چه راه‌هایی امکان پذیر است. برای مهاجرت به قبرس شمالی می‌توانید به شرکت ادلیا مراجعه کنید.

این مجموعه با بهره‌مندی از کارشناسان با تجربه و متعهد، آماده‌ی ارائه‌ی خدمات در زمینه‌ی مهاجرت و اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی هستند:

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

5/5 - (4 امتیاز)

پیوستن به گفتگو

یک دیدگاه در “آشنایی با قبرس شمالی”

  • Rose M

    اقامت قبرس شمالی رو چطور باید دریافت کرد؟

    پاسخ
    • hamedrezaee

      لطفا با مشاورین خود در شرکت سامادل در ارتباط باشید:
      شماره تماس : 905338742205+

      پاسخ
  • Rose M

    برای دریافت اقامت قبرس شمالی بهترین راه چیه؟

    پاسخ

مقایسه املاک

مقایسه