آشنایی با جزیره قبرس شمالی و پرچم آن

  • 2 سال پیش
  • 0

آشنایی با موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی، فرهنگ، آداب و رسوم و حتی پرچم کشوری که قصد مهاجرت بدان را دارید، امری ضروری است. داشتن اطلاعات کافی در این زمینه باعث می شود تا شما توانید درست تر تصمیم بگیرید. قبرس شمالی جزیره ای خوش آب و هوا با سواحل متعددی است که این روزها به مقصد بسیاری از مهاجران به ویژه ایرانیان تبدیل شده است. اگر به قبرس شمالی پرچم توجه کرده باشید، شباهت آن با پرچم ترکیه توجهتان را به خود جلب خواهد کرد و شاید برایتان جالب باشد که در مورد پرچم قبرس شمالی بیش تر بدانید.

قبرس شمالی پرچم
مناظر زیبای قبرس شمالی

آشنایی با قبرس شمالی

در این بخش ضمن پرداختن به موضوع فوق نیم نگاهی به این که تاریخ قبرس شمالی چگونه است، خواهیم پرداخت. موقعیت جغرافیایی و آب و هوای قبرس شمالی چگونه است؟ جاذبه های گردشگری طبیعت قبرس شمالی کدامند؟ پایتخت قبرس شمالی کدام شهر است؟ نمادهای موجود در پرچم قبرس شمالی چیست و پرچم قبرس شمالی و قبرس جنوبی چه تفاوت هایی باهم دارند.

شرکت ادلیا دارای سابقه ای درخشان در امور مهاجرت به قبرس شمالی است. کارشناسان ادلیا در این مجموعه در امور مرتبط با خرید ملک و سرمایه گذاری و همچنین تحصیل رایگان در قبرس شمالی به متقاضیان به صورت رایگان مشاوره می دهد. اعضای این مجموعه تعهد می دهند که از زمان مشاوره تا هنگام خرید ملک و مستقر شدن در خانه رویاییتان همراه عزیزان خواهند بود. کسانی که قصد خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی به صورت نقد و یا تمام اقساط دارند می توانند هم اکنون با شماره زیر تماس گرفته و اطلاعات لازم در این زمینه را از کارشناسان متخصص ادلیا به صورت آنلاین دریافت نمایند.

شماره تماس : 905338742205+

نیم نگاهی به سرگذشت و تاریخ قبرس شمالی

قبرس شمالی پرچم
تاریخ قبرس شمالی

جزیره قبرس شمالی دارای موقعیت ویژه و استراتژیکی است و این موضوع باعث شده تا در طول تاریخش گذرگاه بسیاری از حکومت ها و امپراطوری های قرار بگیرد. جالب توجه است بدانید که آخرین امپراتوری که قبرس شمالی مستعمره آن بود، کشور انگلستان است و حکومتی که ما در حال حاضر می بینیم، از سال 1960 میلادی شکل گرفته است.

یعنی در حوالی این دوره، قبرس شمالی استقلال خود از انگلستان را به طور رسمی اعلام می کند. پس از استقلال از سلطه امپراطوری انگلستان، میان ترک های بخش شمالی و یونانی های بخش جنوب قبرس، درگیری و نزاع ایجاد شد که در نهایت منجر به جدایی این دو جمهوری شده و هر یک از این دو به صورت مستقل تحت دو حکومت جمهوری ترک قبرس شمالی و قبرس جنوبی به حیات خود ادامه دادند.

بررسی جغرافیا و آب و هوای قبرس شمالی

قبرس شمالی پرچم
مناظر قبرس شمالی

قبرس شمالی دقیقاً در زیر ترکیه بر روی نقشه قرار دارد و در مجاورت قبرس جنوبی در دریای مدیترانه قرار دارد. جزیره قبرس شمالی حدود 1295 مایل مربع را پوشش می دهد که کمی بیش از یک سوم جزیره قبرس است. بندر تاسوکو در 74 مایلی شمال قبرس است که از طریق قایق از بندر گیرنه قابل دسترسی است.

آیا قبرس شمالی در اروپاست؟

اگرچه قبرس شمالی از نظر جغرافیایی بخشی از اروپا است، TRNC (قبرس، طرف ترکیه) هنوز بخشی از اتحادیه اروپا نیست. بخش قبرس جنوبی (قبرس، طرف یونانی) بخشی از اتحادیه اروپا است.

آیا قبرس شمالی بخشی از ترکیه است؟

قبرس شمالی در زیر ترکیه بر روی نقشه قرار دارد و همچنین به عنوان جمهوری ترک قبرس شمالی (TRNC) در زبان ترکی شناخته می شود. زبان اصلی که در قبرس شمالی صحبت می شود ترکی است، با این حال اکثر مردم انگلیسی نیز صحبت می کنند.

آب و هوای مدیترانه ای قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی در مجاورت با دریای مدیترانه قرار دارد. موقعیت جغرافیایی اش باعث شده تا آب و هوای گرم و معتدلی داشته و از این رو ساکنین آن هیچ وقت سرمای سنگین در فصل زمستان را تجربه نخواهند کرد. بیش ترین روزهای فصل سال هوا گرم و آفتابی خواهد بود. داشتن آب و هوایی خوب و مساعد باعث شده تا در تمامی فصول به عنوان مقصد بسیاری از توریست ها قرار بگیرد.

جاذبه های گردشگری و طبیعت قبرس شمالی

قبرس شمالی پرچم
سواحل قبرس شمالی

سواحل زیبا و بکر قبرس شمالی از مهم ترین جاذبه های طبیعی این جزیره است که باید بدان اشاره کرد.

معرفی پایتخت قبرس شمالی

قبرس شمالی پرچم
چشم انداز قبرس شمالی

پایتخت رسمی قبرس شمالی شهر نیکوزیای شمالی(لفکوشا) است. شهر نیکوزیا در قلب این جزیره قرار دارد. نکته جذاب این است که نیکوزیا تنها شهر اصلی و غیر ساحلی قبرس است که در طول بحران سیاسی سال 1974 با کشیدن مرزی به نام «خط سبز» به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. لفکوشا یا نیکوزیای شمالی دارای تابستان های گرم و طولانی بوده و در مقابل زمستان های بارانی را تجربه می کند. شما در این شهر می توانید جاذبه های گردشگری متعددی را مشاهده کنید.

نمادهای موجود پرچم قبرس شمالی

قبرس شمالی پرچم
معرفی پرچم قبرس

رنگ سفید و قرمز در پرچم جمهوری ترکیه قبرس (TRNC) آینه معکوس رنگ و طرح پرچم ترکیه است. تاریخ پرچم قبرس شمالی به سال 1984 پس از اعلام TRNC در سال 1983 برمی گردد. پرچم این کشور دارای پس زمینه ای سفید با ستاره و ماه قرمز – و یک نوار قرمز در بالا و پایین است. همانند که پرچم ترکیه دارای پس زمینه قرمز با ستاره و ماه به رنگ سفید است.

چرا روی پرچم ترکیه و قبرس شمالی ماه و هلال وجود دارد؟

قبرس شمالی پرچم
المان های پرچم قبرس

ماه و ستاره در پرچم قبرس شمالی نمادهای باستانی خاورمیانه هستند که در طول سال های 1800 توسط امپراتوری عثمانی پذیرفته شدند. نمادها با اسلام، دین رسمی ترکیه مرتبط شده اند، اما در واقع بسیار قدیمی تر از اسلام هستند. هنگامی که ترکیه تشکیل شد، حکومت نمادهای عثمانی را برای پرچم ترکیه در نظر گرفت و در نتیجه قبرس شمالی نیز از این نمادها بر روی پرچم استفاده می کند.

واضح است که پرچم قبرس شمالی (TRNC) با پرچم سرزمین اصلی ترکیه متفاوت است زیرا گرچه قبرس شمالی دارای زبان، فرهنگ، واحد پول و تاریخ مشترکی با ترکیه است، اما این کشور مستقل و مجزا است. همچنین قبرس شمالی قوانین، پارلمان و نهادهای خاص خود را دارد.

ترک های قبرس شهروندان قبرس شمالی هستند و نه شهروندان ترکیه. اصل مطلب این است که، ترکیه حافظ قبرس شمالی بوده و به شکل گیری آن به عنوان یک کشور جداگانه در سال 1983 کمک کرد. زمانی هنگامی که پرچم در سال 1984 طراحی شد، مشخص بود که باید مشابه پرچم ترکیه و در عین حال متفاوت باشد. طراح پرچم قبرس شمالی هنرمند ترک قبرسی امین چیزنل است.

تفاوت پرچم قبرس شمالی و قبرس جنوبی

مشاهده ی تفاوت پرچم ها در نگاه اول واضح است. از طرح گرفته تا رنگ و المان ها هر دو پرجم متفاوت از هم می باشد. در پرچم قبرس شمالی از رنگ های قرمز و سفید استفاده شده در صورتی که در پرچم قبرس جنوبی رنگ های مسی، سبز و سفید به چشم می خورد. در پرچم قبرس شمالی از المان ماه و ستاره استفاده شده، این در حالی است که در پرچم قبرس جنوبی نقشه قبرس و برگ درخت زیتون الهام گرفته شده است.

هم اکنون اگر تمایل دارید با خرید ملک در قبرس شمالی سرمایه گذاری کنید، با کارشناسان و مشاوران شرکت ادلیا تماس بگیرید. خواسته ها و نیازهای خود را مطرح نمایید. آن ها به واسطه ی تجربه ای ه دارند، بهترین گرینه ها را پیش روی شما قرار خواهند داد. راه های ارتباطی با کارشناسان ادلیا از طریق شماره زیر امکان پذیر خواهد بود:

شماره تماس : 905338742205+

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.