آن چه در مورد مهاجرت به قبرس شمالی باید بدانید!

  • 2 سال پیش
  • 0

یکی از آسان ترین راه های مهاجرت برای شهروندان ایرانی، مهاجرت به قبرس شمالی است. قبرس شمالی جزو کشورهای کوچک اما امن در جهان است. این جزیره ی شگفت انگیز در دنیا در جایگاه رتبه پنجم از نظر امنیت قرار دارد. اگر برای مهاجرت کردن به قبرس شمالی هم فکر کرده اید، اکنون زمان آن است که در مورد این جزیره و شرایط مهاجرت و اخذ اقامت دائم بیش تر بدانید. پس با مقاله ای که تحت عنوان آن چه در مورد مهاجرت به قبرس شمالی باید بدانید، همراه باشید

در این بخش سعی کرده ایم تا به احتمالی ترین سوالات شما در مورد مهاجرت به قبرس شمالی، به طور جامع و خلاصه پاسخ دهیم. این که قبرس شمالی کجاست؟ زندگی در قبرس شمالی چگونه است؟ چند روش برای اخذ اقامت در قبرس شمالی وجود دارد و سوالات دیگری از این قبیل. علاوه بر این شما می توانید با کارشناسان و مشاران ادلیا برای کسب اطلاعات کامل در مورد خرید ملک به صورت اقساط، تحصیل و همچنین سرمایه گذاری در قبرس شمالی تماس بگیرید:

آن چه در مورد مهاجرت به قبرس شمالی باید بدانید!
آن چه در مورد مهاجرت به قبرس شمالی باید بدانید!

مهم ترین نکات در خصوص مسافرت به قبرس شمالی، آشنایی با قبرس

مهاجرت به قبرس شمالی
شهرهای قبرس شمالی

همه ما کم و بیش با نام قبرس آشنا هستیم. این جزیره جزو سه جزیره بزرگ واقع در دریای مدیترانه می باشد. هم اکنون این جزیره دارای دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی است. قسمت شمالی این جزیره به قبرس ترک معروف است که در ادامه در مورد علت نامیده شدن آن به این عنوان شرح داده خواهد شد.

بخش شمالی جزیره ی قبرس در سال 1974 به دنبال درگیری هایی که صورت گرفت به تصرف ترک های قبرسی درآمد. چندی بعد در سال 1984 این سرزمین از مستعمره ترک ها خارج شده و استقلال خود را رسما اعلام کرده و عنوان قبرس شمالی را برای خود برگزید. از نظر جغرافیایی قبرس شمالی در قلب دریای مدیترانه قرار دارد.

این کشور با توجه به موقعیت جغرافیای اش از آب و هوای بسیار مناسب و معتدلی برخوردار است. جاذبه های گردشگری متعددی در این کشور وجود دارد، ضمن داشتن آب و هوای خوش، هزینه های زندگی در این کشور بسیار پایین بوده و باعث شده تا به مقصدی امن و مناسب برای شهروندان انگلیسی و اسکاندیناوی تبدیل شود. شما می توانید اطلاعات لازم در این مورد را در مقاله ی قبرس شمالی کجاست مطالعه نمایید.

آشنایی با زندگی در قبرس شمالی

اگر قصد مهاجرت به کشوری را دارید، پیش از اقدام به اخذ اقامت، بایستی با زندگی در آن کشور آشنا شوید، فرهنگ مردم، سبک زندگی و همه چیز در مورد زندگی در آن را بدانید. برای مهاجرت بهتر است با شرایط زندگی در قبرس شمالی آشنا شوید. قبرس شمالی سرزمینی در صلح و آرامش بوده و زندگی در این کشور روان و جاریست. نکته ی جالب توجه در مورد مردم قبرس شمالی این است که آن ها در طول زندگی خود سعی می کنند تا از لحظات زندگی شان لذت ببرند. عقیده ی آن ها به این موضوع به اندازه ای پررنگ است که می توان آن را در هرجای این سرزمین با چشم دید و حس کرد. به عنوان ساده ترین مثال، می توان به مردمی اشاره کرد که با همنشینی در کنار دوستان خود در یک کافه و صرف یک فنجان چای یا قهوه از لحظات خود لذت می برند. یا اینکه می توان به افرادی اشاره کرد که در کنار سواحل زیبا و چشم نواز این جزیره در حال تفریح و شنا کردن هستند.

آرامش زندگی در قبرس شمالی

حتما شما هم این جمله را از زبان کسانی که قصد مهاجرت دارند، به وفور شنیده اید که می گویند، قصد دارم به کشوری مهاجرت کنم که آرامش و امنیت در آن وجود داشته باشد. قبرس شمالی می تواند مقصدی مناسب برای کسانی که قصد زندگی در کشوری آرام و بی دغدغه را دارند، باشد. ضمن این که مردم قبرس شمالی افرادی خونگرم و مهاجر پذیری هستند و این نکته هم می تواند دلیلی جهت انتخاب قبرس شمالی برای مهاجرت کردن باشد.

تحصیل در قبرس شمالی

از دغدغه های مهاجرت می توان به آموزش با کیفیت و تا حد امکان رایگان اشاره کرد. در خصوص تحصیل در مدارس و دانشگاه ها در قبرس شمالی باید بگوییم که  شما بسادگی می توانید مدارس رایگان بسیاری را پیدا کنید. در قبرس شمالی مدارس متعددی وجود دارد که هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ترکی آموزش می دهند. جالب توجه است بدانید که در بسیاری از این مدارس ضمن برنامه های آموزشی درسی، فوق برنامه هایی مانند آموزش سفالگری و سایر مهارت ها وجود دارد.

رانندگی در قبرس شمالی

یکی از اموری که باید بدان اشاره کنیم و برای شما عزیزان جذابیت زیادی هم دارد، رانندگی در قبرس شمالی است. برخلاف ایران، رانندگی در قبرس شمالی در آرامش محض است، این امر به اندازه ای است که حتی می توانیم بگوییم که ممکن است پس از مدتی زندگی در این کشور، دلتان برای شنیدن بوق ماشین ها و ترافیک ایران تنگ شود. لازم به ذکر است که قوانین رانندگی در قبرس شمالی مشابه قوانین رانندگی انگلستان بوده و حتی فرمان ماشین ها همانند انگلیس در سمت راست قرار دارد.

مهاجرت به قبرس شمالی
رانندگی در قبرس شمالی

دولت قبرس شمالی

یکی از مهم ترین مسائلی که می توان در مورد قبرس شمالی بدان اشاره کرد، مدیریت دولت قبرس است. بارزترین مثال را می توان در دوران کرونا اشاره کنیم، این کشور در دوران کرونا بخوبی توانست این بحران را مدیریت کند و این نشان از اهمیت دولت قبرس نسبت به جان شهروندانش است. با توجه به امتیازاتی که قبرس شمالی دارد، شاهد افزایش روز افزون مهاجرت به این سرزمین هستیم.

مهم ترین نکات در خصوص مسافرت به قبرس شمالی، روش های مختلف دریافت اقامت این منطقه

شما می توانید به طرق مختلفی اقامت قبرس شمالی را دریافت کنید که از قبیل زیر می باشد:

_ اخذ اقامت با خرید ملک در قبرس شمالی
_ اخذ اقامت از طریق ویزای دانشجویی در قبرس شمالی
_ اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت
_ اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق ازدواج
_ اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق ویزای کار

اخذ اقامت با خرید ملک در قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی
خرید ملک در قبرس شمالی

از ساده ترین و پر طرفدارترین روش های دریافت اقامت قبرس شمالی خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی است. شما با خرید ملک در قبرس شمالی می توانید از مزایای متعددی بهره مند شوید که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.:

  •  دریافت اقامت قبرس شمالی
  • امکان سرمایه گذاری (خرید و فروش) با ارزش واحد پول انگلستان (پوند)
  •  رشد سرمایه گذاری با امتیاز میان 10 تا 40 درصد سالانه
  •  امکان اجاره ی ملک خریداری شده به پوند انگستان
  •  سهولت در دریافت ویزای کشورهای آمریکایی و اروپایی

اگر قصد خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی دارید، لازم است بدانید که خرید ملک در قبرس شمالی از 37 هزار پوند آغازمی شود.

اخذ اقامت از طریق ویزای دانشجویی در قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

دومین راهی که برای مهاجرت به قبرس شمالی پس از خرید ملک و سرمایه گذاری باید بدان اشاره کرد، اخذ ویزای دانشجویی است. شما می توانید از طریق ویزای دانشجویی و تحصیل در این کشور، شرایط آسان تری برای پیدا کردن کار در پیش رو داشته باشید. بدین صورت شما در دوران دانشجویی خود، با آموزش زبان ترکی استانبولی و همچنین افزایش ارتباطاتتان می توانید بسادگی کار پیدا کنید. به علاوه اگر شما در این کشور دانشجو باشید، می توانید در طول هفته به طور میانگین 20 ساعت کار کنید. جالب است بگوییم که امکان تحصیل در دانشگاه های بین المللی برای شما وجود دارد.

بسیاری از افراد تمایل دارند که برای تحصیل به کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، آمریکا و سایر کشور های اروپایی بروند. اما امکان پذیرش برای همه امکان پذیر نیست و یک پروسه سختی را در پیش رو خواهد داشت و سخت تر از آن اخذ ویزا را به دنبال خواهد داشت.

اما در مورد تحصیل در قبرس شمالی این عوامل وجود ندارد. بنابر آمار اعلام شده، احتمال ریجکت شدن در دانشگاه های این کشور به صفر می رسد. بنابراین مهم ترین مرحله برای تحصیل در قبرس شمالی، اخذ پذیرش از دانشگاه موردنظر است.

اگر قصد اخذ اقامت از طریق ویزای دانشجویی در قبرس شمالی را دارید، می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و از شرایط تحصیل در این کشور اطلاع یابید.

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت

یکی از راه های شناخته شده برای مهاجرت به کشورهای مهاجر پذیر کارآفرینی است. بنابراین شما می توانید از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت در قبرس شمالی برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایید. اما این امر مستلزم پیروی از قوانین خاص خود را دارد.

برای ثبت شرکت در قبرس شمالی اولین مرحله ای که وجود دارد، امکان تمکن مالی شخص متقاضی است. ضروری است که در اولین گام برای ثبت شرکت مبلغی به میزان 1000 یورو پول داشته باشد و تا زمان ثبت شرکت حدود 50 هزار یورو را در حساب شرکت بلوکه کند. زین پس مبلغی به مقدار 10 هزار یورو در حساب به عنوان دیپوزیت باقی خواهد ماند. باقی مانده مبلغ نیز به حساب متقاضی بازگرداند خواهد شد. سپس بایستی مبلغ 50 هزار لیر به عنوان دیپوزیت در حساب مانده و ماباقی عودت داده می شود.

اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق ازدواج

از دیگر راه های اخذ اقامت قبرس شمالی می توان به ازدواج کردن با یک فرد قبرسی اشاره کرد. در چنین حالتی فرد باید به سن قانونی رسیده (بالای 18 بال باشد) و حداقل دو سال در این کشور سکونت داشته باشد. فردی که با آن قصد قصد ازدواج دارید، بایستی تابعیت قبرس را داشته باشد. اگر همسرتان در قبرس شمالی زندگی می کند، پس از یکسال امکان اقدام دریافت پاسپورت قبرس شمالی برای شما وجود خواهد داشت، در غیر این صورت شما می توانید پس از گذشت 3 سال نسبت به دریافت پاسپورت خود اقدام نمایید. لازم به ذکر است که ممکن است با شهروندی فرد متقاضی موافقت شود یا نشود که بستگی به شرایط خاصی دارد. از شرایط اصلی دریافت موافقت این است که ازصحت دواج شما به اداره مهاجرت قبرس شمالی ثبت گردد.

توصیه بر این است که پیش از چنین اقدامی در مورد قوانین مربوط به ازدواج و طلاق این کشور را به خوبی بشناسید.

اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق ویزای کار

از دیگر راه های اخذ اقامت قبرس شمالی، دریافت ویزای کار است. در سایر کشورهای مهاجر پذیر برنامه هایی تحت عنوان جذب نیروی کار متخصصان وجود داشته  و شامل مهندسان، مدیران، کارگران و سایر عنوان شغلی می باشد. اما برعکس در قبرس شمالی برای مهاجرت چنین برنامه هایی به چشم نمی خورد.

اگر فردی قصد داشته باشد تا از طریق ویزای کاری، اقامت قبرس شمالی را دریافت کند، در ابتدا بایستی سایر ویزاها را دریافت کرده باشد (غیر از ویزای توریستی). زان پس، به مدت 1 الی 3 ماه به صورت آزمایشی فعالیت کند. پس از اتمام دوره آزمایشی با توافق دوجانبه می توانند برای همکاری طولانی مدت تصمیم بگیرند، ضمن این که فرد در طی دوره های آموزشی باید حقوق دریافت کند.

یکی از سوالاتی که افراد درمورد شرایط ورود به قبرس شمالی رایج است، اخذ ویزای کار یا جاب آفر است. در این مورد باید بدانید که این سیستم در برخی از کشورها جاری است. ضمن این که در کشورهایی هم که برقرار است، هر روز شرایط را برای مهاجران دشوارتر می کند.

همانطور که در بالا بدان شد، جاب آفر در قبرس شمالی وجود ندارد. تنها در صورتی که فرد بتواند ثبت کند که برای کار کردن در شرکت های مورد نظر صلاحیت لازم را دارد. ضمن این که اثبات صلاحیت از راه دور کمی دشوار است.

پیشنهاد کارشناسان ما این است که بهتر است پیش از پیدا کردن کار، به خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی اقدام کنید. پس از دریافت ویزا، می توانید به جستجوی کار اقدام نمایید. زیرا تجربه نشان داده است که در چنین شرایطی می توانید کار بهتری را پیدا کنید. بدین ترتیب پس از این که کار مناسب خود را پیدا کردید، می توانید ویزای خود را به کاری تغییر دهید.

آن چه در مورد مهاجرت به قبرس شمالی باید بدانید، آشنایی با هزینه های زندگی در این منطقه

هزینه زندگی در قبرس شمالی به‌طور قابل‌توجهی کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی از قبرس جنوبی است. این منطقه به دلیل تأثیر مستقیم اقتصادی از ترکیه، واحد پولی لیر ترکیه را به کار می‌گیرد، که منجر به قیمت‌های مناسب‌تری در مقایسه با مناطق دیگر می‌شود. هزینه‌های مسکن، غذا و خدمات روزانه در قبرس شمالی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به‌عنوان مثال، هزینه اجاره مسکن در شهرهای مختلف قبرس شمالی از 150 تا 500 دلار متغیر است، که نسبت به استانداردهای اروپایی بسیار پایین‌تر است. همچنین، قیمت مواد غذایی و محصولات اساسی در فروشگاه‌ها و بازارهای محلی نیز به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای اقتصادی‌تر است، که این امر زندگی در این منطقه را برای مهاجران و دانشجویان خارجی جذاب‌تر می‌سازد.

علاوه بر این، هزینه‌های تحصیل و خدمات بهداشتی نیز در قبرس شمالی کمتر است. دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در این منطقه، با ارائه دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی و ترکی، هزینه‌های معقول و مناسبی دارند که باعث شده است دانشجویان بین‌المللی بیشتری جذب این کشور شوند. خدمات بهداشتی و درمانی نیز با کیفیت خوب و هزینه‌های پایین در دسترس عموم قرار دارد. در مجموع، هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پایین‌تر است و این امر به‌ویژه برای کسانی که به دنبال یک زندگی با کیفیت و با هزینه‌های کمتر هستند، گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود.

سفر به جزیره ی خوش آب و هوای قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی
جاذبه های گردشگری قبرس شمالی

کسانی که قصد دارند به عنوان توریست وارد قبرس شمالی شوند، ویزایشان به صورت فرودگاهی داده می شود. جالب است بدانید که شرایط خاصی برای دریافت ویزای توریستی قبرس شمالی وجود دارد. فردی که به عنوان توریست قصد دارد وارد قبرس شمالی شود نیاز به همراه داشتن مدارکی می باشد:

  •  بلیط رفت و برگشت
  •   مشخص ساختن مکانی به عنوان اقامتگاه در فاصله میان دو بلیط
  •  اعلام تمکن مالی برای اقامت در بازه زمانی گردشگری به مامور فرودگاه

لازم به ذکر است که در خصوص ایرانیان و شهروندان سایر کشورهای خاورمیانه، هر مدرکی که به آفیسر نشان دهد شما قصد بازگشت به کشور خودتان را ندارید، منجر به دیپورت شما از فرودگاه ارجان خواهد شد. اقامت توریستی هر فرد بسته به کشوری که از آن وارد قبرس شمالی می شود، بین 30 تا 90 روز متغیر می باشد.

از دو مسیر می توان به قبرس شمالی سفر کرد. اولین راه از طریق پرواز به این کشور است. اگر قصد دارید از طریق راه هوایی به قبرس شمالی سفر کنید، هواپیما ابتدا یک توقف در فرودگاه استانبول و یا آنکارا خواهد داشت و سپس از آنجا به مقصد خود در فرودگاه ارجان ترنسفر خواهید شد.

در مورد تهیه بلیط هواپیما از ایران به مقصد قبرس شمالی می توانید هم به آژانس های هواپیمایی مراجعه کنید و یا از طریق وبسایت های فروش بلیط نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

مسیر دیگر برای سفر به قبرس شمالی از راه دریاست. در حوالی شهر آنتالیا بندری به نام مرسین قرار دارد. کشتی ها از این بندر وارد مرسین شده و از آنجا از طریق کشتی می توان به شهر فاماگوستا سفر کرد.

بنابراین کسانی قصد دارند از راه دریایی وارد قبرس شمالی شوند ابتدا باید به آنتالیا رفته و از آنجا به مرسین و از مرسین با کشتی وارد شهر فاماگوستا در قبرس شمالی شوند.

اگر قصد دارید به قبرس شمالی سفر کنید لازم نکاتی را پیش از قصد سفر بدانید:

  • شرح شرایط سفر به قبرس شمالی
  •  در هنگام سفر به قبرس شمالی چگونه هتل رزرو کنیم؟
  •  در هنگام سفر به قبرس شمالی چکونه پول به همراه داشته باشیم؟
  •  در هنگام سفر به قبرس شمالی چگونه غذای آماده تهیه کنیم؟

شرح شرایط سفر به قبرس شمالی

اگر قصد دارید به قبرس شمالی سفر کنید، بهتر است که پیش از سفر تحقیق کرده تا بتوانید در بهترین زمان به این کشور سفر کنید و از آب و هوای خوش این جزیره بیش ترین بهره را ببرید.

قبرس شمالی از اسفند تا آذرماه دارای آب و هوایی آفتابی و مناسب می باشد. اما اگر به قصد تفریح و استفاده از سواحل زیبا و شنا در آب های مدیترانه را دارید، بهترین فصل برای سفر اردیبهشت تا مهر است. اما اگر از جمله طرفداران باران هستید، زمان سفر به قبرس شمالی برای بهره بردن از فصل بارندگی آذر تا اسفند است.

آن چه در مورد مهاجرت به قبرس شمالی باید بدانید، رزرو هتل را فراموش نکنید!

نکته‌ی مهمی که در هنگام سفر به قبرس شمالی باید در نظر داشته باشید، رزرو هتل و محل اقامت است. به دلیل محبوبیت این منطقه به‌عنوان مقصد گردشگری و ارزان بودن سفر به قبرس شمالی نسبت به سایر کشورهای اروپایی، ظرفیت هتل‌ها معمولا زود تکمیل می‌شود. بنابراین، توصیه می‌شود که دو یا سه ماه پیش از سفر به این جزیره‌ی خوش آب و هوا، محل اقامت خود را رزرو نمایید تا در زمان سفر دچار مشکل نشوید. برنامه‌ریزی زودهنگام به شما این امکان را می‌دهد که از میان گزینه‌های متنوع هتل‌ها و اقامتگاه‌های موجود، بهترین و مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

موسسه مهاجرتی ادلیا می‌تواند به شما در زمینه رزرو هتل و برنامه‌ریزی سفر به قبرس شمالی کمک کند. کارشناسان مجرب این موسسه با داشتن اطلاعات به‌روز و دسترسی به گزینه‌های متنوع اقامتی، می‌توانند بهترین پیشنهادات را برای اقامت شما در قبرس شمالی ارائه دهند. اگر قصد دارید به این مقصد زیبا سفر کنید و نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه رزرو هتل دارید، توصیه می‌شود با موسسه ادلیا تماس بگیرید و از خدمات حرفه‌ای آن‌ها بهره‌مند شوید.

در هنگام سفر به قبرس شمالی چگونه پول به همراه داشته باشیم؟

در بخش های گذشته شرح دادیم که واحد پول قبرس شمالی لیر و پوند می باشد. مخارج زندگی به لیر و خرید ملک و اتومبیل به پوند انگلستان است. بنابراین اگر قصد سفر به قبرس شمالی را دارید باید برای مخارج سفر خود لیر ترکیه را به همراه داشته باشید. البته شما می توانید با خود دلار و یورو به همراه داشته باشید و در صرافی های موجود در سطح شهر ارز خود را تبدیل کنید.

یکی از امتیازهایی که سفر به قبرس شمالی وجود دارد، این است که شما می توانید در هنگام سفر پول نقدی با خود حمل نکنید. صرافی های این کشور خرید و فروش ارزهای دیجیتالی انجام می دهند. در نتیجه مسافران می توانند ارز دیجیتال آورده و به دلار، لیر و یا پوند تبدیل کنند.

از فاکتور هایی که در سفر به قبرس شمالی باید در نظر داشته باشید، به همراه داشتن بلیط سفر، مبلغی که بتواند اثبات کند قصد گردش در قبرس را دارید و در نهایت برگه رزرو محل اقامت خود را باید همراه خود داشته باشید.

در هنگام سفر به قبرس شمالی چگونه غذای آماده تهیه کنیم؟

اکنون که به بررسی مهم ترین نکات در خصوص مسافرت به قبرس شمالی پرداخته ایم، بد نیست نیم نگاهی به تهیه غذا و خرید مواد غذایی در این منطقه نیز داشته باشیم. در این خصوص باید گفت در قبرس شمالی، تهیه غذا به دلیل تنوع فرهنگی و تاریخی این منطقه به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل شده است. بازارهای محلی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مختلفی وجود دارند که محصولات تازه و محلی را عرضه می‌کنند. در بازارهای محلی، می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات تازه، گوشت، ماهی و محصولات لبنی را مستقیماً از تولیدکنندگان خریداری کنید که این محصولات به دلیل طبیعی بودن و کیفیت بالا، بسیار محبوب هستند. علاوه بر این، سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای مانند Lemar و Tempo، انواع محصولات غذایی محلی و وارداتی را عرضه می‌کنند که نیازهای مختلف خانواده‌ها و افراد را پوشش می‌دهند.

غذاهای قبرس شمالی ترکیبی از غذاهای ترکی، مدیترانه‌ای و خاورمیانه‌ای است. در اینجا می‌توانید از غذاهای محلی مانند کباب، ماهی تازه، دلمه، موساکا و انواع پلوها لذت ببرید. برای کسانی که به دنبال غذاهای بین‌المللی هستند، رستوران‌ها و فست‌فودهای متعددی در شهرهای اصلی وجود دارند که غذاهای ایتالیایی، چینی، هندی و دیگر غذاهای بین‌المللی را ارائه می‌دهند.

آن چه در مورد مهاجرت به قبرس شمالی باید بدانید، مهاجرت به قبرس از طریق پناهندگی

همانطور که می دانید شرایط نابسامانی در برخی از کشورهای خاورمیانه وجود دارد و از این رو سالانه بسیاری از شهروندان این سرزمین ها به پناهنده شدن اقدام می کنند. امروزه به دنبال ناامنی و جنگ های داخلی در کشورهایی مانند افغانستان، سوریه و عراق ساکنین این کشورها به کشورهای همسایه برای داشتن زندگی آرام و به دور از جنگ و تنش پناه می آورند. بسیاری از ایرانی ها نیز به پناهندگی در کشورهایی مانند قبرس شمالی فکر می کنند. این اقدام برای شهروندان ممکن است ریشه در مسائل اقتصادی داشته باشد و یا این که امید خود را از اخذ اقامت این کشور به صورت قانونی از دست داشته باشند.

در سال های اخیر ما شاهد تعداد کثیری از مردم هستیم که از این طریق وارد کشور قبرس شمالی شده اند. تعدادی از این افراد قصد اقامت در قبرس شمالی را دارند و برخی دیگر به قصد ورود به کشور یونان به قبرس جنوبی می روند. در سالهای اخیر تعداد این افراد رو به افزایش بوده است و از این رو در مقابل ورود این گونه مسافران در فرودگاه ارجان سختگیری می شود.

ورود به خاک این جزیره و مهاجرت با شیوه ی پناهندگی روشی جالبی نیست و با وجود افزایش آن، معمولا توصیه نمی شود. زیرا در صورت دستگیر شدن فرد پناهنده، به ترکیه و سپس به کشور خود بازگرداننده می شود. از این رو اگر قصد دارید تا به قبرس شمالی مهاجرت کنید، از راه قانونی اقدام کنید.

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

آن چه در مورد مهاجرت به قبرس شمالی باید بدانید،نحوه دریافت پاسپورت قبرس شمالی

اگر می خواهید پاسپورت قبرس شمالی را دریافت کنید، ابتدا باید اقامت قبرس شمالی را بگیرید. شما می توانید برای اقامت این کشور از طریق خرید ملک و یا ویزای کاری اقدام کنید. علاوه بر این اگر خاطرتان باشد در بالا اشاره کردیم که شما می توانید از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت در قبرس شمالی نسبت به دریافت اقامت اقدام نمایید.

افرادی که قصد دارند از طربق خرید ملک اقامت این کشور را دریافت کنند، بایستی حدود 10 سال در این کشور اقامت داشته و سپس نسبت به اقامت دائم و دریافت پاسپورت اقدام کنند.

شرایط اخذ اقامت دائم قبرس شمالی

اگر فردی در قبرس شمالی ملکی را خریداری کرده و اقامت بگیرد، می تواند اقامت دائم در این کشور را هم دریافت کند. امکان اقامت دائم مستلزم 10 سال زندگی در قبرس و مبنی بر شروط زیر است:

  •  اگر سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در طی 10 سال وجود داشته باشد.
  •  عدم داشتن سوء پیشینه متقاضی در قبرس شمالی
  •  تسویه مالیاتی فرد متقاضی در طی 10 سال اقامت
  •  اثبات کردن خود به دولت قبرس شمالی از طریق داشتن منابع مالی لازم. منابع مالی جهت این موضوع می تواند سپرده ارز و یا موقعیت کاری خود در قبرس شمالی باشد.

آن چه در مورد مهاجرت به قبرس شمالی باید بدانید، امکان اخذ اقامت دائم قبرس شمالی از طریق ویزای کار

مهاجرت به قبرس شمالی
دریافت اقامت از طریق ویزای کار

خبر خوب این است که اگر هر فرد بتواند به طور پیوسته و بدون وقفه ویزای کاری اش را داشته باشد، می تواند نسبت به دریافت اقامت دائم در این کشور اقدام نماید. ضمن این که بایستی فرد مبلغی با ارزش حداقل 125 هزار یورو در بخش ملک داشته باشد. اگر شخصی واجد شرایط فوق باشد، می تواند اقامت دائم قبرس شمالی را دریافت نماید.

آن چه در مورد مهاجرت به قبرس شمالی باید بدانید، آشنایی با شرایط کار قبرس

کار کردن در قبرس شمالی مستلزم داشتن دو فاکتور مهم است:

اولین و مهم ترین فاکتور جهت کار کردن در قبرس شمالی مسلط بودن به زبان رسمی این کشور است. کسانی که قصد کار کردن در قبرس شمالی را دارند، لازم است تا به زبان ترکی استانبولی مسلط باشند. همانطور که برای کار کردن در کشور فرانسه و یا آلمان دانستن زبان این دو کشور ضروری است، برای کار کردن در این کشور تسلط به زبان ترکی استانبولی یک ضرورت محسوب می شود.

اگر شما زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید، به سادگی می توانید با افراد و دنیای اطراف خود ارتباط برقرار کنید. زیرا ارتباطات به عنوان اصلی مهم و اساسی برای کاریابی در این سرزمین می باشد.

دومین عاملی که برای کارکردن در قبرس شمالی ضرورت دارد، دارا بودن مهارت در زمینه ای خاص است. اگر به دنبال کار در قبرس شمالی هستید، باید در زمینه ی شغلی خود مهارت کافی را داشته باشید.

افرادی که این دو فاکتور را دارند، به سرعت می توانند در این کشور شغل مناسب و مورد نظر خود را پیدا کنند و مشغول به کار شوند.

اطلاع و دانستن نکات مهم در پیداکردن کار در مهاجرت

در ادامه بررسی مهم ترین نکات در خصوص مسافرت به قبرس شمالی باید گفت که اگر به کشوری مهاجرت کردید، بازه زمانی حدود 3 تا 6 ماه نیاز دارید تا فرهنگ و سبک زندگی آن کشور برایتان جا بیفتند. از این رو باید گفت که پروسه کاریابی برای مهاجران به 3 الی 6 ماه زمان نیاز دارد. پس شما باید در این مورد صبور بوده و امید خود را از دست ندهید و تنها به تقویت فاکتورهای فوق بپردازید.

مراجعه به سایت کاریابی در قبرس شمالی

جالب است بدانید که کارفرمایان در قبرس شمالی به حضور فرد در استخدام اهمیت می دهند و از این رو سایت های کاریابی در قبرس شمالی زیاد مورد استقبال و توجه قرار نمی گیرند. اما جهت آشنایی شما برخی از این سایت ها را معرفی خواهیم کرد:_ kariera.cy

  •  cyprusjobs.com
  •  cyprusjobcentre.com
  •  cyprusemployment.com

روند کار در قبرس شمالی معمولا بدین صورت است که کارفرمایان یک قرار داد آزمایشی 3 ماهه با کارمند امضا می کنند. پس از اتمام این قرار داد و در صورت رضایت دو جانبه قرار دادی بلند مدت را منعقد می کنند.

شهرهای مهاجر پذیر در قبرس شمالی کدامند؟

یکی از مهم ترین نکات در خصوص مسافرت به قبرس شمالی این است که در هنگام تصمیم به مهاجرت باید مهاجر پذیر بودن کشور و شهری که قصد مهاجرت به آن را داریم را بررسی کنیم. در مورد قبرس شمالی باید بگوییم که جزو کشورهای کوچک اما مهاجر پذیر در دنیا به حساب می آید. از نکات جالب توجه می توان به ارتباط خوب ساکنین این کشور با مهاجران ایرانی اشاره کرد. کیفیت این ارتباط را می توان در محیط کار و ارتباطات خانوادگی هم به وضوح دید.

در ادامه به برخی از شهرهای مهاجر پذیر در قبرس شمالی اشاره خواهیم کرد. شهرهای مهاجر پذیر قبرس شمالی به شهرهای گیرنه، اسکله، فاماگوستا و لفکوشا خلاصه می شوند. مهاجران ایرانی بیش تر در شهرهای اسکله و فاماگوستا ساکن شده اند. همانند مهاجرت به سایر کشورها، مهاجرت به قبرس شمالی برای مهاجران ایرانی دارای مزایا و معایبی است.

آن چه در مورد مهاجرت به قبرس شمالی باید بدانید، آشنایی با مزایای مهاجرت به این منطقه

از دیگر مهم ترین نکات در خصوص مسافرت به قبرس شمالی این است که مهاجرت به منطقه برای همه یکسان نبوده و ممکن است برای برخی از افراد گزینه ای مناسب نباشد. اما کسانی که قصد دارند از مزایای زیر بهره ببرند، قبرس شمالی می تواند بهترین مقصد برایشان باشد.

  • مقصدی مقرون به صرفه برای مهاجران
  •  دریافت اقامت سریع و آسان
  •  برقراری امنیت در قبرس شمالی
  •  بررسی هزینه های زندگی در قبرس شمالی
  •  آب و هوای قبرس شمالی
  •  بهترین تفریحات در قبرس شمالی
  •  بستری برای مهاجرت به کشورهای پیشرفته
  •  زبان رسمی قبرس شمالی

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.