تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های قبرس شمالی

  • 1 سال پیش
  • 0

تحصیل در قبرس شمالی به عنوان یک گزینه برای دانشجویان بین‌المللی به ویژه ایرانیان مورد توجه قرار گرفته است. برای تحصیل در بسیاری از کشور های اروپایی نیاز به مدارک معتبر زیان انگلیسی می باشد. و از مدارک اصلی و اولیه برای درخواست پذیرش در آن ها می باشد. اما در قبرس شمالی لزوم داشتن مدرک زبان اجبازی نیست. شما امکان تحصیل در دانشگاه های این کشور را بدون داشتن مدرک زبان خواهید داشت. این موضوع که و شرایط دیگر مطلوب برای تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی، طرفداران بسیاری را در میان دانشجویان کشور هایی که زبان رسمی آن ها انگلیسی نیست ایجاد کرده است.

از سوی دیگر زیبایی های طبیعی و گردشگری این کشور و شرایط آسان برای اقامت و گذران زندگی و همچنین هزینه های مناسب در این کشور عوامل دیگری است که افراد را به سوی این کشور ترغیب می کند. بررسی این نکات و امکان سنجی مناسب برای هر فرد لزوم استفاده مشاوره با تیمی حرفه ای  در کنار شما را ایجاد می نماد. شرکت مهاجرتی ادلیا با تجربه طولانی در این زمینه آماده ارائه مشاوره رایگان برای شما عزیزان می باشد.

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

شرایط تحصیل در قبرس شمالی بدون مدرک زبان

تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های قبرس شمالی
تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان در قبرس شمالی

همانطور که گفته شد برای تحصیل در قبرس شمالی نیاز به داشتن مدرک زبان نمی باشد. حتی در مقاطع بالا یعنی ارشد و دکترا نیز داشتن مدرک زبان معتبر الزامی نیست. همچنین، برخی دانشگاه‌ ها ممکن است در صورت عدم داشتن مدرک زبان رسمی، برنامه‌ هایی برای آموزش زبان در دانشگاه ارائه کنند. و شما می توانید با شرکت در این دوره ها آمادگی لازم برای تحصیل را کسب نمایید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی

قبل از تصمیم گیری برای تحصیل در قبرس شمالی، مهم است که با قوانین و شرایط ویزای مورد نیاز برای ورود و تحصیل در قبرس شمالی آشنا شوید. برای ورود به قبرس شمالی، برخی از مدارکی که نیاز است به شرح زیر می باشد:

  • گذرنامه: برای تایید هویت شما، ممکن است بخواهید مدارک مانند پاسپورت یا کارت شناسایی ملی ارائه کنید.
  •  مدرک تحصیلی: شامل مدارک مدرک تحصیلی قبلی شما است. برای دوره های کارشناسی، ممکن است نیاز به مدارک دیپلم یا معادل آن داشته باشید. برای دوره های کارشناسی ارشد و دکترا، باید مدارک دانشگاهی قبلی خود را ارائه دهید.
  • فرم تکمیل شده درخواست از دانشگاه: برای شروع فرآیند تحصیل در یک دانشگاه در قبرس شمالی، باید فرم درخواست تحصیل را پر کنید. این فرم را می‌توانید از وبسایت دانشگاه یا دفتر پذیرش بگیرید.
  • رزومه (CV): یک رزومه کامل و به‌ روز که شامل سوابق تحصیلی، تجارب کاری، فعالیت‌های خاص و هر نوع دیگری است که می‌تواند به ارزیابی شما کمک کند، مورد نیاز است.
  • ارائه انگیزه و یا هدف خود از تحصیل در این کشور
  • توصیه نامه استاد (برای مقطع ارشد و دکترا): ممکن است بخشی از فرآیند درخواست شما شامل درخواست نامه‌ای باشد که توسط معلم یا استادی که شما را می‌شناسد و توصیه نامه‌ای درباره شما می‌نویسد. این توصیه نامه باید شامل ارجاع به توانایی‌ها و کیفیت شخصی شما باشد.
  • ترجمه مدارک: در صورتی که مدارک شما به زبانی غیر از انگلیسی باشند، ممکن است بخواهید آنها را ترجمه کنید. ترجمه‌ها باید توسط یک مترجم حرفه‌ای صادر شده و به همراه مدارک اصلی قرار گیرند.
  • سایر مستندات: بسته به نیازهای دانشگاه و برنامه تحصیلی شما، ممکن است سایر مستندات مورد نیازی مانند تصاویر رنگی پاسپورت، عکس های پرسنلی، فرم‌های خاص و سایر اطلاعات مشخص شده را ارائه کنید.

دانشگاه های برتر قبرس شمالی

تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های قبرس شمالی
تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان در قبرس شمالی

در قبرس شمالی، چند دانشگاه برتر و معتبر وجود دارد که به دانشجویان بین المللی نیز خدمات آموزشی ارائه می‌ دهند. در زیر، به برخی از دانشگاه‌ های برتر قبرس شمالی اشاره می‌ کنیم:

دانشگاه شرق قبرس (Eastern Mediterranean University):

این دانشگاه در فاماگوستا واقع شده و به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌ های منطقه شناخته می‌ شود. دانشگاه شرق قبرس در بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت می‌ کند.

دانشگاه فرید نیشان (Firat University):

این دانشگاه در شهر نیکوزیا قرار دارد و دارای تسهیلات آموزشی و تحقیقاتی پیشرفته است. دانشگاه فرید نیشان نیز در بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی مختلف فعالیت می‌ کند.

دانشگاه کیپر (Cyprus International University):

این دانشگاه نیز در نیکوزیا واقع شده و دانشجویان بین‌المللی را در رشته‌ های مختلف جذب می‌ کند. دانشگاه کیپر با تأکید بر تجربه آموزشی بین‌ المللی، دانشجویان را به صورت گسترده در محیطی فرهنگی و تنوع‌ پذیر از لحاظ اقتصادی و اجتماعی پذیرفته می‌ کند.

دانشگاه گاونوس (Girne American University):

این دانشگاه در شهر کیرنه واقع شده و بیش از ۱۵۰ رشته تحصیلی در سطوح مختلف را در اختیار دانشجویان قرار می‌ دهد. دانشگاه گاونوس در تلاش است تا با ارائه برنامه‌ های آموزشی متنوع و امکانات مدرن خدمات ارزشمندی به دانشجویان ارائه کند.

دانشگاه مدیترانه شرقی (Eastern Mediterranean University):

این دانشگاه، دانشجویان را در رشته‌ های مختلف از جمله علوم انسانی، مهندسی، علوم پزشکی و مدیریت می پذیرد. دانشگاه مدیترانه شرقی یکی از دانشگاه‌ های معتبر قبرس شمالی است و با برنامه‌ های تحصیلی خود، به دانشجویان ارائه آموزش معتبر و کیفی می‌ دهد.

دانشگاه یاکینتاش (Yakinthos University):

این دانشگاه در شهر جیروسالیم قرار دارد و به عنوان یکی از دانشگاه‌ های معتبر و مورد توجه در قبرس شمالی شناخته می‌ شود. دانشگاه یاکینتاش در برنامه‌ های تحصیلی متنوعی از جمله مهندسی، علوم پایه و علوم اجتماعی فعالیت می‌ کند.

دانشگاه آکیوی (Akıncılar University):

این دانشگاه در شهر لقصر واقع شده و به عنوان یکی از دانشگاه‌ های جوان و در حال رشد در قبرس شمالی شناخته می‌ شود. دانشگاه آکیوی با تأکید بر توسعه مهارت‌ های عملی و کارآمد، برنامه‌ های تحصیلی را در زمینه‌ های مختلف به دانشجویان ارائه می‌ دهد.

این فهرست تنها برخی از دانشگاه‌ های برتر قبرس شمالی را شامل می‌ شود و دانشگاه‌های دیگری نیز در این منطقه وجود دارند. قبل از تصمیم‌ گیری درباره تحصیل در قبرس شمالی، توصیه می‌ شود اطلاعات بیشتری در مورد دانشگاه‌ ها و برنامه‌ های تحصیلی آنها کسب کنید و با مشاوران تحصیلی مربوطه در ارتباط باشید. بهترین راه برای کسب اطلاعات دقیق درباره دانشگاه‌های قبرس شمالی، مراجعه مستقیم به وب‌سایت رسمی هر دانشگاه مورد نظر است. در وب‌ سایت‌ های رسمی دانشگاه‌ ها، شما می‌ توانید اطلاعات کاملی در مورد برنامه‌ های تحصیلی، واحدهای آموزشی، تسهیلات، شرایط پذیرش، هزینه‌ ها و سایر جزئیات مربوط به تحصیل در هر دانشگاه را بیابید.

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

اخذ بورسیه تحصیلی در قبرس شمالی

تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

برای دریافت بورسیه تحصیلی در قبرس شمالی معمولاً نیاز به مدرک زبان ندارید. قبرس شمالی زبان رسمی خود را ترکی استانبولی یا ترکی قبرسی می‌ نامد، اما بسیاری از دوره‌ های تحصیلی به زبان انگلیسی در دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزشی وجود دارد. اگر چه داشتن مدرک زبان معتبر می تواند مزیتی برای دانشگاه از سوی شما محسوب شود. و توانایی شما را در مکالمه، نوشتن و فهم زبان انگلیسی نشان دهد. اما صرف داشتن مدرک زبان برای دریافت بورسیه کافی نیست. و شرایط و ویژگی های دیگر نیز مورد توجه قرار می گیرد و برررسی می شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی در قبرس عبارت‌اند از:

  • ۲ قطعه عکس؛
  • کپی پاسپورت؛
  • کارت دانشجویی (برای دانشجویان مقطع کارشناسی)؛
  • فتوکپی مدارک دوره‌های قبلی با ترجمه رسمی تأییدشده به زبان ترکی یا انگلیسی؛
  • کپی سوابق تحصیلی همراه با ریزنمرات؛
  • رزومه (مقالات منتشرشده و سمت‌های دانشگاهی و فعالیت‌های خاص درزمینۀ تحصیلی و

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس شمالی می تواند مزایای جانبی بسیاری برای شما به همران داشته باشد که در جدول زیر به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی
عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی
تطبیق سیستم آموزشی دانشگاه های قبرس شمالی با اروپا و آمریکا
اعتبار مدارک دانشگاهی قبرس شمالی در سطح بین المللی
هزینه های مقرون به صرفه در تحصیل و زندگی
امکان کار دانشجویی به مدت 20 ساعت در هفته
دریافت بورسیه 50 درصدی تضمینی به دانشجویان ایرانی
خوابگاه ها و محل های اقامت لاکچری و مرفه
عدم نیاز به آزمون های ورودی در دانشگاه ها
امکانات ویژه دانشگاهی شامل سالن های ورزشی تفریحی آزمایشگاه ها کتابخانه ها و …

با توجه به مزایا و شرایطی که از تحصیل سهل در قبرس شمالی گفته شد. برای رهایی از سردرگمی و یافتن دانشگاه مورد نظر و مناسب خود بهتر است از تیم مشاوره حرفه ای مستقر در آنجا کمک بگیرید. با وجود اینکه اینترنت و دسترسی به  سایت دانشگاه ها در دسترس همگان قرار دارد. اما شما می توانید با استفاده از مشاوره رایگان تیم تخصصی ادلیا در این زمینه اطلاعات کافی با جزئیات را گرفته و تصمیم راحت تری بگیرید. برای این منظور همین حالا با ما تماس حاصل نمایید.

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.