تحصیل در مقطع دکترا در قبرس شمالی

  • 1 سال پیش
  • 0

یکی از انواع روش های ساده و سریع مهاجرت کردن، تحصیل است. جزیره قبرس شمالی از جمله کشورهایی است که شرایط تحصیل با هزینه های بسیار پایین را برای کلیه دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا فراهم ساخته است. این کشور به دلیل شرایط مساعد زندگی و تحصیل امروزه توانسته به یکی از مقاصد اصلی مهاجرت تبدیل شود. تحصیل در مقطع دکترا در قبرس شمالی با توجه به شرایطی امکان پذیر است. در این بخش اطلاعات مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیل در مقطع دکترا در این کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اگر تمایل دارید اطلاعات دقیق تری را از کارشناسان ادلیا دریافت کرده و برای اخذ پذیرش اقدام نمایید، می توانید با کلیک روی لینک زیر مستقیما تماس بگیرید.

تحصیل در مقطع دکترا در قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

 تحصیل در قبرس شمالی

دانشگاه های قبرس شمالی به دلیل امکانات و تجهیزاتی که دارند، در سال های اخیر توجه دانشجویان بین المللی را برای تحصیل به خود جلب کرده است. این دانشگاه ها سالانه میزبان هزاران دانشجو از سراسر جهان می باشند. دانشگاه های قبرس شمالی از نظر رتبه بندی در سطح بین المللی شناخته و پذیرفته شده هستند. کیفیت آموزش در دانشگاه های قبرس شمالی بالا بوده و با برخی از دانشگاه های اروپا و حتی آمریکا مطابقت دارد.

سیستم آموزش در دانشگاه های قبرس شمالی همانند سیستم آموزشی دانشگاه های آمریکا است. حتی می توان گفت که درصد زیادی از اساتید دانشگاه های قبرس شمالی از اساتید دانشگاه های ایالات متحده هستند. زبان تدریس در دانشگاه های قبرس شمالی ترکی و انگلیسی بوده و با توجه به رشته تحصیلی، مقطع و نوع دانشگاه زبان تحصیل متفاوت خواهد بود. اما نکته ی قابل توجه برای تحصیل در مقطع دکترا در قبرس شمالی این است که شما نیازی به ارائه ی مدرک زبان نخواهید داشت. شرکت در دوره های آموزشی زبان یک ساله کفایت می کند.

آشنایی با تحصیل دکترا در قبرس شمالی

تحصیل در مقطع دکترا در قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در مقطع دکترا در قبرس شمالی به طور میانگین از 2 الی 5 سال به طول می انجامد. مدت زمان تحصیل بسته به رشته ی تحصیلی متغیر می باشد. جهت ثبت نام در مقطع دکترا در دانشگاه مورد نظر شما بایستی ابتدا مدرک کارشناسی ارشد خود را ارائه دهید. اگر می خواهید در دانشگاه های برتر قبرس شمالی تحصیل کنید، باید معدل دوره کارشناسی ارشد شما حداقل  نمره ۳٫۵ GPA باشد که معادل آن در ایران برابر نمره  ۱۶٫۵ است. همچنین ارائه ی مدارک دفاعیه از پایان نامه دوره ارشد الزامی است.

نکته مهم: متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارند، پیش از شرکت در آزمون شفاهی بایستی حداقل یک مقاله مرتبط با عنوان پایان نامه خود در نشریه های بین المللی به ثبت رسانده باشند.

دانشگاه های برتر قبرس شمالی برای تحصیل دکترا کدامند

تحصیل در مقطع دکترا در قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

برخی از دانشگاه های قبرس شمالی از نظر اعتبار علمی در رنکینگ جهانی قرار گرفته اند.  دو دانشگاه خاور نزدیک و دانشگاه مدیترانه شرقی به لحاظ بهره مندی از تجهیزترین و پیشرفته‌ترین دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی در سراسر اروپا شناخته شده هستند. ضمن ای که کلیه خوابگاه در دانشگاه های برتر قبرس شمالی دارای امکانات و تجهیزاتی مانند اینترنت پرسرعت، مبلمان و همچنین پرسنل های نظافتی و امنیتی به صورت شبانه روزی هستند. 

برآورد هزینه های تحصیل مقطع دکترا در قبرس شمالی

یکی از فاکتورهای مهم تحصیل برای دانشجویان بین المللی، هزینه های تحصیل است. خبر خوب این است ک هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در قبرس شمالی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین تر است. در مورد هزینه هی مقطع دکترا در این کشور، رشته تحصیلی شما نقش مهمی خواهد داشت. در ادامه جدولی از هزینه های تحصیلی در دانشگاه های مختلف را ارائه خواهیم داد:

نام دانشگاههزینه تحصیل 
دانشگاه آمریکایی گیرنه۷۲۵۰ یورو به ازای هرسال
دانشگاه مدیترانه شرقی۱۳۹۰ دلار به ازای هر کورس
دانشگاه بین‌المللی قبرس۶۵۰ یورو به ازای هر کورس
دانشگاه علوم قبرس۱۰۰۰۰ دلار برای کل دوره
دانشگاه اروپایی لفکه۱۵۰۰۰ یورو برای کل دوره

اخذ پذیرش مقطع دکترا در قبرس شمالی چه شرایطی دارد

در مطالب گذشته شرح دادیم که مدارکی که برای ثبت نام در دانشگاه های مختلف قبرس شمالی باید ارائه شود متفاوت خواهد بود، اما برخی از مدارک در کلیه دانشگاه ها به صورت مشترک ارائه می شود ک به شرح زیر است:

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در مقطع دکترا در دانشگاه های قبرس شمالی
ارائه ی فرم درخواست
ارائه ی کپی از تمامی مدارک دانشگاهی
ارائه ی ریز نمرات تحصیلی
ارائه ی حداقل 2یا 3 توصیه نامه
انگیزه نامه
ارائه مدرک زبان (آیلتس یا تافل) در صورت داشتن

شرایط اخذ انواع بورسیه های مقطع دکترا در قبرس شمالی

تحصیل در مقطع دکترا در قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

دانشگاه های قبرس شمالی برای دانشجویان بین المللی بورسیه های مختلفی را با توجه به شرایطشان ارائه می دهد. اما نکته مهمی که باید بدانید این است که بورسیه های ارائه شده برای مقطع دکترا در مقایسه با سایر مقاطع تحصیلی (کارشناسی و کارشناسی ارشد) کمتر است. بورسیه های تحصیلی که برای مقطع دکترا توسط دانشگاه های قبرس شمالی ارائه می شود، تقریبا 50 الی 100 درصد هزینه های تحصیلی دانشجو را پوشش می دهد. درصد بورسیه ارائه شده با توجه شرایط و میزان صلاحیت دانشجو متغییر است. اگر می خواهید از بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا در این کشور بهره مند شوید باید شرایط کلی زیر را دارا باشید:

  • ارائه ی اصل مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد با حداقل نمره ۳/۵ GPA  که معدل نمره ۱۶/۵ در دانشگاه ای ایران است.
  • ارائه ریزنمرات مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس در صورت داشتن
  • فایل اسکن شده گذرنامه
  • ارائه رزومه تحصیلی
  • ارائه پروپوزال تحقیقاتی

بازار کار پس ار فارغ التحصیلی مقطع دکترا در قبرس شمالی

یافتن کار مناسب پس از تحصیل از دغدغه های اصلی دانشجویانی است که در قبرس شمالی تحصیل می کنند. واحدهای ویژه ای در دانشگاه های قبرس شمالی وجود دارد تا به دانشجویان فارغ التحصیل جهت اخذ اقامت و کاریابی کمک می کنند. یه همین دلیل دانشجویان به سرعت تا کمتر از 3 ماه پس از فارغ التحصیلی می توانند در سازمان های مختلف استخدام شوند.

شما با شرکت کردن در دوره های مختلف آمورزش زبان می توانید شرایط اقامت خود در سایر کشورها را فراهم آورید. شرایط کار برای فارغ التحصیلان مقطع دکترا نیز همانند سایر افراد است. هر فردی برای دریافت ویزای کاری و اقامت در قبرس شمالی، ملزم به دریافت پیشنهاد کاری از جانب کارفرما است. در این شرایط کارفرما از جانب فرد متقاضی استخدام جهت دریافت مجوزهای لازم را برای شروع کار از سمت دولت اقدام می نماید.

چگونه می توان برای تحصیل دکترا در قبرس شمالی ویزا گرفت

تحصیل در مقطع دکترا در قبرس شمالی
شرایط اخذ ویزای تحصیل در قبرس شمالی

اگر می خواهید برای تحصیل در قبرس شمالی در مقطع دکترا اقدام کنید، باید مدارک خود را ارسال کنید. فرم های درخواست را بایستی به نمایندگی های دیپلماتیک در کشور محل اقامت خود ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای تحصیلی قبرس شمالی عبارتند از:

  • ارائه گذرنامه با حداقل دو صفحه خالی + کپی صفحه اول که شامل اطلاعات شخصی و ویزای قبلی بوده (در صورت اخذ)
  • تکمیل و امضای فرم درخواست + یک قطعه عکس بیومتریک رنگی جدید (6 ماه اخیر)
  • پرینت از جزئیات حساب بانگی (حدودا ۸۰ میلیون تومان)
  • ارائه ی مدارکی مانند گواهی دانشجویی، مدارک ثبت نام در دانشگاه
  • شرح جزئیات محل اقامت به واسطه ی ارائه ی دعوت نامه یا خوابگاه دانشگاه در طول اقامت
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • گواهی عدم اعتراض از طرف مدیریت مدرسه قبلی شما
  •  

آیا امکان اخذ اقامت دائم پس از تحصیل دکترا در قبرس شمالی وجود دارد

اخذ اقامت دائم پس از تحصیل مقطع دکترا در قبرس وجود دارد. اما برای اخذ آن شما نیاز به داشتن شرایط زیر هستید:

  • اخذ ویزای کاری و کارکردن به صورت پیوسته و بدون سوءپیشینه به مدت 6 سال
  • ثبت شرکت در قبرس شمالی و فعالیت ممتد بدون سوءپیشینه به مدت ۶ سال
  • خرید ملک در قبرس شمالی با ارزش ۱۲۵۰۰۰ یورو  داشتن درآمد ماهانه مکفی برای همه اعضای خانواده
  • ازدواج با یک فرد قبرسی ضمن رعایت کلیه قوانین قبرس شمالی و برخورداری از سلامت جسمی و عدم سوءپیشینه‌ای
  • افرادی که بالای ۶۰ سال دارند، می توانند با زندگی به مدت یکسال به صورت پیوسته در قبرس شمالی اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

اطلاعات دقیق تر برای اخذ اقامت دائم را می توانید با ارتباط و تماس با کارشناسان و وکیلان ادلیا دریافت نمایید.

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

تحصیل دکترا در قبرس شمالی چه مزایا و معایبی دارد

تحصیل دکترا در هر کشوری، مسلما مزایا و معایبی دارد. شما قرار است سه سال از عمرتان را در یک کشور دیگر بگذرانید پس بهتر است تمامی جنبه ها را درنظر بگیرید تا بتوانید تصمیمی عاقلانه اتخاذ کنید. به همین دلیل ما برای شما عزیزان، فهرستی از مزایا و معایب تحصیل دکترا در قبرس شمالی آماده کرده ایم که به شرح زیر است:

مزایای تحصیل دکترا در قبرس شمالیمعایب تحصیل دکترا در قبرس شمالی
فرصت تحصیل در یک کشور امن و درحال توسعهبورسیه های تحصیلی کم
تحصیل بدون نیاز به مدرک زبانوجود مقاصد بهتر برای تحصیل دکترا
پیداکردن سریع کار پس از فارغ التحصیلی 
هزینه کم نسبت به دیگر مقاصد اروپایی 
1/5 - (1 امتیاز)

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.