تحصیل رایگان در قبرس شمالی چگونه امکان پذیراست؟

  • 2 سال پیش
  • 0

به عنوان سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه، قبرس، کشوری است غرق در فرهنگ و تاریخ، که بین اروپا و خاورمیانه قرار دارد و آن را به یک مقصد تحصیلی هیجان انگیز برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. قبرس آموزش با کیفیتی را ارائه می دهد که همتراز با استانداردهای جهانی است.

برای متقاضیان تحصیل اولین سوالی که مطرح می شود این است که آیا امکان تحصیل رایگان در قبرس شمالی وجود دارد؟ شرایط تحصیل در قبرس شمالی چگونه است؟ تحصیل در قبرس شمالی چه مزایایی دارد؟ چگونه می توان ویزای تحصیلی برای قبرس شمالی گرفت؟ چه مدارکی برای تحصیل در این کشور نیاز خواهیم داشت؟

تحصیل رایگان در قبرس شمالی
شرایط تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل رایگان در قبرس شمالی

ابتدا در پاسخ به این سوال باید گفت که امکان تحصیل رایگان در قبرس شمالی وجود دارد. اما این بدان معنی نیست که شما نیاز به هیچ هزینه ای نخواهید داشت. شما با دریافت بورسیه تحصیلی می توانید هزینه های تحصیل و زندگی خود را به حداقل میزان ممکن کاهش دهید. جهت دریافت اطلاعات بیش تر و دقیق تر کافی است همراه ما باشید. در این بخش سعی کرده ایم تا سوالات شما در ارتباط با تحصیل در قبرس شمالی را به صورت کامل پاسخ دهیم.

شرکت مهاجرتی ادلیا بیش از 15 سال است  که در امور مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل، سرمایه گذاری و خرید ملک و همچنین کار آفرینی تجربه دارد. این مجموعه بهره مندی از کارشناسان متخصص به کسانی که  از طریق تحصیل رایگان در قبرس شمالی ، کار کردن و همچنین خرید ملک (به صورت نقد و تمام اقساط) و سرمایه گذاری در قبرس شمالی به این کشور مهاجرت کنند، مشاوره رایگان ارائه دهند. کاشناسان ادلیا از ابتدای تصمیم گیری تا رسیدن به مقصد و مستقر شدن همراه شما خواهند بود. ارتباط شما با کارشناسان ادلیا از طریق شماره تماس زیر امکان پذیر است.

شماره تماس : 905338742205+

شرایط تحصیل درقبرس شمالی

تحصیل رایگان در قبرس شمالی
دانشگاه های قبرس شمالی

پیش از این که اقدامی برای تحصیل در این کشور انجام دهید، بهتر است کمی در مورد شرایط تحصیلی آن اطلاعاتی دریافت نمایید. دانشگاه های معتبر آن را به خوبی شناخته و شرایط تحصیل و دریافت بورسیه از طرف آن ها را بررسی نمایید. کشور قبرس شمالی دارای سه دانشگاه معتبر است که از اعتبار کافی در رنکینگ جهانی برخوردار هستند. آموزش در دانشگاه های قبرس شمالی به زبان انگلیسی است. درنتیجه دانستن زبان انگلیسی برای متقاضیان تحصیل در قبرس شمالی الزامی است، اما نیازی به ارائه ی مدرک آیلتس و تافل نیست.

کسانی که می خواهند از بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های قبرس شمالی بهره مند شوند، در درجه اول بایستی معدل بالایی کسب کرده و رزومه ای قوی و قابل قبول از خود به دانشگاه مربوطه ارائه دهند. اعتبار و قدرت رزومه ی شما در میزان پوشش بورسیه نقشی مهم دارد.

از معتبرترین دانشگاه های قبرس شمالی می توان به دانشگاه مدیترانه ای شرقی اشاره کرد. این دانشگاه در شهر فاماگوستا قرار دارد. در ادامه لیست برخی از دانشگاه های معتبر قبرس شمالی را بر حسب رتبه بندی که دارند معرفی خواهیم کرد.

نام دانشگاهشهررتبه دانشگاه
دانشگاه خاورمیانه شرقیفاماگوستا1
دانشگاه شرق نزدیکنیکوزیا2
دانشگاه بین المللی قبرسنیکوزیا3
دانشگاه آمریکیی گیرنهکارینیا4
دانشگاه اروپایی لفکلفکا5
کمپ METU قبرس شمالیمورفو6
دانشگاه مدیترانه ای کارپاسیانیکوزیا7
دانشگاه علوم قبرسکارینیا8
دانشگاه علوم و بهداشت قبرسمورفو9

تحصیل درقبرس شمالی چه مزایایی دارد

تحصیل رایگان در قبرس شمالی
آشنایی با مزایای تحصیل در قبرس

اولین و مهم ترین مزیتی که تحصیل در  قبرس شمالی برای دانشجویان بین المللی دارد، هزینه های پایینش است. دومین مزیتی که می توان بدان اشاره کرد، نزدیک بودن به ایران است و از این رو دانشجویان و خانواده های آن با کم ترین هزینه می توانند رفت و آمد داشته باشند.

مزیت بعدی تحصیل در قبرس شمالی این است که شما برای تحصیل در دانشگاه نیازی به ارائه مدرک زبان مانند آیتلس و تافل نیستید (گرچه داشتن آن به نوعی برای شما مزیت محسوب خواهد شد). خبر خوب برای دانشجویان این است که آن ها می توانند به سادگی پس از فارغ التحصیل شدن در قبرس شملی مشغول به کار شوند. مزایای تحصیل در این کشور امن و خوش آب و هوا بیش از موارد ذکز شده می باشد و در این بخش به شرح همین میزان بسنده می کنیم.

چند نوع بورسیه تحصیلی در قبرس شمالی وجود دارد

لازم به ذکر است که بورسیه های مختلفی بنا به شرایط مختلف مقطع تحصیلی، مدارک زبان، معدل، شرایط سنی، رشته تحصیلی و سایر موارد وجود دارد. در یک کلام باید گفت که در قبرس شمالی دو نوع بورسیه تحصیلی کامل و جزئی به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد.

اخذ ویزای تحصیلی درقبرس شمالی

تحصیل رایگان در قبرس شمالی
شرایط درخواست ویزای تحصیلی

درخواست ویزا باید دو یا سه ماه قبل از شروع برنامه به سفارت قبرس در کشور خود ارسال شود. دانشجو باید در یک مصاحبه ویزا شرکت کرده و در آن باید مدارکی از جمله شواهدی مبنی بر معاینه پزشکی و شواهدی مبنی بر تکمین مالی کافی برای حمایت از خود در طول تحصیل ارائه دهد. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیز باید ظرف هفت روز پس از ورود به قبرس در شعبه بیگانگان پلیس منطقه ثبت نام کنند.

چه مدارکی برای تحصیل رایگان در قبرس شمالی نیاز داریم؟

تحصیل رایگان در قبرس شمالی
تحصیل در دانشگاه های قبرس

مدارک مورد نیاز در تمامی دانشگاه های قبرس شمالی تقریبا یکسان است. اصلی ترین مدارکی که برای تحصیل رایگان و دریافت بورسیه در دانشگاه های این کشور ارائه دهید عبارتند از:

_ فرم درخواست تحصیل که باید به صورت پر و امضاشده باشد.

_ دو قطعه عکس

_ کپی گذرنامه

_ گواهی دانشجویی ویژه دانشجویان کارشناسی

_ کپی مدارک تحصیلی قبلی همراه با ترجمه رسمی به زبان ترکی یا انگلیسی (ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی)

_ کپی سوابق تحصیلی

_ توصیه نامه (ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی)

_ ارائه مدرک زبان (در صورت وجود)

بهترین زمان برای ارسال مدارک تحصیلی ماه های سپتامبر و فوریه است.

شرح دادیم که برای تحصیل در قبرس شمالی شما به چه مدارکی نیاز خواهید داشت؟ امکان دریافت بورسیه تحصیلی در کدام دانشگاه ها و چه رشته هایی با چه شرایطی امان پذیر است. اگر تصمیم به تحصیل در قبرس شمالی را دارید، هم اکنون می توانید برای دریافت اطلاعات کامل تر، آشنایی با زندگی در قبرس شمالی و بررسی شرایط تحصیل در این کشور با کارشناسان متخصص در مجموعه ادلیا تماس بگیرید.

شماره تماس : 905338742205+

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.