ترکیه بهتر است یا قبرس شمالی ؟

  • 2 سال پیش
  • 0

ترکیه بهتر است یا قبرس شمالی ؟ این سوال معمولا ذهن افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای همسایه ایران را دارند به خود مشغول می سازد. کشورهای قبرس شمالی و ترکیه هر دو در همسایگی ایران قرار داشته و در نزد ایرانیان دارای جایگاه ویژه ای هستند. هردو کشور شرایط مناسبی برای زندگی و مهاجرت را دارند. آب و هوای مطبوع، امنیت بالا، هزینه ی زندگی مقرون به صرفه وبسیاری از شرایط دیگر باعث شده تا مقصد بسیاری از متقاضیان برای مهاجرت قرار بگیرند.

ترکیه بهتر است یا قبرس شمالی
معرفی پرچم قبرس شمالی و ترکیه

مهاجرت به قبرس شمالی بهتر است یا ترکیه؟ شرایط تحصیل در قبرس شمالی بهتر است یا ترکیه؟ موقعیت کار در قبرس شمالی بهتر است یا ترکیه؟ زندگی در قبرس شمالی بهتر است یا ترکیه؟ اخذ اقامت دائم قبرس شمالی آسان تر است یا ترکیه؟ سعی کرده ایم در ادامه مطالب به این سوالات پاسخی صحیح داده باشیم.

ترکیه بهتر است یا قبرس شمالی

برای این که بررسی کنید که ترکیه بهتر است یا قبرس شمالی ، نیاز دارید که به طور کامل شرایط زندگی و مهاجرت به این دو کشور را بشناسید. ارتباط با وکیل های مجرب و با تجربه باعث می شود که تصمیم و انتخابی درست داشته باشید. شرکت ادلیا بیش از ۱۵ سال است که در زمینه مهاجرت فعالیت می کند. برای ارتباط با کارشناسان و مشاوران شرکت ادلیا می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس : 905338742205+

مقایسه کلی قبرس شمالی و ترکیه

اگر می خواهید شرایط زندگی در قبرس شمالی و ترکیه را بررسی کنید، باید اطلاعاتی دقیق در مورد این دو کشور داشته باشید.

آشنایی با جزیره قبرس شمالی

ترکیه بهتر است یا قبرس شمالی
معرفی قبرس شمالی

جمهوری قبرس شمالی سومین جزیره ی خوش آب و هوای دریای مدیترانه است که در ضلع شرقی آن قرار گرفته است. جزیره قبرس در همسایگی کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، مصر و یونان قرار دارد. نیکوزیا پایتخت قبرس شمالی بوده و بزرگترین شهر این کشور به حساب می آید. از مهم ترین مزایای زندگی در قبرس شمالی به موارد زیر می توان اشاره کرد:

_ کیفیت زندگی در قبرس شمالی بالا است و طبق برخی مطالعات، یکی از بهترین مکان‌های اروپا برای زندگی است.

_ قبرس شمالی آب و هوای فوق العاده ای دارد. تابستان‌ها گرم و آفتابی با دمای بین 25 تا 35 درجه سانتی‌گراد است، در حالی که زمستان‌ها معتدل و دلپذیر است و دمای هوا به ندرت به زیر 10 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. آب و هوای فوق العاده آن را برای کسانی که می خواهند در تمام طول سال از فعالیت های خارج از منزل لذت ببرند، ایده آل می کند.

_ هزینه زندگی در قبرس شمالی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی با استانداردهای کیفی و شرایط زندگی مشابه پایین است.

_ نرخ بسیار پایین جرم و جنایت، قبرس شمالی را به یکی از امن ترین کشورها برای زندگی با خانواده تبدیل می کند.

_ طبیعت بهشتی قبرس شمالی زندگی در اینجا را بسیار خاص کرده است. در این جزیره با سواحل شنی در دریای مدیترانه و کوه های زیبا زندگی کنید.

معرفی کشور ترکیه

ترکیه بهتر است یا قبرس شمالی
معرفی کشور ترکیه

از خط ساحلی مدیترانه ای گرفته تا شهرهای زنده و پرهیاهوی آنکارا و استانبول، ترکیه شرایط زندگی غنی و متعادلی را به مهاجران ارائه می دهد. ترکیه در موقعیتی که قاره های اروپا و آسیا را به هم متصل می کند، تقریباً مانند یک پل، دارای زمین ها و استانداردهای زندگی است که برای زندگی با فرهنگ، غذا، مردم، طبیعت و بسیاری دلایل جذاب دیگر کاملاً مناسب است. دلایل مختلفی برای انتخاب کشور ترکیه وجوددارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

_ داشتن شهرهایی با فرهنگ های مختلف زندگی

_ موقعیت جغرافیایی مرکزی

_ بهره مندی از آب و هوای مناسب

_ فرهنگ غذایی غنی

_ طبیعت زیبا و شگفت انگیز

_ فرهنگ و تاریخ غنی

_ مردمانی صمیمانه و خونگرم

_ یک محیط زندگی امن

_ کشوری در حال توسعه

مقایسه مهاجرت به ترکیه و قبرس شمالی

مهاجرت و تغییر محیط زندگی یکی از مهم ترین و حیاتی ترین تصمیماتی است که می تواند کیفیت زندگی اش را تغییر دهد. قبرس شمالی و ترکیه از نظر جغرافیایی در یک محدوده قرار داشته و از شرایط آب و هوایی مشابهی برخوردارند. وجود آب و هوای مدیترانه ای و بهره مندی از سواحل زیبا و شگفت انگیز باعث شده تا هر دو کشور سالانه میزبان تعداد زیادی از توریست ها از سراسر اروپا باشند.

نکته ی قابل توجه این است که متقاضیانی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارند، نیاز به اخذ ویزا ندارند و ویزای آن ها در فرودگاه داده می شود. این در حالی است که برای  مهاجرت به ترکیه  شما نیاز به دریافت ویزای مرتبط دارید. برای مهاجرت به کشورهای قبرس شمالی و ترکیه روش های مختلفی وجود دارد که در قالب یک جدول معرفی خواهیم کرد:

نوع مهاجرتمهاجرت از طریق تحصیلمهاجرت از طریق کارمهاجرت از طریق سرمایه گذاریمهاجرت از طریق ازدواجمهاجرت از طریق تولدمهاجرت از طریق ثبت شرکت
کشور ترکیهدارددارددارددارددارددارد
کشور قبرس شمالی_دارددارددارددارددارد

مقایسه شرایط تحصیل در ترکیه و قبرس شمالی

ترکیه بهتر است یا قبرس شمالی
مهاجرت از طریق تحصیل

تحصیل در قبرس شمالی و ترکیه یکی از سریع راه های مهاجرت به این کشورها می باشد. سالانه دانشگاه های مختلفی در کشور ترکیه و قبرس شمالی میزبان دانشجویان خارجی هستند. با این شرط که هریک از این کشور ها دارای شرایط منحصر به فرد خود می باشند.

سیستم آموزش عالی قبرس شمالی مطابق سیستم آموزشی آمریکا است. در مقابل آن تحصیل در ترکیه، مطابق سیستم آموزشی معاهده بولونیا می باشد. به طور کلی هزینه تحصیل در قبرس شمالی و ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمتر بوده و از این رو مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی به ویژه ایرانیان قرار گرفته است. دانشجویان می توانند متناسب با شرایط و رشته تحصیلیشان از انواع بورسیه های تحصیلی بهرهمند شوند.

مقایسه شرایط کار در ترکیه و قبرس شمالی

ترکیه بهتر است یا قبرس شمالی
مهاجرت به از طریق کار

وضعیت اشتغال در دو کشور قبرس شمالی و ترکیه تقریبا در یک وضعیت مساعدی قرار دارد. تنها کافی است شما در یک حرفه، مهارت لازم را داشته باشید. بدین ترتیب در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید در این دو کشور مشغول به کار شوید. لازم به ذکر است که دانستن زبان ترکی برای کار کردن در این کشورها یک امتیاز مثبت محسوب می شود.

مقایسه شرایط اخذ اقامت دائم در ترکیه و قبرس شمالی

شرایط اخذ اقامت قبرس شمالی و ترکیه متفاوت است. اقامت دائم کشور ترکیه پس از گذشت 5 سال زندگی و کار کردن به صورت پیوسته و مستمر امکان پذیر خواهد بود. همچنین اخد اقامت این کشور با خرید ملک یکی از سریع ترین راه های اقامت دائم ترکیه است. در مقابل آن برای این که بتوانید اقامت دائم قبرس شمالی را دریافت کنید نیاز دارید تا به مدت 6 سال به صورت پیوسته در این کشور حضور داشته باشید.

نتیجه گیری

همانطور که ملاحظه نمودید شرایط زندگی و مهاجذت به قبرس شمالی و ترکیه را معرفی کردیم. حال این که قبرس شمالی بهتر است یا ترکیه ؟ تصمیم با شماست.

در صورتی که برای دریافت اطلاعات دقیق تر نیاز به مشاوره دارید، می توانید با کارشناسان شرکت ادلیا تماس بگیرید. همکاران ما در این مجموعه شما را در کلیه امور مهاجرت همراه شما عزیزان خواهند بود. برقراری ارتباط با کارشناسان از طریق شماره واتساپ زیر امکان پذیر خواهد بود:

شماره تماس : 905338742205+

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.