دیدنیهای شهر فاماگوستا

  • 2 سال پیش
  • 0

شهر فاماگوستا بزرگ ترین شهر قبرس شمالی پس از  نیکوزیا و شهر ساحلی گیرنه شناخته شده است. این شهر جذابیت بسیار زیادی برای سرمایه گذاران، مشاغل و شرکت ها دارد. قیمت ملک در این شهر به طرز چشمگیری رو به افزایش است.

دیدنیهای شهر فاماگوستا
مناظر قبرس شمالی

همچنین شهر فاماگوستا به عنوان مرکز اقتصادی جزیره قبرس شمالی شناخته شده است، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک را تقویت می کند. در طول سال ها، فاماگوستا گام های پویایی در بهبود چشم انداز املاک مسکونی خود برداشته است تا فرصت‌های زندگی راحت تری را به ساکنین این شهر ارائه دهد.

همه کسانی که به دنبال توسعه سرمایه یا گسترش تجارت خود هستند به شهر اقتصادی پر رونق فاماگوستا می روند. شهروندان فاماگوستا از استانداردهای زندگی مدرن و طیف متنوعی از فرصت های شغلی پرسود لذت می برند. بنابراین این شهر برای کسانی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارند می تواند مقصدی مناسب باشد. فاماگوستا از نظر جاذبه های گردشگری نیز طیف گسترده ای از مکان های دیدنی را در مقابل گردشگران قرار می دهد که در ادامه معرفی حضورتان خواهیم ساخت.

شرکت مهاجرتی ادلیا همراه عزیزانی خواهد بود که قصد اخذ اقامت قبرس شمالی را دارند. مجموعه ادلیا بیش از 15 سال است که در کلیه امور مهاجرت به قبرس به صورت حرفه ای فعالیت خود را آغاز کرده و پروژه های موفق متعددی را در کارنامه درخشان خود به ثبت رسانده است. شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان برای تحصیل در قبرس شمالی ، خرید ملک در فاماگوستا و کار درقبرس شمالی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شماره تماس : 905338742205+

دیدنیهای شهر فاماگوستا
مناظر قبرس شمالی

فاماگوستا شهر ارواح

دیدنیهای شهر فاماگوستا
مناظر قبرس شمالی

فاماگوستا (همچنین به عنوان Mağosa، Mağusa یا Gazimağusa شناخته می شود)، در سواحل جنوب شرقی قبرس شمالی واقع شده است و مکانی است که در آن می توانید جادوی گذشته رنگارنگ قبرس را احساس کنید. به طوری که هنگام بازدید احساس می کنید که تاریخ غنی جزیره را لمس می کنید. با این حال، این یک مکان بسیار دیدنی و پر جنب و جوش است که می توانید از بودن در آن لذت ببرید.

تاریخ شهر فاماگوستا باشکوه است، روزگاری یکی از مشهورترین و ثروتمندترین شهرهای جهان در زمان حکومت لوزیگنان ها بود. به علاوه دارای معماری غنی از دوره ونیزی است که در برابر ترک های مهاجم مستحکم شد. از نظر جغرافیایی به جمهوری ترک قبرس شمالی تا حدی به رسمیت شناخته شده اشاره دارد.

امروزه جمعیت این شهر حدود 45 هزار نفر است. قدم زدن در مناظر فاماگوستای قدیمی با فضایی مرموز پوشیده شده است و مورد توجه مسافران است.

تاریخ شهر فاماگوستا

فاماگوستای باستان (در آن زمان Arsinoe) در قرن 3 قبل از میلاد در زمان پادشاه مصر بطلمیوس دوم به عنوان یک شهر بندری کوچک تاسیس شد. برای چند قرن بعد، این شهر تحت حکومت بسیاری از ایالت ها و حاکمان بود.

اوج شکوفایی آرسینوی باستانی به قرن هفتم می رسد، زمانی که جمعیت شهر در طول حملات اعراب به قبرس به طور قابل توجهی افزایش یافت. در این دوره دیوارهای قلعه در اطراف شهر برپا شد. در قرن دوازدهم، یک شهرک توسعه یافته بخشی از پادشاهی قبرس شد. پادشاه لوزینیان به افتخار همسرش نام آرسینو فاماگوستا را تغییر داد.

در قرن سیزدهم، فاماگوستا به بزرگترین شهر بندری در دریای مدیترانه و یک مرکز تجاری مهم تبدیل شد. اوایل دهه 70 قرن بیستم: فاماگوستا به مرکز توریستی مهم قبرس تبدیل شد. از سال 1974، پس از تقسیم جزیره، این شهر بخشی از جمهوری ترک قبرس شمالی است.

آب و هوای شهر فاماگوستا

فاماگوستا و اطراف آن دارای آب و هوای گرم و معتدل است. در زمستان، بارندگی بسیار بیشتر از تابستان است. فصل گرما از ژوئن تا سپتامبر ادامه دارد. در این زمان بهتر است تعطیلات ساحلی را به سفر به مناظر ترجیح دهید. در اوج تابستان، دمای هوا می تواند به 41 درجه سانتیگراد برسد.

زندگی در فاماگوستای قبرس

فاماگوستا یکی از دیدنی ترین شهرهای قبرس است و مهاجران، مهاجران و ساکنان بالقوه را با طیف گسترده ای از مزایا و امکانات دعوت می کند. این شهر شلوغ به عنوان پایتخت دریایی قبرس شناخته می شود و میراث تاریخی غنی و متنوع آن در طول سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

هزینه زندگی در فاماگوستا

متوسط ​​هزینه زندگی در فاماگوستا 722 دلار است که 31 درصد کمتر از گران ترین شهرهای جهان قرار دارد و در لیست جهانی رتبه 6408 از 9294 و در قبرس رتبه 10 از 10 را دارد. متوسط ​​حقوق پس از کسر مالیات 858 دلار است که برای پوشش هزینه های زندگی برای 1.2 ماه کافی است.

رتبه 5197 (TOP 56%) در لیست بهترین مکان های زندگی در جهان و هفتمین شهر بهترین برای زندگی در قبرس قرار دارد. فاماگوستا با جمعیتی بالغ بر 40.9 هزار نفر، چهارمین شهر بزرگ قبرس است.

دیدنیهای شهر فاماگوستا

علیرغم شرایط سیاسی دشوار، دیدنیهای شهر فاماگوستا معرف فرهنگ یونانی-ترکی قبرس است. در مرکز تاریخی چندین ساختمان چشمگیر با اهمیت مذهبی و پارک های باستان شناسی با شواهدی از قرون گذشته وجود دارد.

قلعه های فاماگوستا

قلعه Bastion Martinengo

دیدنیهای شهر فاماگوستا
مناظر قبرس شمالی

یکی دیگر از بناهای معماری دوران ونیزی در قبرس، قلعه مارتیننگو نمونه بارز معماری نظامی قرون وسطی است. ارگ عظیم بر روی یک ارتفاع صخره ای ساخته شده بود، بنابراین حتی با حمله به جزیره ترکان عثمانی، یک قلعه و سنگر قابل اعتماد باقی ماند.

کلیسای جامع سنت نیکلاس

دیدنیهای شهر فاماگوستا
مناظر قبرس شمالی

معبد اصلی فاماگوستا که نمای گوتیک آن از دورترین نقاط شهر قابل مشاهده است، به اوایل قرن چهاردهم باز می گردد. اکنون کلیسای جامع، مسجد لالا مصطفی پاشا است. وجود معبد اصلی فاماگوستا مدیون حکومت سلسله لوزینیان در آن زمان است.

در سال 1571، کلیسای جامع در طول محاصره توسط ترک ها آسیب دید. مجسمه ها و نقاشی های دیواری گران قیمت نابود شدند. در این دوره معبد ابتدا به مسجد تبدیل شد. در سال 1954، زمانی که کلیسای جامع دوباره به مسجد تبدیل شد، به افتخار فرمانده مسئول تصرف فاماگوستا در طی محاصره 1571، نام آن تغییر یافت. مسجد لالا مصطفی پاشا در قلب شهر قدیمی واقع شده است.

کلیسای جامع پیتر و پل

دیدنیهای شهر فاماگوستا
مناظر قبرس شمالی

یکی دیگر از معبدهای مسیحی قرن چهاردهم که بعدها به مسجد سینان پاشا تبدیل شد. این بنا ترکیبی از دو گرایش معماری – گوتیک و بیزانس است. با آمدن عثمانی ها، تمام نقاشی های دیواری با ارزش، شیشه های رنگی و مجسمه ها از بین رفت. در آغاز قرن بیستم، در زمان سلطنت بریتانیا، کلیسای جامع به عنوان انبار غلات عمل می کرد، بنابراین مردم آن را مسجد گندم نامیدند. دیوارهای قدرتمند معبد قدیمی، با ستون های طاقدار و پنجره های بلند، چشمگیر است. امروزه بخشی از کلیسای جامع به عنوان کتابخانه عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

سایر مناطق دیدنی قبرس شمالی

نه تنها معماری قدیمی و ترکیب فرهنگی فاماگوستا می تواند باعث لذت شود. در اینجا می توانید از کافه ها، رستوران ها و میخانه های معتبر با تنوع باورنکردنی از غذاهای جهانی دیدن کنید.

غذاهای محلی با منشاء یونانی-ترکی به ویژه چشمگیر است. بسیاری از موسسات هم در بخش قدیمی و هم در بخش مدرن شهر پراکنده هستند. پرطرفدارترین رستوران‌های منطقه قدیمی در نزدیکی میدان نامیک کمال متمرکز شده‌اند.

دیدنیهای شهر فاماگوستا
مناظر قبرس شمالی

مراکز خرید فاماگوستا قبرس

دیدنیهای شهر فاماگوستا
مراکز خرید فاماگوستا

مرکز خرید City Mall

شهر فاماگوستا دارای مراکز خرید متعددی می باشد که در میان آن ها مرکز خرید City Mall برجسته می باشد. به زبانی دیگر می توان گفت که این مرکز خرید قبرس شمالی را به یکی از جاذبه های گردشگری در خاورمیانه تبدیل کرده است.

مرکز خرید لِمار Lemar

از دیگر مراکز خرید شهر فاماگوستا می توان به مرکز خرید لمار اشاره کرد. این مرکز خرید در مجاورت جمعه بازار فاماگوستا قرار گرفته است و شما می توانید محصولات لوکس و متنوعی را از این مرکزخرید خریداری کنید.

کلام آخر

فاماگوستا یکی از شهرهای اصلی قبرس شمالی است که ارزش آن را دارد که دیدنیهای شهر فاماگوستا در سفر خود از دست ندهید و سفری فراموش نشدنی را به خود هدیه دهید.

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.