نگاهی اجمالی به سرمایه گذاری در قبرس شمالی

  • 2 سال پیش
  • 0

جزیره قبرس شمالی به واسطه ی بهره مندی از موقعیت و ویژگی های منحصر به فردی که دارد، این روزها به مقصدی طلایی برای سرمایه گذاران از سراسر اروپا و سایر کشورهای همسایه تبدیل شده است. بهره مندی از آب و هوای مناسب و مدیترانه ای، سواحل زیبا و خیره کننده، امنیت بالا و شرایط مناسب کار و زندگی باعث شده تا سرمایه گذاران زیادی را به سمت خود جذب کند. برای این منظور، در ادامه قصد داریم به بررسی کامل نحوه سرمایه گذاری در قبرس شمالی بپردازیم.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی
مناظر قبرس شمالی

خبر خوب این است که امکان سرمایه گذاری در قبرس شمالی برای همه افراد وجود دارد. با توجه به این که کیفیت مدیریت مشاغل از سطح مطلوبی برخوردار است، سرمایه گذاران می توانند در بخش های مختلف ساخت و فروش آپارتمان و مشارکت در ساخت و ساز سرمایه گذاری کنند. همچنین از طریق سرمایه گذاری امکان دریافت اقامت دائم در این کشور وجود دارد.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی
مناظر زیبای قبرس شمالی

شاید این سوال برای شما هم پیش آید که چرا باید در قبرس شمالی سرمایه گذاری کنیم؟ انواع سرمایه گذاری درقبرس شمالی کدامند؟ سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در قبرس از طریقی امکان پذیر است و یا این که سرمایه گذاری در این کشور چه مزایا و معایبی را خواهد داشت؟ در این بخش سعی بر این داشته ایم تا سوالات شما در ارتباط با سرمایه گذاری در قبرس را پاسخ دهیم.

کارشناسان شرکت ادلیا بالغ بر بیست سال است که در زمینه خرید ملک و مهاجرت به قبرس شمالی به صورت حرفه ای فعالیت خود را آغاز کرده است. کارشناسان این مجموعه سوالات شمارا در ارتباط با تحصیل در قبرس شمالی ، خرید ملک در قبرس شمالی به صورت تمام اقساط و همچنین شرایط اخذ اقامت دائم در این کشور را پاسخ خواهند داد. شما می توانید از طریق شماره تماس زیر با آن ها ارتباط برقرار کرده و از آن ها در این زمینه مشاوره بگیرید:

شماره تماس :  905338742205+

 

چرا باید در قبرس شمالی سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری در قبرس شمالی
آشنایی با سرمایه گذاری در جزیره قبرس

اگر در هر نقطه ای از قبرس شمالی قدم بزنید، ردپای انگلستان را خواهید دید، با ماشین هایی که در سمت چپ جاده حرکت می کنند، کلیساهای انگلیسی و ساختمان های زیبای استعماری وجود دارد، اما مهمترین جزئیات – استرلینگ است. پوند انگلستان که همواره همیشه یک ارز قوی بوده است، تقریباً در تمام مغازه ها و رستوران های قبرس شمالی پذیرفته می شود. حضور چشمگیر این موضوع کمک کرد تا قبرس شمالی از نظر سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به عنوان یکی از منطق نوپا در جهان شناخته شود.

نحوه سرمای گذاری در قبرس شمالی، اشاره ای بر اقتصاد این منطقه

به طور کلی، اقتصاد قبرس شمالی با سرعت آهسته و پیوسته به رشد خود ادامه می‌دهد. وضعیت غیر منطقی یورویی قبرس شمالی، که قبلاً به عنوان یک انگیزه DIS برای بسیاری تلقی می‌شد، اخیراً به یک امتیاز بزرگ و نقطه فروش برای خریداران ملک در خارج از کشور تبدیل شده است. تمام قیمت‌های املاک قبرس شمالی به پوند استرلینگ مرتبط است که در واقع ارز بین‌المللی در TRNC است، جایی که فروشگاه‌ها و رستوران‌ها نیز به طور گسترده پوند و لیر ترکیه را می‌پذیرند. در مقابل، بسیاری از مقاصد ملکی مدیترانه‌ای دیگر (مانند اسپانیا، یونان یا قبرس جنوبی) همگی با یورو قیمت‌گذاری می‌شوند که اخیراً ارزش آنها کاهش یافته است.

علاوه بر این، از زمان فروپاشی اقتصاد و سیستم بانکی یونانی قبرس در جنوب قبرس در چند سال گذشته، بسیاری از سرمایه‌گذارانی که قبلاً فقط به خرید ملک در جنوب اروپا فکر می‌کردند، اکنون به سمت شمال به سمت مناطق باثبات‌تر حرکت می‌کنند. جایی که هزینه زندگی و همچنین قیمت ملک پایین است! بنابراین، سال‌های اخیر املاک در قبرس شمالی رونق بی‌نظیری را تجربه می‌کنند و املاک و مستغلات برتر (هنوز) قیمت‌های مناسبی دارند. در نتیجه باید گفت اکنون وقت آن است که برای آینده خود سرمایه‌گذاری کنید!

وضعیت فعلی اقتصاد قبرس شمالی

در حال حاضر، وضعیت اقتصادی قبرس شمالی با چالش‌ها و فرصت‌هایی روبرو است. این منطقه اقتصادی، با توجه به وابستگی به ترکیه و عدم شناخت بین‌المللی، با مشکلاتی همچون نرخ تورم بالا و نبود استقرار پایدار روبرو است. علاوه بر این، تحریم‌های بین‌المللی علیه قبرس شمالی نیز بر بخش‌هایی از اقتصاد این منطقه تأثیرگذار بوده است، به خصوص در زمینه‌هایی مانند صنایع تولیدی و صادرات.

با این وجود، قبرس شمالی دارای فرصت‌هایی نیز می‌باشد. توسعه صنایع گردشگری، منابع طبیعی غنی و جایگاه جغرافیایی این منطقه، امکاناتی را برای رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری فراهم نموده است. همچنین، دسترسی به بازارهای منطقه‌ای و فراهم بودن شرایط سرمایه‌گذاری، می‌تواند به عنوان پلتفرمی برای جذب سرمایه‌گذاران و توسعه اقتصادی در این منطقه عمل کند.

نحوه سرمایه گذاری در قبرس شمالی، آشنایی با انواع روش های سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در قبرس شمالی
انواع مختلف سرمایه گذاری در قبرس

مهاجرت به کشورهای دیگر از راه طرق مختلفی امکان پذیر است. یکی از سریع ترین و ساده ترین راه های مهاجرت کردن، سرمایه گذاری در آن کشور است. سرمایه گذاری نیز متناسب با شرایط هر فردی متفاوت است. سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیز از این امر مستثنی نیست. افراد می توانند با سرمایه گذاری در این کشور از اقامت در این کشور بهره ببرند. در ادامه راه های مختلف سرمایه گذاری در قبرس را معرفی خواهیم کرد.

_ سرمایه گذاری در قبرس به واسطه ی کار آفرینی

_  سرمایه گذاری با خرید اوراق قرضه دولتی قبرس

_ سرمایه گذاری در قبرس شمالی با خرید ملک

_ سرمایه گذاری با ثبت شرکت در قبرس

سرمایه گذاری در قبرس به واسطه ی کارآفرینی

در حال حاضر، وضعیت اقتصادی قبرس شمالی با چالش‌ها و فرصت‌هایی روبرو است. این منطقه اقتصادی، با توجه به وابستگی به ترکیه و عدم شناخت بین‌المللی، با مشکلاتی همچون نرخ تورم بالا و نبود استقرار پایدار روبرو است. علاوه بر این، تحریم‌های بین‌المللی علیه قبرس شمالی نیز بر بخش‌هایی از اقتصاد این منطقه تأثیرگذار بوده است، به خصوص در زمینه‌هایی مانند صنایع تولیدی و صادرات.

با این وجود، قبرس شمالی دارای فرصت‌هایی نیز می‌باشد. توسعه صنایع گردشگری، منابع طبیعی غنی و جایگاه جغرافیایی این منطقه، امکاناتی را برای رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری فراهم نموده است. همچنین، دسترسی به بازارهای منطقه‌ای و فراهم بودن شرایط سرمایه‌گذاری، می‌تواند به عنوان پلتفرمی برای جذب سرمایه‌گذاران و توسعه اقتصادی در این منطقه عمل کند.

سرمایه گذاری با خرید اوراق قرضه دولتی قبرس

کسانی که قصد دارند از طریق خرید اوراق قرضه دولتی قبرس شمالی، سرمایه گذاری کنند بایستی اوراقی با ارزش 500 هزار یورو خریداری کنند. بدین ترتیب فرد می تواند اقامت این کشور را دریافت کرده، اما باید در نظر داشته باشد اخذ اقامت به شرطی امکان پذیر است که این مبلغ در بازه زمانی سه سال در اوراق قرضه سهام باقی بماند. در این مدت اقامت موقت به فرد و خانواده اش داده شده و پس از اتما سه سال امکان دریافت اقامت دائم امکان پذیر خواهد شد.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی با خرید ملک

سرمایه گذاری در قبرس شمالی
خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی یکی از راه های سرمایه گذاری و اخذ اقامت دائم در این کشور می باشد. مطابق قانون کشور قبرس شمالی، هر فرد می تواند ملکی با ارزش 300 هزار یورو با مالیات بر ارزش افزوده خریداری نماید و سپس نسبت به اخذ اقامت دائم در این کشور اقدام کند.

سرمایه گذاری با ثبت شرکت در قبرس

در قبرس شمالی شما می توانید از طریق ثبت شرکت اقامت موقت به مدت ۲ ساله بگیرید. این امکان وجود دارد تا زمانی که شرکت فعالیت داشته و هزینه بیمه و مالیات هایش پرداخت شود، امکان تمدید اقامت برای فرد مؤسس شرکت وجود خواهد داشت. به علاوه پس از مدتی شما می توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایید.مطابق قانون این کشور، هرگونه فعالیت اقتصادی در قبرس شمالی بایستی تحت چارچوب یک شرکت ثبت شده قرار داشته و کلیه حساب های بانکی جهت جلوگیری از پولشویی و هرگونه تخلف دیگر، زیر ذره بین قرار دارند.

سرمایه گذاری در قبرس چه مزایا و معایبی دارد؟

سرمایه گذاری در قبرس شمالی
مزایا و معایب سرمایه گذاری در قبرس

سرمایه گذاری در هر کشور همواره مزایا و معایبی را به همراه خواهد داشت. برای این که انتخاب درستی در زمینه مهاجرت و سرمایه گذاری داشته باشید، بهتر است که جنبه های مثبت و منفی اش را به طور کامل شناخته و سپس نسبت به انتخاب آن تصمیم بگیرید.

نحوه سرمایه گذاری در قبرس شمالی، بررسی مزایای سرمایه گذاری در این منطقه

پیش تر اشاره شد که قیمت املاک قبرس شمالی تا 10 درصد در روز افزایش می یابد. در مناطق کلیدی، قیمت ها به شدت ثابت بوده است. این در تضاد شدید با کاهش قیمت ها در سایر مناطق (قبرس جنوبی) است. دلیل ثابت ماندن قیمت املاک قبرس شمالی این است که ملک در قبرس شمالی با سرمایه خصوصی ساخته شده است و نه با وام های سیستم بانکی بین المللی. از این رو بازار املاک قبرس شمالی از سقوط بانکداری جهانی مصون بود.

سودآورترین استراتژی فروش مجدد، خرید یک ملک در مرحله صفر ساخت است، زمانی که سازنده آن را با کمترین قیمت می فروشد. پس از اتمام ساخت و ساز (به عنوان یک قاعده، این به مدت 1.5-2 سال پس از شروع ساخت و ساز است)، ملک به قیمت بازار پروژه های تکمیل شده به فروش می رسد. ارزش ملک تا 30 درصد افزایش سرمایه از خارج از طرح تا اجرای نهایی پروژه افزایش می یابد. بنابراین می توان گفت که خرید ملک در قبرس شمالی و سرمایه گذاری مسیری است مطمئن برای آینده.

نحوه سرمایه گذاری در قبرس شمالی، بررسی معایب سرمایه گذاری در این منطقه

سرمایه گذاری در قبرس شمالی
مناظر زیبای قبرس شمالی
سرمایه گذاری در قبرس شمالی
مناظر زیبای قبرس شمالی

در مقابل مزایای مختلفی که در سرمایه گذاری وجود دارد، معایبی نیز قرار دارد. یکی از مهم ترین مسائلی که در ارتباط با سرمایه گذاری وجود دارد این است که به فروش رساندن و نقد کردن ملک برای شما زمان بر بوده و به سرعت امکان پذیر نمی باشد. میزان عرضه و تقاضا و نوع ویلایی یا آپارتمانی بودن ملک، از مسائل مهم در فروش ملک است.

از دیگر مسائلی که در قبرس شمالی وجود دارد، وجود نواقض در سیستم حمل و نقل عمومی است. دستیابی به حمل و نقل پیشرفته در این کشور مسلتزم زمان می باشد. در مجموع باید گفت که مزایای سرمایه گذاری در این کشور به اندازه است که می توان از معایب ناچیزش چشم پوشی کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی بر آن شد تا بررسی کاملی از نحوه سرمایه گذاری در قبرس شمالی داشته باشیم. همانطور که مطالعه کردید، سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌تواند فرصتی مناسب برای کسب بازدهی مطلوب و تنوع در پرتفوی سرمایه‌گذاری باشد. با وجود منابع طبیعی غنی، موقعیت جغرافیایی مهم، و پتانسیل رشد در صنایع گردشگری و مسکن، این منطقه به عنوان یک مقصد جذاب برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. شرکت مسافرتی ادلیا با تجربه و دانش مربوطه در زمینه مهاجرت، تحصیل و سرمایه‌گذاری، آماده ارائه مشاوره و خدمات حرفه‌ای به افرادی است که قصد دارند در قبرس شمالی سرمایه‌گذاری کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید از شماره تماس زیر استفاده کنید.

شماره تماس :  905338742205+

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.