شرایط اپلای برای دانشگاه های قبرس شمالی چگونه است؟

  • 1 سال پیش
  • 0

سهولت در روند اپلای در قبرس شمالی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی باعث شده تا افراد بیش تری برای تحصیل در این کشور اقدام کنند. قبرس شمالی برای دانشجویانی که تمایل دارند در یک کشوری آرام، زیبا، شاد و کم هزینه ای تحصیل و زندگی کنند، مقصدی مناسب است.

اگر شما هم تصمیم به تحصیل در این کشور را دارید و می خواهید شرایط اپلای برای دانشگاه های قبرس شمالی بدانید. همراه ما در این بخش باشید. همچین اگر نیاز به مشاوره رایگان و کسب اطلاعات دقیق تری درمود دانشگاه های قبرس شمالی را دارید. می توانید روی لینک زیر کلیک کرده و به صورت مستقیم با کارشناسان ادلیا ارتباط برقرار نمایید.

اپلای برای دانشگاه های قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

چرا اپلای در قبرس شمالی

اپلای برای دانشگاه های قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

دلایل بسیاری و جود دارد که متقاضیان تحصیل جذب دانشگاه های قبرس شمالی می شوند.

  • کیفیت بالای آموزش و امکانات در دانشگاه های قبرس شمالی
  • آموزش و تحصیل به زبان انگلیسی
  • امکان اپلای بدون ارائه کردن مدرک زبان (تافل و آیلتس)
  • ورود به قبرس شمالی بدون نیاز به اخذ ویزا
  • امکان دریافت ویزای همراه در هنگام تحصیل
  • شهریه پایین ضمن داشتن کیفیت بالا
  • ارائه انواع مختلف بورسیه تحصیلی توسط دانشگاه های معتبر
  • سهولت و سرعت هنگام اپلای قبرس شمالی
  • امکان کار در قبرس شمالی در حین و پس از تحصیل

شرایط اولیه و مدارک مورد نیاز اپلای در قبرس شمالی

اپلای برای دانشگاه های قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

هر دانشگاهی قوانین و شرایط خاص خودش را برای پذیرش دانشجوهای خارجی وضع می کند. دانشگاه های قبرس شمالی هم شرایط خاص خودش وجود دارد که بهتر است هر شخصی پیش از اقدام به اپلای کردن آن ها به طور کامل بداند. باید بدانید که شرایط اپلای کردن در هر مقطعی متفاوت است که به شرح زیر می باشد:

مدارک مورد نیاز جهت اپلای مقطع کارشناسی قبرس شمالی

  • ارائه ترجمه شده اصل دیپلم دبیرستان یا معادل آن
  • پاسپورت
  • ارائه ی مدرک زبان ( تافل با حداقل نمره ۵۱۳PBT و  ۶۵ IBT  یا مدرک آیلتس با حداقل نمره ۵.۵

نکته: در صورت نداشتن مدرک زبان انگلیسی امکان شرکت در آزمون های زبان انگلیسی پس از ورود به دانشگاه مورد نظر وجود دارد.

مدارک مورد نیاز جهت اپلای مقطع کارشناسی ارشد قبرس شمالی

  • ارائه ترجمه اصل مدرک کارشناسی
  • پاسپورت
  • ارائه ترجمه شده ریزنمرات مدرک لیسانس برای هر ترم تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان تافل با حداقل نمره (۵۱۳PBT / ۶۵ IBT) یا یا مدرک آیلتس با حداقل نمره ۵.۵.

مدارک مورد نیاز جهت اپلای مقطع دکترا قبرس شمالی

  • ارائه ترجمه شده اصل مدرک کارشناسی ارشد
  • پاسپورت
  • ترجمه ریزنمرات کارشناسی ارشد
  • ارائه ی مدرک تافل با حداقل نمره (۵۱۳PBT / ۶۵ IBT) یا مدرک آیلتس با حداقل نمره ۵.۵.

نکته: دانشجویان خارجی متقاضی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای ورود به قبرس شمالی نیاز به ویزای دانشجویی خواهند داشت. ویزای انشجویی برای دانشجویان خارجی به صورت تمام وقت صادر می شود. خبر خوب این است که متقاضیان ایرانی برای تحصیل در قبرس شمالی، نیازی به ویزا نداشته و با در دست داشتن پاسپورت ایرانی خود می توانند به مدت 90 روز در قبرس شمالی اقامت داشته باشند. اما اگر نیاز به اقامت به مدت بیش از 90 روز داشته باشند، باید ویزای این کشور را داشته باشند.

مراحل اصلی اپلای قبرس شمالی

اپلای برای دانشگاه های قبرس شمالی
تحصیل در قبرس شمالی

مراحل اپلای و ثبت نام هر دانشگاهی در قبرس شمالی متفاوت است. اما مراحل و استانداردهایی وجود دارد که در کلیه دانشگاه ها مشترک است که در ادامه به اشتراک خواهیم گذاشت.

  • انتخاب رشته تحصیلی
  • ارائه مدارک موردنیاز
  • اطلاع داشتن از شرایط پذیرش دانشگاه
  • نحوه اپلای کردن و ارسال و درخواست
  • دریافت تأییده از دانشگاه مورد نظر

انتخاب رشته تحصیلی

اولین مرحله از اپلای کردن برای دانشگاه های قبرس شمالی انتخاب رشته ی مناسب در مقطع تحصیلی مورد نظر (کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا) است. شما باید در انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه دقت کافی داشته باشید. چرا که برخی از دانشگاه ها دارای شرایط خاصی هستند. به عنوان مثال برخی از دانشگاه ها از دانشجویان آزمون مهارت و یا آزمون زبان می گیرند. پس بهتر است شرایط و توانمندی های خود را ارزیابی کرده و به انتخاب دانشگاه و رشته بپردازید.

ارائه مدارک موردنیاز

معمولا مدارک اولیه مورد نیاز دانشگاه ها که دانشجو باید ارائه دهد مشترک است که عبارتند از انگیزه نامه، (CV)، توصیه نامه و ارائه ی رزومه هایی مانند مقالات (در صورت داشتن) . علاوه بر این دانشگاه ها جهت تکمیل ساختن تحصیلات قبلی به ارائه ی مدارکی نیازمندند. بدین منظور در صورت اپلای برای مقطع کارشناسی نیاز به ارسال مدرک دیپلم و ریزنمرات دبیرستان، مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر بایستی مدارک و ریزنمرات مقطع کارشناسی و در صورت داشتن مدرک زبان انگلیسی را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید.

اطلاع داشتن از شرایط پذیرش دانشگاه

ضمن نیاز به ارائه ی مدارک عمومی و مشترک بین تمامی دانشگاه ها، برخی از دانشگاه ها ممکن است که مدارک خاصی را از دانشجو بخواهند. در نتیجه جهت دریافت اطلاعات و مدارک مورد نیاز توصیه می شود که به وبسایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید و در صورت وجود هرگونه سوال با واحد مربوط تماس گرفته و یا از طریق ایمیل با آن ها مکاتبه کنید.

نحوه اپلای کردن و ارسال و درخواست

پس از این که شما رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کردید، فرآیند اپلای کردن نسبتا آسان خواهد شد. پذیرش در دانشگاه های قبرس شمالی معمولا در دو دوره (سپتامبر و فوریه) آغاز می شود. نحوه اپلای کردن به صورت آنلاین و از طریق یک سامانه سیستمی انجام می شود. در مدت زمان پذیرش فرم های درخواست در وبسایت دانشگاه ها قابل دسترسی خواهند بود. جالب است بدانید که دسترسی به این فرم ها کاملا رایگان بوده و نیازی ب پرداخت هزینه نیست. توصیه بر این است که شما سعی کنید تا در موعد مقرر درخواست خود را به سایت دانشگاه ارسال نمایید.

دریافت تأییده از دانشگاه مورد نظر

معمولا نتایج پذیرش دانشگاه ها تا پایان فص بهار از طریق وبسایت اعلام می گردد. در صورت پذیرش در دانشگاه های خصوصی شما بایستی که شهریه ترم اول را پرداخت نمایید. در صورت عدم پرداخت، بعد از این که دانشگاه صلاحیت شما را تأیید کرد، نامه پذیرش مشروط (CAL) شما ارسال خواهد شد. در این نامه مبلغ شهریه شما اعلام می گردد. در صورت پرداخت شهریه قید شده در نامه CAL، نامه دیگری تحت عنوان نامه پذیرش تحصیلی (UAL) از دانشگاه مربوطه برای شما ارسال می گردد. شما با در دست داشتن این نامه می توانید بدون دریافت ویزای تحصیلی به قبرس شمالی بروید.

نکات مهم در روند اپلای قبرس شمالی

هنگام اپلای کردن به قبرس شمالی نکات مهم و اساسی وجود داردکه توجه به آن ها روند کار شما را آسان خواهد ساخت.

  1. اطلاع دادن جزئیات پرواز خود به دانشگاه مربوطه به مدت 3 روز کاری قبل از ورود به فرودگاه قبرس
  2. انجام مراحل ثبت نام در دانشگاه مورد نظر در روز بعد از ورود به قبرس شمالی
  3. دریافت شناسه دانشجویی خود در روز ثبت نام
  4. انتخاب واحدهای تحصیلی
  5. در صورت داشتن اقامت در پردیس دانشگاهی، ثبت نام جهت برای اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی

مدارک اصلی برای اپلای قبرس شمالی

متقاضیان جهت اپلای در دانشگاه های مورد نظر در قبرس شمالی بایستی مدارک مورد نیاز را به انضمام فرم درخواست ارسال نمایند.

افرادی که گذرنامه عادی و رسمی دارند جهت رفت و آمد و سفرهایشان از دریافت ویزا به مدت 3 ماه معاف هستند. دانشجو پس از دریافت نامه پذیرش و تأییدیه پرداخت شهریه نیازی به دریافت ویزا برای سفرهای خود ندارد. در ادامه مدارک اصلی و ضروری که جهت تحصیل در قبرس شمالی بدان نیاز خواهید داشت را ارائه خواهیم کرد:

  • نامه پذیرش
  • کپی تمام مدارک تحصیلی (دیپلم، کارشناسی یا کارشناسی ارشد)
  • نمره تافل یا آیلتس
  • انگیزه نامه (CV)
  • رزرو بلیت پرواز
  • ۲ عکس بیومتریک
  • کپی پاسپورت
  • اثبات پرداخت شهریه
  • داشتن بیمه مسافرتی در قبرس شمالی اجباری نیست. بااین‌حال، برای راحتی و امنیت خودتان توصیه می‌کنیم که قبل از حرکت در کشور خود پوشش بیمه‌ای داشته باشید. پس از ثبت‌نام در دانشگاه بیمه پزشکی توسط دانشگاه به شما ارائه می‌شود. واحد پول قبرس شمالی لیر ترکیه است، اما دلار، یورو و پوند انگلیس در این منطقه پذیرفته شده و به‌راحتی مبادله می‌شوند. پس حتما ارز به همراه خود داشته باشید.

معرفی دانشگاه های برتر برای اپلای قبرس شمالی

در میان دانشگاه های قبرس شمالی برخی از دانشگاه ها هستند که همتراز بهترین دانشگاه های جهان و اروپا هستند. در ادامه جدولی از بهترین دانشگاه های قبرس شمالی همراه با شهریه آأماده کرده و ارائه خواهیم داد.

بررسی اقامت در قبرس شمالی پس از اپلای

بسیاری از دانشجویان پس از ثبت نام در دانشگاه مورد نظر تمایل به اقامت در پردیس دانشگاه دارد. این موضوع در دوسال اول تحصیل در قبرس شمالی بیش تر دیده می شود. مزایای اقامت در محوطه دانشگاه فراتر از ایمنی و دسترسی آسان به سالن‌های سخنرانی است که تنها چند دقیقه با آن فاصله دارند. تالارهای اقامتی فرصتی عالی برای ملاقات با دوستانی از بیش از شصت فرهنگ مختلف در سراسر جهان، دسترسی آسان به بسیاری از رستوران‌ها در سراسر محوطه دانشگاه که برخی از آن‌ها تا ساعات اولیه صبح باز هستند و امکانات ورزشی سرپوشیده و روباز را برای دانشجویان فراهم می‌کنند.

اطلاعات کامل خوابگاه های قبرس شمالی

با وجود تمام این مزایا برخی از دانشجویان مایل‌اند که خارج از دانشگاه اقامت کنند. برای کسانی که ترجیح می‌دهند خارج از محوطه دانشگاه بمانند، خوابگاه‌های خصوصی و آپارتمان‌های اجاره‌ای در تمام شهرهای بزرگ قبرس شمالی مانند نیکوزیا، فاماگوستا، گیرنه و مورفو در دسترس هستند. قیمت آپارتمان‌های اجاره‌ای و خوابگاه‌های خصوصی بسته به موقعیت مکانی و لوکس بودن مکان بسیار متفاوت است. بااین‌حال، به‌طورکلی اقامت در قبرس شمالی کاملاً مقرون‌به‌صرفه است.

برآورد هزینه های اپلای قبرس شمالی

هزینه‌های تحصیل در قبرس شمالی به دانشگاه و شهر محل تحصیل بستگی دارد، اما هزینه آن در مقایسه با سایر کشورهای جهان به‌طورکلی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. سطح شهریه بستگی به نوع برنامه تحصیلی و مدت‌زمان آن دارد. بنابراین، مهم است که برای اطلاعات دقیق در مورد هزینه‌های تحصیل، مستقیماً از موسسه آموزش عالی موردنظر خود استعلام بگیرید.

شهریه توسط دانشگاه‌ها تعیین می‌شود. هزینه سالانه تحصیل در یک دانشگاه در قبرس شمالی برای دوره‌های کارشناسی از حدود ۳۰۰۰ یورو تا ۱۳۰۰۰ یورو متغیر است. اگر می‌خواهید در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید، هزینه آن از ۵۰۰۰ یورو تا ۱۰۰۰۰ یورو متغیر است. اگر می‌خواهید در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی تحصیل کنید، باید انتظار شهریه‌های بالاتری داشته باشید. شهریه این رشته‌ها از ۱۰۰۰۰ یورو تا ۲۲۰۰۰ یورو است.

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

بورسیه دانشگاه‌های قبرس شمالی

برخی از دانشگاه های قبرس شمالی به دانشجویان برتر بین المللی خود تحت شرایط خاصی، انواع مختلف بورسیه تحصیلی ارائه می دهند. این دانشگاه ها به دانشجویان ممتاز خود 50 درصد بورسیه می دهند که معمولا به صورت تخفیف در شهریه تحصیلی است. در صورتی که وجود ثبات در نمرات دانشجو ، تمدید بورسیه تحصیلی در هر ترم برای دانشجو امکان پذیر خواهد بود.

آیا امکان کار بعد از اپلای قبرس شمالی وجود دارد

یکی از دغدغه های اصلی افراد هنگام اپلای کردن، امکان کار در کشور مورد نظر در حین و پس از تحصیل در قبرس شمالی است. در این مورد باید بگوییم که دانشجویان همزمان با تحصیل در این کشور می توانند به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند.

مشاغلی مانند کار در کافه ها، رستوران‌ها، مغازه ها یا حتی در دانشگاهی که در آن تحصیل می کنند می تواند برای دانشجویان مناسب باشد. علاوه بر این پس از فارغ التحصیلی دانشجویانی که به زبان ترکی و انگلیسی مسلط هستند، می توانند به سرعت وارد بازار کار شوند.  امکان کار کردن به صورت تمام وقت در هتل ها، بانک ها و حتی شرکت های بین‌المللی امکان پذیر است.

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.