شهر گیرنه قبرس شمالی کجاست

  • 1 سال پیش
  • 0

قبرس شمالی، کشوریست در میان آب‌های مدیترانه که بین قاره‌های آسیا، آفریقا و اروپا قرار دارد. این کشور بینظیر، به دلیل آب و هوای مطلوب، موقعیت قرار گیری جغرافیایی و پیشرفت‌های چشمگیرش، مورد استقبال طیف وسیعی از افراد قرار گرفته است.

در طی سال‌های اخیر، سرمایه گذاران بسیاری، جذب این کشور زیبا شده‌اند و به واسطه‌ی همین موضوع، قبرس شمالی به یک مرکز بازرگانی توریستی بین المللی تبدیل شده است.

غیر از پایتخت قبرس شمالی، نیکوزیا، برخی از شهرهای مهم این کشور نیز، مانند گیرنه، به دلایل مختلفی مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت.

گیرنه‌ی قبرس شمالی، بی‌شک یکی از چشم‌نوازترین مناطق این جزیره است. تعداد هتل‌ها، امکانات تفریحی – رفاهی، کازینوها، رستوران‌ها و … در این منطقه به نسبت سایر نقاط قبرس شمالی، بیشتر است.

در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم تا مفصلا به بررسی جواهر مدیترانه، شهر زیبای گیرنه، بپردازیم.

 

شهر گیرنه کجاست
مناظر شهری قبرس شمالی

شهر گیرنه قبرس شمالی کجاست

گیرنه، مستقیما رو به سرزمین اصلی ترکیه است؛ که در یک روز صاف به راحتی می‌توان آن را در فاصله‌ای دور، از دامنه‌ی تپه‌ی بالای شهر مشاهده کرد. این شهر به طرز شگفت انگیزی زیبا است. از بالای کوه‌های بسپارمک ( معنای آن به زبان ترکی، پنج انگشت می‌شود) گیرنه، دیده می‌شود.

این شهر رویایی، با قلعه‌ی باستانیِ سنت هیلاریون، در تاریکی شب روشن می‌شود. منطقه‌ی گیرنه با بندر معروف و همچنین قلعه‌ی همنام خود، شامل بهترین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی قبرس شمالی است. از جمله دیگر جاذبه‌های گیرنه، روستای بلاپایس در نزدیکی آن منطقه است. امکانات مدرن تفریحی و همچنین ساحل لاک‌پشت آلاگادی شنی نیز در فاصله‌ی 20 دقیقه‌ایِ این شهر قرار دارند.

جاذبه‌های متعدد موجود در شهر گیرنه باعث شده که سالانه تعداد بیشماری از گردشگران از سراسر اروپا و دنیا به این منطقه سفر کنند. به دنبال سفرها، تقاضای خرید ملک در این شهر رو به افزایش است. توسعه‌ی ساخت و ساز در گیرنه‌ی قبرس شمالی، باعث افزایش قیمت ملک در این منطقه شده است.

اگر شما هم قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید، این شهر می‌تواند مقصد مناسبی برای زندگی باشد. شما می‌توانید با خرید ملک در قبرس شمالی، اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید؛ اما باید بدانید که انجام پروسه‌ی خرید ملک و مهاجرت به قبرس شمالی، به تنهایی از عهده‌ی شما خارج بوده و بایستی توسط وکلا و کارشناسان امور مهاجرتی انجام پذیرد.

شرکت مهاجرتی ادلیا، با داشتن بیش از 15 سال سابقه در امور مهاجرت و فروش ملک در قبرس شمالی، آماده‌ی ارائه‌ی تمامی خدمات مهاجرتی به متقاضیان عزیز می‌باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق‌تر از طریق شماره‌ی زیر با کارشناسان ارتباط برقرار نمایید.

تلفن: 905338742205

این مجموعه، پروژه‌های متعددی را در شهر گیرنه‌ی قبرس شمالی دارد؛ که آماده‌ی فروش می‌باشد.

شهر گیرنه کجاست
نقشه گیرنه قبرس شمالی

نقشه گیرنه قبرس

همانطور که اشاره شد، شهر کایرنیا (  Girne)، در سواحل شمالی کشور قبرس قرار دارد. این شهر عمدتا به دلیل وجود بندر و قلعه تاریخی‌اش معروف است. پس از این که دو قبرس، در دهه‌ی هفتاد میلادی از هم جدا شدند، شهر گیرنه جزو قبرس شمالی شد.

شهرکایرنیا یا گیرنه با وسعت 640 کیلومتر مربع شامل 6 بخش از جمله خود شهر کایرنیا است؛ که به عنوان مرکز آن شناخته می‌شود. بر اساس آمارهای اعلام شده، جمعیت این شهر بالغ بر 33 هزار نفر است.

نگاهی بر تاریخ گیرنه

طبق بررسی‌ها و شواهد موجود، گیرنه، قبل از جدایی دو قبرس، در تاریخی دور، بسیار پر جمعیت بوده است. شهر گیرنه توسط یونانیانی به نام آخایی‌ها پس از جنگ تروا ساخته شده. نام گیرنه، برگرفته از شهر زادگاه این قهرمانان جنگی، یعنی همان گیرنه در آخای یونان برگرفته شده است.

به دلیل رونقی که گیرنه در قرن یکم پس از میلاد گرفت، رومی‌ها نیز پایه‌های قلعه‌ی گیرنه را در این شهر نهادند. این شهر پس از قرن 9 به دلیل امنیت بالایی که به دلیل وجود قلعه‌ی گیرنه در آن مکان تامین شد، شهرت بسیاری گرفت. تا حدی که در زمان حکومت لوزینینان، نقش بسیار مهم عدم تسلیم پذیری را ایفا کرد.

در نهایت در سال 1571 شهر گیرنه، تسلیم امپراتوری عثمانی شد. در سال 1831 به طور تقریبی، نیمی از شهر را مسلمانان و نیمی دیگر از آن را مسیحیان تشکیل می‌دادند. در زمان حکومت بریتانیا به این منطقه، بسیاری از ترک‌های قبرس به آناتولی گریخته و یونانیان قبرسی در شهر ماندند.

در سال 1974 در پی تهاجم ترکیه به این منطقه، برخی از یونانیان فرار و برخی دیگر تبعید شدند. در همان سال‌ها، به دلیل جدا شدن قبرس شمالی از جنوبی، کایرنا که ترکیه‌ای ها آن را به گیرنه می‌شناسند به قبرس شمالی تعلق پیدا کرد.

مکان‌های دیدنی گیرنه قبرس

گیرنه شهری پر از جاذبه‌های گردشگری است. در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

شهر گیرنه کجاست
مناظر شهری قبرس شمالی

بندر گیرنه و خیابان های اطراف آن

بندر گیرنه با خیابان‌های سنگ‌فرش شده، مغازه‌های متعدد، کشتی‌ها و قایق‌های سنتی چوبی، کافه‌ها و رستوران‌های کنار آب که در میان سنگ‌ها و ساختمان‌های تاریخی احاطه شده است. با مشاهده‌ی این آثار به راحتی می‌توان فهمید که چرا شهر جذاب و تاریخی گیرنه لقب « جواهر مدیترانه » را به خود اختصاص داده است.

شهر گیرنه کجاست
مناظر شهری قبرس شمالی

قلعه گیرنه و موزه کشتی غرق شده

قلعه گیرنه با دیوارهایی، تقریبا محافظت شده و برج ونیزی نیز به علاوه‌ی پل متحرک اصلی، بسیار چشمگیر است؛ که برای ورود به قلعه باید از روی آن پیاده روی کرد.

شهر گیرنه کجاست
جاذبه های تاریخی قبرس شمالی

روستا و صومعه بلاپایس

این کلیسای قدیمیِ متعلق به قرن سیزدهم، برای کسانی که در جستجوی زیبایی، تاریخ و فرهنگ در منطقه گیرنه‌ی قبرس شمالی هستند، هم‌چون چراغی عمل می‌کند. این بنا به عنوان بهترین و زیباترین بنای حفاظت شده‌ی گوتیک در خاور نزدیک شناخته شده است؛ که حسی عرفانی سرشار از صلح و آرامش را تراوش می‌کند.

شهر گیرنه کجاست
جاذبه های تاریخی قبرس شمالی
شهر گیرنه کجاست
جاذبه های تاریخی قبرس شمالی

قلعه سنت هیلاریون

در فاصله‌ای کوتاه از تپه و خارج از گیرنه، در ارتفاع 732 متری از دریا و بر فراز رشته کوه بسپارمک، قلعه سنت هیلاریون به چشم می‌خورد. صدها پله‌ی سنگی تا بالا، با شیب تند تا قلعه به چشم می‌خورد. برای کسانی که ترس از ارتفاع دارند امتحان کردن این مسیر و قلعه، توصیه نمی‌شود.

پروژه ساحل شنی لاک پشت

شناخته شده‌ترین بخش طولانیِ ساحل شن طلاییِ نزدیک به گیرنه، ساحل آلگادی ( لاک پشت ) است؛ که به سمت شرق می‌رود. سواحل شنی جایی هستند که در آن مردم بومی قبرس را ملاقات می‌کنید. آن‌ها در حال یک روز پیک نیکی در ساحل هستند.

علاوه بر این، در ماه‌های تابستان، قفس‌های گرد را در ساحل خواهید دید که از تخم‌های لاک پشت‌ها محافظت می‌کنند؛ که تابستان‌ها در طول شب بیرون می‌آیند.

بر خلاف برخی دیگر از استراحتگاه‌‌های مدیترانه‌ای، هیچ ساحلی برای شنا در مرکز شهر گیرنه وجود ندارد؛ زیرا خط ساحلی بلافاصله در اطراف شهر صخره‌ای است و با هتل‌ها و رستوران‌ها محاصره شده است؛ اما سواحل برای شنا دور نیستند.

فقط باید 5 تا 10 دقیقه، به سمت خارج از شهر رانندگی کنید تا به یکی از سواحل رایگان همراه با هتل برسید. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند یک سفر یک روزه، به یکی از سواحل شنی دست نخورده‌ی شگفت انگیز در شبه جزیره کارپاس داشته باشند.

خرید ملک در گیرنه قبرس شمالی

آب و هوای خوش و مدیترانه‌ای، فرهنگ مردم و شرایط مساعد زندگی در شهر گیرنه باعث شده تا این شهر مقصد کسانی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارند، بشود. در سال‌های اخیر، پروژه‌های ساختمانی متعددی در شهر گیرنه قبرس شمالی ساخته شده‌اند.

عزیزانی که قصد خرید ملک در قبرس شمالی را دارند، شهر گیرنه می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای آن‌ها باشد. همچنین در سال‌های اخیر پروژه‌های ساختمانی متنوعی در شهر گیرنه قبرس شمالی، توسط هلدینگ ادلیا اجرا شده و آماده‌ی فروش می‌باشد.

جهت دریافت مشاوره و هماهنگی برای بازدید از پروژه‌ها می‌توانید با شماره‌ی زیر تماس برقرار کنید.

تلفن: 905338742205

buying-a-villa-in-north-cyprus-1

تحصیل در گیرنه

گیرنه یا همان کایرنیا،  شهر محبوب برای دانشجویان است. وجود 3 دانشگاه مشهور به نام‌های دانشگاه کایرینا، دانشگاه آمریکایی گیرنه و دانشگاه علوم قبرس، که هر سه مربوط به بخش خصوصی نیز می‌باشند، این شهر را برای تحصیل در قبرس شمالی، به یک مکان ایده‌آل تبدیل کرده است.

گرچه این دانشگاه‌ها خصوصی هستند، اما شهریه‌های آن‌ها مقرون به صرفه است و بیشتر از 14 هزار دانشجوی بین المللی در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند.

اقتصاد گیرنه

گیرنه یا همان کایرینا، مرکز گردشگری قبرس شمالی و شهر بسیار پرجنب و جوش نامیده می‌شود. بنابراین یکی از شهرهای مهم قبرس شمالی در صنعت گردشگری، گیرنه محسوب می‌شود. بندر گیرنه مملو از رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تفریحی است که نه تنها گردشگران، بلکه مردم محلی نیز از این امکانات لذت می‌برند.

گیرنه، بیشتر از 100 هتل اصلی  بزرگ دارد که 9 مورد از آن‌ها، هتل‌های فوق لوکس و 5 ستاره هستند. به همین دلیل می‌توان گفت که بخش اعظم اقتصاد این شهر، حول محور صنعت گردشگری و توریسم می‌چرخد.

در اوایل دهه‌ی 2 هزار، گیرنه و مناطق اطراف آن با کمک شهرداری، رویه‌های بسیار ماثر و مفیدی را در ساخت و ساز شهری به کار گرفتند. این رویه‌ به قدری مثبت بود که تنها در بین سال‌های 2001 تا 2003 ساخت و ساز در گیرنه به بیش از 3 برابر قبل افزایش پیدا کرد.

بخش قابل توجهی از این ساختمان‌های نوساز به افراد خارجی فروخته شد. پس از آن ساخت و ساز بسیار رونق گرفت و تا همین حالا نیز این شهر به عنوان یک شهر پر جنب و جوش در زمینه‌ی ساختمان و شهرک سازی، بنابراین یک مکان عالی برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی شناخته می‌شود.

در پایان دهه‌ی 2000 و در آغاز دهه‌ی 2010 قبرس شمالی با رکود اقتصادی مواجه شد و شهر گیرنه، از این قاعده مستثنی نبود. بنابراین در این سال‌ها، کارآفرینان کوچک و مغازه‌داران برای حفظ مشاغل خود، با مشکل مواجه شدند.

بندر توریستی گیرنه، که در سال 1987 افتتاح شد، در نزدیکی کشور ترکیه قرار دارد و مرکز حمل و نقل اصلی بین دو کشور است. در این بندر، فعالیت‌های مهم تجاری و سفرهای گردشگران با کشتی صورت می‌گیرد. وجود این بندر، کمک زیادی به رونق تجارت و گردشگری و تبادل این دو صنعت بین دو کشور قبرس شمالی و ترکیه کرد.

economy-in-girne

هزینه زندگی در گیرنه

برخی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین درآمد و هزینه‌ها برای زندگی در شهر گیرنه‌ی قبرس شمالی را در جداول زیر مشاهده می‌کنید:

متوسط درآمد6800 لیر در ماه
میزان مالیات ( درآمد بیشتر از 5000 لیر )10 درصد
میزان مالیات ( درآمد بیشتر از 30000 لیر )37 درصد
هزینه‌ی تسهیلاتلیر ترکیه
متوسط هزینه‌ی آب، برق و گاز برای یک ماه460
1 دقیقه تماس تلفنی با تلفن همراه1.25
اینترنت نامحدود با سرعت 60Mbps یا بیشتر در ماه130
هزینه‌ی خورد و خوراک لیر ترکیه
یک وعده‌ی غذایی در رستورانی معمولی25
یک وعده غذای فست فود19
یک فنجان قهوه12.22
یک لیوان نوشابه4.41
یک بطری آب 330mm در رستوران1.45
1 لیتر شیر5.29
1 عدد نان تازه2.79
1 کیلو برنج سفید9.64
12 عدد تخم مرغ12.23
1 کیلو پنیر محلی39.93
1 کیلو مرغ25.77
1 کیلو گوشت59.52
1 کیلو سیب4.99
هزینه‌ی حمل و نقللیر ترکیه
بلیط 1 طرفه‌ی قطار درون شهری3.5
هزینه‌ی ماهانه‌ی حمل و نقل شهری205
هزینه‌ی تاکسی ( صرفا سوار شدن )5
هزینه تاکسی به ازای هر کیلومتر3.40
1 لیتر بنزین6.86

 

خدمات شرکت ادلیا

هلدینگ ادلیا متشکل از کارشناسان خبره و حرفه‌ای در زمینه‌ی مهاجرت به قبرس شمالی از طرق مختلف است. سابقه‌ی درخشان این شرکت در زمینه‌ی خدمات مهاجرتی، اعتبار این شرکت را نمایان می‌سازد. در همین راستا، چنانچه نیاز به مشاوره‌ی دقیق و حرفه‌ای در هر یک از زمینه‌های زیر داشتید، با کارشناسان ما در تماس باشید:

immigration-northern-cyprus

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

اگر شما نمی‌دانید با توجه به شرایطی که دارید، کدام روش دریافت اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی مناسبتان است، کارشناسان ادلیا می‌توانند بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهند. با ما در تماس باشید.

خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از بهترین و سودآورترین نوع سرمایه گذاری، خرید ملک در قبرس شمالی است. کارشناسان ما با بررسی نیاز، بودجه و شرایط دلخواه شما، بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی کرده و در تمامی مراحل خرید خانه در قبرس شمالی، همراه و یاور شما خواهند بود.

home-in-girne

خرید ویلا در قبرس شمالی

خرید ویلا در قبرس شمالی، پیشنهادی هوشمندانه برای افرادی است که نه تنها قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند، بلکه از این طریق می‌توانند درآمد ارزی داشته و یا برای تعطیلات خود و خانواده‌شان موقعیت بسیار مناسبی را فراهم کنند.

هلدینگ ادلیا، بهترین ویلاهای قبرس شمالی را با توجه به شرایط شما، در اختیارتان قرار می‌دهد.

تحصیل در قبرس شمالی

اگر تمایل دارید در دانشگاه‌های بین المللی مانند آمریکایی و اروپایی تحصیل کنید ولی هزینه‌ی کمتری بپردازید، تحصیل در قبرس شمالی را به شما پیشنهاد می‎‌کنیم. برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های عالی کشور قبرس شمالی، کارشناسان ادلیا در کنار شما هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.