آشنایی با قبرس جنوبی

  • 2 سال پیش
  • 2

قبرس، یکی از جزایر زیبا، غنی و یکی از جاذبه‌های گردشگری در دریای مدیترانه به حساب می‌آید. این کشور در همسایگی کشورهای ترکیه، سوریه و یونان قرار گرفته است. جزیره‌ی قبرس، جزو سه جزیره‌ی بزرگ و برتر، پس از جزایر سیسیل و ساردینیا در دریای مدیترانه شناخته شده است.

قبرس جنوبی کجاست
نقشه جزیره قبرس

این کشور سال‌ها مستعمره‌ی کشورهایی چون ترکیه و انگلیس بوده. سرانجام در سال 1960 استقلال خود را از کشور انگستان اعلام کرده و به صورت مستقل حکومتی با مشارکت جوامع یونان و ترک‌ها بنا نهاد.

در پس این سال‌ها به دلیل اختلافات داخلی و فرهنگی، دو قوم یونانی و ترک تبار از هم جدا شده و جزیره‌ی قبرس را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کردند. بخش ترک تبار قبرس، در منطقه‌ی شمالی و بخش یونانی تبار آن، در منطقه‌ی جنوبی این جزیره و تحت حکومت‌های مستقل به حیات خود ادامه دادند.

امروزه به دلیل جاذبه‌ها و امتیازاتی که این دو بخش دارند، مهاجران و گردشگران زیادی را به سوی خود فرا خوانده‌اند. به طور کلی باید گفت که قبرس شمالی و جنوبی، به مقصدی مناسبی برای مهاجرت و سرمایه گذاری تبدیل شده است.

در ادامه‌ی مطالب، با شرح دادن در مورد قبرس جنوبی سعی می‌کنیم تا به سوالات فوق پاسخی صحیح بدهیم. همچنین می‌توانید با کارشناسان ادلیا تماس گرفته و از مشاوره‌ی تخصصی آن‌ها بهره ببرید:

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

جدول اطلاعات قبرس جنوبی

نام انگلیسی Cyprus
پایتخت نیکوزیای قبرس جنوبی
نوع حکومت جمهوریت
واحد پولی یورو
زبان رسمی و رایج یونانی – ارمنی – عربی قبرسی
جمعیت بیشتر از 840 هزار نفر در سال 2018

قبرس جنوبی کجاست؟

اگر قصد سفر و یا مهاجرت به قبرس جنوبی را دارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدامی، با این جزیره‌ی زیبا و شگفت انگیز آشنا شوید.

سوالاتی برای مهاجران و توریست‌هایی که مقصد قبرس جنوبی را انتخاب کرده‌اند، پیش آمده و متقاضیان تمایل دارند نسبت به این سوال‌ها پاسخی صحیح دریافت کنند. سوالاتی از قبیل این که: قبرس جنوبی کجاست؟ تاریخچه‌ی قبرس جنوبی چیست؟ آب و هوای قبرس جنوبی در فصل‌های مختلف چگونه است؟ شرایط زندگی و مهاجرت در قبرس جنوبی به چه صورت است؟ هزینه‌های زندگی در قبرس جنوبی چگونه است؟

در ادامه، به طور مفصل به بررسی سوالات اساسی در این باره، می‌پردازیم.

تاریخچه قبرس جنوبی

قبرس جنوبی کجاست
آشنایی با قبرس جنوبی

قبرس جنوبی، که به یونانیان تعلق دارد، تاریخچه‌ای پیچیده و پرفراز و نشیب دارد. در سال 1960، قبرس پس از سال‌ها تحت حکومت بریتانیا بودن، استقلال خود را اعلام و کسب کرد. این حکومت مستقل از دو جامعه ترک تبار و یونانی تبار تشکیل شده بود. اما اختلافات و درگیری‌های قومی میان ترک‌ها و یونانی‌ها، منجر به جنگ داخلی شد که نهایتاً به تقسیم جزیره به دو بخش شمالی و جنوبی انجامید. بخش جنوبی جزیره، که به یونانیان اختصاص دارد، به عنوان جمهوری قبرس شناخته می‌شود و عضو اتحادیه‌ی اروپا و اتحادیه‌ی کشورهای مشترک المنافع است. این بخش از نظر سیاسی و اقتصادی توسعه‌یافته‌تر است و ارتباطات بین‌المللی گسترده‌ای دارد که آن را به یکی از مقاصد مهم در منطقه تبدیل کرده است.

بر اساس آمار، حدود 77 درصد از جمعیت کل جزیره‌ی قبرس را یونانی تبارها تشکیل می‌دهند، در حالی که 18 درصد باقی‌مانده به ترک تبارها اختصاص دارد. منطقه‌ی ترک تبار قبرس، که به نام قبرس شمالی شناخته می‌شود، در سال 1974 اعلام استقلال کرد. اما این استقلال تا به امروز تنها توسط ترکیه به رسمیت شناخته شده و به عنوان جمهوری ترک قبرس شمالی شناخته می‌شود. در حالی که قبرس جنوبی توانسته است با بهره‌گیری از مزایای عضویت در اتحادیه‌ی اروپا و ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی قوی، به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابد، قبرس شمالی همچنان با چالش‌های بین‌المللی و اقتصادی روبرو است. این تقسیمات تاریخی و فرهنگی همچنان تاثیرات عمیقی بر زندگی روزمره و روابط بین‌المللی در این جزیره زیبا دارند.

اقتصاد و منابع مالی قبرس جنوبی

کشور قبرس جنوبی به طور کلی جزو دسته کشورها با قدرت اقتصادی بالا و همچنین مرکز اقتصادی جزیره‌ی قبرس شناخته می‌شود. این کشور در سال‌های اخیر نقش بسیار مهمی را در اقتصاد اروپا نیز ایفا می‌کند. رشد بخش خصوص در قبرس جنوبی، به وضوح مشاهده می‌شود. مهار تورم با استفاده از قوانین حمایت از کاهش ارز صورت گرفته است.

طبق آمارها، رشد اقتصادی قبرس جنوبی در سال 2018 بیشتر از 3 درصد اعلام شده و دارایی‌های عمومی این کشور در وضعیت پایدار قرار گرفتند. قیمت یورو در قبرس جنوبی بر اقتصاد این کشور تاثیر گذار است.

از دیگر پیشرفت‌های قبرس جنوبی می‌توان به کاهش نرخ بیکاری بر اساس رویکرد‌های مشخص ، نام برد.

روند پیشرفت و رشد اقتصادی در قبرس جنوبی از سال 2014 آغاز شد و امروزه در زمره‌ی قدرتمندترین کشورهای دنیا از لحاظ رشد اقتصادی قرار دارد.

در سال 2016 با افزایش سرمایه گذاری در بخش مسکن و ساخت و ساز، شاهد رشد 26 درصدی در زمینه املاک و رشد اقتصادی بودیم.

عمده صادرات قبرس جنوبی، در محصولات دارویی و غذایی خام است که در مراودات بین المللی ارزش مشخصی دارند. رشد اقتصادی در زمینه‌ی صادرات برای قبرس جنوبی، معادل 0.9 درصد بوده و بسیار ایده‌آل می‌باشد.

شرکای اقتصادی قبرس جنوبی، ایتالیا و یونان هستند و تجارت بین اسن کشورهای بیشتر در زمینه‌های مواد شیمیایی، ماشین آلات و وسایل نقلیه می‌باشد. گرچه بازار اقتصادی قبرس جنوبی در زمینه‌ی تولید انرژی کوچک است، اما توانسته با اتکا به تولید انرژی و به کار گیری آن به رشد اقتصادی 96 درصدی برسد.

where-is-south-cyprus?-1

آب و هوای قبرس جنوبی

قبرس جنوبی کجاست
آشنایی با قبرس جنوبی

جزیره‌ی قبرس، دارای آب و هوای گرم و ملایمی است؛ به طوری که اکثر روزهای سال از وجود گرما و نور آفتاب بهره‌مند می‌باشد. بر اساس آمارهای اعلام شده، این جزیره، گرم‌ترین آب و هوا در اتحادیه اروپا را دارد و حدود 320 روز آن در سال آفتابی است. مهم‌تر از همه، قبرس، در میان مناطق با آب و هوای سالم در سراسر جهان قرار دارد.

در فصل‌های بهار و تابستان، گرمای ملایمی میزبان افراد خواهد بود. این فصول برای کسانی که علاقه‌مند سفر به مناطق گرمسیر هستند، مقصدی بی نظیر است. فصل‌های پاییز و زمستان نیز هوا معتدل و خنک است. در مجموع، می‌توان گفت که در قبرس جنوبی زمستان سرد و سختی به چشم نمی‌خورد و در تمامی فصول، هوا گرم است.

زندگی در قبرس جنوبی

قبرس جنوبی کجاست
زندگی در قبرس جنوبی

جزیره‌ی قبرس، به دلیل وجود سواحل زیبا و افسانه‌ای خود شهرت دارد. وجود کوه‌های خیره کننده و دره‌های کوچک پر از تاکستان‌ها، باغ‌های پرتقال و باغ‌های زیتون، همچنین شرایط مناسب زندگی در این جزیره، مردم را از سراسر جهان به سوی خود فرا می‌خواند. زندگی در قبرس، مزایای بسیاری را در جنبه‌های مختلف زندگی از نظر اقتصادی و سبک زندگی برای افراد به همراه دارد.

کسانی که به دنبال یک زندگی آرام و بی دغدغه هستند، جزیره‌ی قبرس، می‌تواند مقصدی مناسب برای مهاجرت آن‌ها باشد. علاوه بر این، باید بدانید که به طور کلی، هزینه‌های زندگی در قبرس پایین است. مالیات‌ها کمتر بوده و قیمت ملک در قبرس معمولا ارزان‌تر از سایر کشورهای اروپایی به ویژه انگلستان است.

در بخش‌های مختلف قبرس، شما بازارهای رنگین و مملو از میوه‌های رنگارنگ و سبزیجات تازه‌ای را می‌بینید که با قیمتی مناسب و ارزان عرضه می‌شوند.

هزینه های زندگی در قبرس جنوبی

قبرس جنوبی کجاست
چشم انداز شهرهای قبرس جنوبی

همانطور که در مقاله‌های قبل اشاره کردیم، واحد پول قبرس جنوبی، یورو است. بنابراین می‌توان گفت که هزینه‌های زندگی در قبرس جنوبی با کشورهای اروپای جنوبی برابری کرده، اما نسبت به کشور انگلستان، ارزان‌تر است.

اگر قصد دارید که خرید مقرون به صرفه‌ای داشته باشید، توصیه می‌کنیم تا از محصولات محلی استفاده کرده و به صورت روزانه و تازه خریدتان را انجام دهید. جالب است بدانید که غذا خوردن در رستوران، ارزان‌تر از تهیه‌ی غذا در منزل است.

با این حال، اگر تمام پیچیدگی‌های زندگی شهری را می‌خواهید و از ازدحام گردشگران زیادی در تابستان آزرده خاطر می‌شوید، ارزش آن را دارد که برای تحقیق درباره‌ی زندگی در نیکوزیا کمی بیشتر وقت بگذارید.

بیشترین موردی که به پس انداز در هنگام مهاجرت به قبرس کمک می‌کند، شرایط مالیاتی بسیار عالی برای مهاجران است. حداکثر نرخ مالیات بر درآمد در قبرس، در حال حاضر 35 درصد، برای درآمدهای بیشتر از 60 هزار یورو تعیین شده است.

در جداول زیر تا حدی می‌توانید هزینه‌های زندگی در قبرس جنوبی را مشاهده کنید.

رستوران میانگین قیمت ( یورو ) بازه‌ی تغییرات قیمت‌ها ( یورو )
صرف یک وعده غذایی در رستورانی معمولی 15 8  – 22
صرف سه وعده غذایی برای 2 نفر در رستوران 55 40  – 80
مک میل یا غذای ترکیبی مشابه 7 6  – 8.50
کاپوچینو معمولی 3.24 2  – 5
نوشابه کوچک 1.67 1  – 3
آب معدنی کوچک 0.78 0.50 – 1.50
اقلام سوپر مارکتی ضروری میانگین قیمت ( یورو ) بازه‌ی تغییرات قیمت‌ها ( یورو )
یک لیتر شیر 1.54 1.09 – 2.50
یک قرص نان 500 گرمی 1.69 0.80 – 3
یک کیلوگرم برنج 2.13 1.05 – 3
12 عدد تخم مرغ 3.13 1.80 – 4.32
یک کیلوگرم پنیر محلی 10.38 5.20 – 17.48
یک کیلوگرم فیله مرغ 7.61 5  – 9.95
یک کیلوگرم گوشت قرمز 10.52 7  – 15
یک کیلوگرم سیب 2.44 1.20 – 3
یک کیلوگرم پرتقال 1.63 0.50 – 3
یک کیلوگرم گوجه فرنگی 2.58 1  – 4.20
یک کیلوگرم سیب زمینی 1.19 0.40 – 2
یک کیلوگرم پیاز 1 0.50 – 1.50
بطری بزرگ آب معدنی 0.87 0.35 – 2
حمل و نقل میانگین قیمت ( یورو ) بازه‌ی تغییرات قیمت‌ها ( یورو )
بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی 1.50 1.50 – 2
بلیط ماهانه حمل و نقل عمومی 40 40  – 45
تعرفه نرمال استفاده از تاکسی 5 3.50 – 9
تعرفه هر کیلومتر استفاده از تاکسی 1.40 1  – 3
استفاده از تاکسی با یک ساعت انتظار 30 15  – 50
هر لیتر بنزین 1.53 1.32 – 1.83
لباس و کفش میانگین قیمت ( یورو ) بازه‌ی تغییرات قیمت‌ها ( یورو )
شلوار جین 81.74 30  – 120
پیراهن تابستانی 39.39 20  – 65
یک جفت کفش ورزشی 83.46 50  – 120
یک جفت کفش مجلسی چرم 103.05 60  – 150
اجاره‌ی ماهانه میانگین قیمت ( یورو ) بازه‌ی تغییرات قیمت‌ها ( یورو )
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 900.37 500  – 1,900
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر 696.33 400  – 1,300
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 1,701.05 900  – 3,000
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 1,369.89 800  – 2,500
خرید آپارتمان میانگین قیمت ( یورو ) بازه‌ی تغییرات قیمت‌ها ( یورو )
قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر 2,333.33 1,300  – 4,200
قیمت هر متر مربع آپارتمان خارج از شهر 1,638.67 1,100  – 2,975

پرچم قبرس جنوبی

قبرس جنوبی کجاست
پرچم قبرس جنوبی

همانطور که زبان و واحد پول قبرس شمالی و قبرس جنوبی متفاوت از هم هستند، در شکل پرچم نیز متفاوت هستند. پرچم قبرس شمالی الهام گرفته شده از پرچم کشور ترکیه است؛ اما پرچم قبرس جنوبی دارای طراحی کاملا متفاوت از آن است.

طرح پرچم قبرس جنوبی

پرچم قبرس، پس زمینه‌ای به رنگ سفید دارد. در مرکز آن نقشه‌ی قبرس با رنگ مسی قرار گرفته و زیر آن دو شاخه زیتون سبز رنگ به چشم می‌خورد. شاخه‌‌های درخت زیتون و رنگ سفیدِ پس زمینه‌ی پرچم، نمادی از صلح میان ترک‌ها و یونانی‌های قبرس است.

اگر با این سرزمین آشنا باشید، قطعا می‌دانید که در قبرس، معادن مس به فراوانی یافت می‌شود. رنگ مسیِ به کار رفته در پرچم قبرس، نمادی از وجود معادن مسِ این کشور است. لازم به ذکر است که پرچم قبرس توسط “عصمت گونی “، هنرمند ترک تبار قبرسی طراحی شده است.

در نتیجه باید بگوییم که جزیره‌ی قبرس، سرزمینی فوق العاده برای زندگی است. کشوری با آب و هوای گرم و مدیترانه‌ای که مردمانی خونگرم دارد. به عبارتی می‌توان گفت که سرمایه گذاری در قبرس شمالی و جنوبی برای کسانی که قصد مهاجرت دارند، می‌تواند مقصدی مناسب به جهت سرمایه گذاری و رشد اقتصادی باشد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

تماس مستقیم روی واتساپ

فرم مشاوره رایگان

where-is-south-cyprus?-2

پایتخت و 9 شهر بزرگ قبرس جنوبی

اگر قصد سفر به این کشور را دارید، بهتر است درباره‌ی شهرهای مهم و بزرگ آن اطلاعاتی را داشته باشید:

نیکوزیای جنوبی ( پایتخت )

شهر نیکوزیای جنوبی که در کشور قبرس جنوبی واقع شده، پایتخت این کشور می‌باشد. نیکوزیای جنوبی به دلیل وجود سفارت خانه‌ها و ارگان‌های دولتی، در لیست مراکز اصلی دولتی قرار دارد.

این شهر، به منظور گردشگری مورد استقبال زیادی قرار نمی‌گیرید، زیرا فاصله‌ی زیادی تا دریا دارد.

لارناکا

لارناکا یکی از شهرهای توریستی کشور قبرس جنوبی، به ویژه از دید ایرانیان، شهر بسیار مناسبی برای گشت و گزار است. لارناکا زمستان‌های خلوتی دارد.

لیماسول

بزرگ‌ترین شهر قبرس جنوبی از لحاظ وسعت، لیماسول است. این شهر، که یک شهر ساحلی است و دهکده‌های بسیار زیبا، مراکز اصلی تجاری و اقتصادی زیادی دارد. لیماسول، دومین شهر برای اجتماع ایرانیان محسوب می‌شود.

پافوس

پافوس نیز یک شهر ساحلی است. این شهر زیبا هزینه‌های اندکی برای زندگی و تفریح دارد، زبان رایج در آن، انگلیسی است، که خود یک امتیاز برای این شهر محسوب می‌شود.

در بالا، به مهم‌ترین شهرهای کشور قبرس جنوبی اشاره کردیم. سایر شهرهای این کشور،  دارای شهرک‌های کوچک و عموما خالی از سکنه است.

بیشترین مهاجرت‌ها به شهرهای مذکور صورت می‌گیرد.

where-is-south-cyprus?-3

مناطق دیدنی قبرس جنوبی

دانستن مناطق دیدنی هر کشوری، می‌تواند لذت گردش در آن کشور را دو چندان کند. سفر تفریحی به قبرس جنوبی نیز با شناخت مناطق زیر، بسیار خاطره انگیز‌تر می‌شود.

با ما همراه باشید تا این زیبایی‌ها را مرور کنیم:

ساحل لاکپشت‌ها

زمانی که به لیست عجایب قبرس جنوبی نگاه می‌کنیم، ساحل لاکپشت‌ها نیز به چشممان می‌خورد. این ساحل که یکی از مناطق بسیار دیدنی قبرس جنوبی است، پذیرای تعداد بسیار زیادی لاکپشت برای تخم گذاری است.

فضای آرام و سبز و آبی این ساحل، آنقدر بی‌نظیر است که افراد چه عکاس حرفه‌ای باشند و یا نباشند، هرگز از آن نمی‌گذرند.

غار دریایی کیپ گرکو

اگر به دنبال یک سوژه‌ی عکاسی خیره کننده هستید، در امتداد ساحل قبرس جنوبی، غار دریاییِ کیپ گرکو را کنار دریای لاجوردی و رویاییِ مدیترانه از دست ندهید.

where-is-south-cyprus?-4

ساحل نیسی

ساحل نیسی به دلیل عمق کم، شفاف، زلال و تمیز بودن آب، یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در قبرس جنوبی برای گردشگران است. زیبایی محصور کننده‌ی این ساحل به گونه‌ای است که قطعه‌ای از بهشت نام گرفته.

اکنون که به بررسی مناطق دیدنی این کشور پرداختیم، بد نیست کمی از آداب، رسوم و قوانین عجیب این کشور نیز صحبت کنیم.

بزرگ‌ترین پرچم دنیا را می‌توانید بر روی دامنه‌های کوه‌های کرنیا به صورت نقاشی شده مشاهده کنید. با این کار، منظره‌ی فوق العاده‌ای را به وجود آورده‌اند.

طبق سنت، افراد در قبرس جنوبی در اولین دیدار با یکدیگر، به سرِ هم و یا به سرِ خودشان ضربه می‌زنند.

در قبرس جنوبی رانندگی از سمت چپ خیابان انجام می‌گیرد.

آرامش و به دور از هیاهو بودن این کشور، بسیاری از افراد را برای گذراندن تعطیلات جذب خود می‌کند.

فرهنگ مردم قبرس جنوبی

فرهنگ در قبرس جنوبی، دسته بندی‌های مشخصی دارد. در این کشور افراد برای احوال پرسی، سر و یا دست خود را تکان می‌دهند. با صدای بلند صحبت کردن در این کشور یک عمل عجیب محسوب می‌شود. این عمل برای بانوان، جزو اعمال ناشایست و زشت است.

در فرهنگ قبرس جنوبی، افراد به غذا خوردن بسیار حساس هستند. یعنی در زمان صرف غذا، کمتر صحبت کردن و ساکت بودن اهمیت بالایی دارد.

پرچم کشور قبرس جنوبی در فرهنگشان، بسیار محترم و مهم است و به آن احترام می‌گذارند.

where-is-south-cyprus?-5

2 مورد از قوانین عمومی قبرس جنوبی

اولین مورد اینکه، در این کشور برای دریافت خدمات درمانی در بیمارستان، ابتدا باید هزینه‌ی آن را پرداخت کرده و سپس مورد درمان قرار بگیرید.

مورد دوم، برای ورود به ادارات دولتی قبرس جنوبی، داشتن مجوزات لازم، الزامی است.

پیشرفت‌های قبرس جنوبی

یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های قبرس جنوبی، مهار تورم و اصلاح قیمت اقلام بوده است. قیمت اقلام در وضعیت قابل قبولی برای مردم این کشور است.

دومین مسئله، پیشرفت چشمگیر در زمینه‌ی کشاورزی قبرس جنوبی است. کشاورزی در این کشور، ساختار روتین و مشخصی دارد و در سال‌های اخیر شاهد رشد 1.56 درصدی آن بوده‌ایم.

در قبرس شمالی، درآمدزایی‌های چند نرخی سهم بالایی در پیشرفت این کشور داشته است. همین امر باعث شده تا مردم بتوانند در زمینه‌های متفاوت، درآمد و پیشرفت‌های خوبی داشته باشند.

با توجه به اینکه رسیدن به اهداف عالی در بخش آموزش در کشور، نیازمند سرمایه‌های کلان است، اما با وجود محدودیت سرمایه، دولت قبرس جنوبی با برنامه ریزی دقیق و جدی، اصول مهمی را در زمینه‌ی روال آموزشی بنا نهاده و تا حد زیادی در این زمینه موفق بوده است.

از دیگر پیشرفت‌های قبرس شمالی می‌توان به مهاجرپذیریِ سرمایه گذاری اشاره کرد. با توجه به شواهد، این کشور سرمایه‌های خود را وارد روال‌های سرمایه‌ای دقیق کرده.

رونق اقتصادی قبرس جنوبی، معروف است. این موضوع نشان‌دهنده‌ی پیروی مردم از اصول زندگی خاص در این کشور است.

where-is-south-cyprus?-6

تفاوت های بین قبرس جنوبی و قبرس شمالی

قبرس شمالی و قبرس جنوبی هر دو در جزیره زیبای قبرس واقع شده‌اند، اما تفاوت‌های قابل توجهی بین این دو منطقه وجود دارد. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها، زبان رایج در هر بخش است. در قبرس شمالی، که عمدتاً توسط ترک‌ها سکونت یافته و تحت قیومیت کشور ترکیه قرار دارد، زبان ترکی استانبولی به عنوان زبان اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مقابل، در قبرس جنوبی، که بیشتر به یونانی‌ها تعلق دارد، زبان یونانی رایج است. این تفاوت زبانی، بازتابی از تاریخچه سیاسی و فرهنگی متفاوت این دو منطقه است و نقش مهمی در زندگی روزمره و ارتباطات مردم دارد.

از نظر اقتصادی نیز تفاوت‌های مهمی بین این دو بخش وجود دارد. اقتصاد قبرس جنوبی شفاف‌تر، با ثبات‌تر و با قوانین اصولی‌تری پیش می‌رود و شباهت‌های بسیاری با کشورهای اتحادیه‌ی اروپا دارد. این منطقه از زیرساخت‌های اقتصادی قوی و قوانین تجاری بین‌المللی بهره می‌برد که به جذب سرمایه‌گذاران خارجی کمک می‌کند. در مقابل، اقتصاد قبرس شمالی تحت تأثیر تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی قرار دارد، اما همچنان به تلاش برای توسعه و جذب سرمایه ادامه می‌دهد. علاوه بر این، در مرز بین این دو منطقه، منطقه‌ای تحت کنترل نیروهای سازمان ملل وجود دارد که نقش مهمی در حفظ صلح و امنیت در جزیره ایفا می‌کند.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی جامع و دقیق جنبه‌های مختلف زندگی در قبرس جنوبی پرداخته شد. با مرور تاریخچه پرفراز و نشیب این منطقه از زمان استقلال تا به امروز، به فرهنگ غنی و متنوع یونانیان قبرس و تأثیرات آن بر زندگی روزمره مردم اشاره شد. همچنین، تفاوت‌های مهم اقتصادی و هزینه‌های زندگی در این منطقه نسبت به قبرس شمالی بررسی گردید و نشان داده شد که قبرس جنوبی به دلیل برخورداری از اقتصادی شفاف‌تر و قوانین اصولی‌تر، شباهت‌های بسیاری با کشورهای اتحادیه اروپا دارد. به طور کلی، آشنایی با این جنبه‌ها می‌تواند به تصمیم‌گیری‌های بهتر و آگاهانه‌تر برای افرادی که قصد مهاجرت یا سرمایه‌گذاری در قبرس جنوبی را دارند، کمک شایانی کند.

5/5 - (3 امتیاز)

پیوستن به گفتگو

یک دیدگاه در “آشنایی با قبرس جنوبی”

  • ehsanullah ehsan

    بیسیار خوب و مقبول جای است

    پاسخ
    • hamedrezaee

      سپاس از شما

      پاسخ

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.