قبرس کجاست ، نیم نگاهی به جزیره قبرس شمالی

  • 2 سال پیش
  • 0

قبرس گم شده در مدیترانه کجاست؟ این جزیره به چهارراه آسیا و اروپا تبدیل شده است. از این گذشته، این کشور به دو بخش تقسیم می شود: جنوب (قبرس اروپایی) و شمال (جمهوری قبرس شمالی) ترکیه. کشور قبرس سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. از نظر اندازه، پس از ساردینیا و سیسیل در رتبه دوم قرار دارد. در فهرست کشورهایی که کمترین قلمرو را دارند، قبرس در رتبه دوازدهم بین برونئی و لبنان قرار دارد.

قبرس کجاست
مناظر کشور قبرس

بیش از یک میلیون نفر در این جزیره زندگی می کنند: تقریباً 850 هزار نفر در قسمت جنوبی و 310 هزار نفر در شمال. خطوط قبرس روی نقشه شبیه به برگ با دم کشیده ای است که به دریا افتاده است. این جزیره در واقع 230 کیلومتر طول دارد و در عریض ترین نقطه آن به 100 کیلومتر می رسد.

در سال های اخیر قبرس به یکی از قطب های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک تبدیل شده است. اگر شما نیز قصد خرید خانه در قبرس شمالی دارید و یا این که می خواهید اقامت از طریق تحصیل در قبرس شمالی را دریافت نمایید، می توانید با مشاوران شرکت مهاجرتی ادلیا تماس بگیرید. متحصصان این مجموعه پاسخگوی سوالات شما در زمینه مهاجرت به قبرس شمالی و همچنین سرمایه گذاری در قبرس شمالی از طریق خرید ملک خواهند بود. ارتباط با کارشناسان ما با شماره تماس زیر امکان پذیر خواهد بود.

شماره تماس : 905338742205+

آن چه در این بخش خواهیم خواند:

_ همسایگان قبرس کدامند

_ دو بخش قبرس: شمال و جنوب

_ طبیعت قبرس شمالی

_ آیا قبرس همان یونان است؟

_ چگونه به قبرس برویم

همسایگان قبرس کدامند

قبرس کجاست
مناظر زیبای کشور قبرس

از نظر جغرافیایی، جزیره قبرس در نقشه جهان به آسیا نزدیکتر است. نزدیکترین همسایگان آن ترکیه، مصر و سوریه هستند. اما همچنین در نزدیکی جزایر همسایه اروپایی یونان قرار دارند.

_نزدیک ترین همسایه ترکیه است. تنها 70 کیلومتر فاصله دارد.

_ تا سوریه – 105 کیلومتر

_ تا لبنان – 250 کیلومتر

_ تا مصر – 350 کیلومتر

_ به یونان (جزیره رودس) – 500 کیلومتر (800 کیلومتر تا کرت)

دو بخش اصلی قبرس کجاست : شمال و جنوب

قبرس کجاست
نقشه کشور قبرس

این جزیره به دو بخش جنوبی (اروپایی، جمهوری قبرس) و شمالی (قسمت ترکی، جمهوری ترک قبرس شمالی) تقسیم می شود.

قبرس تا سال 1960 مستعمره بریتانیا بود. در سال 1974 قسمت شمالی توسط نیروهای ترکیه اشغال شد و از آن زمان جزیره به دو قسمت تقسیم شد.

قبرس شمالی کجاست

جمهوری قبرس شمالی یک کشور اروپایی است که یک جمهوری پارلمانی – ریاست جمهوری است. این کشور بخشی از اتحادیه اروپا است، اما به منطقه شنگن تعلق ندارد.

قبرس جنوبی کجاست

قبرس جنوبی را گاهی یونانی می نامند، زیرا ساکنان جمهوری قبرس بیشتر یونانی یا بهتر است بگوییم یونانی قبرس هستند. در سال 2003، جمهوری قبرس به اتفاق آرا معاهده الحاق به اتحادیه اروپا را تصویب کرد. و از سال 2004 به عضویت کامل اتحادیه اروپا درآمد. در سال 2008، یورو به عنوان ارز رسمی در این کشور معرفی شد.
جمهوری ترک قبرس شمالی یک کشور به رسمیت شناخته نشده (به جز ترکیه) است. قبرس شمالی تحت کنترل همسایه ترک خود است.

از نظر قانونی، جزیره به چهار قسمت تقسیم می شود:

_ جنوب جزیره جمهوری قبرس است.

_ بخش شمالی آن جمهوری ترک قبرس شمالی است.

_ خط سبز در جزیره “منطقه حائل” بین قبرس جنوبی و شمالی است که ماموریت حفظ صلح سازمان ملل در آن قرار دارد.

_ دو پایگاه نظامی بریتانیا که حدود 3 درصد از کل منطقه قبرس را اشغال می کند.

چزیره قبرس به 6 منطقه اصلی تقسیم می شود که بر اساس نام شهرهای اصلی نامگذاری شده اند. اینشهرها  نیکوزیا، پافوس، لیماسول، لارناکا، فاماگوستا، گیرنه هستند.

جالب اینجاست که نیکوزیا به طور همزمان پایتخت بخش شمالی و جنوبی است. این یک صفحه تقسیم شده از جهان است که به طور همزمان پایتخت دو جمهوری است. قبرس دو زبان رسمی دارد: یونانی و ترکی.

طبیعت قبرس شمالی

قبرس کجاست
مناظر زیبای کشور قبرس

قبرس جزیره ای آتشفشانی است که در اثر فوران از روده های زمین پدیدار شده است. آیا جای تعجب است که شن و ماسه در سواحل سیاه، خاکستری و درشت است: این خاطره ای از منشا آتشفشانی جزیره است. و وسط جزیره و قسمت غربی آن را کوههای بر فراز دشت سکونت دارند. نام کوه های باشکوه ترودوس است. در قسمت شمالی قبرس، رشته کوه گیرنه امتداد دارد.

قبرس کجاست
طبیعت کشور قبرس

بلندترین نقطه قبرس کوه المپ است که تقریباً 2 کیلومتر بالا می رود. حداکثر ارتفاع 1952 متر است. در زمستان، برف روی کوه می‌بارد و یک پیست اسکی با بالابر کار خود را آغاز می‌کند.

شما نمی توانید از قله خود کوه بالا بروید، زیرا یک رصدخانه نظامی در آنجا وجود دارد. خط الراس گیرنه تقریباً 150 کیلومتر در امتداد ساحل شمالی امتداد دارد و بلندترین نقطه آن از سطح دریا 1230 متر است.

آیا قبرس همان یونان است؟

قبرس کجاست
مناظر کشور قبرس

این یک سوال خصوصی برای مبتدیانی است که نمی دانند جزیره در کجای نقشه قرار دارد. گاهی اوقات قبرس به دلیل شباهت نام ها به سادگی با کرت یونانی اشتباه گرفته می شود. نه، قبرس بخشی از یونان نیست. اما از نظر تاریخی، قبرس پیوندهای قوی با یونان دارد: آنها توسط روابط فرهنگی و تجاری متحد شده اند. وقتی به قبرس می رسید، واقعاً به نظر می رسد که خود را در خاک یونان پیدا کرده اید: صداهای گفتار یونانی، غذاهای یونانی و روغن زیتون معطر در میخانه های جذاب سرو می شود. و کل جزیره پر از افسانه های یونان باستان، مجسمه های عتیقه و خدایان است. همه چیز در اینجا نشان از فرهنگ های باستانی و بزرگ دارد – یونانی ها، بیزانس، امپراتوری روم…

چگونه به قبرس برویم

قبرس کجاست
سفر و مهاجرت به قبرس

دو فرودگاه بین المللی در قبرس جنوبی وجود دارد: پافوس و لارناکا. آنها هواپیماهایی را از نقاط مختلف جهان دریافت می کنند.

شما فقط از ترکیه می توانید به قبرس شمالی پرواز کنید: هواپیماهای سایر کشورها به فرودگاه های یک کشور ناشناس پرواز نمی کنند. در قبرس شمالی دو فرودگاه وجود دارد. یکی از آنها اکنون کار نمی کند، بنابراین تمام پروازها توسط Ercan واقع در 25 کیلومتری نیکوزیا پذیرفته می شود. هر هفته حدود 90 پرواز از ترکیه دریافت می کند. پرواز پگاسوس، ترکیش ایرلاینز، اطلس جهانی. خروج از شهرهای ترکیه مانند استانبول، آنتالیا، آنکارا، ازمیر، آجانا و غیره انجام می شود.

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.