قوانین ورود به قبرس شمالی و آشنایی با انواع ویزاها

  • 1 سال پیش
  • 0

اخذ ویزای قبرس شمالی یکی از ساده ترین و سریع ترین ویزاها است و برای مهاجرت به قبرس شمالی تنها داشتن ویزای فرودگاهی کافی است. علاوه بر این هزینه های پایین آن باعث شده تا گردشگران و مهاجران بسیاری را از کشورهای همسایه و سایر کشور ها به خود جذب کند.

ویزایی که قبرس شمالی صادر می کند، ویزای شینگن نبوده، با این وجود شرایط، قوانین و مراحل خاص خودش را دارد و در این بخش ما قوانین ورود به قبرس شمالی و هر آن چه که شما جهت اخذ انواع ویزا نیاز به دانستن آن دارید بررسی خواهیم کرد. در صورتی که تمایل و نیاز به دریافت مشاوره جهت اخذ ویزای قبرس شمالی را دارید، می توانید با کارشناسان و وکیلان هلدینگ ادلیا تماس بگیرید.

قوانین ورود به قبرس شمالی
آشنایی با انواع ویزای قبرس شمالی

شماره تماس :  905338742205+

قوانین ورود به قبرس شمالی (دریافت ویزای قبرس شمالی)

قوانین ورود به قبرس شمالی
اخذ ویزای قبرس شمالی

افرادی که قصد سفر کردن به جزیره قبرس شمالی را دارند با به همراه داشتن مدارک معتبر می توانند نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایند. مدارک و در خواست شما پس از ارسال بررسی می شود. در صورتی که اسناد و مدارک ارسالی مورد تأیید قرار بگیرد، ویزای شما برای 180 روز اقامت صادر می شود. با اخذ این ویزا عزیمت برای حداکثر 90 روز امکان پذیر است.

افسران مهاجرتی، ویزایی که برای شما صادر شده را مورد بررسی قرار داده و پس از تأیید نوع و مدت زمان اقامت، آن را مهر می کنند. باید بدانید که شما بیش از مدت زمان مشخص شده نمی توانید در این کشور بمانید. همچنین توجه به این نکته ضروری است که شما نباید از ویزایی که برایتان صادر شده، خارج از هدف مشخص شده استفاده نمایید. برای درک بهتر موضوع بهتر است به این مثال توجه کنید. کار کردن به واسطه ویزای دانشجویی و یا توریستی خلاف قانون بوده و موجب نقض ویزا است.

انواع مختلف ویزاهای قبرس شمالی

قوانین ورود به قبرس شمالی
انواع ویزای قبرس شمالی

با توجه به مدت زمان اقامت شما (کوتاه مدت یا بلند مدت) در قبرس شمالی، انواع مختلف ویزا صادر می شود. به عبارتی دیگر با در نظر داشتن هدف از آمدن و تعداد ورودهای هرفرد به قبرس شمالی نوع خاصی از ویزا صادر می شود. شما با ویزاهای یک بار ورود، تنها یک بار می توانید وارد قبرس شمالی شوید. با ویزای دوبار ورود شما می توانید دوبار در بازه زمانی مشخصی وارد قبرس شمالی شوید. همچنین با اخذ ویزای چند بار ورود می توانید در زمان های مختلفی به این کشور سفر کنید. در ادامه مطلب انواع ویزای کوتاه مدت و بلند مدت را معرفی می کنیم.

  • اخذ ویزا جهت اقامت کوتاه مدت در قبرس شمالی
  • اخذ ویزا جهت اقامت بلند مدت در قبرس شمالی

اخذ ویزا جهت اقامت کوتاه مدت در قبرس شمالی

  • اخذ ویزای توریستی قبرس شمالی
  • اخذ ویزای تجاری قبرس شمالی
  • اخذ ویزای ملاقات با اعضای خانواده و دوستان در قبرس شمالی
  • اخذ ویزای فعالیت های ورزشی یا فرهنگی
  • ویزای آموزش و کارآموزی کوتاه‌مدت قبرس شمالی
  • اخذ ویزای تحصیل و آموزش کوتاه‌مدت در قبرس شمالی

اخذ ویزای توریستی قبرس شمالی

افردی که تمایل دارند برای گذراندن ایام تعطیلات و تفریح به قبرس شمالی سفر کنند، می توانند برای دریافت ویزای توریستی قبرس شمالی اقدام نمایند. ویزای توریستی معمولا 30 روزه صادر می شود. برای اقامت 90 روزه بایستی ارائه رزرو هتل یا مدارک اجاره خانه در قبرس شمالی امری ضروری است.

اخذ ویزای تجاری قبرس شمالی

اتباع خارجی که قصد دارند به دلایل تجاری (فعالیت های تجاری یا حضور در جلسات کاری) وارد قبرس شمالی شوند، می توانند برای اخذ ویزا اقدام کنند. بدین صورت که دعوتنامه ای رسمی از جانب شریک تجاری و یا یک شرکت یا سازمان در قبرس شمالی برای فرد متقاضی ارسال شود تا بتوان نسبت به دریافت ویزا اقدام کرد. ویزاهایی که برای حضور در سمینارها، نمایشگاه ها و جلسات تجاری صادر می شود معمولا 90 روزه است.

اخذ ویزای ملاقات با اعضای خانواده و دوستان در قبرس شمالی

اگر قصد دیدار و ملاقات اعضای خانواده و یا دوستان خود در قبرس شمالی را دارید می توانید ویزای کوتاه مدت بگیرید. اخذ این ویزا با ارسال درخواست سفر کوتاه مدت به همراه دعوتنامه معتبر امکان پذیر بوده و معمولا تا 60 روز اعتبار دارد.

اخذ ویزای فعالیت های ورزشی یا فرهنگی

متقاضیانی که به منظور فعالیت های فرهنگی و یا ورزشی، قصد بازدید از قبرس شمالی را دارند، می توانند نسبت به دریافت ویزای اقامت کوتاه اقدام کنند.

شما بایستی نامه ای را که جزئیات فعالیت شما در قبرس شمالی را معرفی می کند به انضمام بلیط های خریداری شده جهت حضور در برنامه‌های مختلف را ارائه دهید. این نوع ویزا معمولا 90 روزه بوده و متناسب با بازه زمانی رویدادها و جشنواره هایی که قرار است در آن حضور داشته باشید صادر می شود.

اخذ ویزای تحصیل و آموزش کوتاه‌مدت در قبرس شمالی

دولت قبرس برای متقاضیان تحصیل در قبرس شمالی ، امکان اخذ ویزا برای سفر کوتاه مدت را فراهم آورده است. جهت دریافت این ویزا شما نیاز به ارائه یک نامه پذیرش رسمی از دانشگاه خواهید داشت. ویزای صادر شده 90 روزه بوده و جهت آموزش،کارآموزی و غیره ارائه می شود. متقاضیان برای اخذ اقامت طولانی تر بایستی درخواست مجوز اقامت طولانی بدهند.

ویزای تحقیقات علمی قبرس شمالی

افرادی که با هدف علمی به قبرس شمالی سفر می کنند، در مدت زمان تحقیق، می توانند نسبت به اخذ ویزای تحقیقات علمی قبرس شمالی اقدام نمایند.

قوانین ورود به قبرس شمالی
سواحل قبرس شمالی

اخذ ویزا جهت اقامت بلند مدت در قبرس شمالی

در بخش قبلی که گذشت، انواع مختلف اقامت کوتاه مدت در قبرس شمالی را شرح دادیم. حال در ادامه انواع مختلف اقامت بلند مدت و نحوه و مدت زمان آن را شرح خواهیم داد.

  • ویزای کاری در قبرس شمالی
  • ویزای ترانزیت در قبرس شمالی

ویزای کاری در قبرس شمالی

کسانی که مجوزهای اولیه مطابق با قانون مجوز کار خارجیان دارند، می توانند برای دریافت ویزای کاری اقدام کنند که معمولا به مدت 30 روزه است. شرط اول اخذ ویزای مجوز کار برای اتباع کشورهایی که در قبرس شمالی نماینده ای رسمی ندارند، داشتن پاسپورتی با حداقل دو سال اعتبار است.

به علاوه امکان اقدام برای اخذ ویزای 30 روزه برای شهروندان کشورهای جهان سوم برای آغاز تجارت در قبرس شمالی، با کسب بودجه مطلوب وجود دارد.

ویزای ترانزیت در قبرس شمالی

ویزای ترانزیت قبرس شمالی به مسافران اجازه عبور از مناطق بین المللی قبرس شمالی را بدون ورود به این کشور افراهم می کند. بازرگانان، رانندگان یا گردشگرانی که اقامت جزیره قبرس را ندارند، می توانند نسبت به اخذ ویزای ترانزیت اقدام کنند.

درخواست ویزای قبرس شمالی چه شرایطی دارد

اگر قصد درخواست اخذ ویزای قبرس شمالی را دارید، بایستی مدارک مورد نیاز را به همراه درخواست خود به نمایندگی های دیپلماتیک در کشور محل اقامت ارسال کنید. توجه داشته باشید که امکان تغییرشرایط درخواست ویزا با در نظر گرفتن محل اقامت متقاضی و نوع ویزا وجود دارد.

چه مدارکی برای درخواست ویزای قبرس شمالی لازم است

  1. گذرنامه (حداقل دو صفحه خالی، به همراه حداقل ۹۰ روز اعتبار پس از پایان سفر + کپی صفحه اول، شامل اطلاعات شخصی و ویزای قبلی (در صورت اخذ)
  2. تکمیل و امضای فرم درخواست + یک قطعه عکس رنگی (توجه داشته باشید که عکس جدید بوده و در 6 ماه اخیر عکاسی شده باشد.)
  3. بلیط رفت و برگشت (جهت اثبات سفر)
  4. پرینت حساب بانکی همراه با جزئیاتی که تأمین هزینه های سفر شما را اثبات می کند (مبلغ ۸۰ میلیون تومان)
  5. مدارک شغلی در قالب اسناد تأییدشده مانند نامه‌ای از کارفرما، گواهی دانشجویی، مدارک ثبت‌نام در دانشگاه یا نشان دادن صندوق‌های بازنشستگی
  6. جزئیات محل اقامت شما (ارائه دعوتنامه یا واچر رزرو هتل در طول اقامت)
  7. ارائه مدارک مورد نیاز بسته به نوع ویزا: نامه پذیرش از دانشگاه، دعوت نامه و غیره

شرایط استثنا و خاص ویزای قبرس شمالی کدام است

قوانین ورود به قبرس شمالی
سواحل قبرس شمالی
  • ویزای قبرس شمالی برای شهروندان ترکیه
  • ویزای قبرس شمالی برای شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه شنگن
  • ویزای قبرس شمالی برای شهروندان ایالات‌ متحده، انگلیس و کانادا

ویزای قبرس شمالی برای شهروندان ترکیه

شهروندان ترکیه برای ورود به قبرس شمالی نیازی به دریافت ویزا ندارند. آن ها می توانند با در دست داشتن گذرنامه یا کارت شناسایی معتبر به قبرس شمالی وارد شده و از شهرهای مختلفش دیدن کنند.

ویزای قبرس شمالی برای شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه شنگن

شهروندان اروپایی با همراه داشتن شناسنامه و یا گذرنامه می توانند به مدت کمتر از 3 ماه در قبرس شمالی اقامت داشته باشند.

ویزای قبرس شمالی برای شهروندان ایالات‌متحده، انگلیس و کانادا

افرادی که دارای گذرنامه آمریکایی هستنئ نیازی به ارائه ی ویزا جهت ورود به مقاصد گردشگری یا تجاری و همچنین ترانزیت فرودگاهی در قبرس شمالی نیستند. شهروندان بریتانیایی با داشتن شناسنامه به سادگی می توانند به قبرس شمالی سفر کنند. اقامت 90 روزه هم برای شهروندان کانادایی بدون اخذ ویزا امان پذیر است.

برای اخذ ویزای قبرس شمالی چه قوانینی وجود دارد

  • ارائه ی درخواست ویزا به سفارت جمهوری ترکیه در قبرس شمالی یا نمایندگی دیپلماتیک
  • ارسال درخواست‌ اخذ ویزا یک ماه پیش از تاریخ سفر (صدور ویزا سه روزه امکان پذیر است)
  • ترجمه اسناد به زبان انگلیسی توسط یک مترجم رسمی مجاز توسط وزارت دادگستری
  • انجام امور اخذ ویزا برای شهروندان سوریه، نیجریه و ارمنستان توسط خود فرد متقاضی.
  • امکان دریافت ویزا برای شهروندان سایر کشورها در مرز، توسط افسران مهاجرت.
  • پروازهای قبرس شمالی از ترکیه است و برای متقاضیان با توجه به ملیتشان امکان نیاز به ویزای ترانزیت از جمهوری ترکیه وجود دارد.

هزینه های مرتبط با اخذ ویزای قبرس شمالی

قوانین ورود به قبرس شمالی
هزینه های اخذ ویزای قبرس شمالی

علاوه بر قوانین ورود به قبرس شمالی ، در مورد هزینه های اخذ ویزا و برای شهروندان ایرانی باید بگوییم که رایگان است و شما نیازی به پرداخت هزینه نخواهید بود. در صورتی که تمایل به زندگی در قبرس شمالی دارید، نیاز به پراخت هزینه هایی هستیدکه شامل پر کردن فرم های مرتبط با اقامت، بیمه و مالیات می شود. به طور متوسط مبلغی به میزان ۱۲۷ دلار نیاز خواهید داشت.

اخذ ویزای موقت + به همراه (اقامت رایگان توسط هلدینگ ادلیا)

قوانین ورود به قبرس شمالی
سواحل قبرس شمالی

همانطور که ملاحظه نمودید در این بخش قوانین ورود به قبرس شمالی را شرح دادیم. هلدینگ ادلیا از متقاضیانی که قصد خرید ملک در قبرس شمالی و سرمایه گذاری در این کشور را دارند، دعوت می نمایند که به قبرس شمالی سفر کنند. در این مدت شما میهمان این مجموعه هستید و اقامتتان رایگان می باشد. در مدت اقامت موقت شما در قبرس می توانید با مدیریت مجموعه به صورت حضوری در ارتباط بوده و محل پروژه ها را از نزدیک مشاهده نمایید. علاوه بر این شما می توانید بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری و سواحل زیبا و شگفت انگیز قبرس شمالی را از نزدیک به همراه لیدرهای این مجموعه مشاهده نمایید. برای کسب اطلاعات دقیق از کارشناسان با شماره زیر تماس بگیرید.

شماره تماس :  905338742205+

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.