معایب زندگی در قبرس شمالی

  • 1 سال پیش
  • 0

زندگی کردن در هر نقطه‌ای از این کره‌ی خاکی، مزایا و معایب منحصر به فرد خودش را دارد. خواه زندگی در کلان شهرها باشد، خواه زندگی در کنجی دنج و به دور از هیاهوی شهری. هر کدام به نوبه‌ی خود، به نوعی متفاوت بوده و دارای مزایا و معایبی هستند.

معایب زندگی در قبرس شمالی
زندگی در قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی نیز از این امر مستثنی نیست. برای کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، لازم است که تا حد امکان با شرایط زندگی در قبرس شمالی آشنا شده و مزایا و مشکلات زندگی در این کشور را بیشتر بشناسند؛ تا بتوانند تصمیمی درست برای آینده‌ی زندگی خود بگیرند.

از این رو، در این بخش قصد داریم تا مشکلات زندگی در قبرس شمالی را در عین خوبی‌ها و نکات مثبت آن مورد بررسی قرار دهیم.

اگر تمایل به دریافت مشاوره‌ی تلفنی برای خرید ملک در قبرس شمالی و سرمایه گذاری در این کشور دارید، یا این که می‌خواهید در قبرس شمالی به ادامه تحصیل بپردازید، از کارشناسان شرکت ادلیا راهنمایی بخواهید.

تیم متخصص و با تجربه‌ی ادلیا در هر لحظه، آماده‌ی ارائه‌ی مشاوره‌ی رایگان به مهاجرین هستند. راه‌ ارتباطی با این مجموعه، از طریق تماس با شمار‌یه زیر می‌باشد.

شماره تماس :  905338742205+

معایب زندگی در قبرس شمالی
زندگی در قبرس شمالی

آشنایی با قبرس شمالی

پیش از بررسی مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی، بهتر است به صورت خلاصه، به بررسیِ همه جانبه‌ی این کشور تاریخی و زیبا بپردازیم.

جزیره‌ی قبرس شمالی، که مروارید کوچک مدیترانه نیز شناخته شده است، کشوری با تاریخ غنی، فرهنگ متنوع و جاذبه‌های طبیعی بسیار جذاب و بکر است.

در میان شهرهای مهم و بزرگ این جزیره، می‌توان به شش شهر نیکوزیا، گیرنه، فاماگوستا، مورفو، اسکله و لفکه اشاره کرد.

قبرس شمالی یا همان جمهوری ترک قبرس شمالی (TRNC) در سال 1997 به رسمیت شناخته شد. پس از آن، در پی اختلافاتی که بین ترک نشینان جزیره‌ی قبرس و یونانی تبارهای این سرزمین وجود داشت، جزیره‌ی زیبای قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی، که هر کدام کشوری مجزا هستند، تقسیم شد.

بهتر است بگوییم که زندگی در جزیره‌ی زیبا و تاریخی قبرس شمالی، در عین مقرون به‌صرفه بودن، دل انگیز و فوق العاده است.

قبرس شمالی، دارای طبیعتی بکر و سواحل شنیِ درخشان و زیبا است. سفر به این سرزمین اعجاب انگیز، می‌تواند تجربه‌ای تکرار نشدنی و بی‌نظیری را برای شما و خانواده‌تان رقم بزند.

در بالا، اشاره کردیم که زندگی قبرس شمالی با وجود این که بسیار دلپذیر بوده و شرایط مساعد یک زندگی را داراست، مشکلاتی نیز به همراه دارد. گرچه مزایای و زیبایی‌های زندگی در این کشور به اندازه‌ای است که معایبش را می‌پوشاند؛ با این وجود در ادامه‌ی مطلب، به برخی از مهم‌ترینِ این مسائل خواهیم پرداخت.

معایب زندگی در قبرس شمالی
زندگی در قبرس شمالی

معایب زندگی در قبرس شمالی

زندگی در هر نقطه‌ای از جهان خالی از عیب نبوده و نیست. این موضوع در مورد زندگی در قبرس شمالی نیز صدق می‌کند. زندگی در قبرس شمالی، عیب‌ها و مشکلات خاص خود را دارد، که لازم است هر فردی پیش از تصمیم به مهاجرت به این کشور، آن‌ها را بداند.

چند زبانه بودن قبرس شمالی

یکی از معایب و مشکلاتی که شاید خیلی هم به چشم نیاید، چند زبانه بودن قبرس شمالی است. گرچه زبان رسمی در قبرس شمالی ترکی استانبولی است، اما در برخی از شهرها زبان یونانی، انگلیسی و حتی آلمانی نیز رایج است. در نتیجه ممکن است برای برقراری ارتباط با افراد مشکلاتی برایتان ایجاد شود.

پرداخت مالیات در قبرس شمالی

دومین مشکلی که می‌توان بدان اشاره کرد، پرداخت مالیات در کشور قبرس شمالی است. همانطور که می‌دانید در کشور ما ایران، پرداخت مالیات برای تمامی افراد الزامی نیست؛ اما در قبرس شمالی، برخلاف این امر بوده و افراد بایستی حدود 12 تا 37 درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند. البته این رقم در مقایسه با سایر کشور‌های اروپایی بسیار کمتر است.

سیستم حمل و نقل ضعیف

بافت طبیعی و بکر شهرها، فاصله‌ی زیاد بین شهرها، کمبود جمعیت و … همگی از عوامل تاثیر گذار در عدم وجود یک سیستم حمل و نقل قوی در قبرس شمالی هستند.

محدودیت در تنوع اجناس و کالاها

زندگی در قبرس شمالی لذت بخش است و روح انسان از طبیعت و آرامش آن تازه می‌شود. در عین حال دور بودن از شرایط کلانشهرهای پر زرق و برق و برو بیای شهری، این معایب را دارد که به طور مثال دسترسی به فروشگاه‌های بزرگ و هایپرهای زنجیره‌ای محدود است.

همچنین تنوع کالاها و اجناس نسبت به زندگی پرهیاهو شهری بسیار کمتر است.

هزینه‌های بالا زندگی

برخی از هزینه‌ها در قبرس شمالی نسبت به کشورهای اطراف قبرس شمالی، مانند ترکیه، بالاتر است. گرچه زندگی در قبرس شمالی برای بازنشستگان و مهاجران مقرون به صرفه بنظر می‌رسد، اما این یکی از مشکلات اصلی برای افرادی است که مهاجرت به قبرس شمالی را انتخاب می‌کنند.

به طور مثال هزینه‌ی ملزومات و مواد غذایی نسبت به ترکیه به طور قابل توجهی بالاتر است. یا کالاهای وارداتی  به دلیل مالیات بالا، می‌توانند بسیار گران قیمت باشند.

فرصت‌ های شغلی محدود

بازار کار در قبرس شمالی کاملا محدود است. در صنعت گردشگری و توریسم، فرصت شغلی‌های بسیاری وجود دارد؛ اما در بخش‌های مالی، بهداشت و فناوری، بازار کار بسیار محدود است. دانستن این موضوع برای افرادی که به دنبال کار هستند بسیار مهم است.

معایب زندگی در قبرس شمالی
هزینه های زندگی در قبرس شمالی

مزایای زندگی در قبرس شمالی

همانطور که ملاحظه نمودید، معایب زندگی در قبرس شمالی را مطرح کردیم. اکنون نوبت آن است که از خوبی‌های بی‌شمار این جزیره‌ی شگفت انگیز هم برای شما عزیزان بگوییم.

امنیت بالا و پایین بودن نرخ جرائم

مهم‌ترین فاکتور برای زندگی کردن در یک کشور به عنوان مهاجر، تضمین امنیت جانی و مالی در آن کشور است. بهره بردن از این همه زیبایی و آرامش، بدون وجود امنیت امری بی‌فایده است.

خوشبختانه قبرس شمالی، به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا شناخته شده است. شاید یکی از دلایل اصلی این موضوع، عملکرد بالای پلیس قبرس شمالی باشد. جالب توجه است بدانید که در قبرس شمالی به ندرت افراد درب خودروهای خود را قفل می‌کنند. این امر به تنهایی، حاکی از امنیت بالا در کشور قبرس است.

هزینه های پایین زندگی در قبرس شمالی

اگر در مورد هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی بخواهیم سخن به میان آوریم، باید بگوییم که هزینه‌ها و مخارج زندگی در این کشور نسبت به درآمد افراد پایین‌تر است. در نتیجه افراد به راحتی می‌توانند متناسب با درآمدی که دارند، زندگی نسبتا آرام و با کیفیتی را برای خود و اعضای خانواده‌ی خود فراهم آورند.

آموزش و تحصیل در قبرس شمالی

آموزش و تحصیل در قبرس شمالی، از کیفیت بالایی برخوردار است. کیفیت آن به اندازه‌ای است که می‌توان گفت دانشگاه‌های قبرس شمالی، به لحاظ کیفی و اعتبار هم‌تراز با دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی هستند. شما با در دست داشتن مدرک تحصیلی خود از قبرس شمالی، به راحتی در هر نقطه‌ای از جهان می‌توانید مشغول به کار شوید.

بهداشت و درمان در قبرس شمالی

از نکات مهم و قابل توجه برای زندگی در قبرس شمالی، می‌توان به کیفیت مطلوب و بالای درمان اشاره کرد. مهاجرینی که موفق به اخذ اقامت دائم این کشور شده‌اند، می‌توانند از خدمات درمانی به صورت رایگان بهره‌مند گردند.

معایب زندگی در قبرس شمالی
اخذ اقامت دائم در قبرس شمالی

اخذ اقامت دائم در قبرس شمالی

شما می‌توانید با خرید خانه در قبرس شمالی و یا سرمایه گذاری در این کشور، اقامت قبرس شمالی را دریافت کنید. برای اخذ اقامت دائم قبرس شمالی باید ملکی حداقل به ارزش 300 هزار یورو خریداری نمایید.

خلاصه مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی

مزایا زندگی در قبرس شمالیمشکلات زندگی در قبرس شمالی
امنیت بالا زندگیچند زبانه بودن
هزینه های پایین زندگیپرداخت مالیات
کیفیت بالای درمان و بهداشتسیستم حمل و نقل ضعیف
کیفیت بالای آموزش و تحصیلهزینه‌های بالای زندگی
اخذ اقامت دائم قبرس شمالیمحدودیت در تنوع اجناس و کالاها
 فرصت شغلی محدود

البته مزایای مهاجرت و زندگی در قبرس شمالی بسیار زیاد است و در این مقوله نمی‌گنجد، شما می‌توانید برای اطلاع دقیق و جامع از مزیت‌های زندگی در این سرزمین، با مشاران حرفه‌ای ادلیا در تماس باشید.

هزینه زندگی در قبرس شمالی

بهتر است غیر از بررسی مزایا و معایب مهاجرت به قبرس شمالی، به طور کلی درباره‌ی هزینه‌های زندگی، خرید ملک در قبرس شمالی و … اطلاعات کامل بدست آورید.

در جدول زیر به برخی از هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی اشاره می‌کنیم:

هزینهقیمت به لیر ترکیه
حمل و نقل شهری در ماه200
قبوض هر ماه460
اجاره‌ی ماهیانه‌ی خانه‌ی 1 خوابه1800
هر وعده غذایی در رستوران30
1 لیتر بنزین6.86

کلام پایانی

همانطور که ملاحظه نمودید، در این بخش شما را با مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی آشنا کردیم. اگر در فکر مهاجرت به قبرس شمالی هستید، هم اکنون با مشاوران ما در مجموعه ادلیا تماس بگیرید. ارتباط با کارشناسان از طریق تماس با شماره‌ی واتساپ زیر امکان‌پذیر می‌باشد.

شماره تماس :  905338742205+

5/5 - (1 امتیاز)

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.