مهاجرت به قبرس از طریق خرید ملک در فاماگوستا

  • 2 سال پیش
  • 0

فاماگوستا یکی از زیباترین و مهم ترین شهرهای قبرس شمالی است که توجه بسیاری از مهاجران را در سراسر جهان، به سبب جاذبه هایی که دارد به خودش جلب کرده است. خرید ملک در فاماگوستا توسط مهاجران خارجی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. آگهی های ثبت شده برای خرید ملک گواه این ادعاست. اگر به آگهی های فروش خانه و ملک نیم نگاهی بیندازید، خواهید دید که آگهی های مربوط به فروش خانه در فاماگوستا زیاد به چشم می خورد این در حالی است که در آگهی های خرید و فروش ملک در نیکوزیا پایتخت قبرس شمالی به مراتب کمتر از این این شهر است.

خرید ملک در فاماگوستا
معرفی شهر فاماگوستا

البته لازم است بگوییم که این شهر به دلیل امکاناتی که دارد، در خرید و فروش خانه نسبت به شهر نیکوزیا در الویت قرار می گیرد. از مهم ترین عوامل می توان به جایگاه شهر فاماگوستا در اقتصاد قبرس شمالی اشاره کرد. به علاوه وجود دانشگاه های تراز اول و همچنین بناهای تاریخی در این شهر، بر میزان اهمیت و جایگاه این شهر نقش پررنگی خواهند داشت.

اگر شماهم قصد خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی را دارید، ممکن است سوالاتی در مورد این شهر و خرید ملک داشته باشید. به عنوان مثال متراژ خانه های فاماگوستا چقدر است؟ شرایط پیش پرداخت و اقساط خرید خانه در فاماگوستا به چه صورت انجام می شود؟ چه عواملی بر میزان قیمت خانه در فاماگوستا تأثیر گذار خواهد بود و مهم تر از همه این که نوع سند ملک (خانه) در فاماگوستا چگونه خواهد بود؟ در این بخش ضمن معرفی شهر فاماگوستا و نکات مهم در خرید ملک در این شهر، سوالاتی از قبیل فوق را به طور خلاصه شرح خواهیم داد.

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات دقیق و کامل در ارتباط با مهاجرت، تحصیل، خرید ملک در قبرس شمالی به صورت تمام اقساط و همچنین سرمایه گذاری می توانید با کارشناسان مجموعه ادلیا از طریق واتساپ ارتباط برقرار نمایید.

شماره تماس : 905338742205+

معرفی و شرح مختصر فاماگوستا و جاذبه های آن

خرید ملک در فاماگوستا
جاذبه های شهر فاماگوستا

شهر فاماگوستا به عنوان یکی از بنادر اصلی در قبرس شمالی شناخته شده است. این بندر در 55 کیلوتری شهر نیکوزیای شمالی (پایتخت) قرار دارد. یکی از عواملی که نقش پررنگی در میزان اهمیت و جایگاه شهر فاماگوستا دارد، وجود بناها و آثار تاریخی متعدد است. در این میان جالب است به تاریخچه این شهر اشاره ای داشته باشیم.

شهر فاماگوستا در خلال سال های 246 تا 308 پیش از میلاد توسط پادشاه مصر به نام بطلمیوس دوم تأسیس شد. وی در ابتدای تأسیس شهر، آن را با نام خواهرش آرسینو خواند.

حدود سیصد سال بعد در تاریخ 647 میلادی اعراب به قبرس شمالی حمله کرده و تقریبا تمامی شهرهای نزدیک به این شهر را اشغال کردند. در این زمان ساکنین این شهر با امید به این که شهرشان مورد حمله ی اعراب قرار نگیرد، نام آن را به “آموکوستوس” تغییر دادند. این نام در فارسی به معنای دفن شده در شن می باشد. نام فاماگوستا نیز برگرفته و تغییر یافته نام آموکوستوس است که ریشه در زبان یونانی دارد و به معنی در شن دفن شده است.

حال شهر فاماگوستا در سال های اخیر توجه بسیاری از مهاجران را برای خرید ملک و دریافت اقامت به خودش جلب کرده است. جالب توجه است که بیش ترین تعداد مهاجران برای خرید ملک این شهر را انتخاب کرده و سرمایه گذاری می کنند. همانطور که در بالا بدان اشاره شد، برای خرید ملک در فاماگوستا نکات مهم و جالب توجهی وجود دارد که در ادامه بدان اشاره خواهیم کرد.

انواع سند ملک (خانه) در فاماگوستا

خانه و املاک موجود در شهر فاماگوستا همانند سایر شهرهای قبرس شمالی مانند گیرنه و نیکوزیای شمالی، انواع سندهای ترکیش، خارجی، TRNC سند رسمی جمهوری ترک قبرس شمالی، مبادله ای،TMD و همچنین معلق را دارند.

به غیر از سند های معلق، سایر انواع سندهایی که برای املاک شهر فاماگوستا وجود دارد، از نظر قانونی دارای ارزش های برابر هستند.

در هنگام خرید خانه در شهر فاماگوستا باید به این نکته توجه داشته باشید که خانه هایی که نوع سندشان ترکیش است، به دلیل تمایل بالای افراد به معامله با این اسناد، قیمت بالاتر و کمیاب تر می باشند ضمن این که مالکان بیشتر تمایل دارند تا املاکشان را به شهروندان قبرس شمالی بفروشند. بنابراین اگر شما قصد داشته باشید که یک ملک یا خانه ای را با سند ترکیش در شهر فاماگوستا خریداری کنید، افزون بر این که باید هزینه ای بالاتری را در مقایسه با خانه ای مشابه با سند TRNC پرداخت کنید، برای یافتن ملک هم به مشکل برخواهید خورد.

خرید ملک در فاماگوستا
زندگی در شهر فاماگوستا

با نحوه ی پیش پرداخت و شرایط اقساط خرید خانه در فاماگوستا آشنا شوید!

یکی از مهم ترین مسائلی که در هنگام خرید ملک در فاماگوستا باید بدان توجه داشته باشید، میزان پیش پرداخت و بازه زمانی بازپرداخت اقساط می باشد. در درجه ی اول باید اشاره کرد که برای خرید آپارتمان و خانه در فاماگوستا میزان پیش پرداخت از 20 درصد تا 50 درصد متغیر می باشد. با نزدیک شدن به موعد تحویل خانه در فاماگوستا، میزان پیش پرداخت افزایش می یابد. لازم به ذکر است که خانه هایی که آماده ی تحویل هستند، حداقل 50 درصد پیش پرداخت نیاز دارند و اگر ساختمانی در حال ساخت باشد، حدود 20 درصد پیش پرداخت را در مرحله ابتدایی، 30 درصد را در زمان تحویل بایستی پرداخت کنند. 50 درصد باقی مانده را به صورت اقساط پرداخت خواهند کرد.

با توجه به مواردی که بدان اشاره کردیم، دقت داشته باشید که در هنگام خرید خانه در فاماگوستا، فروشنده ها نباید در مقابل واحدهایی که هنوز به پایان ساخت نرسیده اند، مبلغی بیش از 30 درصد مطالبه کنند.

برای دریافت اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک، شما بایستی حداقل 30 درصد مبلغ قرار داد را پرداخت نمایید. بنابراین اگر شما برای دریافت اقامت در قبرس شمالی عجله دارید، این امکان وجود دارد که به میزان 30 درصد از مبلغ قرار داد را به عنوان پیش پراخت، پرداخت نمایید.

باقی مانده باز پرداخت خانه در قبرس شمالی به صورت اقساط پرداخت می شود. معمولا اقساط خرید خانه در قبرس شمالی به مدت زمان 2 تا 10 سال می باشد. معمولا اگر مبلغ خرید خانه پایین باشد، زمان پرداخت قسط ها کم و به مدت 5 سال و اگر مبلغ خرید خانه بالا باشد، معمولا اقساط در بازه زمانی 10 سال پرداخت خواهند شد.

نکته مهم و جالب توجه این است که وام های پرداختی جهت خرید ملک در شهر فاماگوستای قبرس شمالی بدون بهره است.

آیا قیمت ملک در شهر فاماگوستای قبرس شمالی با دیگر شهرها متفاوت است؟

آیا قیمت ملک در شهر فاماگوستای قبرس شمالی با دیگر شهرها متفاوت است؟ این سوال یکی از مسائلی است که بسیاری از افرادی که به دنبال خرید ملک در این منطقه هستند، مطرح می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت ملک در فاماگوستا به طور کلی متفاوت از دیگر شهرها در قبرس شمالی است. این شهر به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای خرید ملک به دلیل زیبایی‌های طبیعی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسب شناخته می‌شود. با این حال، قیمت‌ها در این شهر ممکن است بسته به منطقه و ویژگی‌های ملک متغیر باشند. به عنوان مثال، ملک‌هایی که در نزدیکی ساحل و با دسترسی به دریا قرار دارند، ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند نسبت به ملک‌هایی که در مناطق دورتر و یا با امکانات کمتر واقع شده‌اند.

معرفی انواع متراژ خرید خانه در فاماگوستا

متراژ و مساحت خانه از عوامل موثر در خرید ملک در شهر فاماگوستای قبرس شمالی است. لازم است بدانید که میزان متراژ خانه تأثیر چندانی در قیمت آن نخواهد داشت. باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت واحد آپارتمان در قبرس شمالی متناسب با امکانات و مزایای آن است که با میزان متراژ آن نسبت مستقیمی نخواهد داشت. از این رو اگر قصد خرید واحد آپارتمان در شهر فاماگوستا را دارید، توصیه بر این است که ابتدا واحدها با متراژ های مختلف را بررسی کرده و پس از آن نسبت به خرید ملک اقدام نمایید.

تگر قصد خرید خانه در قبرس شمالی را دارید، می توانید برای اطلاع از قبمت هر مترمربع خانه، نحوه پرداخت و حتی خرید تمام اقساط خانه در قبرس شمالی با کارشناسان مجموعه ادلیا از طریق شماره زیر در ارتباط باشید.

شماره تماس : 905338742205+

5/5 - (1 امتیاز)

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.