چند نوع سند ملک و خانه در قبرس شمالی وجود دارد؟

  • 2 سال پیش
  • 0

اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک را دارید، بهتر است اطلاعاتی را در زمینه خرید و فروش ملک کسب کرده و همچین با انواع سند ملک و خانه در قبرس شمالی آشنا شوید.  از این رو در این بخش قصد داریم تا اطلاعاتی را در این مورد برای شما عزیزان شرح دهیم. اگر قصد دارید اطلاعات بیش تری را در ارتباط با خرید تمام اقساط ملک ، تحصیل در قبرس شمالی و سرمایه گذاری در این کشور کسب کنید می توانید به صورت آنلاین با کارشناسان و مشاوران مجموعه ادلیا ارتباط برقرار نمایید:

انواع سند ملک و خانه در قبرس شمالی
سرمایه گذاری در قبرس شمالی

شماره تماس : 905338742205+

جزیره ی قبرس و قبرس شمالی و جنوبی، پیش از جدا شدن دو بخش شمالی و جنوبی سرزمینی منسجم و یکپارچه بود که به دلیل اختلافات و درگیری هایی که میان دو اجتماع ترک و یونانی بر سر اداره و حکمرانی جزیره ی قبرس بود، سرانجام در سال 1974 از هم جدا گشته و این سرزمین در دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی به حیات خود ادامه داد.

انواع سند ملک و خانه در قبرس شمالی
معرفی شهرهای قبرس شمالی

تفکیک این بخش از هم موجب شد تا بسیاری از ساکنین این جزیره مهاجرت کنند. بدین صورت که بسیاری از یونانی هایی که در قبرس شمالی ساکن بودند، به قبرس جنوبی مهاجرت کردند و متقابلا ترک هایی که در قبرس جنوبی زندگی می کردند به قبرس شمالی باز گشتند.

قبرس جزیره ای زیبا و خوش آب و هوایی بوده و به دلیل جاذبه هایی که دارد کشوری ایده آل برای زندگی کردن است و دیدیم که بسیاری از مهاجران را از سراسر دنیا از جمله بریتانیا به سمت خود فرا خوانده است. در خلال جنگ و درگیری های داخلی، مهاجرانی که از سرزمین های دیگر به آمده بودند، این جزیره را ترک کردند و به سرزمین خود و سایر نقاط پراکنده شدند.

درگیری های داخلی در قبرس مشکلاتی را برای ساکنین منطقه ایجاد کرده بود. اولین مشکلی که ایجاد شد این بود که مردمانی که در بخش شمال و جنوب زندگی می کردند و به نقطه ی مقابل مهاجرت کرده بودند، ضمن رها کردن خانه و زمین هایشان، در منطقه ی جدید نیاز به خانه ای برای زیستن داشتند. بنابراین به وفور می بینیم که کسانی که مهاجرت کرده اند، در خانه های کسانی ساکن شدند که محل زندگی خود را ترک کرده بودند.

مشکل اصلی از اینجا آغاز شد که پس از صلح میان دو طرف، تعدادی از  افرادی که محل زندگی خود را ترک کرده بودند، دوباره بازگشتند و نسبت به املاکشان که در تصرف مهاجران در آمده بود ادعای مالکیت کردند.

انواع سند ملک و خانه در قبرس شمالی
نقشه قبرس شمالی

این موضوع زمینه بوجود آمدن انواع مختلف سند مالکیت با ارزش های مختلف را فراهم آورد. بدین صورت که انواع سند ملک و خانه در قبرس شمالی با توجه به میزان خطرشان برای مالکان ارزش گذاری می شدند. ایجاد همچین شرایطی مهاجران و خارجیان را بیش تر از بومیان قبرس شمالی دچار مشکل ساخت.

شاید این سوال شما نیز باشد که چگونه مشکلی برای مهاجران به دنبال این موضوع پیش آمد؟ این افراد برای زندگی در این سرزمین تمام دارایی های خود را فروخته بودند تا بتوانند در قبرس شمالی با دارایی خود ملکی را خریداری نمایند. اکنون مالکان سابق دوباره بازگشته اند و ادعای مالکیت بر ملکی که خریداری شده، دارند.

به دنبال این مشکل، دادگاه حقوق بشر در خصوص مالکیت اموال غیر منقول که برای مهاجران به این سرزمین ایجاد شده بود، رأی صادر کرده و تمامی املاک قبرس شمالی را از اعتبار یکسانی برخوردار ساخت. بنابراین در سال 2010 پس از صدور رأی دادگاه حقوق بشر تمامی اسناد قبرس شمالی اعتباری یکسان داشتند.

مبنی بر این توافق، کمیسیونی با عنوان “کمیسین اموال غیر منقول” شکل گرفت. اگر هرکسی از یونانی تبارها و دولت قبرس جنوبی نسبت به املاک قبرس شمالی ادعای مالکیت داشته باشد، این کمیسیون مستلزم پرداخت غرامت اموال به مالکان است تا آن ها ضرر نکنند. از این رو دولت قبرس شمالی و قبرس جنوبی بر اساس توافقی که داشتند، تصمیم گرفتند تا در ازای املاکی که هر یک از طرفین در سوی مقابل جزیره دارند، به طرف دیگر؛ زمین و یا پول نقد پرداخت نمایند.

اتفاقات فوق باعث شد تا در حال حاضر سه نوع سند در قبرس شکل بگیرد که در ادامه معرفی خواهند شد:

_ اسناد بین الملل (ترکیش و خارجی)

_ اسناد رسمی جمهوری ترک قبرس شمالی

_ اسناد معلق

انواع سند ملک و خانه در قبرس شمالی

اسناد بین الملل (ترکیش و خارجی)

اسناد بین المللی از معتبرترین نوع اسناد ملک در قبرس شمالی به حساب می آید. با وجود این که مطابق قانون تمامی سندهای ملک و خانه در قبرس شمالی دارای اعتباری یکسان و مساوی هستند، همچنان افرادی هستند که برای خرید خانه به دنبال خانه هایی هستند که دارای سند بین الملی و ترکیش هستند. استقبال و تعداد زیاد این نوع خرید و فروش باعث شده تا هزینه های خرید این املاک در مقایسه با سایر املاک در قبرس شمالی افزایش یابد.

اسناد بین المللی نیز در دو نوع اسناد ترکیش و اسناد خارجی موجود هستند و در ادامه جهت آشنایی بیش تر شرح داده خواهند شد.

املاکی که دارای سند مالکیت ترکیش هستند جزو گران ترین و معتبرترین املاک در قبرس شمالی محسوب می شوند. برای این که واضح تر درک نمایید باید افزود که اسناد ترکیش به سند هایی گفته می شود که صاحبان آن ها پیش و پس از سال 1974 از شهروندان قبرس شمالی (ترک) بوده اند. مالکان این نوع اسناد کاملا مشخص هستند و از این رو ادعایی هم بر روی این املاک وجود ندارد.

بر اساس گزارشات اعلام شده تعداد املاکی که دارای سند ترکیش هستند محدود است و این نوع املاک تنها میان بومیان قبرس شمالی مبادله می شود و مهاجران نمی توانند این گونه املاک را مبادله و خریداری کنند.

جالب توجه است که مطابق قانون قبرس شمالی تمامی اسناد ترکیش، مبادله ای و اسناد جدید جمهوری ترک قبرس شمالی از ارزش و اعتبار یکسانی برخوردارند.

سند خارجی پس از سند ترکیش جزو دسته اسناد ملک و خانه گران به حساب می آید. املاک با سند خارجی به طور کامل شبیه اسناد ترکیش هستند و تنها تفاوتشان در این است که مالکانشان پیش از سال 1974 ساکنین بومی قبرس شمالی نبوده اند.

در اداره ثبت قبرس شمالی اسناد ترکیش یا بین المللی همتراز و مساوی با اسناد خارجی هستند. از آنجایی که هردو سند خارجی و ترکیش از اعتبار یکسانی برخوردارند، به آن ها اسناد بین المللی هم گفته می شود.

اگر شما قصد دارید تا در قبرس شمالی خانه ای با سند ترکیش خریداری کنید، جهت معامله تأیید هیئت وزیران سابق زمین مورد نیاز است. اما اگر قصد دارید تا ملک یا خانه ای با سند خارجی را خریداری کنید، نیازی به تأیید هیئت وزیران ندارید. بنابراین مراحل خرید خانه و یا ملک با سند خارجی سریع تر و کوتاه تر از خرید با سند ترکیش است.

در صورت تمایل کسب اطلاعات بیش تر در ارتباط با خرید تمام اقساط ملک ، تحصیل و سرمایه گذاری در قبرس شمالی، می توانید به صورت آنلاین با کارشناسان و مشاوران مجموعه ادلیا ارتباط برقرار نمایید:

شماره تماس : 905338742205+

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.