کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت با لیست هزینه

  • 8 ماه پیش
  • 0
migration

مهاجرت، یکی از روش‌های مرسوم، محبوب و بسیار عالی برای رشد و بهبود وضعیت زندگی از لحاظ اقتصادی، تحصیلی، کیفیت و رفاه زندگی و … می‌باشد. هر شخصی با توجه به نیاز خود، روش مناسب خودش را انتخاب کرده و با بررسی جوانب این تصمیم بزرگ، اقدام به مهاجرت می‌کند.

اینکه می‌گوییم بررسی جوانب، یعنی شما اگر می‌خواهید از طریق تحصیلی اقدام کنید، علاوه بر بررسی موارد عمومی مانند خورد و خوراک، مسکن، پوشاک و … باید هزینه‌های شهریه‌ی دانشگاه و هر آنچه مربوط به این نوع مهاجرت است را با دقت بررسی کنید.

شرایط روش‌های مهاجرتی در کشورهای مختلف با یکدیگر فرق می‌کند. بنابراین هزینه‌هایی که قبل از سفر و پس از مهاجرت به کشور مقصد برای ما وجود دارد، جزو الزامات اولیه برای تصمیم به مهاجرت است.

در کنار بررسی هزینه‌ها، نباید از بحث درآمد غافل شد. این دو رابطه‌ی مستقیم با یکدیگر دارند. ممکن است در یک کشوری به نظر برسد که هزینه‌های روزمره‌ی زندگی و … بسیار بالاست؛ اما با نگاهی به درآمد ساکنین آن، متوجه شوید که درآمد آنان کاملا متناسب با هزینه‌هایشان است و زندگی در کیفیت بالایی قرار دارد.

برعکس این مسئله هم وجود دارد. ممکن است یک کشور به ظاهر ارزان، با درآمد اندک مردمانش، بسیار فقیر بوده و زندگی در آن دشوار باشد.

با همین دیدگاه، می‌توان گفت که بسیاری از کشورهای اروپایی که به ظاهر گران هستند، در عمل و با توجه به درآمد مردم آن‌ها، ارزان می‌باشند. از جمله کشورهایی مانند: اتریش، فرانسه، سوییس و … . در این کشورها، سطح زندگی و رفاه، ایده‌آل است.

در ادامه به بررسی کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت با لیست هزینه ها می‌پردازیم.

کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

همانطور که می‌دانید، بسیاری از هزینه‌ها مربوط به قبل از مهاجرت می‌شود. بنابراین اولین نیاز برای بررسی هزینه‌ها، چک کردن مبالغی است که شما از زمان آماده سازی مدارک برای ارائه به وکیل و یا سفارت باید بپردازید.

برخی موارد مانند داشتن گردش حساب خوب، تمکن مالی مناسب و … جزو مواردی است که ممکن است تهیه‌ی آن‌ها کمی زمان ببرد. پس از آن اخذ ویزا، خرید بلیط و … است. برخی کشورها مانند کانادا و آمریکا، در ایران سفارت ندارند و ممکن است مجبور شوید برای مراجعه به سفارت، به نزدیک‌ترین کشوری که سفارت در آن‌ها وجود دارد مراجعه کنید.

گاهی هزینه‌ها با ریال ایران و گاهی نیاز است که با دلار، پوند و یا یورو محاسبه و پرداخت شود. باید در نظر بگیرید که کشور مقصد از چه واحد پولی استفاده می‌کند و نرخ برابری ارزی ایران با آن کشور به صورت است.

با توجه به مواردی که تا کنون درباره‌ی آن‌ها صحبت کردیم، به بررسی چند کشور و هزینه‌های مهاجرت به آن‌ها می‌پردازیم:

turkish

ترکیه

کشور ترکیه که در همسایگی ایران و جزو کشورهای آرام و ارزان قرار دارد. علاوه بر اینکه خوده این کشور ارزان است، نرخ برابری ارزی آن با ایران نیز مناسب است. البته نرخ بیکاری در این کشور حدود 10 درصد وکمی بالا بوده است.

ترکیه یک کشور رو به پیشرفت است و مدام در حال حرکت رو به جلو و گسترش بازار کار می‌باشد. خدمات شهری در ترکیه، ارزان‌تر از سایر کشورهای اروپایی است.

اجاره‌ی خانه و ملک در ترکیه حدود 22 درصد از ایران ارزان‌تر است. همچنین مخارج زندگی تقریبا برابر با کشورمان می‌باشد.

شهریه‌های دانشگاهی در ترکیه به نسبت کشورهای اروپایی بسیار ارزان است. در جدول زیر، برخی هزینه‌های زندگی در ترکیه را مشاهده می‌کنید:

عنوان هزینهمبالغ ( ماهانه )
هزینه‌ی 1 نفر مجرد بدون مسکن438 یورو
هزینه‌ی خانواده‌ی 4 نفره بدون مسکن1531 یورو
هزینه‌ی انرژی و قبوض66 یورو
هزینه‌ی تحصیل در دبیرستان بین المللی1587 یورو سالانه
هزینه‌ی اجاره‌ی آپارتمان 1 خوابه320 یورو
هزینه‌ی اجاره‌ی آپارتمان 3 خوابه552 یورو
قیمت خرید 1 مترمربع آپارتمان1266 یورو

متوسط درآمد در ترکیه حدود 600 یورو است که این مبلغ در برابر میانگین هزینه‌های ماهانه، بسیار مناسب است.

ارزان‌ترین شهرهای ترکیه: قونیه، آماسای، آفری، زو نگولداک هستند.

گران‌ترین شهرهای ترکیه: آنکارا، آنتالیا و استانبول هستند.

northern-cyprus

قبرس شمالی

قبرس شمالی یکی از بهترین کشورهای ارزان برای مهاجرت ایرانیان است. هزینه‌های روزمره در این کشور با لیر ترکیه انجام می‌شود. برخی هزینه‌ها مانند اجاره و خرید ملک در قبرس شمالی، با پوند انگلستان صورت می‌گیرد.

بسیاری از دانشگاه‌های مطرح این کشور، درصدهای بالایی از بورسیه را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. همچنین در قبال شهریه‌های دریافتی آموزش بسیار با کیفیت و امکانات بسیاری در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

درآمد خالص افراد در قبرس شمالی در سال 2023 حداقل 15 هزار لیر بوده است. هزینه‌ی زندگی در این کشور برای یک خانواده‌ی متوسط در قبرس شمالی، بین 1000 تا 1500 یورو است. البته این مبلغ شامل هزینه‌ی اجاره‌ی ملک هم می‌باشد.

درآمد افراد متناسب با مهارت، تحصیلات و …. بسیار بالاتر نیز می‌رود.  در شهرهای مختلف هزینه‌های زندگی متفاوت است اما به طور کلی تناسب میان درآمد و هزینه‌ها در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

نیکوزیا به عنوان پایتخت قبرس شمالی جزو گران‌ترین شهرها و در عین حال دارای بالاترین درآمد است.

هزینه‌ی حمل و نقل اگر خودرو شخصی داشته باشید به طور ماهانه 1500 لیر و در صورت رفت و آمد با وسایل نقلیه‌ی عمومی ماهانه 2000 لیر نیاز دارید.

france

فرانسه

کشور فرانسه که یک کشور توریستی با اقتصاد رفاه بالا است، یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین کشورها می‌باشد. این کشور، تمام ویژگی‌های یک زندگی ایده‌آل را دارد. در دوره‌ی همه گیری کرونا نرخ بیکاری این کشور 7 درصد بوده و از زمان پایان یافتن آن، روز به روز در حال کمتر شدن است.

در شهرهای اصلی معروف این کشور، مانند پاریس و مارسی، هزینه‌ی خرید خانه بالا بوده و اکثر مردم مستاجر هستند. نرخ تورم فرانسه نیز مانند سایر کشور ها بالا و در حدود 5 درصد بوده که در حال رسیدن به 4 درصد می‌باشد.

بیمه‌ی درمانی دولتی در فرانسه بخش عمده‌ای از هزینه‌های درمان را پوشش می‌دهد. همچنین تحصیل در دانشگاه‌های دولتی رایگان است.

در جدول زیر، برخی هزینه‌‌های زندگی در فرانسه را مشاهده می‌کنید:

عنوان هزینهمبالغ ( ماهانه )
هزینه‌ی 1 نفر مجرد بدون مسکن885 یورو
هزینه‌ی خانواده‌ی 4 نفره بدون مسکن3146 یورو
هزینه‌ی انرژی و قبوض165 یورو
هزینه‌ی تحصیل در دبیرستان بین المللی10146 یورو سالانه
هزینه‌ی اجاره‌ی آپارتمان 1 خوابه729 یورو
هزینه‌ی اجاره‌ی آپارتمان 3 خوابه1364 یورو
قیمت خرید 1 مترمربع آپارتمان5012 یورو

متوسط درآمد اعلام شده در فرانسه 2400 یورو است و در برابر هزینه‌های ماهانه کاملا معقول و مناسب است.

کیفیت زندگی، سیستم حمل و نقل و … در شهرهای بزرگ در بهترین حالت خود قرار دارد .

ارزان‌ترین شهرهای فرانسه: مون پیله، گرونوبل، نانتس و شاتور هستند.

گران‌ترین شهر فرانسه: پاریس است.

spain

اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از ارزان‌ترین کشورهای غرب اروپا به شمار می‌آید. حدود هزینه‌ی زندگی برای یک خانواده‌ی 4 نفره در این کشور به صورت ماهانه، 1400 یورو می‌باشد. این در حالی است که حقوق دریافتی معمولا پس از کسر مالیات حدود 1990 یورو است. آمار مذکور مربوط به گران‌ترین شهر اسپانیا، مادرید است.

در جدول زیر برخی هزینه‌های زندگی در اسپانیا را مشاهده می‌کنید:

مبلغ به دلار آمریکا ( ماهانه )عنوان هزینه
2 الی 30حمل و نقل
113 الی 165انرژی
30 الی 130پوشاک
500 الی 57000خرید و اجاره ملک
0.5 الی 15خورد و خوراک
10 الی 55رستوران

از گران‌ترین شهرهای اسپانیا می‌توان به مادرید و بارسلونا اشاره کرد.

ارزان‌ترین شهرهای اسپانیا نیز به ترتیب: گرانادا، بیلبائو، والنسیا و سویا هستند.

germany

آلمان

کشور آلمان یک کشور مدرن، با صنعت برتر در دنیا محسوب می‌شود. این کشور یکی از محبوب‌ترین و ایده‌آل‌ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت و زندگی است.

بازار کار و صنایع شناخته شده‌ی آلمان به اندازه‌ای است که بسیاری از مهاجران این کشور را برای زندگی انتخاب می‌کنند. البته نرخ بیکاری در سال 2023 در این کشور 5.6 درصد بوده و این رقم بالا به دلیل همه گیری کرونا ویروس بوده که در تمام دنیا به همه‌ی مشاغل آسیب وارد کرد. آلمان، کشور قدرتمندی است و به زودی نرخ بیکاری در این کشور به روال قبل باز خواهد گشت.

در جدول زیر، برخی هزینه‌های اصلی برای زندگی و مهاجرت به آلمان را مشاهده می‌کنید.

عنوان هزینهمبالغ ( ماهانه )
هزینه‌ی 1 نفر مجرد بدون مسکن1016 یورو
هزینه‌ی خانواده‌ی 4 نفره بدون مسکن3611 یورو
هزینه‌ی انرژی و قبوض200  یورو
هزینه‌ی تحصیل در دبیرستان بین المللی16428 سالانه ( یورو )
هزینه‌ی اجاره‌ی آپارتمان 1 خوابه1050 یورو
هزینه‌ی اجاره‌ی آپارتمان 3 خوابه2350 یورو
قیمت خرید 1 مترمربع آپارتمان10650یورو

از نکات مثبت دیگر این کشور، می‌توان به تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی این کشور برای دانشجویان داخلی و خارجی رایگان اشاره کرد.

هزینه‌ی اجاره‌ی ملک در آلمان بسیار پایین است اما برای خرید خانه باید هزینه‌ی بسیار زیادی بپردازید. به همین دلیل اکثر آلمانی‌ها، مستاجر هستند.

ارزان‌ترین شهرهای آلمان: بوخوم، کیل، سیگن، لایپزیگ و جنا هستند.

گران‌ترین شهرهای آلمان: مونیخ، فرانکفورت و هامبورگ هستند.

به طور کلی می‌توان گفت که میانگین هزینه‌ی ماهانه برای زندگی تک نفره در این کشور حدود 900 دلار است. در نظر داشته باشید که این هزینه در برابر میانگین درآمد خالص ماهانه‌ی این کشور حدود 2518 دلار می‌باشد.

این گونه است که با مقایسه‌ی درآمد و هزینه می‌توان گفت که آلمان یک کشور ارزان برای زندگی است.

portugal

پرتغال

با افزایش چشمگیری که صنعت توریسم و گردشگری در پرتغال داشته است، مشاغل مهمی مانند گردشگری، هتل‌داری، املاک، خدمات پزشکی و … رونق زیادی در این کشور پیدا کرده و به عنوان منابغ=ع درآمدی اصلی این کشور تبدیل شده است.

برخی از دانشگاه‌های خصوصی در این کشور با توجه به ارزیابی دانشجویان ممکن است تا 100 درصد بورسیه نیز به دانشجویان اعطا کنند.

جالب است بدانید که اولین کشوری که واحد پولی یورو را در دنیا پذیرفت، کشور پرتغال بوده است. هزینه‌های زندگی در این کشور با توجه به منطقه‌ی زندگی،متفاوت است؛ اما به طور معمول برای زندگی در این کشور حدود 550 تا 2200 یورو  در ماه باید در نظر بگیرید.

در جدول زیر، متوسط هزینه‌های زندگی در برخی شهرهای کشور پرتغال را مشاهده می‌کنید:

شهرهزینه‌ی ماهانه‌ی زندگی ۱ نفر ( بدون اجاره‌خانه )
لیسبون740 دلار آمریکا
کاسکایس727 دلار آمریکا
پورتو704 دلار آمریکا
براگا611 دلار آمریکا
فونچال640 دلار آمریکا
آویرو618 دلار آمریکا
کویمبرا605 دلار آمریکا

5/5 - (1 امتیاز)

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.