شرایط دامداری و دامپروری در قبرس شمالی چگونه است؟

  • 9 ماه پیش
  • 0

دامداری و دامپروری به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی کشور قبرس شمالی به حساب می‌آید. آب و هوای بسیار مناسب و پوشش گیاهی مناسب در قبرس شمالی، از دلایل اصلی رونق دامداری در این کشور است.

برای افرادی که می‌خواهند بدانند که شرایط دامداری و دامپروری در قبرس شمالی چگونه است، توصیه می‌کنیم تا در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه بوده تا به طور کامل از تاریخچه‌ی دامداری تا شرایط آن را برایتان شرح دهیم.

مروری بر تاریخ دامداری در قبرس شمالی

دامداری در قبرس شمالی با کشاورزی در این کشور، ارتباط مستقیم دارد. قدمت  این شغل در قبرس به سال‌های بسیاری دوری برمی‌گردد. پیشینه‌ی اهلی کردن حیوانات در قبرس شمالی به حدود قرن 10 قبل از میلاد باز می‌گردد. در آن زمان، بومیان یونان باستان، اولین بز و گ.سفندها را با خود به قبرس شمالی آوردند.

با گذر زمان و جفت‌گیری این حیوانات با نژادهای محلی، انواع مختلف دام در این کشور ایجاد شدند. در طی سال‌ها، دام‌پروری در این کشور پیشرفت کرد و تنوع حیواناتی مانند طیور، گاو، اسب، خوک، الاغ و… زیاد شد. هم اکنون دامداری و دامپروری بخش مهمی از اقتصاد کشور قبرس شمالی را تشکیل می‌دهد و تا حد زیادی غذا و معیشت مردم را نیز تامین می‌کند.

تنوع نژاد حیوانات در قبرس شمالی

با بهبود و پیشرفت روش‌های پرورش حیوانات، انواع حیوانات در نژادهای مختلف در این منطقه پرورش داده شدند. از مهم‌ترین و رایج‌ترین نژادهای گوسفند، اسب و گاو می‌توان به کارامان، بز به قبرسی و سگ به سگ گله، بز کرت، گوسفند قونیه، الاغ آناتولی و گاو ماسایی با چهره سرخ اشاره کرد.

گوشت بسیار عالی گوسفند کارامان سفید و شیر بز قبرسی بسیار معروف هستند. اسب کارامان به استقامت و قوی بودن مشهور است که همین امر موجب می‌شود اسب‌ها مناسب سوارکاری شوند. سگ گله، که در قبرس شهرت دارد، مناسب نگهبانی دادن است.

از گاو کارامان برای تولیدات گوشت و شیر بسیار لذیذ استفاده می‌شود. نژادهای مذکور همگی با محیط محلی سازگار بوده و اکنون دیگر عضوی از فرهنگ محلی قبرس هستند.

animal-husbandry-of-northern-cyprus-2

تغذیه حیوانات در کشور قبرس شمالی

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در سلامت حیوانات قبرس شمالی، تغذیه‌ی سالم و مقوی برای آن‌ها است. منابع اصلی تغذیه‌ی حیوانات در قبرس شمالی، غلات، کاه، یونجه و علوفه است؛ اما در کنار این‌ها، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های مورد نیاز حیوانات نیز به آن‌ها داده می‌شود.

تغذیه‌ی مناسب حیوانات در سلامت، تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش رشد آن‌ها تاثیر مستقیم دارد. همچنین باعث کاهش ریسک ابتلا به انگل‌ها، عفونت‌های باکتریایی، بهبود باروری و به صورت کلی باعث بهبود بهره‌وری از دام‌ها می‌شود.

اهمیت دامداری و دامپروری در قبرس شمالی به گونه‌ای است که دامپزشکان و کشاورزان با هم کار می‌کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را دریافت کنند.

اهمیت بهداشت حیوانات در قبرس شمالی

پیشگیری از بیماری حیوانات و رسیدگی به بهداشت آن‌ها، از موضوعات بسیار مهم در کشور قبرس شمالی است.

حیوانات بسیاری از جمله سگ، گربه، شتر، بز، گاو، اسب و  … در قبرس شمالی زندگی می‌کنند.

انواع بیماری‌ها در بین حیوانات از طرق مختلف منتقل می‌شوند. برخی از این روش‌ها شامل تماس با حیوانات آلوده، تماس با اشیاء آلوده  و خوردن آب یا غذای آلوده، هستند.

اقدامات بسیاری برای پیشگیری و جلوگیری از گسترش بیماری‌ها، توسط دامپزشکان برای جلوگیری از انگل، کک و کنه صورت گرفته است.

animal-husbandry-of-northern-cyprus-3

نقش آب و هوا و منابع در دامداری

اکنون به بررسی نقش منابع طبیعی و آب و هوای قبرس شمالی در دامداری و دامپروری این کشور می‌پردازیم. از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در بهبود و پیشرفت دامداری در قبرس شمالی، آب و هوای مدیترانه‌ای، خاک حاصل‌خیز با زهکشی مناسب و آفتاب فراوان این سرزمین هستند.

 اصلی‌ترین دام‌ها در قبرس شمالی، گاو، بز و گوسفند هستند که از شیر، گوشت و پشم آن‌ها بهره‌های بسیاری برده می‌شود. همچنین پرندگان در انواع مختلف به وفور در قبرس شمالی یافت می‌شوند که برای شکار و استفاده از گوشت آن‌ها، پرورش می‌یابند.

منابع طبیعی در این منطقه بسیار فراوان هستند، همین امر موجب شده تا تولیدات حیوانات سازگار با شرایط محلی بسیار خوب پبش برود. کشاورزان در این سرزمین با بهره‌گیری از شیوه‌های سننتی و تکنیک‌های قدیمی خود، از تولید محصولات به بهترین شکل، مطمئن می‌شوند.

بنابراین در جمع بندی این بخش می‌توانیم بگوییم که داشتن آب و هوای معتدل و مدیترانه‌ای، منابع طبیعی و استفاده از روش‌های سنتی، قبرس شمالی را مکانی بسیار عالی برای دامپروری کرده است.

قوانین دامداری و دامپروری در قبرس شمالی

در قبرس شمالی، چارچوب‌های نظارتی به منظور حصول اطمینان از رعایت اصول و استانداردهای رفاه برای حیوانات، ایمنی مواد غذایی و تولید دام، وجود دارد که دائما به روز رسانی می‌شوند.

در ادامه به چند مورد از اسناد قانونی و اولیه‌ی حاکم بر دامداری در کشور قبرس شمالی را مشاهده می‌کنید:

  • قانون رفاه حیوانات
  • قانون خدمات دامپزشکی
  • قانون دام
  • قانون ایمنی مواد غذایی

قوانین مذکور یک چارچوب اجرایی برای استانداردهای بهداشت حیوانات، رفاه و ایمنی مواد غذایی ایجاد می‌کند. علاوه بر آن، قانون خدمات دامپزشکی، وظیفه‌ی اجرای دقیق و صحیح مقررات رفاه دام و بهداشتی و  قانون دام وظیفه‌ی ثبت احوال دام را بر عهده دارد.

تمام این قوانین، به همراه سایر دستورالعمل‌ها و قوانین با یکدیگر به صورت هماهنگ کار کرده و تضمین سلامت دام  و ایمنی محصولات را به عهده دارد.

animal-husbandry-of-northern-cyprus-4

فضای پیشرفت در دامپروری قبرس شمالی

قبرس شمالی برای نوآوری در دامپروری، توسعه کشاورزی و پیشرفت اقتصادی، پتانسیل‌های گسترده‌ای دارد. به طور مثال، یکی از روش‌هایی که به کاهش هزینه‌های ورودی و بهبود پایداری صنعت کمک می‌کند، استفاده از شیوه‌های دامپروری پایدار که از منابع محلی استفاده می‌کند، می‌باشد.

یکی دیگر از روش‌های مناسب، گسترش و توسعه‌ی نژاد دام‌های سازگار با محیط محلی است. با این کار دارایی‌های ارزشمندی را برای منطقه حفظ می‌کنیم. همچنین استفاده از فناوری‌های جدید مانند مدیریت خوراک، شیردوشی رباتیک و سیستم پرورش رایانه‌ای می‌تواند در بهره‌وری و  افزایش کارایی تاثیر مستقیم بگذارد.

بازاریابی و فعالیت‌های تبلیغاتی و فروش برای معرفی محصولات جدید حیوانی مانند شیر ارگانیک، ماست و پنیر به درآمد زایی و ایجاد بازارهای جدید کمک می‌کند.

در نهایت باید در انواع مسائل، آموزش‌های لازم را دیده و در زمان و مکان مناسب به کار ببندید تا بهترین نتیجه‌ی ممکن را دریافت کنید.

   خدمات شرکت ادلیا

هلدینگ ادلیا با داشتن سال‌ها تجربه‌ی موفق در مورد مهاجرت به قبرس شمالی، آماده‌ی پاسخگویی به شما عزیزان درباره‌ی سوالات مهاجرتی به این سرزمین هستیم. چنانچه نیاز به دریافت مشاوره‌ای حرفه‌ای درباره‌ی هر یک از روش‌های مهاجرتی زیر داشتید، با مشاوران ما در ادلیا تماس بگیرید:

stay-in-northern-cyprus

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

دریافت اقامت قبرس شمالی از طرق مختلفی امکان پذیر است. به منظور اینکه بهترین روش اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی که متناسب با شرایط شما باشد را بیابید، می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت ادلیا در تماس باشید.

خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از پر طرفدارترین، بهترین و سودآورترین روش‌ها برای مهاجرت و زندگی در قبرس شمالی، خرید ملک در این کشور است. ما در شرکت ادلیا، با بررسی نیازها و بودجه‌ی مالی شما، بهترین گزینه‌های موجود در این سرزمین را در اختیار شما عزیران قرار می‌دهیم. همچنین در تمامی مراحل خرید خانه در قبرس شمالی، همراه شما خواهیم بود.

home-in-cyprus

خرید ویلا در قبرس شمالی

اگر می‌خواهید دوران استراحت و تعطیلات شگفت انگیزی را در کنار خانواده‌تان بگذرانبد، بازنشسته شده‌اید و یا به دنبال کسب درآمد ارزی از طریق اجاره‌ی ویلا در قبرس شمالی هستید، ما خرید ویلا در قبرس شمالی، را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ما در شرکت ادلیا، بهترین ویلاهای موجود در قبرس شمالی را با توجه به نیاز شما در اختیارتان قرار می‌دهیم.

study-in-northern-cyprus

تحصیل در قبرس شمالی

شما می‌توانید با تحصیل در قبرس شمالی با پرداخت هزینه‌ای بسیار کمتر از دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی، به همان کیفیت تدریس، ادامه‌ی تحصیل بدهید. کارشناسان ما در شرکت ادلیا، برای شما از بهترین دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی موجود در قبرس شمالی پذیرش می‌گیرند.

5/5 - (2 امتیاز)

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.