قیمت خودرو در قبرس شمالی+ لیست قیمت

  • 11 ماه پیش
  • 0

قبرس شمالی، که در شرق دریای مدیترانه و همسایگی ترکیه قرار دارد، در زمره‌ی کشورهای ارزان جهان است. اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید، علاوه بر اینکه به مسائل کلی زندگی در این کشور باید بپردازید، لازم است که درباره‌ی برخی جزییات نیز بدانید.

قیمت خودرو در قبرس شمالی هم، از همان دسته مسائلی است که شاید کم اهمیت به نظر برسد؛ اما برای شخصی که تصمیم خود را برای زندگی در این کشور گرفته است، واجب و ضروری می‌باشد.

در ادامه به بررسی قیمت خودرو در قبرس شمالی، عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت و لیست قیمت برخی از خودروها در این کشور می‌پردازیم.

تعیین قیمت خودرو در قبرس شمالی

تعیین قیمت ماشین در قبرس شمالی، به عوامل زیادی بستگی دارد. به طور کلی می‌توان گفت که قیمت خودرو در قبرس شمالی، مناسب است؛ اما عواملی چون آپشن‌های خودرو، سال ساخت، وضعیت سلامت و … در قیمت گذاری ماشین تاثیر مستقیم دارند.

تقریبا هر شخصی با هر بودجه‌ای می‌تواند یک ماشین برای خودش تهیه کند. توصیه می‌کنیم که برای خرید خودرو، قبل از امضا قرارداد، نگاهی به بیمه نامه‌ی خودرو نیز بیاندازید.

تفاوت خودروها در قبرس شمالی با ایران

یکی از واضح‌ترین تفاوت‌های رانندگی و ماشین‌ها در قبرس شمالی و ایران، جای قرار گرفتن فرمان خودرو است. در قبرس شمالی، فرمان خودرو از زمان سلطه‌ی بریتانیا، در سمت راست قرار دارد.

رانندگی با فرمان سمت راست در ابتدا ممکن است برای ایرانیان کمی دشوار باشد؛ اما با کمی دقت به علائم رانندگی و جاده‌ای می‌توانید به مرور به آن عادت کنید. البته بهتر است بدانید که برای یادگیری و هماهنگ شدن با شرایط جدید نیازیبه زمان زیادی ندارید و به سرعت همه چیز را فرا می‌گیرید.

car-prices-in-northern-cyprus-2

شرایط رانندگی در قبرس شمالی

برای رانندگی در کشور قبرس شمالی هم، مانند سایر کشورها، نیاز است که گواهینامه‌ی معتبر مطابق قوانین همان کشور داشته باشید. ایرانیان از بدو ورود، با داشتن گواهینامه‌ی بین المللی ( تبدیل گواهینامه‌ی ایران به بین المللی ) تا حدود 3 ماه ( تا دریافت کارت اقامت ) می‌توانند در قبرس شمالی رانندگی کنند.

پس از دریافت کارت اقامت قبرس شمالی، دریافت گواهینامه‌ی قبرسی برای رانندگی الزامی است.

در حال حاضر، قوانینی وضع شده که بر طبق آن، ایرانیان می‌توانند با داشتن گواهینامه‌ی ایرانی، آزمون آیین نامه داده و در صورت قبولی با به همراه داشتن مدارکی مانند کپی پاسپورت، گواهینامه‌ی ایرانی و عکس، اعتبار 5 ساله برای رانندگی دریافت کنند.

ایرانیانی که گواهینامه‌ی ایرانی ندارند، ابتدا باید در کلاس‌های رانندگی شهری و سپس در آیین نامه شرکت کرده و بعد از آن، گواهینامه‌ی قبرسی دریافت کنند.

قیمت انواع خودرو در قبرس شمالی

قیمت خودرو در قبرس شمالی به نسبت ایران بسیار اندک است. حتی در برخی موارد دیده شده که قیمت ماشین یک سوم قیمت ایران است.

دسته بندی ماشین‌‌ها در قبرس شمالی به شرح زیر است:

ماشین‌های اکونومی ( اقتصادی )

از ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به حجم موتور کمتر و سبک‌تر، مصرف سوخت کمتر، عوارض جاده‌ای متعلقه‌ی کمتر و … اشاره کرد. برخی از برند‌هایی که در این دسته بندی قرار دازند عبارتند از: فورد، نیسان، هیوندا، تویوتا و …

ماشین‌های گران

این دسته از ماشین‌ها به نسبت دسته‌ی قبل، هزینه‌های نگهداری، لوازم جانبی، هزینه‌ی تعمیرات، مالیات و مصرف سوخت بالاتری دارند. مانند برند‌های، بوگاتی، ایودی، مازراتی، مرسدس بنز، بی ام و و …

طبق آخرین آمار سال 2023 ارزان‌ترین ماشین در قبرس شمالی، از 7 هزار پوند آغاز می‌شود. لازم به ذکر است که برخی خودرو‌های مدل پایین قبرسی، با لیر هم، معامله می‌شوند.

در جدول زیر قیمت و مشخصات برخی از ماشین‌های موجود در قبرس شمالی را مشاهده می‌کنید:

برند مدل دسته قیمت ( پوند ) توضیحات
نیسان نوت بکی اکونومی 9000 – 16000 محبوب‌ترین ماشین
هوندا فیت اکونومی 7000 – 18000
تویوتا یاریس اکونومی 9000 – 20000
مرسدس بنز E220 – 2018 گران 32000
مرسدس بنز CLA – 2016 گران 22000
مرسدس بنز CLS – 2020 گران 53000
مرسدس بنز سری C – 2018 گران 27000
مرسدس بنز سری A – 2015 گران 17000
بی ام و سری 5 – 2016 گران 24000
بی ام و سری 1 – 2016 گران 15000
آئودی A3 – 2019 گران 25000
آئودی A6 – 2019 گران 43000
آئودی A6 – 2015 گران 22000

موارد مهم برای خرید خودرو در قبرس شمالی

بهتر است قبل از خرید خودرو در قبرس شمالی، اطلاعات کافی درباره‌ی آن داشته باشید:

  • سالانه، مبلغی به عنوان مالیات ججاده به افرادی که در قبرس شمالی ماشین می‌خرند، تعلق می‌گیرد.
  • برای پرداخت این مالیات، حجم موتور بسیار تعیین کننده است. هر چه حجم موتور بالاتر باشد، مالیات جاده‌ای نیز بیشتر می‌شود.
  • دریافت معاینه فنی برای خودروهای بالای 5 سال کارکرد، الزامی است. پس از دریافت آن، 3 سال اعتبار دارد.
  • دریافت بیمه برای ماشین بسیار مهم و لازم است. اگر یک شخص را معرفی کنید که در صورت بروز حادثه در زمان رانندگی آن فرد، بیمه شمارا حمایت کند، هزینه بسیار کمتر از زمانی می‌شود که هر شخصی از ماشین شما استفاده کند را انتخاب کرده باشید.

car-prices-in-northern-cyprus-3

چطور در قبرس شمالی ماشین بخرم؟

در مرحله‌ی اول، پس از مهاجرت به قبرس شمالی برای خرید ماشین، بررسی برند و مدل ماشین مطابق بدوجه‌ی مالی و نیازهای شما است.

سپس می‌توانید با مراجعه‌ی حضوری به نمایشگاه‌های ماشین در سطح شهر برند ومدل مورد نظرتان را انتخاب و درخواسا تست درایو بدهید.

با تست درایو ( رانندگی کردن با ماشین )، عملکرد ماشین انتخابیتان را بررسی کرده و با اطمینان خاطر بیشتری خرید می‌کنید.

همچنین می‌توانید از طریق سایت‌های خرید خودرو، مانند سایت kktcaraba.com، موجودی و قیمت برند و مدل انتخابی خودتان را چک کرده و با قیمتی کمتر از نمایشگاه‌های خودرو در سطح شهر، خرید کنید.

توجه داشته باشید که در قبرس شمالی به دلیل اینکه عموما خودروها را همراه با پلاک آن می‌فروشند، پروسه‌ی خرید و فروش خودرو بسیار آسان‌تر از ایران است.

car-prices-in-northern-cyprus-4

خدمات شرکت ادلیا

هلدینگ ادلیا با داشتن سال‌ها تجربه‌ی موفق در زمینه‌ی مهاجرت به قبرس، آماده‌ی پاسخگویی به شما عزیزان درباره‌ی هرگونه سوال مهاجرتی به این کشور می‌یاشد. چنانچه نیاز به مشاوره‌ی دقیق و حرفه‌ای در هر یک از زمینه‌های زیر داشتید، با مشاوران ما در ادلیا تماس باشید:

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

می‌دانید که دریافت اقامت قبرس شمالی از طرق مختلفی امکان پذیر است. به منظور یافتن بهترین روش برای  دریافت اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی ، متناسب با شرایط شما، می‌توانید با کارشناسان ادلیا در تماس باشید.

خرید ملک در قبرس شمالی

همانطور که گفتیم یکی از آسان‌ترین، محبوب‌ترین، بهترین و سودآورترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی، خرید ملک در این کشور است. کارشناسان ما با بررسی نیاز، بودجه و نیاز شما، بهترین گزینه‌های موجود را در اختیارتان قرار داده و در تمامی مراحل خرید خانه در قبرس شمالی، در کنار شما عزیزان خواهند بود.

خرید ویلا در قبرس شمالی

چنانچه بازنشسته هستید و می‌خواهید استراحت و تعطیلات بی‌نظیری کنار خانواده‌تان داشته باشید، یا به دنبال کسب درآمد ارزی از طریق اجاره ویلا در قبرس شمالی هستید، خرید ویلا در قبرس شمالی، را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ما در هلدینگ ادلیا، بهترین ویلاهای قبرس شمالی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

car-prices-in-northern-cyprus-5

تحصیل در قبرس شمالی

با تحصیل در قبرس شمالی می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کمتر از دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی، به همان کیفیت تدریس دسترسی داشته باشید. کارشناسان ما در هلدینگ ادلیا، پذیرش شما را از برترین دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی موجود در قبرس شمالی اخذ می‌کنند.

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.