ارزان‌ترین کشور برای خرید ملک و دریافت اقامت

  • 8 ماه پیش
  • 0

یکی از مسیرهای محبوب برای اخذ اقامت در کشورهای خارجی، سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک است. اما سوالی که ایجاد می شود این است که آیا امکان اخذ اقامت در هر کشوری با خرید ملک وجود دارد؟ در واقع، بسیاری از کشورها از جمله ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، به منظور جلب سرمایه، به افراد خارجی که تمایل به سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک دارند، اقامت اعطا می‌کنند. اما ارزان‌ترین کشور برای خرید ملک و دریافت اقامت کدام اند؟

اقامت از طریق خرید ملک یکی از راه‌های ساده و مؤثر برای مهاجرت به کشورهای مختلف است. در اروپا، هیچ قانونی وجود ندارد که مانع از افراد خارجی شود ولی برخی کشورها برخی محدودیت‌ها را در نظر گرفته‌اند که اغلب به حقوق اقامت، نوع ملک، و دسته خریدار مرتبط می‌شوند. اخذ اقامت از طریق خرید ملک یکی از راه‌های پرطرفدار مهاجرت است که افراد به دلیل لذت بردن از اقامت در کشور جدید، ایجاد فرصت‌های کسب و کار و حفظ ارزش سرمایه، به این راه می‌اندیشند.

برزیل، کشوری با قیمت املاک ارزان

برزیل، ازجمله ارزان‌ترین کشور برای خرید ملک و دریافت اقامت است! در این خصوص باید گفت یکی از مقاصد جذاب برای اقامت با خرید ملک، کشور برزیل است که اقدامات جدی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی انجام داده است. در یکی از برنامه‌های اقامتی برزیل، با خرید یک ملک با قیمت ۱۳۳ هزار دلار و حداقل ۳۰ روز حضور در برزیل در طول سال، امکان درخواست اقامت و حتی شهروندی برزیل فراهم می‌شود.

 این اقامت به شما این امکان را می‌دهد که تمامی اعضای خانواده‌تان را به این کشور بیاورید و با در دست داشتن پاسپورت برزیل، به بیش از ۱۵۰ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنید. این فرصت جذاب نه تنها اقامت مستدام را فراهم می‌کند بلکه به شما این امکان را می‌دهد تا به‌عنوان یک شهروند برزیلی در جامعه محلی شرکت کرده و از تمامی مزایای یک اقامت دائم در این کشور بهره‌مند شوید.

خرید ملک ارزان در ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که به لحاظ قیمت مناسب ملک‌ها، در لیست ارزان‌ترین کشورها برای خرید ملک جای دارد. توان خرید بسیار بالا و هزینه زندگی پایین در ترکیه، این کشور را به یک گزینه عالی برای سرمایه‌گذاری و زندگی تبدیل کرده است. فرهنگ گرم و مهمان‌نواز ترکیه، به زیبایی، زندگی خاصی را شکل می‌دهد. تنوع زیاد مناطق شهری و روستایی در بخش‌های اروپایی و آسیایی ترکیه، شما را قادر می‌سازد تا از بین مناظر متنوع، مناطق کوهستانی، سواحل دریای سیاه و مدیترانه، خانه رویایی خود را انتخاب کنید.

با توجه به قیمت‌های شگفت‌انگیز در برخی مناطق، به‌عنوان مثال در شهر ادرنه که در کنار مرز با یونان و بلغارستان واقع شده و قیمت‌ها بسیار پایین است، می‌توانید به ازای هر متر مربع حدود 600 تا 700 دلار برای خرید املاک محاسبه کنید. در شهر تکیرداغ، یک شهر ساحلی در سمت اروپایی ترکیه، قیمت‌ها حتی ارزان‌تر هستند و شما می‌توانید آپارتمان با منظره دریا را با قیمت تا 350 دلار در هر متر مربع پیدا کنید. یکی از نکات قابل توجه این است که در حال حاضر، دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک بسیار سریع و آسان است و با سرمایه‌گذاری حداقل 250 هزار دلار در املاک ترکیه، می‌توانید در کمتر از 4 ماه تابعیت ترکیه را دریافت کنید.

خرید ملک در پرتغال

پرتغال، به‌عنوان یکی از مقصدهای محبوب مهاجران و بازنشستگان در دهه‌های اخیر، جلب توجه بسیاری را به خود اختصاص داده است. این کشور با بازار املاک و مستغلاتی که در بسیاری از مناطق رونق گرفته است، اما چرا این کشور در دسته ارزان‌ترین کشور برای خرید ملک و دریافت اقامت قرار گرفته می شود؟

گرچه قیمت املاک در پرتغال در گذشته افزایش داشته است، اما بیشترین تغییرات در برخی از مناطق اتفاق افتاده است. مناطق گران‌قیمت مانند لیسبون، پورتو و آلگاروه وجود دارند، اما همچنان می‌توان در کل کشور، املاک با قیمت‌های بسیار مناسبی پیدا کرد. مالیات خرید ملک در پرتغال در سال 2021 نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است که تصمیم به خرید ملک را توجیه می‌کند.

املاک مناسب در پرتغال بیشتر در حومه شهرها قرار دارند، جایی که می‌توان با هزینه مناسب خانه یا مزرعه‌ای کوچک را خریداری کرد. در مناطقی همچون براگانسا یا کاستلو برانکو که در امتداد مرز با اسپانیا قرار دارند، معمولاً می‌توانید خانه‌ها را با قیمت زیر 500 دلار در هر متر مربع با یک باغ زیبا بیشتر یافت.

علاوه بر این، دریافت ویزای طلایی پرتغال با خرید ملک، یک مسیر بسیار آسان برای مهاجرت سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. این نوع ویزا، کمترین شرط حضور در اروپا را دارد و این امکان را فراهم می‌کند که در مدت 5 سال به پاسپورت پرتغال دست پیدا کنید. به همین دلیل، خرید ملک در پرتغال امروزه یک گزینه بسیار محبوب برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید.

خرید املاک با کمترین قیمت در صربستان

صربستان یک مقصد جذاب برای خرید ملک به شمار می‌آید و بسیاری از افرادی که به دنبال خرید ملک با هزینه کم در خارج از کشور هستند، به خرید ملک در این کشور تمایل نشان داده اند. صربستان با ارائه مزایای زیادی برای سرمایه‌گذاران خارجی در زمینه املاک، جلب توجه کرده است. هزینه زندگی پایین، آب‌وهوای معتدل و فرآیند مجوز اقامت آسان از جمله مزایای این کشور برای سرمایه‌گذاری در حوزه املاک می‌باشند. همچنین، املاک در تمام نقاط صربستان به صورت کلی به‌عنوان یک گزینه مقرون‌به‌صرفه در لیست کشورهای ارزان برای خرید ملک در اروپا جا گرفته است.

قیمت املاک و مستغلات در صربستان تقریباً با سایر کشورهای اروپایی مانند آلبانی، رومانی و اوکراین مشابه است. در پایتخت صربستان یعنی بلگراد، قیمت‌های بالاتری نسبت به سایر مناطق دارد، اما با حرکت کمی خارج از شهر بلگراد، مشاهده می‌شود که قیمت ملک به شدت کاهش می‌یابد.

در شهرهایی مانند نووی ساد که موقعیت عالی و زیرساخت مناسبی دارد، می‌توانید آپارتمان‌هایی با قیمت حدود 1000 تا 1500 دلار آمریکا در هر متر مربع را پیدا کنید. اگر به دنبال خرید ملک در مناطق حومه‌ای از صربستان هستید، قیمت‌ها در اطراف شهرها بسیار مناسب‌تر می‌شوند و می‌توان به راحتی خانه‌های با شرایط خوب را با حداقل 500 دلار در متر مربع در این مناطق یافت.

خرید ملک ارزان در قبرس شمالی

از دیگر ارزان‌ترین کشور برای خرید ملک و دریافت اقامت، قبرس شمالی است. در این خصوص باید گفت قبرس شمالی یکی از مقاصد جذاب برای خرید ملک با هزینه کم و اخذ اقامت می‌باشد. این کشور با فراهم کردن مزایای مناسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی، جلب توجه کسانی که به دنبال ملک ارزان و امکانات اقامت در منطقه مدیترانه هستند. در قبرس شمالی، املاک به طور کلی با قیمت‌های قابل توجهی در مقایسه با دیگر کشورهای این منطقه به فروش می‌رسند. از طریق خرید ملک در قبرس شمالی، افراد می‌توانند به سرعت و به‌صورت مستقیم به اقامت در این کشور دست یابند. این امکان به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا به راحتی در محیط زیبا و دلنشین قبرس شمالی اقامت کنند و همچنین از امکانات و تجربیات منحصربه‌فرد این منطقه بهره‌مند شوند.

با مزایای اقامت در کشورهای اروپایی آشنا شوید

اخذ اقامت در کشورهای اروپایی، مزایای فراوانی به دنبال دارد که علاوه بر اخذ مجوز سکونت، حقوق شهروندی و امتیازات تحصیلی، کاری و درمانی نیز را به همراه دارد. یکی از مهم‌ترین امکانات این اقامت، امکان مسافرت بدون محدودیت به کشورهای حوزه شینگن است. همچنین، فرصت‌های بیزینسی در این کشورها، امکان انجام معاملات مالی، وجود سیستم یکپارچه تجاری و اقتصادی، از مزایایی است که با اخذ اقامت قابل دستیابی است.

افراد با اقامت در کشورهای حوزه شینگن، به راحتی می‌توانند در این منطقه‌ها به شغل مناسب برسند و از بیمه سلامت نیز بهره‌مند شوند. کسب اقامت از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک، برای کشورهای در حال توسعه‌ی اروپا امکان‌پذیر بوده و این راه این کشورها را به‌عنوان یک مقصد جذاب برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت تبدیل کرده است. این اقامت به مهاجران اجازه می‌دهد تا به دلیل سفر و سرمایه‌گذاری آسان در بسیاری از نقاط جهان بهره‌مند شوند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی بر آن شد تا بررسی کاملی از ارزان‌ترین کشور برای خرید ملک و دریافت اقامت داشته باشیم. همان‌طور که مطالعه کردید، از جمله کشورهایی که امکان خرید ملک با قیمت مناسب و دریافت اقامت را فراهم می‌کنند، می‌توان به صربستان اشاره کرد. این کشور با هزینه پایین زندگی، آب‌وهوای مطبوع و روند مجوز اقامت آسان، جزو گزینه‌های ارزان‌ترین برای خرید ملک و شروع یک زندگی جدید محسوب می‌شود. املاک در صربستان تقریباً با قیمت‌های مشابه به کشورهای همسایه مانند آلبانی و رومانی قابل‌دسترسی هستند. با امکانات شهرهایی مانند بلگراد و نووی ساد، افراد می‌توانند خانه‌هایی با قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه را در این کشور پیدا کنند و با اخذ اقامت، از مزایای سفر و سرمایه‌گذاری در صربستان بهره‌مند شوند. علاوه بر این، قبرس شمالی، پرتغال، برزیل، ترکیه و…، به‌عنوان دیگر کشورهایی با قیمت املاک پایین شناخته می‌شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.