زمان اعتصابات نزدیک است و درگیری‌های کارکنان بیمارستان و Okypy بر سر مطالبات کارگری ادامه دارد

  • 10 ماه پیش
  • 0

کارکنان بیمارستان‌های قبرس شمالی در 25 اکتبر، دست به اعتصابات هشت ساعته خواهند زد؛ دلیل اعتصابات، اختلاف بین اتحادیه‌های کارگری و خدمات بهداشتی دولتی ( Okypy ) قبرس شمالی، حل نشده باقی مانده است.

در بیانیه‌ی مشترکِ اتحادیه‌های کارگری آمده است که، اعتصابات بین ساعت 7 صبح تا 3 بعد از ظهر ضروری بوده و حتی  ممکن است اقدامات بیشتری لازم باشد.

نماینده‌ی اتحادیه‌های Sek، Peo، Pasydy، Deok، Pasyki و Pasyno در روز شنبه گفتند: « متأسفانه Okypy هیچ گزینه‌ی دیگری را به جز اقدامات پویا برای به اثبات رساندن مبارزه‌ از سوی کارگران را برای ما باقی نگذاشته است. »

همچنین آن‌ها تأکید کردند که همه‌ی کارگرانِ تحت نظارت Okypy، در همه‌ی مشاغل باید در اعتصابات شرکت کنند.

cyprus-news-oct-2

در ادامه، اتحادیه‌های کارگری هشدار دادند در صورتی که خدمات بهداشتی دولتی ( Okypy ) قبرس شمالی خواسته‌های کارگران خود را حل نکند، مانند قراردادهای جمعی، ممکن است اعتصابات آن‌ها افزایش یابد.

تصمیم ادامه دادن اعتصابات در روز 21 سپتامبر، درست در زمانی که اتحادیه‌های کارگری Okypy را متهم به بی‌اعتنایی نسبت به کارمندان و جنبش سندیکایی کردند، گرفته شد.

آن‌ها همچنین مدعیِ مانع تراشی‌هایی از داخل سازمان شدند. این در حالی است که بر تناقضات در تعهدات گذشته Okypy، نیز تاکید کردند.

با این وجود، Okypy این موضوع را تکذیب کرده است.

سخنگوی Charalambos Charilaou ماه گذشته به قبرس میل گفت که بحث‌ها در مورد یک توافق جدید که از اوایل ژوئیه در جریان بوده است، می‌باشد و سازمان در مورد پارامترهایی که تعیین کرده است، شفاف صحبت کرده است.

او در ادامه گفت: « اتحادیه‌ها می‌خواهند توافق‌ها و افزایش دستمزدها دقیقا مانند زمانی باشد که به عنوان کارمند بخش دولتی استخدام می‌شدند، اما این امکان پذیر نیست. »

وی ادامه داد که هر توافقی باید در چهار چوب مشخصی باشد، اما اتحادیه‌ها هنوز این مسئله را نپذیرفته‌اند.

منبع خبر: https://cyprus-mail.com/2023/10/14/strike-looms-as-hospital-staff-and-okypy-clash-over-labour-demands/

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.