معایب و مشکلات خرید ملک در قبرس شمالی – بررسی کامل

  • 10 ماه پیش
  • 0

بارها شنیده‌ایم که محبوب‌ترین، مطمئن‌ترین و آسان‌ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی، خرید ملک در این کشور است. اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع فکر کنیم، به هر حال در هر مسیری، هم نکات مثبت وجود دارد و هم نکات منفی.

مهم این است که بتوانیم اطلاعات کامل از مزایا و معایب آن مسیر داشته باشیم و با بررسی اولویت‌ها و میزان ریسک موجود، قدم در راه بگذاریم.

در مورد مهاجرت به قبرس شمالی هم همین است. باید معایب و مشکلات خرید ملک در قبرس شمالی را هم بدانیم. گاهی اوقات از پیش دانستن اینگونه مسائل، می‌تواند کمک کن تا با نگاهی باز و آگاهانه از مشکلات عبور کنیم.

با ما همراه باشید تا به بررسی کامل مسائل خرید ملک در قبرس شمالی بپردازیم:

معایب و مشکلات خرید ملک در قبرس شمالی

بارها در خصوص مزایای خرید ملک در قبرس شمالی صحبت کردیم. پرداختن به موضوع معایب و مشکلات خرید خانه در قبرس شمالی، برای اشخاصی که تمایل به مهاجرت به قبرس شمالی دارند، ضروری و لازم است.

در ادامه به برخی از این مشکلات خواهیم پرداخت.

سند مالکیت ملک

سند مالکیت املاک در قبرس شمالی پس از وقوع جنگ در قبرس و جدایی قبرس شمالی از بخش یونانی نشین، تغییرات اساسی در اسناد مالکیت به وجود آمد. اگر درباره‌ی ماهیت و قابلیت‌های اسناد اطلاع نداشته باشید، ممکن است در آینده ضررهای غیر قابل جبرانی برایتان به همراه داشته باشد.

در زمان خرید ملک، حتما از فروشنده نوع سند را جویا شوید. اگر اطلاعات دقیقی در خصوص انواع سند ماکیت در قبرس شمالی ندارید، حتما از مشاوران حرفه‌ای و وکلای خبره کمک بگیرید.

مشاوران ما در ادلیا، آماده‌ی پاسخگویی هر گونه سوال شما، می‌باشند.

نکته: برخی از سرمایه گذاران نگران بی موردی در خصوص اتحاد قبرس و ادعای یونانیان بر زمین و املاک دارند.

باید بدانید که دولت قبرس، بر طبق یک طرح جبران خسارت یونانیان، اعلام کرده که افرادی که ادعایی روی زمین‌های از دست رفته‌ی خود در قبرس شمالی دارند، می‌توانند طبق کمیسیون  اموال غیر منقول در نیکوزیا، فقط املاکی که بر روی آن‌ها خرید و فروشی صورت نگرفته را پس بگیرند و همچنین زمین‌هایی با سند اکسچنج هیچ مشکلی نخواهند داشت.

disadvantages-and-problems-of-buying-property-in-north-cyprus-2

فروش خارج از قیمت اصلی

یکی دیگر از مشکلاتی که در خرید ملک در قبرس شمالی وجود دارد، قیمت‌های غیر واقعیِ آن‌ها است. البته این مورد در خصوص مجتمع‌های مسکونی که توسط سازنده‌های مطرح و بزرگ ساخته شده‌اند وجود ندارد. زیرا لیست قیمت‌ها توسط کمپانی تعیین شده و فروشنده هیچ دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد. لیست قیمت‌ها هر روز آپدیت می‌شوند.

در خصوص املاک قدیمی که در شهرها نیز وجود دارند، گزارش شده که مالک قیمت ملک خود را به املاک می‌سپارد و برخی از مشاورین املاک آن را به 2 برابر قیمت به خریدار می‌فروشند و خریدار و فروشنده اطلاعی از این موضوع ندارند.

بنابراین اگر قصد خرید املاک قدیمی را هم دارید، سعی کنید از مشاورین املاک شناخته شده، معتبر و منصف خرید خود را انجام دهید.

وعده‌ها و آفرهای غیر واقعی

زمانیکه شما برای خرید به برخی از کمپانی‌ها مراجعه می‌کنید، وعده‌هایی به شما می‌دهند که اصولا هیچ کدام از آن‌ها اجرایی نمی‌شود. برخی از این وعده‎‌ها، دریافت اقامت، فول فرنیش کردن ملک، اعطای خودرو و … است که به جهت تشویق شما برای خرید آن ملک مطرح می‌شوند.

اگر با کمپانی روبرو شدید که چنین وعده‌هایی به شما داد، حتما آن‌ها را مکتوب کرده و روی کاغذ بیاورید. تنها در این صورت است که می‌توانید پیگیری کنید.

البته بسیاری از کمپانی‌های معتبر هم هستند که به آفرهای خود عمل می‌کنند؛ ولی به دلیل اینکه شکایاتی مبنی بر عدم پایبندی به وعده‌های برخی کمپانی‌ها مطرح شده، بهتر است شما نیز در جریان این مسئله باشید.

برخی هزینه‌های جانبی

گاهی اوقات پس از خرید ملک، با برخی هزینه‌هایی روبرو می‌شوید که قبل‌تر از آن‌ها بی اطلاع بودید. قبل از عقد قرارداد حتما چک کنید که ملک مورد نظرتان بدهی به شهرداری و یا اداره‌ی مالیات نداشته باشد تا بعدا شوکه نشوید!

متاسفانه در بسیاری از مواقع در زمان معامله درباره‌ی هیچ یک از این هزینه‌ها صحبت نمی‌شود.

محقق نشدن تعهدات

در برخی موارد مشاهده شده که متاسفانه ممکن است خریدار پول را پرداخت کند ولی فروشنده اقدام به انتقال سند نکند! و یا سند ملکی به دلیل مشکلات حقوقی امکان نقل و انتقال نداشته باشد.

این از مواردیست که ممکن است هر شخصی نتواند از آن جلوگیری کند. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه کمتر با چنین خطرات و مشکلاتی مواجه شوید و یا در صورت وقوع بتوانید آن‌ها را حل کنید، حتما با وکیل معتمد و مجرب مراحل خرید ملک در قبرس شمالی را پیش ببرید.

خرید آنلاین و از راه دور ملک

متاسفانه، خرید ملک در قبرس شمالی آن هم به صورت آنلاین، بسیار پر ریسک است. از مهم‌ترین ریسک‌های آن می‌توان به کلاهبرداری اشاره کرد. ترجیحا تلاش کنید که به صورت حضوری و پس از دیدن ملک مورد نظرتان، اقدام به خردی آن کنید.

ممکن است به صورت آنلاین به شما عکس و فیلم‌هایی نشان دهند ولی در حقیقت ملک دیگری را به شما بدهند و یا اصلا ملکی در کار نباشد.

disadvantages-and-problems-of-buying-property-in-north-cyprus-3

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

اکنون که به طور مفصل به بحث معایب و مشکلات خرید ملک در قبرس شمالی پرداختیم، بهتر است نگاهی هم به مزایای خرید ملک در این سرزمین داشته باشیم. در ادامه به صورت تیتروار به برخی از مزیت‌های خرید خانه در این کشور می‌پردازیم:

  1. امنیت بالا
  2. مالیات اندک
  3. هزینه‌ی پایین زندگی
  4. قیمت پایین املاک
  5. امکان خرید اقساطی ملک
  6. امکان اخذ اقامت
  7. آب و هوای معتدل و مدیترانه‌ای
  8. اقتصاد رو به پیشرفت

disadvantages-and-problems-of-buying-property-in-north-cyprus-4

خدمات شرکت ادلیا

ما در هلدینگ ادلیا با داشتن سال‌ها تجربه‌ی موفق در خصوص اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی، آماده‌ی پاسخگویی به شما عزیزان درباره‌ی سوالات مهاجرتی به این کشورهستیم. در صورتی که نیاز به مشاوره‌ی دقیق و جامع برای هر یک از روش‌های زیر داشتید، می‌توانید با مشاوران ما در شرکت ادلیا در تماس باشید:

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

همانطور که می‌دانید، اقامت قبرس شمالی از طرق مختلفی قابل دریافت است. برای انتخاببهترین روش به جهت دریافت اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی ، همسان با شرایط خودتان، می‌توانید با کارشناسان ادلیا در تماس باشید.

disadvantages-and-problems-of-buying-property-in-north-cyprus-5

خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از آسان‌ترین، پرطرفدارترین و سودآورترین روش‌ها برای افامت و مهاجرت به قبرس شمالی، خرید ملک در این سرزمین است. کارشناسان ما با بررسی بودجه و نیاز شما، بهترین پروژه‌ها و خانه‌های موجود در قبرس شمالی را در اختیار شما قرار می‌دهند و در همه‌ی مراحل خرید ملک در قبرس شمالی، در کنار شما عزیزان خواهند بود.

خرید ویلا در قبرس شمالی

خرید ویلا در قبرس شمالی، یک گزینه‌ی بسیار ایده‌آل برای بازنشسته‌ها و افرادی که می‌خواهند تعطیلات بی‌نظیری را کنار خانواده‌ی خود داشته باشند و یا به دنبال کسب درآمد ارزی از طریق اجاره ویلا در قبرس شمالی هستند، می‌باشد.

ما در هلدینگ ادلیا، بهترین ویلاهای قبرس شمالی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

disadvantages-and-problems-of-buying-property-in-north-cyprus-6

تحصیل در قبرس شمالی

با تحصیل در قبرس شمالی می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کمتر از دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی، به همان کیفیت تدریس دسترسی داشته باشید. کارشناسان ما در هلدینگ ادلیا، پذیرش شما را از برترین دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی موجود در قبرس شمالی اخذ می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.