ماهیگیری در قبرس شمالی چگونه است؟ + بهترین مکان ها

  • 10 ماه پیش
  • 0

قبرس شمالی، در بخش شمالی جزیره‌ی قبرس و در شرق دریای مدیترانه واقع شده است. این جزیره‌ی زیبا، مملو از منابع طبیعی و بکر است. آب‌های آبی این سرزمین شگفت انگیز، مملو از ماهی‌ها با تنوع بسیار بالا است.

علاقه مندان به ماهیگیری ممکن است به این مسئله فکر کنند که ماهیگیری در قبرس شمالی چگونه است؟ آیا مکان‌های مشخصی برای ماهیگیری در این سرزمین زیبا وجود دارد؟

در پاسخ باید بگوییم که بله. جزیره‌ی قبرس، یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای ماهیگیران است. چرا که در این کشور، مناطق مخصوص به ماهیگیری وجود دارد و تنوع گونه‌های ماهی بسیار بالا است.

تنوع ماهی‌ها از ماهی‌های کبابی و قابل سرخ کردن تا ماهی‌های وحشی و بزرگ وجود دارند. علاوه بر این جاذبه‌ها، محیط آرام و دل انگیزی که قبرس شمالی دارد، مکان را آماده برای ماهیگیران عزیز کرده است.

در این مقاله علاوه بر پاسخ به سوال اینکه ماهیگیری در قبرس شمالی چگونه است؟  به معرفی بهترین مکان‌ها برای ماهیگیری نیز می‌پردازیم.

ماهیگیری  در قبرس شمالی

یکی از بهترین مکان‌های ماهیگیری در منطقه‌‌ی شرق مدیترانه، آب‌های آرام و جذاب خلیج گزیپوس و سواحل طویل قبرس شمالی است. بنابراین سواحل قبرس شمالی برای ماهیگیران بسیار محبوب است.

همانطور که گفتیم تنوع گونه‌های ماهی در این سرزمین بسیار بالا است. از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ماهی تون، سرخوش، ماهی‌های مدیترانه‌ای، ماهی قزل آلا و … اشاره کرد.

یکی از تفریحات مهم و جذاب برای توریست‌هایی که به قبرس شمالی سفر می‌کنند، همین ماهیگیری است. اگر به دنبال کسب تجربه‌ی جدید، همراه با آرامش و هیجان در طبیعت هستید، ماهیگیری در قبرس شمالی را امتحان کنید.

با وجود آب و هوای معتدل و مدیترانه‌ای کشور قبرس شمالی، در تمام طول سال، فعالیت ماهیگیری سواحل و آب‌های خلیج گزیپوس در این کشور برپا است.

گرچه قبرس شمالی کشور کوچکی است اما از لحاظ منابع ماهیان دریایی بسیار غنی است. ماهیگیری در سواحل قبرس شمالی از 2 طریق امکان پذیر است:

  • خودرویی
  • از طریق قایق‌ها

fishing-in-northern-cyprus-2

مکان های مناسب ماهیگیری قبرس شمالی

از مکان‌های مناسب برای ماهیگیری در قبرس شمالی، می‌توان به مکان‌های زیر اشاره کرد:

  1. سواحل کیرنیا
  2. سواحل فاماگوستا
  3. بندر بوگاز

این 3 مکان، از معروف‌ترین محل‌های مناسب برای ماهیگیری است. حتی برخی از قایق‌ها مشغول ارائه‌ی خدمات سفر ماهیگیری هستند. بیش از 80 نوع ماهی‌ مانند طوطی ماهی کوچک، ماهی خال خالی، ماهی کاد، صاف ماهی، باس دریایی، سیم ماهی، مارماهی، ماهی تن بزرگ، شمشیر ماهی، عنبرماهی، قزل آلا، تون، کفال و سردابی در این مکان‌ها وجود دارند.

برای انجام فعالیت ماهیگیری در قبرس شمالی، نیازی به اخذ مجوز نیست. فقط در برخی محل‌های خصوصی ماهیگیری، نیاز به پرداخت هزینه می‌باشد.

ایرانیان و ماهیگیری

حضور ایرانیان به طور کلی در قبرس شمالی بسیار پررنگ است. اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید و به ماهیگیری نیز علاقه دارید، بهتر است بدانید که در بسیاری از برکه‌ها و سواحل این کشور می‌توانید در کنار هموطنان خودتان مشغول به صید ماهی شوید.

fishing-in-northern-cyprus-3

خدمات شرکت ادلیا

ما در هلدینگ ادلیا با داشتن سال‌ها تجربه‌ی موفق در امور مهاجرت به قبرس شمالی آماده‌ی پاسخگویی به شما عزیزان در خصوص سوالات مهاجرتی به این کشور هستیم. اگر نیاز به اخذ راهنمایی و مشاوره‌ی حرفه‌ای در رابطه با هر یک از روش‌های مهاجرتی زیر داشتید، می‌توانید با مشاوران ما در ادلیا تماس بگیرید:

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

دریافت اقامت قبرس شمالی از طرق مختلفی امکان پذیر است. برای انتخاب بهترین روش اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی که متناسب با شرایط شما باشد، می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت ادلیا در تماس باشید.

fishing-in-northern-cyprus-4

خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از پر طرفدارترین و سودآورترین روش‌ها برای مهاجرت و زندگی در قبرس شمالی، خرید خانه در این کشور است. ما در هلدینگ ادلیا، با بررسی نیازها و بودجه‌ی شما، بهترین گزینه‌های موجود در این سرزمین را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین در تمامی مراحل خرید ملک در قبرس شمالی، همراه و یاور شما عزیزان هستیم.

خرید ویلا در قبرس شمالی

اگر به دنبال یافتن مکان مناسبی برای گذراندن دوران استراحت و تعطیلات بی‌نظیر خود در کنار خانواده‌تان هستید، قصد گذراندن دوران بازنشستگیتان را دارید و یا به دنبال کسب درآمد ارزی از طریق اجاره‌ی ویلا در قبرس شمالی هستید، ما خرید ویلا در قبرس شمالی، را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ما در هلدینگ ادلیا، بهترین ویلاهای موجود در کشور قبرس شمالی را با توجه به احتیاجات شما در اختیارتان قرار می‌دهیم.

fishing-in-northern-cyprus-5

تحصیل در قبرس شمالی

شما می‌توانید با تحصیل در قبرس شمالی با هزینه‌ای بسیار کمتر از دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی، به همان کیفیت تدریس، ادامه‌ی تحصیل بدهید. کارشناسان ما در شرکت ادلیا، برای شما از بهترین دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی موجود در قبرس شمالی پذیرش می‌گیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.