برای مهاجرت ایرانی ها کدام کشور راحت تر است؟

  • 8 ماه پیش
  • 0
iranian-immigration-1

مهاجرت کردن، یک تصمیم شخصی است. یعنی اینکه، ممکن است یک فرد به لحاظ مالی و شرایط ظاهری، حتی توانایی زندگی در آمریکا یا کانادا را داشته باشد، ولی به لحاظ احساسی و وابستگی، نتواند دور از خانواده بودن را تحمل کند و بلعکس.

بنابراین اگر ما بخواهیم به قول معروف برای همه‌ی افراد از یک نسخه استفاده کنیم، قطعا کار اشتباهی است. ما درباره‌ی کشورهای مختلف که از لحاظ شغلی، زندگی، تحصیلی و … شرایط ایده‌آلی برای ایرانیان دارند را بررسی می‌کنیم.

در نهایت این شما هستید که باید ببینید آیا شرایط و موقعیتتان با کدام کشور همخوانی دارد؟ البته هرگز این اتفاق نمی‌افتد که 100 درصد شرایط منطبق با شرایط شما باشد، اما همین اندازه که بدانید مزایای آن برایتان بیشتر از معایبش است، راه را پیدا خواهید کرد.

طبق شاخص‌های تعیین کننده‌ی سطح رفاه اجتماعی در جهان، در حال حاضر کشور کانادا، محبوب‌ترین مقصد برای مهاجرت ایرانیان است. با این وجود شما باید با توجه به هدفتان از مهاجرت باید تصمیمتان را بگیرید.

در مقاله‌ی زیر قصد داریم بررسی کنیم که برای مهاجرت ایرانی ها کدام کشور راحت تر است؟ با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

بهترين كشورها براي مهاجرت کدامند؟

اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که باید برای مهاجرت به کشوری در نظر گرفت، بررسی چند فاکتور اساسی زیر است:

  1. میزان حقوق و دستمزد
  2. وضعیت خدمات بهداشت و درمان اجتماعی
  3. وضعیت زیر ساخت‌های اقتصادی و توسعه‌ی آن کشور
  4. ثبات سیاسی
  5. وضعیت بازار کار
  6. مهاجرپذیری
  7. هزینه‌های زندگی

پس از بررسی‌های به عمل آمده از بسیاری کشورهای مطرح دنیا، می‌توان بهترین کشورها برای مهاجرت را به شکل زیر عنوان کرد:

بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت
ردیفنام کشورتوضیحات
1آمریکادر اقتصاد جهانی بزرگترین کشور از نظر تولید ناخالص داخلی، آمریکا است. همچنین این کشور در خصوص رشد فناوری، قدرتمندترین کشور در جهان به حساب می‌آید. فرصت‌های تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری در کشور آمریکا بسیار زیاد بوده و پاسپورت آمریکایی از قدرتمندترین پاسپورت‌های دنیا است.
2کانادایکی از صنعتی‌ترین کشورهای دنیا، کانادا است. این کشور بسیار وسیع، دارای منابع فراوان و جمعیت اندک می‌باشد. به همین دلیل همیشه با گشاده رویی پذیرای مهاجران از سراسر دنیا است.
3انگلیسانگلستان، کشوری به شدت توسعه‌یافته، با نفوذ بالای بین‌المللی در سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. از دلایل مطلوبیت و محبوبیت این کشور برای مهاجرت می‌توان به سطح رفاه بالا، شرایط مناسب  بازار کار و سیستم آموزشی پیشرفته اشاره کرد.
4سوئداز اصلی‌ترین دلایلی که افراد سوئد را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند، دسترسی گسترده به امکانات رفاهی و بازار کار فعال و پویای این کشور می‌باشد.
5آلمانکشور آلمان همیشه برای مهاجرت بر سر زبان‌هاست. این کشور که پرجمعیت‌ترین کشور اتحادیه‌ی اروپا محسوب می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان نیز است. اگر هدف از مهاجرت،تحصیل باشد، این کشور دانشگاه‌های دولتی رایگان برای خارجی‌ها و افراد بومی فراهم آورده است.
6سوئیساقتصاد قدرتمند، نرخ پایین بیکاری و نرخ پایین مالیات شرکت‌ها، همچنین پیشرفته بودن فناوری و صنعت تولید در این کشور، سوئیس را به کشوری ایده‌آل برای مهاجرت و زندگی تبدیل کرده است.
7قبرس شمالیقبرس شمالی یک مقصد ایده‌آل به خصوص برای ایرانیان به حساب می‌آید. مالیات اندک، امنیت بالا، پایین بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی، نزدیکی به ایران و … از جمله دلایلی هستند که مهاجرت به قبرس شمالی یک تصمیم مناسب برای زندگی می‌کند.‌

برای مهاجرت ایرانی ها کدام کشور راحت تر است؟

از مهم‌ترین المان‌هایی که برای انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانی‌ها می‌توان نام برد، تشابه فرهنگی، زبان کشور مقصد، نزدیکی جغرافیایی و میزان سختی دریافت ویزا برای ایرانیان است.

به طور مثال با توجه به جدولی که در آن ایده‌آل ترین کشورهای جهان برای زندگی را اعلام کردیم، کانادا کشوریست که اولا برای اعطای ویزا به ایرانیان سخت‌گیری نمی‌کند و دوم اینکه زبان مردمان آن اکثرا انگلیسی هست.

اما برای پاسخ به این سوال که برای مهاجرت ایرانی ها کدام کشور راحت تر است؟ باید بگوییم که نسبت به هدف یک فرد ایرانی از مهاجرت، کشورهای را دسته بندی خواهیم کرد:

iranian-immigration-2

مهاجرت کاری ایرانیان

افرادی که مهاجرت را به قصد کاری نگاه می‌کنند معمولا به دنبال کسب درآمد بالا و ارزی، بهبود شرایط اقتصادی، رسیدن به رفاه نسبی و داشتن امنیت شغلی هستند.

دو کشور برتر برای مهاجرت کاری برای ایرانیان به شرح زیر است:

کانادا

کانادا دچار کمبود نیروی کار ماهر است. برنامه‌های استانی اکسپرس اینتری با توجه به میزان امتیازی که کسب می‌کنید، بهترین گزینه برای کسب اقامت دائم و مشغول به کار شدن در این کشور است.

از مزایای کار در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پایین بودن نرخ بیکاری
  • امنیت شغلی بالا
  • بالا بودن متوسط ​​حقوق دریافتی
  • هزینه‌های معقول زندگی
  • تعادل بین کار و زندگی شخصی
  • سایر مزایا مانند مرخصی والدین، مراقبت‌های کودکان و…

در حالی که متوسط درآمد سالانه یک فرد در کانادا حدود 55 هزار دلار کانادا است، هزینه‌های زندگی یک نفره با اجاره‌ی آپارتمان یک خوابه در سال حدود 35 هزار دلار می‌باشد.

iranian-immigration-3

آلمان

آلمان اقتصاد پر رونقی دارد و درآمد شغلی در این کشور بالا است. وجود امنیت شغلی و امکان دریافت جاب آفر از یک کارفرمای آلمانی از دیگر مزایای کار در آلمان است.

متوسط درآمد سالانه در آلمان حدود 44 هزار یورو و هزینه‌های زندگی با احتساب اجاره‌ی آپارتمان یک  خوابه در سال حدود 22 هزار یورو است.

مهاجرت برای سرمایه گذاری ایرانیان

کانادا در صدر جدول بهترین کشورهای برای مهاجرت سرمایه گذاری ایرانیان است. این کشور علاوه بر اینکه کشوری امن برای انتقال سرمایه می‌باشد، دولت آن به شدت از کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی حمایت می‌کند.

با توجه به وجود روش ویزای استارت آپ کانادا، اگر ایده‌ای نوآورانه و سودآور دارید ولی تمکن مالی کافی برای راه اندازی آن ندارید، می‌توانید با هزینه‌ای بسیار اندک، کسب و کار خود را در کشور کانادا برپا کنید.

البته این روش نیز ریزه‌کاری‌های خاص خود را دارد که بهتر است حتما از وکلا و کارشناسان حرفه‌ای در این خصوص کمک بگیرید.

ردیفنام کشورتوضیح
1کانادامناسب برای راه‌اندازی کسب و کار، ثبت شرکت و…
2اماراتمناسب برای سرمایه‌گذاری در املاک
3ترکیه
4یونان
5قبرس شمالی
6استرالیامناسب برای راه‌اندازی بیزینس
7پرتغالمناسب برای سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی
iranian-immigration-4

مهاجرت تحصیلی ایرانیان

برای اشخاصی که به دنبال ادامه‌ی تحصیل هستند، باید بگوییم که ارزان‌ترین مکان‌ها می‌تواند تحصیل در قبرس شمالی، آلمان و ایتالیا باشد.

همچنین افرادی میخواهند در سریع‌ترین زمان ممکن در خارج از ایران تحصیل کنند، کانادا پیشنهاد می‌شود. لیست بهترین کشورهای برای ادامه تحصیل به شرح زیر است:

  • کانادا
  • آمریکا
  • آلمان
  • قبرس شمالی
  • ایتالیا
  • اسپانیا
  • استرالیا
  • ترکیه
  • انگلستان
iranian-immigration-5

مهاجرت خانوادگی برای ایرانیان

کانادا کشوری است که به مقوله‌ی خانواده و حفظ روابط خانوادگی اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. درست است که مزایای بسیاری برای مهاجرت خانوادگی به کانادا وجود دارد،اما در همه‌ی روش‌ها شما باید ابتدا شرایط و موقعیت خانواده را سنجیده و سپس تصمیم درست را بگیرید.

مزایای مهاجرت خانوادگی به کانادا را با هم مرور می‌کنیم:

  1. برنامه‌ی اسپانسرشیپ کانادا به منظور کنار هم نگه‌ داشتن اعضای خانواده در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا می‌شود.
  2. بر خلاف سایر کشورها که فرزندان زیر 18 سال فقط در پرونده قرار می‌گیرند، در کانادا فرزندان تا 22 سالگی می‌توانند در پرونده‌ی والدین وارد خاک کانادا شوند.
  3. چنانچه شما با ویزای موقت کاری و یا تحصیلی در کانادا اقامت داشته باشید، همسر شما اجازه‌ی قانونی کار کردن دارد و فرزندان شما می‌توانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند.
  4. تفاوتی ندارد شما از چه روشی برای دریافت اقامت کانادا اقدام می‌کنید، در هر صورت کانادا علاوه بر متقاضی اصلی به اعضای خانواده یعنی همسرو فرزندان زیر 22 سال نیز اقامت دائم کانادا را اعطا می‌کند.
iranian-immigration-6

بهترین کشورهای برای مهاجرت در مشاغل مختلف

کشورهای مناسب برای شغل مامایی:

  • کانادا
  • استرالیا
  • فنلاند
  • نروژ
  • آلمان
  • دانمارک

کشورهای مناسب برای شغل آرایشگری:

  • قطر
  • ترکیه
  • قبرس شمالی
  • اسپانیا
  • کانادا
  • استرالیا

کشورهای مناسب برای شغل پزشکی:

  • انگلیس
  • آلمان
  • کانادا
  • هلند

سوالات متداول برای مهاجرت ایرانی ها کدام کشور راحت تر است؟

بهترین کشورهای برای مهاجرت کدامند؟

کانادا، آمریکا، سوئد، سوییس، قبرس شمالی و … از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت هستند.

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کدام هستند؟

بهترین فرصت‌ها و درآمدها در کشورهای کانادا، آلمان و … هستند.

بهترین کشور برای مهاجرت کدام است؟

با توجه به هدفتان از مهاجرت و بررسی شرایط شما و کشور مقصد، مشخص می‌شود که کدام کشور با شرایط شما سازگاری دارد و مناسب شما است.

بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت ایرانی‌ها کدام هستند؟

بنا بر اینکه بودجه‌ی مالی، سطح زبان و … شما تا چه سطحی است، کشورهایی مانند قبرس شمالی، ترکیه، آلمان، کانادا و … برای مهاجرت ایرانیان گزینه‌ی مناسبی است.

بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان کدام‌اند؟

یکی از کشورهایی که علاوه بر مسلمان بودن، فرهنگی نزدیک  به ما ایرانیان دارد و زندگی در آن مزایای بسیاری را به همراه دارد، قبرس شمالی است. پس از آن می‌توان به ترکیه و سپس انگلستان با جمعیت 1.5 میلیون مسلمان قرار دارند.

همان‌طور که در مقاله هم به آن اشاره کردیم، جدا از ترکیه و دیگر کشورهایی که دین رسمی‌شان اسلام است، انگلیس با جمعیت 1.5 میلیون نفری مسلمانان خود، می‌تواند بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.