لیست هزینه های درمان در قبرس شمالی

  • 11 ماه پیش
  • 0

نیاز به بهداشت و درمان جزو نیازهای اولیه و اساسی هر فردی است. حال اگر این فرد، یک مهاجر باشد، قاعدتا قبل از اقدام به مهاجرت، باید اطلاعات کافی درباره‌ی کیفیت و هزینه‌های درمان در کشور مقصد را به دست آورد.

با ما همراه باشید؛ زیرا در ادامه‌ی این مقاله به طور مفصل به لیست هزینه‌های درمان در قبرس شمالی می‌پردازیم:

بهداشت و درمان در قبرس شمالی

در قبرس شمالی نیز مانند سایر کشورها، دو نوع بیمارستان دولتی و خصوصی وجود دارد. هر دو بخش خصوصی و دولتی در قبرس شمالی، دارای استاندارد‌های جهانی هستند و از کیفیت بالایی برخوردارند. بنابراین اگر نگران خدمات دریافتی در زمینه‌ی بهداشت و درمان در قبرس شمالی هستید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

کادر درمان در قبرس شمالی، اکثرا از دانشگاه‌های انگلستان و آلمان فارغ التحصیل شده‌اند و تجهیزات بیمارستانی به روز و پیشرفته هستند. پزشکان، پرستارها و … در قبرس شمالی، تمامی دوره‌های لازم را می‌گذرانند و همه‌ی آن‌ها به هر دو زبان ترکی استانبولی و انگلیسی مسلط هستند.

قبرس شمالی بیش از 400 بیمارستان و مرکز درمانی دارد و تمامی آن‌ها در سطح بالای کیفیت قرار دارند.

از جمله خدمات درمانی مهمی که در قبرس شمالی ارائه می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مراکز تخصصی درمانی
  • مراکز پزشکی
  • بیمارستان‌ها
  • مراکز آزمایشات پزشکی
  • مراکز تحقیقات پزشکی

همچنین از خدمات خاصی که در تمامی این مراکز ارائه می‌شود، می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • درمان مشکلات قلبی
  • درمان اختلالات تنفسی
  • درمان بیماری‌های عفونی
  • درمان انواع سرطان‌ها
  • درمان بیماری‌های عفونی
  • درمان بیماری‌های سیستمیک مانند دیابت و روماتولوژی
  • درمان بیماری‌های گوارشی
  • درمان بیماری‌های عضلانی و اسکلتی
  • درمان بیماری‌های عمومی

treatment-in-northern-cyprus-2

بیمارستان‌ های قبرس شمالی

همانطور که گفتیم، مراکز درمانی در قبرس شمالی به بیمارستان‌ها ختم نمی‌شود. درمانگاه‌ها، مراکز بهداشتی کوچک موجود در روستاها و محوطه‌های دانشگاه‌ها و … گرچه به اندازه‌ی بیمارستان‌ها مجهز نیستند، اما برای رفع موارد ضروری تا رسیدن به بیمارستان‌ها، بسیار مفید و موثر هستند.

یکی از بهترین بیمارستان‌های قبرس شمالی، بیمارستان مرکزی در شهر نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی است. بنابراین اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید، جای نگرانی برای کیفیت و در دسترس بودن خدمات درمانی وجود ندارد.

اکثر بیمارستان‌ها در کشور قبرس شمالی، توسط دولت مدیریت می‌شوند. در جدول زیر برخی بیمارستان‌های قبرس شمالی را مشاهده می‌کنید:

نام بیمارستانمدیریتشهرخدمات
دکتر بورهان نالباندیاندولتینیکوزیااورژانس، جراحی، زنان و زایمان، پزشکی داخلی
دکتر سلمان عزیزدولتیفاماگوستااورژانس، جراحی، زنان و زایمان، پزشکی داخلی
دکتر برهان نهیردولتیگیرنهاورژانس، جراحی، زنان و زایمان، پزشکی داخلی
لوچیاخصوصینیکوزیاجراحی، زنان و زایمان، پزشکی داخلی
نوفالخصوصیفاماگوستاجراحی، زنان و زایمان، پزشکی داخلی
آستریاخصوصیگیرنهجراحی، زنان و زایمان، پزشکی داخلی

نحوه ارائه خدمات برای افراد مقیم

افرادی که اقامت قبرس شمالی را دارند، نمی‌توانند خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت نمایند. با این وجود، در برخی موارد و برای برخی افراد خدمات درمانی به صورت رایگان و یا با کمترین میزان پرداخت هزینه، قابل انجام است. دو دسته از این افراد، کودکان زیر 18 سال و بیمارانی با وضعیت مالی ضعیف هستند.

بیماران سرطانی و یا افراد با بیماری خاص نیز برای درمان و دریافت دارو، کمترین میزان هزینه را پرداخت می‌کنند.

treatment-in-northern-cyprus-3

بیمه های درمانی در قبرس شمالی

بیمه‌ی درمانی در قبرس شمالی، به صورت کارت‌های درمانی ارائه می‌شود و بیشتر برای شهروندان قبرسی و کشورهای اروپایی کاربرد دارد. فرد مهاجری که شرایط دریافت این کارت را دارد، می‌تواند در هزینه‌های درمان خود صرفه‌جویی کند.

در جدول زیر، شرایط دریافت سه نوع کارت درمان در قبرس شمالی را مشاهده می‌کنید:

نوع کارتخدماتشرایط دریافت
Aدریافت رایگان خدماتاقامت دائم، تعداد فرزندان 4 نفر به بالا
Bتخفیف 50 درصدی روی همه‌ی خدماتبنا بر درآمد خالص شخص
Cسکونت در قبرس شمالی

هزینه‌ های درمان در قبرس شمالی

هزینه‌های درمان در قبرس شمالی، با توجه به کیفیت بالایی که دارند، معقول و مناسب هستند. شهروندان از تناسب بین کیفیت خدمات و هزینه‌ی آن‌ها راضی هستند. ضمنا، دریافت کارت بیمه، این هزینه‌ها را به میزان چشمگیری، کاهش می‌دهد.

هزینه‌های درمان در قبرس شمالی، بنا بر مدت درمان، نوع بیماری وسایر عوامل متفاوت هستند. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، هزینه‌های مرتبط با درمان در قبرس شمالی بسیار اندک است.

به طور مثال، هزینه‌ی مراجعه و درمان نزد پزشک متخصص پوست در قبرس شمالی، بین 200 الی 400 یورو می‌تواند باشد. برای مراجعه به پزشکان عمومی، هزینه‌ای در حدود 50 الی 100 یورو نیاز است.

این کشور در بین توریست‌ها یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای انجام خدمات درمانی کم هزینه و با کیفیت مشهور است.

می‌توان گفت که به طور متوسط برای یک خانواده‌ی 4 نفره، در یک سال، هزینه‌های درمان حدود7 هزار لیر است. قاعدتا این مبلغ برای خدمات تفاوت و طول درمان‌های مختلف، متغیر است.

هزینه دارو در قبرس شمالی

داروخانه‌ها در قبرس شمالی عموما از صبح تا عصر فعالیت دارند و داروخانه‌ی شبانه روزی به صورت ثابت در این کشور وجود ندارد. به صورت هفتگی، لیستی از داروخانه‌هایی که خدمات را به صورت شبانه روزی ارائه می‌کنند، اعلام می‌شود.

قیمت داروها در قبرس شمالی به نسبت کشورهای اروپایی ارزان‌تر است. نکته‌ی قابل توجه اینجاست که اکثر داروها برای افراد و حیوان خانگیشان، بدون نسخه نیز قابل دسترس است.

هزینه‌ زایمان در قبرس شمالی

با توجه به قوانین موجود در قبرس شمالی، چنانچه نوزادی در ایتن کشور متولد شود، می‌تواند اقامت قبرس شمالی را بدست آورد. این در حالی است که یک فرد عالی برای دستیابی به شهروندی قبرس شمالی، 10 سال را باید در این کشور گذرانده باشد.

در همین راستا، بسیاری از افراد به فکر زایمان در قبرس شمالی می‌افتند. بهتر است بدانید که اگر قبل از اقدام به زایمان، به فکر خرید ملک در قبرس شمالی باشید، نه تنها در هزینه‌های پروسه‌ی زایمان صرفه جویی بسیاری می‌شود و استرس کمتری خواهید داشت، بلکه خرید خانه در قبرس شمالی برای آینده‌ی شما و فرزندتان نیز بسیار امن‌تر و مهم‌تر است.

هزنیه‌ی زایمان در یک بیمارستان خصوصی در قبرس شمالی حدود 450 رویو است که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر می‌باشد.

همچنین دولت این کشور مقرر کرده است که خدمات مامایی به صورت رایگان در اختیار افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌های بیمارستان خصوصی را ندارند قرار بگیرد.

treatment-in-northern-cyprus-4

مقایسه هزینه درمان قبرس شمالی و ایران

کشور ایران، به ارزانی در ارائه‌ی خدمات درمانی در جهان معروف است. گرچه اگر شما اقامت قبرس شمالی را بدست آورید، خدمات عمومی درمانی در این کشور را به صورت رایگان دریافت می‌کنید، اما هزینه‌های درمان‌های تخصصی در قبرس شمالی، بسیار بالاتر از ایران است.

خدمات شرکت ادلیا

اگر تمایل دارید که به قبرس شمالی مهاجرت کنید و نمی‌دانید کدام روش برای شما بهتر است؛ و یا اینکه روش انتخابی خود را می‌دانید اما نیاز به مشاور و همراه دارید، کارشناسان و وکلای حرفه‌ای هلدینگ ادلیا با سابقه‌ای درخشان در زمینه‌ی خدمات مهاجرتی، پاسخگوی نیازهای مهاجرتی شما عزیزان است. خدمات شرکت ادلیا به شرح زیر می‌باشد:

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره در خصوص روش‌های اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی و همچنین دانستن قوانین و مقررات در تمامی روش‌های مهاجرتی، با کارشناسان شرکت ادلیا در تماس باشید.

living-in-northern-Cyprus-4

خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از آسان‌ترین و سودآورترین روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی، خرید ویلا، آپارتمان و به صورت کلی هر نوع ملکی در این کشور است. شما می‌توانید با در اختیار گذاشتن اطلاعات اولیه و مهم درباره‌ی بودجه، نیازها و توقعات خود، با کارشناسان ما، بهترین گزینه‌های مناسب خود را پیدا کنید. همچنین تیم قوی ادلیا در تمامی مراحل خرید خانه در قبرس شمالی، در کنار شما خواهند بود.

home-in-northern-cyprus-1

خرید ویلا در قبرس شمالی

اگر به دنبال کسب درآمد ارزی، سرمایه گذاری مطمئن و یا گذراندن تعطیلات و بازنشستگی خود در یک کشور رویایی هستید، خرید ویلا در قبرس شمالی، را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با ما در هلدینگ ادلیا در تماس باشید تا بهترین‌ها را تقدیم شما کنیم.

study-in-northern-Cyprus-2

تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس شمالی، مانند دروازه‌ای بر روی دنیای جهان اول، کشورهای اروپایی و آمریکایی است. شما می‌توانید از طریق تحصیل در قبرس شمالی با هزینه‌ی بسیار اندک، هماهنگ با کیفیت بالای تدریس در کشورهای جهان اول درس بخوانید.

برای اخذ پذیرش از بهترین‌ دانشگاه‌ها همین حالا با تیم حرفه‌ای ادلیا تماس بگیرید.

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.