بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا کدام است؟

  • 8 ماه پیش
  • 0
migration-in-old-age-1

بسیاری از افراد به این مسئله فکر می‌کنند که در سنین بالا و پس از اینکه بازنشسته شدند، مهاجرت کرده و زندگی جدیدی را با آرامش و امنیت خاطر شروع کنند.

اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، بهتر است اطلاعات خود را درباره‌ی مزایایی که کشورهای مختلف برای بازنشستگان در نظر گرفته است بالا برده تا بتوانید بهترین کشور برای مهاجرت را برای خود پیدا کنید.

به همین منظور، ما تحقیقاتی را انجام داده‌ایم، تا با توجه به اِلِمان‌های مهم برای این تصمیم حیاتی، به شما بگوییم که به بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا کدام است. با ما همراه باشید.

مهاجرت در سن بالا

همه‌ی افراد، طی سال‌های عمر خود، برای ایجاد و یا ارتقاء سطح رفاه، درآمد، سرمایه و … تلاش بسیاری کرده‌اند. زمانی که نزدیک به دوران بازنشستگی می‌شود، فکرمان درگیر این موضوع می‌شود که، حالا چه باید بکنیم؟ این همه سال تلاش کردیم که بعد از بازنشسته شدن، در آرامش و آسایش باشیم.

آیا این اهداف را در کشور خودمان می‌توانیم به دست آوریم؟ آیا کشور دیگری می‌تواند بیش از آنچه ما در زادگاه یا محل زندگی فعلی خودمان داریم، به ما بدهد؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که، تصمیم به مهاجرت، چه در سن بالا و چه در سن پایین، یک تصمیم نسبی است. این بدان معناست که شما باید بدانید چه چیزی از زندگی می‌خواهید تا متوجه شوید آیا کشور خودتان مناسب شماست و یا می‌خواهید ساکن کشور جدیدی  شوید.

migration-in-old-age-2

بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا کدام است؟

در ادامه‌ی این مطلب به بررسی برخی از کشورها که شرایط نسبتا خوبی را برای مهاجرت در سن بالا فراهم کرده‌اند می‌پردازیم.

نیوزلند

 طبق نظر سنجی HSBC نیوزلند به دلیل فرهنگ مترقی و چشم انداز‌های عالی، رتبه‌ی سوم در رفاه جسمی و روحی قرار دارد. همچنین در خصوص تعادل بین کار و زندگی این کشور در رتبه‌ی دوم قرار گرفته است.

در خصوص ثبات سیاسی که یکی از مشخصه‌های یک کشور ایده‌آل است، نیوزلند در رده‌ی بسیار بالاتری از کشور همسایه‌ی خود یعنی کشور استرالیا قرا دارد.

یکی از مزیت‌هایی که نیوزلند دارد، این است که شما می‌توانید حقوق بازنشستگی خود را به این کشور منتقل کنید بدون اینکه مالیات بر مزایای بازنشستگی یا فوت داشته باشد.

تراکم جمعیت در نیوزلند اندک است. به همین دلیل برای افرادی که به دنبال کسب آرامش در محیطی امن و زیبا هستند این کشور، یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود.

نیوزلند در جهان رتبه‌ی 8 شادی، رتبه‌ی 7 پیشرفت اجتماعی و رتبه‌ی 5 HSBC را در سال 2019 میلادی به دست آورد.

migration-in-old-age-3

آلمان

شما برای مهاجرت به آلمان در سن بالا، می‌توانید از ویزای بازنشستگی استفاده کنید که تا از خدمات و شرایط ویژه‌ی آن بهره ببرید.

آلمان کشوری صنعتی، پیشرفته و پیشرو در تامین رفاه شهروندان است. اگر به عنوان یک بازنشسته علاقه دارید باز هم در شغلی مشغول به کار شوید، در آلمان شغل‌های زیر به بازنشستگان توصیه می‌شود:

  • مشاور خدمات مشتری
  • کارآفرین
  • مدرس
  • مشاور فروش محصولات و خدمات
  • نویسنده
  • مشاور املاک
  • راننده
  • تنظیم کننده‌ی مالیات

در این کشور بازنشستگی بالای 50 سال در نظر گرفته می‌شود.

migration-in-old-age-4

قبرس شمالی

برای افرادی که مهاجرت به قبرس شمالی را برای دوران بازنشستگی خود انتخاب می‌کنند باید این مسئله را ذکر کنیم که این کشور، دارای آب و هوایی معتدل و مدیترانه‌ای در تمام فصول سال است.

هزینه‌های زندگی در این کشور بینظیر، بسیار کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. قبرس شمالی، دارای یک برنامه‌ی مشخص برای مهاجرت از طریق بازنشستگی است که افراد می‌توانند از این طریق اقدام به اخذ اقامت کنند.

اگر فردی دارای سن بازنشستگی، حداقل امتیاز در سیستم امتیازدهی، تاییدیه‌ی سلامتی و میزان درآمد مشخص باشد، می‌تواند این برنامه را دریافت کند. در برنامه‌ی بازنشستگی قبرس شمالی، شما با خدمات بهداشتی و پزشکی، خدمات بانکی، تحصیلات و … آشنا خواهید شد.

عوامل موثر در انتخاب قبرس شمالی، به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا به شرح زیر است:

  • امنیت در قبرس شمالی در سطح بسیار خوبی قرار دارد. تا حدی که این کشور جزو 10 کشور امن جهان است.
  • قبرس شمالی، کشوری رو به پیشرفت، مهاجر پذیر و دارای امکانات و تسهیلات ویژه برای مهاجران است.
  • آب و هوای گرمسیری و معتدل قبرس شمالی برای بسیاری از بازنشستگان جذاب است.
  • هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی بسیار اندک است و شما با خیالی آسوده می‌توانید زندگی خود را بگذرانید.
  • خدمات بهداشتی و درمانی در این کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد که شامل بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی می‌شود.
  • قیمت خرید ملک در قبرس شمالی، به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است و در عین حال املاک لوکس و بسیار مناسب هستند. شما حتی می‌توانید خانه‌ی خود را با شرایط اقساطی در این کشور خریداری نمایید. خرید ویلا در قبرس شمالی، نوعی سرمایه گذاری در قبرس محسوب می‌شود.
  • زبان رسمی قبرس شمالی، ترکی استانبولی است، اما به دلیل حضور توریست‌ها و دانشجویان خارجی، زبان انگلیسی نیز بسیار رایج می‌باشد. این مسئله برای افرادی که به ترکی مسلط نیستند بسیار مناسب است.
  • طبیعت بکر و سواحل جذاب و بینظیر قبرس شمالی تا کوهستان‌ها، جنگل‌ها و مناطق تاریخی بسیاری که در این کشور وجود دارد، آن را برای عموم افراد دوست داشتنی کرده است.
  • قوانین مالیاتی در قبرس شمالی بسیار ساده و شفاف هستند. برای برنامه ریزی دوران بازنشستگی خود حتما با یک مشائر مالیاتی مشورت کنید.
  • رعایت قوانین و مقررات در کشور قبرس شمالی بسیار مهم است. به طور مثال برخی از اقامتگاه‌ها فقط مختص بازنشستگان است و ارائه‌ی مدارک بازنشستگی در آن‌ها الزامی است.

در قبرس شمالی زندگی و ارائه‌ی خدمات برای همه‌ی افراد به یک شکل و میزان است چه بسا برای بازنشستگان و سالمندان تسهیلات ویژه و خدمات خاص نیز ارائه می‌شود.

migration-in-old-age-5

سوئیس

زیباییِ طبیعی کشور سوئیس از مناظر چمن زار تا کوه‌های پر از برف و آماده‌ی اسکی، مبسیار معروف است. بهترین شکلات دنیا متعلق به این کشور جذاب است.

حکومت داری سران سوئیس در دنیا الگو قرار گرفته و اقتصاد آن قابل اعتماد است. این کشور به دور از حاشیه‌های سیاسی در دنیا بوده و آرامشی بینظیر دارد.

سوئیس جزو مهم‌ترین کشورهای عضو حوزه‌ی شینگن است و برای مهاجرت ویا سفر به آن حتما باید ویزای شینگن دریافت کرد.

در سال 2019 میلادی بر اساس نظرسنجی HSBC این کشور بالاترین رتبه را در ثبات اقتصادی، ثبات سیاسی و درآمد در بین کشورهای جهان داشته است.

بر طبق بررسی‌ها حقوق سالیانه‌ی مهاجران به این کشور، حدود 3 درصد بالاتر از متوسط جهانی بوده است. یعنی مهاجران به طور متوسط 111 هزار دلار در سال، در سوئیس درآمد داشته‌اند. در حالی که این مبلغ در سایر کشورهای جهان حدود 75 هزار دلار بوده است.

بیش از 71 درصد از مهاجران به کشور سوئیس اعلام کرده‌اند که درآمد آن‌ها در این کشور، بالاتر از کشور زادگاه و یا محل سکونت قبلی خود بوده است.

کشور سوئیس رتبه‌ی 2 کیفیت زندگی و رتبه‌ی 2 شاخص بازنشستگی را دارد. این کشور به بهترین شکل ممکن پذیرای بازنشستگان است و این جایزه را در سال 2018 میلادی به دست آورد.

migration-in-old-age-6

تجربیات بازنشستگان از زندگی در کشورهای مختلف

احمد 72 ساله از آلمان

زندگی در یک کشور پیشرفته که به افراد مسن احترام زیادی می‌گذراند، وضع اقتصادی مناسبی دارد و از لحاظ خدمات پزشکی و درمانی عالی است، حس بینظیری به من داد. از مهاجرت خودم در این سن بسیار راضی هستم.

الهه 60 ساله از قبرس شمالی

من به همراه دختر، داماد و دو نوه‌ام به این کشور آمدم. گرچه فرزندان دیگر من در ایران هستند اما تنها مشکل من برای مهاجرت دلتنگی‌ام برای آن‌ها بود که با تحقیقات متوجه شدم قبرس شمالی هم همه جوره مکان مناسبی برای زندگی امن و آرام است و هم به ایران نزدیک است و نیازی به اخذ ویزا ندارد.

البته گرمای اینجا گاهی اوقات برایم سخت است و اگر دخترم را اینجا نداشتم برای رفت و آمد و خریدهای روزمره برایم کمی سخت می‌شد.

سیمین و رضا از سوییس

ما از لحاظ مالی در سطح بالایی بودیم و اکنون که به سوئیس مهاجرت کردیم، بیش از پیش در رفاه و آسایش هستیم. اینجا به حقوق شهروندی اهمیت زیادی داده می‌شود. تنها دغدغه‌ی ما تنهایی است. البته دوستان بسیار خوب و خونگرمی پیدا کرده‌ایم اما دوری از خانواده کمی برایمان سخت است.

migration-in-old-age-7

خدمات شرکت ادلیا

هلدینگ ادلیا با داشتن سال‌ها تجربه و سابقه‌ی درخشان و همچنین کارشناسان خبره و حرفه‌ای در زمینه‌ی مهاجرت به قبرس شمالی، پرتغال و اسپانیا از طرق مختلف، آماده‌ی  ارائه‌ی انواع خدمات مهاجرتی به شما عزیزان است. در همین راستا، چنانچه نیاز به مشاوره‌ی دقیق و حرفه‌ای در هر یک از زمینه‌های زیر داشتید، با کارشناسان ما در ادلیا در ارتباط باشید:

اقامت و مهاجرت

چنانچه شما نمی‌دانید که با توجه به شرایطی خودتان، کدام روش دریافت اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی ، اسپانیا و یا پرتغال مناسبتان است، کارشناسان ادلیا می‌توانند بهترین راهنمایی و خدمات مهاجرتی را به شما ارائه دهند. پس با ما در تماس باشید.

migration-in-old-age-8

مهاجرت از طریق خرید ملک

یکی از محبوب‌ترین و سودآورترین انواع سرمایه گذاری‌ها، خرید ملک در قبرس شمالی، پرتغال و اسپانیا است. کارشناسان ما با بررسی نیاز، بودجه و شرایط دلخواه شما، بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی کرده و در تمامی مراحل خرید خانه در قبرس شمالی، پرتغال و اسپانیا، همراه شما خواهند بود.

مهاجرت از طریق خرید ویلا

خرید ویلا در قبرس شمالی، اسپانیا و یا پرتغال، یک پیشنهاد هوشمندانه برای افرادی است که نه تنها قصد سرمایه گذاری در این کشورها را دارند، بلکه در فکر کسب درآمد ارزی از این طریق و یا فراهم آوردن موقعیت عالی برای تعطیلات خود و خانواده‌شان هستند، می‌باشد.

هلدینگ ادلیا، بهترین ویلاهای قبرس شمالی، پرتغال و اسپانیا را با توجه به شرایط شما، در اختیارتان قرار خواهد داد.

migration-in-old-age-9

مهاجرت تحصیلی

چنانچه تمایل دارید با هزینه‌ای بسیار اندک در دانشگاه‌های بین المللی مانند آمریکایی و اروپایی تحصیل کنید، تحصیل در قبرس شمالی ، اسپانیا و پرتغال را به شما پیشنهاد می‎‌کنیم. برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های عالی کشور قبرس شمالی، پرتغال و اسپانیا با کارشناسان ادلیا در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.