نمونه قرارداد های خرید ملک در قبرس شمالی

  • 11 ماه پیش
  • 0

یکی از روش‌های مهاجرت، سرمایه گذاری در کشور مقصد است. سرمایه گذاری از طرق مختلفی امکان پذیر است. یکی از این روش‌ها، خرید ملک می‌باشد. قبرس شمالی، از بسیاری جهات، گزینه‌ی مناسبی است. این موضوع توسط مجله‌ی فوربز آمریکا در سال 2021 نیز ذکر شده است.

خرید ملک در قبرس شمالی، علاوه بر اینکه امکان دریافت اقامت دائم این کشور را برای فرد خریدار فراهم می‌کند، برای گذراندن تعطیلات، دوران بازنشستگی، همچنین کسب درآمد ارزی از طریق اجاره دادن ملک نیز بسیار مناسب است.

در این مقاله، به بررسی نمونه قراردادهای خرید ملک در قبرس شمالی می‌پردازیم تا قبل از عقد قرارداد از جزییات آن با خبر باشید.

خرید ملک در قبرس شمالی

همانطور که گفتیم یکی از امن‌ترین، بهترین، آسان‌ترین و سودآورترین روش‌های سرمایه گذاری و مهاجرت به قبرس شمالی، خرید ملک در این کشور است. چنانچه روند خرید ملک را به درستی، با آگاهی و به کمک افراد خبره انجام دهید، احتمال رسیدن هر چه سریع‌تر به سوددهی مورد نظرتان وجود دارد.

همچنین اگر قصد دارید علاوه بر تبدیل سرمایه‌ی ریالی خود به یکی از با ثبات‌ترین ارزهای دنیا ( پوند انگلستان )، درآمد ارزی نیز از طریق اجاره دادن ملک خود داشته باشید، بهترین روش را انتخاب کرده‌اید.

گرچه شما خرید ملک و دریافت اجاره را از طریق پوند انگلستان انجام می‌دهید، اما مابقی هزینه‌های زندگی با لیر ترکیه است. این بدان معناست که سرمایه‌ی شما به صورت پوندی افزایش پیدا می‌کند در حالی که هزینه‌هایتان با لیر است.

از آنجایی که کشور قبرس شمالی جزو امن‌ترین کشورهای دنیا است، همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، دارای مزایای بسیاری از اقتصادی تا گردشگری، سواحل بکر و … دارد، مورد استقبال بسیاری از سرمایه گذاران از سرتاسر دنیا قرار گرفته است.

وجود دانشگاه‌های بین المللی و با کیفیت، پایین بودن نرخ مالیات و … از دیگر عواملی هستند که نظر بسیاری افراد اعم از تاجر، دانشجو و … را به خود جلب کرده است. بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل در قبرس شمالی به این کشور مهاجرت می‌کنند.

property-purchase-contract-in-turkish-cyprus-2

مراحل خرید ملک در قبرس شمالی

برای خرید ملک در قبرس شمالی، مانند هر کشور دیگری، باید مراحل خاصی طی شود. توصیه می‌کنیم این مراحل را با همراهی یک تیم حرفه‌ای متشکل از وکلا و مشاوران حرفه‌ای پیش ببرید.

مراحل خرید ملک در قبرس شمالی به شرح زیر است:

  1. انتخاب ملک

در اولین قدم، شما باید ملک مورد نظر خود را با توجه به نیاز‌ها، بودجه و اهدافتان در بین پروژه‌های موجود انتخاب کنید.

  1. تهیه، پر کردن و ارسال فرم‌های رزرو ملک، تایید و پرداخت مبلغ تعیین شده

اکنون باید فرم‌های قانونی برای رزرو ملک را با دقت پر کرده و بعد از ارسال آن‌ها، هزینه‌های مرتبط را بپردازید.

  1. بستن قرارداد و پیوست تمام مدارک لازم اعم از کپی نقشه‌ی تایید شده‌ی ملک، کپی مدارک فروشنده، کپی سند ملک

در این مرحله با در دست داشتن مدارک لازم، برای عقد قرارداد ملک اقدام می‌کنید.

  1. ارسال اصل قرارداد به منظور امضا به ایران و گرفتن تاییدیه از خریدار. سپس ارسال قرارداد امضا شده، از ایران به قبرس شمالی

در صورتی که خریدار داخل ایران باشد این مرحله وجود خواهد داشت.

  1. اخذ امضا از فروشنده و یا سازنده‌ی پروژه
  2. ارسال اصل قرارداد نهایی ( دو نسخه، یکی برای خریدار و یکی برای فروشنده + 2 امضا )
  3. پرداخت همه یا پیش پرداختی از مبلغ ملک از سوی خریدار
  4. دریافت گواهی عدم سو پیشینه ( برخی مواقع )
  5. تحویل ملک به خریدار

البته در صورتی که به صرت اقساطی ملک خود را خریداری کرده باشید، نیاز است که پرداخت هزینه‌های ملک و اقساط انجام شود. بعد از آن، پروسه‌ی سند خوردن ملک آغاز شده و بعد از 6 ماه می‌توانید سند تک برگ ورثه‌ای دریافت کنید. این سند، ملک را به صورت قطعی به خریدار وگذار می‌کند.

درصورتی که خرید ملک به صورت نقدی انجام شود، نه تنها شامل دریافت برخی تخفیفات می‌شوید، بلکه پروسه‌ی به نام خوردن سند نیز زودتر آغاز می‌شود.

مدارک لازم برای خرید ملک در قبرس شمالی

چنانچه شما اقدام به خرید ملک در قبرس شمالی کرده‌اید، نیاز است تا با نمونه قراردادهای خرید ملک در قبرس شمالی و مدارک زیر آشناییت داشته و سپس برای خرید خانه اقدام کنید:

  • اصل پاسپورت خریدار و کپی همه‌ی صفحات آن
  • شناسنامه‌ی خریدار و اعضای خانواده‌ی او
  • سند مالکیت ملک قبلی ( در صورت داشتن سابقه‌ی سکونت قبلی در قبرس شمالی )
  • اگر در گذشته در قبرس شمالی خانه‌ای را فروخته‌اید، اصل و کپی قرارداد فروش آن ملک، لازم است.
  • اگر اکنون در قبرس شمالی خانه‌ای اجاره کرده‌اید، اصل و کپی قرارداد اجاره لازم است.
  • گواهی عدم سو ‌پیشینه
  • ترجمه‌ی سند ازدواج ( در صورت تاهل )
  • 6 تمبر ترکی

با در دست داشتن مدارک فوق به تنظیم قرارداد می‌پردازید.

buying-a-apartment-in-north-cyprus-2

نمونه قرارداد خرید ملک در قبرس شمالی

شرکت‌های سازنده در قبرس شمالی، بسیار متنوع هستند. مالکان هر یک از این شرکت‌ها، از کشورهای مختلفی می‌باشند به همین دلیل نمونه قراردادهای خرید ملک در قبرس شمالی نیز بسیار متنوع هستند. شرایط و قوانین در هر مورد، با دیگری متفاوت است.

قراردادهای خرید ملک در قبرس شمالی، به زبان انگلیسی و در دو نسخه‌ تهیه می‌شود. هر دو نسخه ( نسخه‌ی خریدار، نسخه‌ی فروشنده ) هر دو ارزش و قدرت اجرایی برابر دارند.

معمولا مبلغی که با عنوان پیش پرداخت تعیین می‌شود بین 500 الی 2 هزار پوند است. این تفاوت مبلغ در ارتباط با قیمت ملک مورد نظر می‌‌باشد. بهتر است قبل از تنظیم قرارداد، پرداخت‌ها و … با مشاوران حرفه‌ای در این زمینه صحبت کنید.

بعد از پرداخت مبلغ، رسید با ذکر مبلغ به خریدار تحویل می‌شود. مبلغی که در زمان عقد قرارداد می‌پردازید، برای رزرو خانه است و از مبلغ اصلی ملک کسر می‌شود

پس از 3 الی 14 روز، 25 تا 30 درصد کل مبلغ ملک را می‌پردازید و قرارداد اصلی بسته می‌شود. سپس این معامله در اداره‌ی ثبت قبرس شمالی ثبت می‌شود.

با این کار، ثبت رسمی قرارداد، مالکیت قطعی و دریافت حق تملک خریدار، امکان پذیر می‌شود. این بدان معناست که حق نقل و انتقال از فروشنده گرفته شده و امکان هرگونه کلاهبرداری منتفی می‌شود.

خریدار باید برای تمبر مالیاتی به میزان 0.5 درصد از کل مبلغ ملک را به اداره‌‌ی مالیات بپردازد. در نهایت با پرداخت 15 یورو به اداره‌ی املاک و اراضی، ملک را به نام خود ثبت می‌کند.

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

خوب است اکنون که به فکر خرید ملک در قبرس شمالی افتاده‌اید، کمی درباره‌ی مزیت‌هایی که با این سرمایه گذاری بدست می‌آورید نیز آشنا شوید:

  • امنیت بالا
  • امکان اخذ اقامت دائم
  • امکان تحصیل رایگان برای فرزندان
  • عدم نیاز به مدرک زبان برای ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه‌ها
  • هزینه‌های اندک زندگی
  • امکان خرید اقساطی
  • نرخ مالیات اندک
  • ارزش افزوده‌ی ملک خریداری شده
  • سرمایه گذاری با پوند انگلستان
  • امکان کسب درآمد ارزی از طریق اجاره دادن کوتاه و بلند مدت ملک
  • فاصله‌ی اندک و رفت و آمد آسان به ایران
  • عدم نیاز به اخذ ویزا
  • قبرس شمالی، کشوری در حال توسعه و پیشرفت در اقتصاد و فرهنگ
  • مردمی خونگرم
  • قوانین آسان و مهاجر پذیر

موارد مذکور تعدادی از مزایای زندگی در قبرس شمالی بود. البته قاعدتا معایبی هم وجود دارد مانند سیستم حمل و نقل ضعیف و یا نبود تنوع کالاها در قبرس شمالی، که در برابر مزایا مهاجرت به این کشور، کمتر به چشم می‌آید.

living-in-northern-Cyprus-5

اخذ اقامت با خرید ملک در قبرس شمالی

بعد از اینکه ملک خود را خریدید، فارغ از اینکه در حال ساخت است یا آماده‌ی تحویل، می‌توانید برای اخذ اقامت خود و خانواده‌تان اقدام نمایید.

برای اخذ اقامت قبرس شمالی، لازم است که مراحل زیر را طی کنید:

  • انتخاب ملک متناسب با تعداد اعضای خانواده و خرید آن
  • ثبت قرارداد بسته شده بین خریدار و فروشنده در اداره‌ی ثبت قبرس شمالی
  • ساخت پرونده‌ی مهاجرتی در سایت دولتیِ امور مهاجرت قبرس شمالی ( حتما از افراد متخصص کمک بگیرید )
  • افتتاح حساب بانکی و دریافت نامه‌ی تمکن مالی
  • انجام آزمایش‌های لازمه برای همه‌ی اعضای خانواده
  • دریافت کارت اقامت قبرس شمالی

قیمت ملک در قبرس شمالی

قیمت خانه در قبرس شمالی، به عوامل بسیاری مانند موقعیت جغرافیایی،  متراژ، متریال ساخت، سال ساخت و … بستگی دارد. همچنین بسته به اینکه ملک مورد نظر، آپارتمانی یا ویلایی است، داخل شهر یا حومه است و حتی اینکه داخل کدام شهر هست، قیمت‌ها متفاوت می‎باشند.

در جدول زیر قیمت خرید ملک در قبرس شمالی را به صورت حدودی مشاهده می‌کنید:

نوع ملکتعداد اتاق خواب / نوعشروع قیمت از ( پوند )
آپارتمان ( سوییت / استدیو )070000
آپارتمان190000
آپارتمان2130000
ویلادو قلو170000
ویلامستقل200000

اکثر پروژه‌های ساختمانی در قبرس شمالی، شرایط فروش اقساطی را برای خریداران فراهم کرده‌اند. شما با پرداخت حداقل 30 درصد از مبلغ ملک می‌توانید خانه‌ی مورد نظرتان را خریداری کرده و مابقی مبلغ را در بلند مدت و بدون بهره بپردازید.

living-in-northern-Cyprus-4

خدمات شرکت ادلیا

هلدینگ ادلیا با داشتن سال‌ها تجربه‌ی موفق در زمینه‌ی مهاجرت به قبرس، آماده‌ی پاسخگویی به شما عزیزان درباره‌ی هرگونه سوال مهاجرتی به این کشور می‌یاشد. چنانچه نیاز به مشاوره‌ی دقیق و حرفه‌ای در هر یک از زمینه‌های زیر داشتید، با مشاوران ما در ادلیا تماس باشید:

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

می‌دانید که دریافت اقامت قبرس شمالی از طرق مختلفی امکان پذیر است. به منظور یافتن بهترین روش برای  دریافت اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی ، متناسب با شرایط شما، می‌توانید با کارشناسان ادلیا در تماس باشید.

home-in-northern-cyprus-1

خرید ملک در قبرس شمالی

همانطور که گفتیم یکی از آسان‌ترین، محبوب‌ترین، بهترین و سودآورترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی، خرید ملک در این کشور است. کارشناسان ما با بررسی نیاز، بودجه و نیاز شما، بهترین گزینه‌های موجود را در اختیارتان قرار داده و در تمامی مراحل خرید خانه در قبرس شمالی، در کنار شما عزیزان خواهند بود.

خرید ویلا در قبرس شمالی

چنانچه بازنشسته هستید و می‌خواهید استراحت و تعطیلات بی‌نظیری کنار خانواده‌تان داشته باشید، یا به دنبال کسب درآمد ارزی از طریق اجاره ویلا در قبرس شمالی هستید، خرید ویلا در قبرس شمالی، را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ما در هلدینگ ادلیا، بهترین ویلاهای قبرس شمالی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

study-in-northern-Cyprus-3

تحصیل در قبرس شمالی

با تحصیل در قبرس شمالی می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کمتر از دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی، به همان کیفیت تدریس دسترسی داشته باشید. کارشناسان ما در هلدینگ ادلیا، پذیرش شما را از برترین دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی موجود در قبرس شمالی اخذ می‌کنند.

امتیاز دهید

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه
باز کردن چت
1
پیام در واتساپ
سلام
در واتساپ با ما در ارتباط باشید.